سلامت سلامت جسمي

چگونه همیشه سالم و سلامت باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

بسیاری از افراد فکر می کنند سالم بودن کار دشواری است که شامل رژیم غذایی و گذراندن وقت زیادی در ورزشگاه می شود اما این در واقع درست نیست! با انجام برخی ترفندهای ساده در روتین خود و تعیین اهداف کوچک برای خود می توانید در مسیر زندگی سالم تر و شادتر قرار بگیرید. عادات روزانه خود را برای انتخاب سالم تر هنگام غذا خوردن، استراحت، فعال بودن و خوابیدن شروع کنید. به زودی، شما شکل گرفتن زندگی سالم خود را خواهید دید!

 قسمت اول: داشتن یک رژیم غذایی سالم

سالم

1. آب بیشتری بنوشید. بزرگسالان باید روزانه 2 تا 3 لیتر (یا تقریباً هشت لیوان) آب بنوشند، در حالی كه كودكان باید 1 تا 2 لیتر (یا تقریباً پنج لیوان) آب بنوشند. این علاوه بر نوشیدنی های دیگر مانند چای یا قهوه است. آب بدن را در دمای صحیح نگه می دارد و سموم را از بین می برد.

  • آب همچنین پوست شما را پاکسازی می کند، به کلیه های شما کمک می کند، به کنترل اشتهای شما کمک می کند و انرژی شما را حفظ می کند.
  • همچنین شما را از نوشیدن نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه و آب میوه که کالری بالایی دارند، دور می کند. بدن به سختی میزان مصرف این نوشیدنی های ناسالم را ثبت می کند و بعداً احساس تشنگی می کنید.
  • نوشیدن آب گرم (مانند چای کمرنگ) می تواند به تحریک دستگاه گوارش شما کمک کند. آب گرم همچنین به بدن شما کمک می کند تا به طور طبیعی خود را سم زدایی کند. اطمینان حاصل کنید که آب به اندازه ای گرم است که شما را نخواهد سوزاند.

نکته: اگر مزه آب را دوست ندارید، مقداری لیموترش درون آب خود بریزید. همچنین می توانید آب را با آب گازدار و یا آب میوه مخلوط کنید تا مغز خود را با فکر اینکه سودا است فریب دهید.

سلامت

2. صبحانه بخورید. یک صبحانه سبک و سالم به اندازه کافی برای به دست آوردن فواید خوردن زود هنگام مفید است. اگر از پروتئین کم چرب و غلات کامل تشکیل شده باشد، شما را از خوردن ناهار زیاد باز می دارد. تحقیقات نشان می دهد کسانی که صبحانه نمی خورند در واقع بیشتر می خورند! بنابراین برای مهار اشتهای خود، اولین وعده غذایی روز را از دست ندهید.

  • به جای دونات و شیرینی شکلاتی و یک قهوه که بیشتر از هر چیز دیگری چرب و ناسالم است، تخم مرغ، میوه و نوشیدنی هایی مانند شیر بدون چربی، آب پرتقال تازه یا چای را انتخاب کنید. با سالم تر خوردن در وعده صبحانه تان، در طی روز انرژی بیشتری خواهید داشت.

سالم و سلامت

3. در طول روز خوب بخورید. اگر نیمی از بشقاب شما سبزیجات و میوه است، در مسیر صحیح قرار دارید. پروتئین بدون چربی، لبنیات کم چرب و غلات کامل را هم اضافه کنید. هنگامی که الگوی غذایی پایدار برقرار شد، بدن شما احساس راحتی بیشتری خواهد کرد. ممکن است یک دوره زمانی وجود داشته باشد که بدن شما سؤال کند که غذاهای قندی به کجا رفتند اما به محض اینکه عادت کنید، احساس بهتری نسبت به همیشه خواهید کرد.

  • به یاد داشته باشید که همه چربی ها برای شما بد نیستند. چربی های خوب را می توان در ماهی هایی مانند ماهی سالمون و ماهی تن، آووکادو، آجیل و روغن زیتون یافت. اینها برای یک رژیم مناسب و متعادل ضروری هستند.
  • سعی کنید در طول روز به طور مرتب وعده های غذایی منظم بخورید. با این حال، از هله هوله خوری در طول روز خودداری کنید.

سالم زیستن

4. در زمان مناسب بخورید. زمان مناسب برای یک وعده شام ​​سالم و با هضم آسان، بین ساعت 17 تا 20:00 (5:00 تا 8:00 بعد از ظهر) است. بهتر است از خوردن میان وعده های دیر هنگام خودداری کنید زیرا آنها کالری های غیر ضروری شما را پر می کنند و می توانند خواب شما را مختل کنند. اگر به آن میان وعده نیمه شب احتیاج دارید، به آجیل، دانه ها، میوه ها و سبزیجات اکتفا کنید.

  • سعی کنید 3 تا 4 ساعت قبل از خواب چیزی نخورید اگر فهمیدید که خوردن در شب باعث بروز مشکل در خواب شما می شود.
  • اگر درست انجام دهید، میان وعده برای شما بد نیست. در حقیقت، خوردن “دائمی” می تواند شما را از احساس گرسنگی و کمبود باز نگه دارد و در هنگام پر کردن سبد خرید باعث نشود شما به سراغ کیک پنیر بروید. اگر هم می روید فقط مطمئن شوید که در حد اعتدال است.

سبک زندگی

5. حداقل چند روز در هفته از خوردن گوشت صرف نظر کنید. گیاهخواری روش خوبی برای کاهش کالری دریافتی و دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مناسب است. همچنین می تواند سلامت قلب و عروق شما را بهبود بخشد. اگر نمی خواهید به طور کامل گیاهخواری کنید، می توانید با خوردن گوشت کمتر سلامت خود را بهبود ببخشید. چند روز در هفته را برای گیاهخواری انتخاب کنید و به جای مصرف گوشت قرمز از مرغ، بوقلمون و ماهی استفاده کنید.

  • هنگامی که رژیم غذایی گیاهخواری دارید، وعده های غذایی خود را به جای مصرف ماکارونی یا برنج، با سبزیجات غیر نشاسته ای پر کنید. هنگامی که دانه می خورید، غلات کامل را انتخاب کنید. در هر وعده غذایی تخم مرغ، لبنیات کم چرب، لوبیا، حبوبات، آجیل، دانه ها، توفو یا سایر جایگزین های گوشتی پروتئین را مصرف کنید.
  • به عنوان مثال، ممکن است برای صبحانه، سفیده تخم مرغ با گوجه فرنگی و اسفناج را در یک نان غلات سبوس دار، سوپ لوبیای سیاه و یک سالاد کوچک برای ناهار، ماست یونانی برای میان وعده و لازانیای سبزیجات برای شام میل کنید.
  • رژیم غذایی پر فیبر بدون گوشت به راحتی انجام می شود. نشان داده شده است كه فیبر كلسترول شما را كاهش می دهد، سطح قند خون شما را كنترل می كند، سلامت روده شما را بهبود می بخشد و احتمال پرخوری را كمتر می كند.
  • مصرف فیبر توصیه شده روزانه 30 گرم برای آقایان و 21 گرم برای خانم ها است. پس از سن 50 سالگی، این جهش برای مردان به 38 گرم و برای زنان به 25 گرم می رسد. برخی منابع خوب فیبر شامل میوه و سبزیجات (با پوست)، غلات کامل و حبوبات هستند.

سبک زندگی سالم

6. قندهای ساده را در رژیم غذایی خود محدود کنید. در حالی که کربوهیدرات ها بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند، قند ساده می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. این یک میزان سریع انرژی را فراهم می کند که پس از آن باعث می شود سریعتر احساس گرسنگی کنید. قندهای ساده به جز میوه، کالری بالایی نیز دارند و فاقد مواد مغذی هستند. بهتر است از شیرینی و شکر استفاده نشود اما می توانید آنها را در حد اعتدال قرار دهید.

  • میوه ها از نظر فنی قندهای ساده ای هستند اما هنوز هم می توانند جزئی از رژیم غذایی شما باشند. آنها پر از ویتامین ها و مواد مغذی هستند. هر زمان ممکن باشد میوه های خود را با پوست میل کنید.

سلامت بدن

7. برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا سالم ترین انتخاب را داشته باشید. غذاهای فرآوری شده بسیار بد هستند. با این حال، شما باید نبردی را با خود انجام دهید. بین این ظرف کلم بروکلی یخ زده و پیتزا انتخاب سخت است. به طور خلاصه، در صورت امکان از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید اما اگر نمی توانید، برچسب ها را بخوانید و به دنبال چیزهای بد اضافه برای انتخاب نکردن آن باشید: نمک، شکر و چربی.

  • مواد غذایی که در قفسه ها می مانند غالباً سدیم و چربی های ترانس و اشباع شده در لیست مواد تشکیل دهنده خود دارند. اگر این موارد را روی برچسب شان می بینید (به خصوص اگر مقادیر بالایی دارند)، از مصرف آنها خودداری کنید. می توانید جایگزین سالم تری در جای دیگر پیدا کنید. ارزشش را ندارد.
  • فقط به این دلیل که یک برچسب می گوید چربی ترانس ندارد، در واقع به این معنی نیست که چربی ترانس ندارد. مقادیر قابل اغماض را می توان نادیده گرفت بنابراین اگر روغن گیاهی هیدروژنه شده را در این لیست مشاهده کردید، یکی از مقصرین نقاب دار را پیدا کرده اید.

سلامتی

8. در مورد مصرف مکمل ها در رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. مکمل ها می توانند اطمینان بدهند که از تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز خود استفاده می کنید. مکمل های خود را با یک وعده غذایی میل کنید تا به جذب بهتر آنها کمک کنید. ممکن است هر روز مولتی ویتامین مصرف کنید یا می توانید مواد مغذی خاصی را که ممکن است در بدن شما کم باشد مانند کلسیم، ویتامین D یا ویتامین B12 تکمیل کنید.

  • بدون مکالمه اول با پزشکتان، مصرف مکمل ها را شروع نکنید به خصوص اگر داروهایی مصرف می کنید.
  • به خاطر داشته باشید که مصرف مکمل ها جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم نیست و باید در کنار آن باشد.

روزه

9. برای کنترل کالری و تقویت استقامت از روزه متناوب استفاده کنید. روزه متناوب به معنای روزانه 12 تا 16 ساعت بدون خوردن غذا است. ممکن است این کار را هر روز یا در روزهای خاصی از هفته انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند چربی خود را به عنوان منبع انرژی بسوزانید و استقامت انرژی خود را بهبود بخشید. همچنین ممکن است به شما در مدیریت دریافت کالری کمک کند.

  • به عنوان مثال، شما ممکن است صبحانه را در ساعت 6:00 صبح بخورید و بعد از آن دوباره تا شام ساعت 6:30 بعد از ظهر چیزی نخورید.
  • به عنوان گزینه دیگر، شما ممکن است به طور معمول در روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و شنبه غذا بخورید اما در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه غذا خوردنتان را محدود کنید.
  • این رژیم برای همه مناسب نیست، به خصوص افرادی که به دیابت یا هیپوگلیسمی مبتلا هستند. قبل از شروع برنامه های جدید رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید.

قسمت دوم: داشتن یک برنامه تمرینی سالم

تناسب اندام

1. بدنتان را شکل دهید. علاوه بر کمک به کاهش وزن و به دست آوردن اعتماد به نفس، ورزش دارای مزایای دیگری برای بدن و ذهن شماست. داشتن سلامتی خوب قلبی و عروقی با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر ارتباط دارد. بنابراین با ورزش یا رفتن به پارک مخصوص پیاده روی، هرچه بیشتر بیماری را از خود دور کنید.

  • ورزش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز می شود. حتی یک تغییر جزئی به عنوان راه رفتن سریع به مدت 20 تا 30 دقیقه در روز، پنج روز در هفته می تواند سیستم ایمنی بدن را با افزایش دادن آنتی بادی و پاسخ سلولی T-killer بهبود بخشد.
  • ورزش همچنین یکی از بهترین راه ها برای بهتر خوابیدن در شب است.

تناسب اندام

2. وزن سالم خود را حفظ کنید. اشکال بدنی ما در اندازه و وزن متفاوت است. یک فرد با یک بدن بزرگ می تواند کمبود وزن داشته باشد در حالی که فردی با یک بدن کوچک ممکن است اضافه وزن داشته باشد.

  • کمبود وزن هم چیز خوبی نیست! به هیچ وجه از رژیم های Crash استفاده نکنید. هیچ نسخه جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد و حتی اگر هم وجود داشته باشد، با گرسنگی دادن بدن و کمبود مواد مغذی حیاتی اینطور نخواهد بود. تغییر آهسته در عادات غذایی شما بسیار ایمن تر است و فواید طولانی مدت برای سلامت جسمی شما خواهد داشت.
  • اگر نمی خواهید رژیم غذایی داشته باشید، کاهش وزن خود را فقط با ورزش به دست بیاورید. فقط به خاطر بسپارید که فقط ورزشکاران جدی قادر هستند کالری کافی را بسوزانند و حتی با این وجود، آنها تمایلی به این ندارند که روی بدن سخت کار کنند. حتی اگر کالری بیشتری از آنچه برای شما توصیه می شود مصرف کنید، مطمئن باشید که این ها از مواد مغذی هستند. قلب، مغز، ماهیچه ها، استخوان ها، اندام ها و خون شما نمی توانند برای همیشه با کالری های خالی کار کنند.

تناسب اندام

3. تمرین کراس فیت. فقط به این دلیل که می توانید 8 کیلومتر بدون توقف حرکت کنید، به این معنی نیست که شما سالم هستید. اگر فقط یک فعالیت را انجام می دهید، فقط از یک مجموعه عضلات استفاده می کنید. وقتی شنا می کنید و یا تمرین های اصلی را انجام می دهید و نمی توانید از پس آن برآیید، شوکه خواهید شد!

  • راه حل چیست؟ تمرین کراس فیت. نه تنها انجام چندین فعالیت مختلف، تمام عضلات شما را تحت تأثیر قرار می دهد (که می تواند به جلوگیری از آسیب دیدگی کمک کند)، بلکه شما را از خسته شدن نیز باز می دارد. بنابراین تمرینات هوازی و قدرتی را به طور معمول در نظر بگیرید.

روتین سالم

4. عاقلانه ورزش کنید. ناگفته نماند که راه های بدی برای ورزش کردن وجود دارد. هر بار که حرکت می کنید خود را در معرض آسیب دیدگی قرار می دهید، بنابراین مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام داده اید!

  • اولین نکته این است که ریلکس بمانید. شما همیشه باید در حین تمرین مشغول نوشیدن آب باشید. کمبود آب بدن می تواند منجر به سرگیجه یا سردرد در طول جلسه به خاطر ریختن عرق شود.
  • استراحت کنید! این تنبلی نیست، بلکه عادتی سالم است. شما نمی توانید برای همیشه فعال باشید. بعد از 30 دقیقه یا بیشتر ورزش کردن، بطری آب خود را بگیرید و استراحت کنید.

5. از فرصت ها برای فعال شدن استفاده کنید. فعال بودن جسمی فقط به معنای پیاده روی یا پیوستن به سالن ورزشی نیست. این یک سبک زندگی است که می تواند به طور مداوم در زندگی تان جاری باشد.

  • هیچ ایده ای ندارید؟ کمی دورتر از محل کار، ورودی بازار یا فروشگاه مواد غذایی ماشین تان را پارک کنید. برای رفتن به محل کار یا مدرسه دوچرخه سواری کنید. از پله استفاده کنید. هر روز سگ تان را به پیاده روی ببرید. ناهار را به پارک ببرید. با دوچرخه به رستوران یا کافی شاپ محلی بروید. فرصت های اندک در همه جا وجود دارد.

قسمت سوم: سالم بودن از نظر عاطفی

مثبت اندیشی

1. مثبت اندیش باشید. این شگفت انگیز است که چقدر قدرت ذهن ما بر همه چیز در زندگی ما تاثیر گذار است. اندیشه مثبت ساده در مورد یک وضعیت می تواند یک مانع را به یک فرصت تبدیل کند. سیستم ایمنی بدن نه تنها به زندگی شما علاقه بیشتری تزریق خواهد  کرد، بلکه سیستم ایمنی بدن تان نیز می تواند با سرماخوردگی و بیماری های قلبی بهتر مبارزه کند! تحقیقات هاروارد دروغ نمی گوید.

  • برای شروع این مرحله دشوار، روی قدردانی و تمجید تمرکز کنید. هنگامی که شروع به فکر کردن درباره چیز بدی می کنید که در اطراف شما وجود دارد​​، متوقف شوید. بس کنید. به دو مورد فکر کنید که از آنها سپاسگزار هستید. سرانجام ذهن شما قبل از مجبور کردن آگاهانه، این الگو را متوجه خواهد شد و منفی اندیشیدن را متوقف می کند.

روتین سالم

2. راضی باشید. این بدان معنا نیست که “از زندگی خود راضی باشید” بلکه به معنای “رضایت از خودتان” است. اگر در حال رژیم هستید کمی از آنچه که دوست دارید میل کنید را برای خودتان ممنوع نکنید. اگر تماشای دختران مو طلایی در تلویزیون به نظر می رسد برای شما بهشت ​​است، این کار را انجام دهید. هر چیز کوچکی که شما را خوشحال می کند، آن را انجام دهید.

  • خوشبختی شما ارزشمند است اما سلامتی شما نیز چنین است. اگر سالم نباشید، کاملاً خوشحال نیستید. این زمانی است که ذهن و بدن خود را در حالت برتر قرار دهیم که بتوانیم هر چیز دیگری را انجام دهیم. اگر کار، خانواده، دوستان، یک رابطه و پول شما را از بین برده اند، انتخاب کوچکی می تواند پایه و اساس یک تفاوت طولانی مدت در سلامتی شما را بسازد. سپس هنگامی که این روند سخت می شود، شما با یک بدن، ذهن و وجدان سالم چالش های خود را در پیش خواهید گرفت.

3. کوچک فکر کنید. وقتی روی اهداف غیرقابل دستیابی تمرکز می کنیم، دچار دلهره، ناامیدی و تنبلی می شویم. از این گذشته، چرا سعی می کنید به چیزی برسید که ممکن است هرگز اتفاق نیفتد؟ یک ذهنیت سالم باید در اینجا و اکنون وجود داشته باشد. مطمئناً این نگرانی برای آینده وجود خواهد داشت اما نباید آنچه را که هنوز اتفاق نیفتاده زیاد جدی گرفت.

روتین سلامت

4. استرس را مدیریت کنید. این نکته مهمی است هنگامی که استرس زندگی ما را در بر می گیرد، همه چیز از هم جدا می شود. خانه های ما به هم ریخته، ذهن ما به هم ریخته و روابط ما خراب می شود. خود را به مدت پنج دقیقه راحت بگذارید و در مورد سطح استرس خود فکر کنید. چگونه می توانید آن را مدیریت کنید؟ برای آرامش بیشتر چه کاری می توانید انجام دهید؟

  • یک روش بسیار سالم برای کنترل استرس، انجام یوگا است. اگر این جذاب به نظر نمی رسد، مراقبه چطور است؟ نه؟ به سادگی اطمینان حاصل کنید که ده دقیقه از روز خود را صرف می کنید تا استرس تان کم شود. با خود بنشینید و فقط نفس بکشید. هر روز به یک نقطه توجه کنید تا مرکزیت داشته باشید.
  • هنگامی که احساس استرس می کنید، تمرین های تنفسی انجام دهید یا نفس عمیق بکشید تا خود را آرام کنید و بدن خود را آرام کنید.

5. دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنید. همه ما آن دسته از افراد را می شناسیم که به نظر می رسد ما را ناراحت می کنند اما به هر حال با آنها دوست هستیم زیرا دلایلی داریم تا آنها را تحمل کنیم. متاسفانه برای سلامتی عاطفی خودمان هم که شده باید بر رابطه با آنها که هیچ حس خوبی به ما نمی دهند و ما آنها را می شناسیم کار کنیم. ما فقط آنها را نادیده می گیریم تا دوستی خود را حفظ کنیم و از موقعیت های ناخوشایند جلوگیری کنیم. سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید و آن کمک های مالی را نادیده بگیرید. اینگونه در دراز مدت شادتر خواهید بود.

  • مطمئن نیستید که چگونه یک دوست سمی را تشخیص دهید؟ چگونه یک دوستی سمی را پایان دهید؟ ما شما را یاری خواهیم کرد. این مقاله را بخوانید.
  • گذراندن وقت با دوستانتان می تواند زندگی شما را بهبود بخشد. هرچه بیشتر ممکن است با افرادی که زندگی شما را غنی می کنند، ارتباط اجتماعی داشته باشید.

کار مفید

6. کار مفید انجام دهید. یکی از بهترین احساساتی که به راحتی می توان پیدا کرد احساس “امروز خیلی کار کردم!” است. در آن لحظه، احساس می کنید تقریبا دنیا را به دست آورده اید.

  • با ایجاد یک لیست از کارهایی که می خواهید انجام دهید شروع کنید. یک تقویم یا برنامه ریز نیز ایده خوبی است و به یاد داشته باشید: کوچک فکر کنید. برای انجام چند چیز کوچک تلاش کنید.
  • یادگیری را در روز خود بگنجانید تا همیشه چیز جدیدی یاد بگیرید. این به جلوگیری از افت شناختی شما کمک می کند.

زندگی

7. استراحت کنید. شما باید آنچه را که برای شما مناسب است انجام دهید صرف نظر از آنچه جهان به نظر می رسد خواستار آن است. بدون اینکه احساس گناه کنید، آن کار را که دوست دارید انجام دهید. یک شب را بیدار سپری کنید. صبح را تعطیل کنید. هنگامی که راضی باشید، دو برابر انرژی خواهید یافت.

  • این امر برای ورزش نیز انجام می شود. اگر بارها و بارها همین کار را انجام دهید، ماهیچه هایتان به آن عادت می کنند، انرژی می گیرید و در پایان به اوج می روید. بنابراین به جای اینکه در روز چهارشنبه پیاده روی کنید، به استخر بروید. شما تنبل نیستید بلکه منطقی هستید.

8. تعادل عاطفی پیدا کنید. حتی اگر شما بر هر جنبه دیگری از سلامتی نیز تسلط داشته باشید، اگر از آشفتگی درونی رنج می برید، احساس تان کامل نمی شود. همه افراد گاهی اوقات به انتخاب خود نیاز دارند و کارهای کوچک بسیاری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. اگر مشکل عمیق تر شده و گسترش یابد، شاید لازم باشد یاد بگیرید که با درد عاطفی یا حتی افسردگی کنار بیایید.

  • پس از اینکه روی خود کار کردید، باید روی رویکرد خود در روابط بین فردی کار کنید. یاد بگیرید که چگونه یک رابطه دستکاری شده یا کنترل کننده را بشناسید و در صورت لزوم با سوءاستفاده عاطفی مقابله کنید تا بتوانید یک رابطه سالم برقرار کنید.

هنر در زندگی

9. هنرهای مختلف را در زندگی خود اعم از موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی قرار دهید. هنر می تواند لذت بردن از زندگی و سلامتی شما را بهبود بخشد. گوش دادن به موسیقی یا نوازندگی، رقصیدن، شرکت در تئاتر و ایجاد هنر شخصی شما می تواند سلامت جسمی و روحی شما را بهبود بخشد. خود را خلاقانه بیان کنید و از هنرهای خلاقانه دیگران لذت ببرید.

  • یک سرگرمی خلاقانه شروع کنید یا کلاس بروید.
  • از انواع هنرها با دوستان خود لذت ببرید.

سفر و سلامت

10. تا آنجا که می توانید سفر کنید. مسافرت می تواند سلامت جسمی و روحی شما را نیز بهبود بخشد. این امکان را به شما می دهد تا خلاقانه رشد کنید، استراحت کنید و چیزهای جدید را تجربه کنید. سفر شما را فعال نگه می دارد و خطر افسردگی را کاهش می دهد.

مسافرت اغلب دشوار است اگر با بودجه کمی زندگی را می گذرانید. اگر این مورد برای شما مناسب است، سعی کنید به یک سفر روزانه یا یک سفر کوتاه جاده ای بروید.

قسمت چهارم : داشتن روتین سلامت

عادات سالم

1. برای خود روتین ایجاد کنید. روتین به شما کمک می کند تا به اهداف غذایی، ورزشی و کاهش استرس خود بپردازید. همچنین این اطمینان را برای شما فراهم می کند که کارهایی را که می خواهید از قبیل ارتباط با دوستان یا شرکت در یک سرگرمی، انجام دهید. روتینی ایجاد کنید که برای شما مفید باشد!

  • اشکال ندارد در روزهای معینی روتین متفاوت داشته باشید اگر این کاری است که باید برای زندگی خود انجام دهید.
    کارهای روزمره را امتحان کنید تا زمانی که کاری را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

عادات ناسالم

2. دست از درگیر شدن در رفتارهای خطرناک بردارید. رفتارهای خطرناک می تواند عواقب مخرب طولانی مدت داشته باشد. الگوهای جدی یا تأثیر پذیرش ریسک نیز می تواند نشانگر مشکلات عمیق تر روانشناختی باشد، در این صورت باید با یک متخصص بهداشت و درمان صحبت کنید که در زمینه مربوطه تخصص دارد. با تنظیم رفتارهای خود بر روی یک یا چند مورد از دستاوردهای زیر شروع کنید:

  1. رابطه جنسی امن تری داشته باشید.
  2. نوشیدن الکل را متوقف کنید.
  3. نوشیدن مشروبات الکلی ناشناس را ترک کنید.
  4. سیگار کشیدن را ترک کنید.
  5. اعتیاد به مواد مخدر را ترک کنید.
  6. چیزهایی مثل استفاده از کلاه ایمنی هنگام دوچرخه سواری و در هنگام رانندگی، کمربند ایمنی خود را ببندید.
  • این کارها به راحتی انجام می شود. در حالی که آنها قطعاً دلهره آور هستند اما قابل انجام هستند. غالباً اگر یکی از این موارد محقق شود، موارد دیگر بسیار ساده تر به نظر می رسند و در جای خود قرار می گیرند.
  • اگر قبلاً درگیر رفتارهای مخاطره آمیز نبودید، به شما تبریک می گوییم!

ورزش و سلامت

3. هفته ای چندین بار ورزش کنید. ما قبلاً این را تأکید کرده ایم اما اکنون می خواهیم آن را کمی نادیده بگیریم. روتین روزمره و هفتگی شما نیاز به ورزش دارد. این میزان متابولیک شما را افزایش می دهد، وزن شما را کنترل می کند و در کل هفته احساس تازگی خواهید کرد.

  • در اینجا چیزی برای خود مشخص کنید: هر هفته 150 دقیقه فعالیت هوازی (یا 75 دقیقه فعالیت شدید) و قدرتی را هدف قرار دهید.
  • هفته ای دو بار هم می شود. حتی چمن زنی هم ورزش به حساب می آید!

4. شب را کامل استراحت کنید. هنگام خواب، بدن شما سلول هایی ایجاد می کند که با عفونت، التهاب و استرس مبارزه می کنند. این بدان معنی است که خوابیدن بیش از حد کم یا خواب با کیفیت پایین نه تنها شما را مستعد ابتلا به بیماری می کند بلکه باعث می شود زمان لازم برای بهبودی از بیماری نیز افزایش یابد. . وقتی خوب بخوابید، می توانید تمام روز را بیدار باشید و فعال شوید. خواب مناسب برای سلامتی شما بسیار مهم است!

  • علاوه بر این، یک مطالعه انجام شده توسط ژورنال آمریکایی Journal of Clinical Nutrition نشان داد که برخی از مردان بعد از 8 ساعت خوابیدن، 500 کالری بیشتر از آنچه مصرف می کردند، مصرف کردند. اگر به دنبال یک رژیم آسان هستید، اینجاست!

5. پخت و پز را یاد بگیرید. پخت و پز وعده های غذایی خود یک تجربه فوق العاده است زیرا می توانید همزمان با صرفه جویی در هزینه، دستور العمل های مختلف را امتحان کنید. علاوه بر این، شما باید هر چیز کوچکی را که به بدن شما می رسد کنترل کنید. این واقعاً تنها راه تغییر رژیم شماست!

  • هنگام پخت و پز، از استفاده از روغن های چرب و مواد افزودنی اضافی خودداری کنید. به جای روغن نباتی، کره یا مارگارین روی روغن زیتون حساب کنید و نمک و پنیر اضافی را به حداقل برسانید. اگر بدون آن طعم خوبی ندارد، سعی کنید آن را طور دیگری تهیه کنید!

6. بهداشت شخصی خود را حفظ کنید. دستان خود را اغلب به خصوص بعد از رفتن به حمام و دستشویی در خانه یا استفاده از دستشویی در یک مکان عمومی بشویید. میکروب ها می توانند گسترش یافته و ما را به راحتی دچار کنند.

  • هنگامی که به بهداشت دهان خود می رسید، بعد از خوردن غذا دندان و زبان خود را مسواک بزنید. ذرات غذا اغلب علت بوی بد دهان و بیماری لثه هستند. برای تمیز کردن مرتباً به دندانپزشک خود مراجعه کنید و قبل از جدی شدن هرگونه مشکلی آن را برطرف نمایید.

7. تقویت سیستم ایمنی بدن. حفظ عادات سالم و سطح بالای انرژی برای هرکسی که دائماً با خستگی، سرماخوردگی، عفونت یا هرگونه اثر دیگر سیستم ایمنی ضعیف مقابله می کند، دشوار است. برای کسب اطلاعات بیشتر نحوه تهیه یک لیست خرید برای سیستم ایمنی قوی را بخوانید.

اگر می توانید سعی کنید تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. اگر به طور طبیعی نمی توانید، مکمل ها را فقط به عنوان یک اقدام ثانویه استفاده کنید و البته قبل از اینکه تغییرات اساسی داشته باشید با پزشک خود صحبت کنید.

منبع:

wikihow

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی