خواص مواد غذايي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

فوايد روغن زيتون براي پوست، مو و ناخن + انواع ماسك با روغن زيتون

در اين مقاله از 7 گنج ، فوايد بي نظير روغن زيتون براي پوست، مو و ناخن را شرح داده ايم. روغن زيتون داراي اثرات فوق العاده اي در زيبايي و سلامت پوست، مو، ناخن ها و... است. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج ، فوايد بي نظير روغن زيتون براي پوست، مو و ناخن را شرح داده ايم. روغن زيتون داراي اثرات فوق العاده اي در زيبايي و سلامت پوست، مو، ناخن ها و… است. با ما همراه شويد…

روغن زيتون
روغن زيتون

استفاده از روغن ­زیتون یکی از بهترین رژیم ­های ساده و زیبای طبیعی است که هر کسی می­تواند برای به دست آوردن یک چهره بی ­عیب و نقص از آن استفاده کند. روغن ­زیتون پوست را محافظت می­کند و التیام می­بخشد. منافذ غبار و آکنه ناشی از باکتری، را در عین تغذیه پوست پاکسازی می­کند. به همین دلیل، روغن­ زیتون، گزینه اول مواد تشکیل­ دهندۀ صابون، کرم، لوسیون بدن و فرآورده­های مراقبت از مو است.

فوايد روغن زيتون براي پوست

 

درمان خشكي پوست با روغن زيتون

  • روغن ­زیتون می­تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان پوستهای به شدت خشک و آسیب دیده، حساس و چرب از جمله پوست­های لک­دار استفاده شود.
  • می­توانید روغن ­زیتون را به عنوان یک لوسیون بر روی پوست مرطوب بکار ببرید. در صورتی که تمایل دارید از رایحۀ مورد علاقه خود استفاده کنید، می­توانید روغن­ زیتون را با چند قطره اسانس روغنی مخلوط کنید.
  • برای داشتن دست­هایی نرم، روغن زیتون را به دستهای خود بمالید و دستکش بپوشید تا جذب شود، در طی یک شب تا صبح به نتیجه دلخواه خواهید رسید.
  • پاهايتان را قبل از خواب مرطوب و نم دار كنيد و سپس با سنگ پا سلول هاي مرده پاشنه پا را از بين ببريد سپس پاهايتان را با آب و صابون بشوييد و بعد با يك حوله كاملاً خشك كنيد. بعد كمي روغن زيتون روي پاشنه ها بماليد و با حركات دوراني پاشنه پا و قسمت هايي را كه زبر است حسابي ماساژ دهيد، اگر آرنج يا زانوي شما نيز زبر و خشن شده، مي توانيد به همين روش اين قسمت را نرم و لطيف كنيد. اجازه دهيد روغن زيتون چندين دقيقه روي بدن شما باقي بماند، سپس به آرامي پاهايتان را با جوراب نخي بپوشانيد. هنگام جوراب پوشيدن مواظب باشيد جوراب روغن پاهايتان را پاك نكند. بهتر است تا صبح با جوراب بخوابيد و صبح اثر روغن زيتون را روي پاهايتان ببينيد.

 

درمان كننده سوزش و آفتاب سوختگي

  • کمپرس پوست در موارد آفتاب زدگی، سرمازدگی، گزش مار، عقرب و حشرات با روغن زیتون سبب تسکین درد و سوزش و التیام می‌شود.

تقويت مژه و ابرو

  • همچنین ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده،‌مژه و ابرو را تقویت می‌کند

روغن زيتون ، پاک کننده پوست

  • می­تواند به عنوان پاک ­کننده پوستهای چرب، خشک، حساس و مستعد آکنه استفاده شود.
  • نصف فنجان روغن زيتون را با يك قاشق غذاخوري از يك صابون ملايم مايع و ۲ قاشق غذاخوري آب و ۲ قاشق غذاخوري گليسيرين درون يك مخلوط كن بريزيد و آرام اين مواد را با هم مخلوط كنيد تا كاملاً يكدست شود، سپس اين مخلوط را درون شيشه سربسته بريزيد. هر بار مي توانيد مقدار كمي از اين مخلوط را در كف دست تان بريزيد و با حركات دوراني روي پوست صورت تان ماساژ دهيد و سپس با آب ولرم صورت تان را آب بكشيد. شما مي توانيد روزانه دوبار از اين پاك كننده استفاده كنيد.

لايه برداري پوست با روغن زيتون

  •  مخلوطی از روغن ­زیتون با شکر قهوه­ای آماده کنید و بر روی بدن خود بمالید. این کار به پوسته پوسته شدن سلولهای مرده پوست کمک می­کند.

پاک کننده آرایشی

  • می­توانید از روغن ­زیتون به عنوان یک پاک ­کننده آرایشی مانند پاک­ کننده آرایش چشم استفاده کنید.

درمان خشكي لب

  • برای درمان لب­های ترک­خورده در زمان خواب از روغن­زیتون استفاده کنید.

درمان خارش چشم با روغن زيتون

  • چند قطره روغن زیتون سریعا خارش و سوزش چشم و پلک راتسکین داده و آبریزش چشم را برطرف ساخته و قوه بینایی را تقویت می‌کند.

كرم شب بسازيد

  • كافي است يك واحد سركه را با يك واحد آب و ۲ واحد روغن زيتون مخلوط كنيد و يك كرم شب براي خود بسازيد تا هم پوست صورت تان را نرم كرده و هم رنگ صورت تان را كمي باز كند.

اسكراب صورت با روغن زيتون

  • ابتدا صورت تان را با آب نم دار كنيد و سپس با روغن زيتون ماساژ دهيد. سپس كف دست تان مقدار كمي شكر بريزيد و بعد اين شكر را روي روغن زيتوني كه روي صورت تان وجود دارد، بماليد. تمام قسمت هاي پوست تان را با شكر آرام آرام ماساژ دهيد. اين عمل باعث مي شود كه سلول هاي مرده روي سطح پوست شما از بين برود و در نتيجه پوست صورت داراي درخششي طبيعي و سالم شود.

فوايد روغن زيتون براي ناخن

روغن زيتون موثر در رشد ناخن

  • روغن زيتون تاثيراتي فوق العاده در رشد و سلامت ناخن هاي شما دارد، شما مي توانيد روغن زيتون را به روش هايي مختلف براي سلامت ناخن هايتان به كار ببريد.
  • براي كمك به رشد ناخن ها، نصف فنجان گوجه فرنگي رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوري روغن زيتون در يك كاسه مخلوط كنيد و حدود ۱۰ دقيقه انگشتان تان را داخل اين مخلوط نگه داريد و سپس انگشتان تان را آب بكشيد و با حوله اي آنها را خشك كنيد. گوجه فرنگي داراي بيوتين است، بيوتين يك ماده طبيعي شناخته شده براي رشد ناخن ها و مو است. روغن زيتون نيز به حفظ رطوبت ناخن ها و كوتيكول ها كمك مي كند.

 

درمان کوتیکول ناخن

  • برای رشد ناخن­ های قوی با لایه شاخی (کوتیکول ناخن) مرطوب، برای چند دقیقه ناخنها را در روغن ­زیتون گرم غوطه­ ور کنید و یا پیش از این که از سوهان یا لاک ناخن استفاده کنید به طور مستقیم بر روی لایه شاخی (کوتیکول ناخن) بمالید.


درمان شكنندگي ناخن

  • براي اينكه شكنندگي ناخن هايتان را از بين ببريد، يك چهارم فنجان روغن زيتون را به آرامي گرم كرده، سپس يك كپسول ويتامين E باز كنيد و درون آن بريزيد. اين مخلوط را روي كوتيكول ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن ها ماساژ دهيد. روغن زيتون اين مخلوط ناخن ها را قوي كرده و باعث افزايش انعطاف پذيري آنها مي شود و ويتامين E نيز ناخن ها را تغذيه مي كند.

درمان نرمي ناخن

  • اگر دوست داريد ناخن هايي سفت و محكم داشته باشيد، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بكوبيد تا پودر شود، سپس با يك قاشق غذاخوري روغن زيتون، يك قاشق غذاخوري روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد تا كاملاً به شكل چسب شود، اين چسب را روي ناخن هايتان ماساژ دهيد و سپس بشوييد، براي محكم شدن ناخن هايتان اين كار را دو بار در هفته انجام دهيد.

فوايد روغن زيتون براي مو

درمان خشكي مو

  • رطوبت مورد نیاز مو به تدریج به علت آلاینده ­های زیست محیطی، فر زدن و رنگ  کردن از دست می­رود. برای بازگرداندن رطوبت مورد نیاز به موهای خشک و آسیب­ دیده درمان با روغن زیتون گرم را آزمایش کنید. روغن­ زیتون گرم بر روی پوست سر بمالید، موی خود را با کلاه حمام به مدت 30 دقیقه بپوشانید و سپس موی خود را شامپو بزنید.
  • اگر موهاي شما زبر و خشن است ۳ قاشق غذاخوري روغن زيتون را با ۲ قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و به عنوان يك ماسك آرام بخش براي موهايتان استفاده كنيد، عسل به عنوان يك مرطوب كننده طبيعي موها و پوست شما را نرم مي كند. وقتي اين مخلوط را به موها و پوست كف سرتان زديد، موها را با يك كلاه پلاستيكي حدود ۳۰ دقيقه بپوشانيد و سپس موها را بشوييد.

درمان شوره سر

  • ابتدا موهايتان را با آب گرم مرطوب و نم دار كنيد. وقتي موهايتان مرطوب باشد مي توانيد مطمئن باشيد كه روغن مستقيماً پوست كف سر شما را درمان مي كند و چون فوليكول ها مرطوب شده اند و ديگر روغن را مصرف نمي كنند در مرحله دوم روغن را گرم كنيد. روغن گرم بهتر مي تواند پوست خشك و شوره زده كف سر شما را درمان كند. موهايتان را به چند قسمت تقسيم كنيد و روغن زيتون گرم (نه آنقدر گرم كه موها و پوست سر را بسوزاند) را روي تمام پوست كف سر ماساژ دهيد. سر را با يك حوله يا كلاه حمام بپوشانيد و اجازه دهيد روغن زيتون روي پوست شما بماند تا به خوبي پوست را تغذيه كند سپس موها را با شامپو بشوييد بعد از اين درمان به هيچ وجه براي شك كردن موها از سشوار استفاده نكنيد و اجازه دهيد موها با جريان هوا خشك شوند. سشوار باعث به وجود آمدن شوره سر و ساير مشكلات براي كف سر مي شود.

 

درمان سفيدي مو

  • ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو گشته و شوره سر را برطرف می‌سازد و موهای سپید شده را سیاه می‌نماید.

 

روغن زيتون ، مانع وز شدن مو و درمان كننده موخوره

  • اين روغن طبيعي رطوبت موها را افزايش مي دهد و مانع وز شدن موها مي شود و در بهبود موخوره موثر است.
  • يك راه حل خوب براي كاهش وز موها استفاده از روغن داغ براي موهاست. ۲ قاشق غذاخوري روغن زيتون را با ۳ قاشق غذاخوري روغن نارگيل مخلوط كنيد. سپس ظرف اين روغن ها را درون يك ظرف آب در حال جوش قرار دهيد تا روغن ها به مرور گرم شوند. دقت كنيد كه لازم نيست روغن ها داغ شوند. موها و پوست كف سرتان را با اين روغن گرم ماساژ دهيد و سپس با يك حوله موها و سرتان را بپوشانيد و ۳۰ دقيقه صبر كنيد.

آبرساني موها

  • شما مي توانيد با ۵ قاشق غذاخوري روغن زيتون و ۲ عدد تخم مرغ يك ماسك مرطوب كننده براي موهايتان بسازيد. اين مواد را به خوبي با هم مخلوط كنيد و روي پوست كف سر بماليد و به آرامي حدود ۵ دقيقه پوست كف سر را با اين مواد ماساژ دهيد، سپس موها و سرتان را با يك كلاه پلاستيكي بپوشانيد و اجازه دهيد ۱۵ تا ۲۰ دقيقه زمان بگذرد.

پيشنهادات ما:

آشنایی با خواص برگ و روغن زیتون

آشنایی با خواص و مضرات زیتون و روغن آن

معجزه روغن زیتون در سم زدایی و سلامت بدن

 

گردآوري و نوشته شده توسط گروه 7 گنج – اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

* كپي برداري بدون ذكر نام و لينك فعال به 7 گنج مجاز نيست.

15 دیدگاه

  • با سلام. هموطنان گرامی اگه از روغن زیتون میخواید استفاده کنید حتما اصلش رو بگیرید(دست سازشو بگیرید) ازین روغنای شرکتی نگیرید چون یخورده ناخالصی داره و اونجور که بخوای اثر نداره.منکه دانشگاهم انزلیه برگشتنی از رودبار یه شیشه700 گرمی اصل گرفتم فوق العادس. اصلا با این روغن زیتونای شرکتی زمین تا آسمون فرق داره.

  • با سلام . روغن غیرخوراکی که از کشور اسپانیا می باشد برا تقویت مو خیلی موثر است . من خودم ریزش شدید مو داشتم و این روغن را شبها قبل از خواب به پوست سرم ماساژ میدادم و صبح موهامو میشستم الان بعد از چهارپنج ماه ریزش موهام کاملا قطع شده و رشد مو هم دارم .

  • سلام … واقعا روغن زیتون موهای سفیدو سیاه میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چن بار درهفته باید موهامونو با روغن زیتون ماساژ بدیم وچه مدت روموهامون باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنونم

  • سلام
    ببخشيد براي صورت وناخن هم ميشه ازروغن زيتون خوراكي استفاده كرد؟!
    چه نوع روغن زيتوني بي بوئه؟!
    ممنون ازشماوسايت خوبتون

  • سلام
    از چه نوع روغن زيتوني استفاده كنيم؟منظورم اينه روغن زيتون خوراكي هم ميشه؟!

    • سلام . روغنی که برای این موارد استفاده میشودغیرخوراکی بوده و اصل آن از کشور اسپانیا هست (در قوطی های کوچک مستطیل شکل سبز رنگ)

  • سلا ببخشید من یه سوال داشتم وقتی موقع خواب روغن زیتون میزنم تاثیرش بیشتره یا قبل حمام ؟ و اگه میشه میخاستم بدونم من به سرم شامپو کلیر میزنم ایا همرا این شامپو باید به سرم نرم کننده هم بزنم یا نه ؟و مارک اون نرم ککنده چی باشه بهتره؟ خواهشا جواب بدین واقعا مهمه

  • سلام میخاستم بدونم باید هفته ای چند بار به موهام روغن زیتوت بزنم؟ بعد اگه امکانش هست بگین بعدش از چه نوع شامپویی استفاده کنم؟

    • هرچه موهای سرتان خشک تر باشد باید مدت زمان بیشتری به موهایتان روغن زیتون بزنید. ولی بصورت معمول ۴۵ دقیقه زمان مناسبی است برای اینکه روغن زیتون به سرتون بمالید و بعد بشویید.
      هفته دو بار این شستشو میتواند کافی باشد ولی بسته به موی سری که دارید میتوانید یک روز در میان یا با فاصله زمانی کمتری در طول هفته استفاده کنید.

  • سلام من مطالب سایت رو در مورد تاثیرات روغن زیتون روی پوست و مو خوندم یه سوال داشتم من تو سن 14 – 15 سالگی همین که تازه ریش و سیبیلم داشت در میومد با تیغ میزدم حتی بعضی موقع ها هم تیغ دوبار مصرف استفاده میکردم الان که تقریبا 14 سال میگذره و من 28 سالمه ریش های صورتم تیغ تیغ درمیاد و هم کم پشته . زود زود هم درمیاد دیگه کلافه شدم یه چند وقتی از روغن رازیانه استفاده کردم ولی زیاد تاثیری نداشت بنظر شما استفاده از روغن زیتون چقدر میتونه به این مشکل کمک کنه لطفا راهنماییم کنید با تشکر از شما و سایت خوبتون موفق باشید

    • با سلام خدمت شما؛ در مرحله اول توصيه ميكنم براي جلوگيري از تيغ تيغ شدن موها اين مقاله را مطالعه كنيد: باید و نبایدهای اصلاح صورت آقایان برای حفظ سلامت پوست

      در مورد زود در آمدن كه كاملا طبيعي است و در همه افراد به همين صورت است.
      در مورد كم پشتي هم بايد عرض كنم كه علت کم پشتی موی صورت آقایان دو دلیل داره: یکی از دلایل کم پشتی موی صورت آقایان این که به هیج وجه فولیکول مویی وجود ندارد. برای مثال در بعضی از نشانگان مثل هیپوتریکوزیس ارثی و مادرزادی چنین مشکلی وجود دارد و به طور ژنتیکی در بعضی از مردان و پسران خانواده قسمتی از ریش های فرد در نمی آید كه در اين مورد تنها راه حل کاشت مو است. البته در موارد بسیار نادری که این تنک بودن غیر قرینه و محدود به منطقه ای کوچک باشد طبیعی به نظر می رسد ونیاز به درمان ندارد. دومین علت کم پشتی موی صورت آقایان، کمبود هورمونهای مردانه است كه نشانه هاي خاص خود را دارد.

      توصيه من به شما اين است كه اين موارد را كنترل كرده و چنانچه چنين مشكلاتي وجود ندارد روشهاي طبيعي و غير طبيعي براي پرپشت كردن مو را امتحان كنيد

15 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی