خواص مواد غذايي سلامت

چگونه می توان با روش های خانگی ترک های پوستی را از بین برد؟

تقویم فارسی اندروید

ترک های پوستی

برای از بین بردن ترک های پوستی ممکن است به جای روش های نوین به طب سنتی فکر کرده باشید. داروها و روش های خانگی بر خلاف انتظار گاهی می توانند بر ترک های پوستی تاثیر زیادی بگذارند. مهم نیست که کدام راه را انتخاب می کنید مهم این است که بتوانید با کمترین دردسر، از شر ترک های پوستی مزاحم راحت شوید. این ترک های پوستی ممکن است ناشی از بارداری، افزایش یا کاهش ناگهانی وزن و یا حتی استرس باشند. به طور قطع، اولین خواسته شما این است که روشی مطمئن را امتحان کنید. درمان های خانگی نه تنها هزینه زیادی ندارند بلکه از ریسک بسیار پایینی برخوردار هستند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه با روش های خانگی، ترک های پوستی تان را از بین ببرید.

ترک های پوستی

آبرسانی

باور کنید یا نه، آب کافی می تواند به طور طبیعی ترک های پوستی را از بین ببرد و بسیار برای بدن شما مفید است. کارشناسان می گویند برای آبرسانی مناسب به بدن لازم است که روزانه بین 7 تا 10 لیوان آب بنوشید. این کار می تواند بسیاری از مشکلات تان را درمان کرده و همچنین بدن تان را سم زدایی کند. با این حال آبرسانی به بدن تنها با نوشیدن آب ممکن است و نوشیدن نوشیدنی های دیگر مانند نوشابه، چای و قهوه نمی تواند در اینباره موثر واقع شود. این روش طبیعی می تواند کمک کند تا در طول زمان از ترک های پوستی خلاص شوید.

ترک های پوستی

روغن زیتون برای درمان ترک های پوستی

روغن زیتون حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی دیگر است که می تواند بسیاری از مشکلات پوست به ویژه ترک های پوستی را درمان نماید. سعی کنید روغن زیتون را مستقیم روی نواحی آسیب دیده ماساژ دهید. اگر درست و منظم انجام شود، گردش خون بهبود یافته و علائم ترک های پوستی تا حد زیادی کاهش می یابد. بین 30 تا 45 دقیقه اجازه دهید روغن زیتون روی پوست تان باقی بماند تا ویتامین های طبیعی آن جذب بدن شوند. شما همچنین می توانید روغن زیتون بکر را با سرکه و آب ترکیب کرده و یک کرم شب برای خود بسازید. این کرم می تواند پوست شما را مرطوب و لایه برداری کند.

ترک های پوستی

کره کاکائو

کره کاکائو در درمان ترک های پوستی بسیار موثر است. به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی از آن استفاده کنید تا پوست تان را به خوبی تغذیه کند. برای اینکه از کره کاکائو نتیجه بگیرید باید به مدت چند ماه حداقل روزی دو بار از آن استفاده نمایید. نصف فنجان کره کاکائو را با 2 قاشق چای خوری موم عسل، 1 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و 1 قاشق چای خوری روغن ویتامین E مخلوط کنید سپس مخلوط به دست آمده را تا زمانی که موم آن آب شود گرم کنید و روی بدن ماساژ دهید. این کار به شما کمک می کند که پوست تان صاف و آبرسانی شود.

ترک های پوستی

برگ یونجه

برگ یونجه حاوی هشت اسید آمینه ضروری است که برای سلامت کلی پوست تان بسیار مفیدند. یونجه همچنین غنی از ویتامین E و ویتامین K و پروتئین است که همگی در تغذیه پوست بسیار موثرند. برای این کار کافیست پودر یونجه را با روغن بابونه ترکیب کنید تا خمیری نرم به دست آید سپس آن را 2 تا 3 بار در روز روی ترک های پوستی تان ماساژ دهید. وقتی چند هفته این کار را تکرار کنید به راحتی متوجه تغییر خواهید شد.

ترک های پوستی

سیب زمینی

سیب زمینی در واقع حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که به رشد و بازسازی سلول های پوست کمک می کند. برای بهره بردن از این خواص، یک سیب زمینی متوسط را به تکه های ضخیم برش دهید یا رنده کنید. تکه های سیب زمینی را بشویید و آن ها را روی مناطق آسیب دیده پوست بگذارید. آنقدر زمان دهید تا اطمینان حاصل کنید که نشاسته سیب زمینی روی پوست تان تاثیر گذاشته است. وقتی سیب زمینی ها خشک شدند، با آب گرم بشویید و در آخر با روغن هسته زردآلو ماساژ دهید.

ترک های پوستی

شکر

شکر سفید در واقع یکی از بهترین داروها برای از بین بردن ترک های پوستی است. شما حتی می توانید از شکر به عنوان یک لایه بردار برای پوست تان بهره ببرید. روش کار این است که یک قاشق غذاخوری شکر خام را با کمی روغن بادام و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و آن را روی ترک های پوستی تان بکشید. هر روز چند دقیقه پیش از آنکه دوش بگیرید این کار را انجام دهید. اگر این کار را به مدت یک ماه یا بیشتر انجام دهید، نتایج شگفت انگیزی خواهید دید.

ترک های پوستی

آب لیمو

یکی دیگر از راه های خلاص شدن از ترک های پوستی استفاده از آبلیمو است. همانطور که می دانید آبلیمو بسیار اسیدی است و به همین دلیل به روند بهبود و کاهش علائم ترک بسیار کمک می کند. بدین منظور آب لیمو را با حرکات دایره ای روی ترک ها بزنید. 10 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب گرم بشویید. یکی دیگر از گزینه هایی که می توانید استفاده کنید این است که خیار و آبلیمو را مخلوط کرده و آن را روی ترک های پوستی بزنید تا نتیجه بهتری دریافت نمایید.

ترک های پوستی

سفیده تخم مرغ

تخم مرغ پروتئین بسیار زیادی دارد. برای رفع ترک های پوستی لازم است تنها از سفیده تخم مرغ استفاده کنید زیرا حاوی اسید آمینه و پروتئین است. بدین منظور سفیده را از زرده جدا کرده و با چنگال خوب بزنید تا یکدست شود. سپس ترک های پوستی را به خوبی تمیز کرده و سفیده را روی پوست بزنید. وقتی سفیده تخم مرغ کاملا خشک شد، منطقه را با آب سرد شسته و بعد با روغن زیتون آن را مرطوب و نرم کنید. این کار را به طور روزانه برای دو هفته انجام دهید.

ترک های پوستی

آلئوورا

ژل آلئوورا را روی پوست بمالید و پس از 15 دقیقه با آب گرم خوب بشویید. همچنین برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید ژل را با کپسول ویتامین A و ویتامین E ترکیب کنید. این مخلوط را روی پوست بزنید و اجازه دهید به خوبی جذب پوست شود.

ترک های پوستی

روغن کرچک

روغن کرچک هم درمان بسیار موثری برای ترک های پوستی است. روغن کرچک را روی مناطق آسیب دیده بزنید و 10 دقیقه به طور مداوم ماساژ دهید.

منبع : well-beingsecrets

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی