آرايش صورت و مو مد و زيبايي

وقتی آرایش غلیظ می کنید چه اتفاقی می افتد؟

تقویم فارسی اندروید

آرایش غلیظ

از آرایش غلیظ چه می دانید؟ آرایش غلیظ چه مضراتی می تواند داشته باشد؟ این ها سوالاتی هستند که ما در هنگام تحقیق از متخصصین پوست و زیبایی سوال کردیم تا در مورد موادی که برای صورت مان استفاده می کنیم به ما پاسخ دهند.

چیزی که یاد گرفتیم این است که آرایش غلیظ داشتن یا نداشتن یک مسئله شخصی است و برای هر کس تعریف متفاوتی دارد. در هر صورت ممکن است عوارض زیادی در اثر استفاده از رژگونه و کرم پودر به وجود آید و اگر شما جزء کسانی هستید که آرایش غلیظ می کنید بهتر است بدانید که با زیادی آرایش کردن خود را در معرض چه اتفاقاتی قرار می دهید:

باعث بسته شدن منافذ صورت تان می شوید.

آموزش آرایشگری زنانه

آرایش صورت منافذ صورت را می پوشاند و در نتیجه پوست نمی تواند نفس بکشد. بسیاری از مواد تشکیل دهنده در محصولات آرایشی از مواد طبیعی مثل روغن نارگیل گرفته تا سیلیکون های مصنوعی و شیمیایی، همگی ایجاد جوش های سر سیاه می کنند و موجب مسدود شدن منافذ پوست می شوند. کثیفی ها و باکتری هایی که در روزنه های پوست جمع می شوند ایجاد جوش قرمز و جوش سرسیاه می کنند.

اگر آرایش کردن را دوست دارید سعی کنید هر شب به خوبی صورت تان را با محصولات مناسب شستشو دهید تا منافذ پوست تان زمانی برای نفس کشیدن داشته باشند.

خود را در معرض ابتلا به عفونت قرار می دهید.

آرایش مژه

صورت شما تنها چیزی نیست که باید مدام آن را تمیز کنید. چه قدر از تمیزی کیف آرایش تان مطمئن هستید؟ لوازم آرایشی پس از تنها یک بار استفاده می توانند محل مناسبی برای رشد باکتری های مضر شوند. لوازم آرایشی که برای چشمهایتان از آنها استفاده می کنید به ویژه ریمل، بسیار در معرض ایجاد باکتری قرار دارند. بسیاری از آرایش های ما می توانند به راحتی از طریق چشم ها و دهان وارد بدن مان شده و موجب بیماری بشوند. هر چه بیشتر آرایش کنید، شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری دارید. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید لوازم آرایشی قدیمی را دور بریزید و از لوازم آرایش دیگران به هیچ عنوان استفاده نکنید.

چروک های صورت تان را بیشتر می کنید.

آرایش غلیظ

شما هنگام آرایش کردن بیش از هر زمان دیگری پوست تان را لمس می کنید که این خود باعث ایجاد چین و چروک بیشتر می شود. جسیکا ویزر متخصص پوست معتقد است مالش و کشیدن پوست ظریف اطراف چشم موجب به وجود آمدن چروک می شود. هرچه بیشتر و بیشتر آرایش می کنید، پلک هایتان نیز بیشتر کشیده می شوند و آسیب می بینند. ایزابل بلیس فیزیکدان جامع می گوید : پوست بیشتر از بقیه اجزاء چهره شکننده است و این کشیدگی باعث آسیب رسیدن به کلاژن آن شده و به مویرگ هایش صدمه وارد می کند. پس هنگامی که اطراف چشمتان را آرایش می کنید بدانید که حتی آرایش کم هم زیاد است.

شما خود را در معرض عوارض جانبی قرار می دهید.

آرایش غلیظ

بسیاری از ما به شدت درگیر رژیم های غذایی خود و جایگزین کردن غذاهای سالم و ارگانیک به جای غذاهای ناسالم هستیم اما در مورد لوازم آرایشی چطور؟ با توجه به محصولاتی که استفاده می کنید، سموم زیادی وارد بدن تان می شود.

استیو سو متخصص پوست می گوید : ما با محصولات آرایشی و مراقبتی زندگی می کنیم و نفس می کشیم پس باید هر روز از خود بپرسیم که چه محصولی برای استفاده امن تر و مطمئن تر است؟

دکتر سو و همکارانش، در طول 12 سال شکایات مربوط به آرایش مردم را در سازمان غذا و مواد مخدر مورد بررسی قرار دادند. تعداد 5144 شکایت مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی بود. پیش از خرید لوازم آرایشی از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید و بدون تحقیقات از آنها استفاده نکنید.

شما آرایش پاک کن بیشتری نیاز پیدا می کنید.

آرایش غلیظ

وقتی که شما آرایش غلیظ می کنید برای پاک کردن آن هر شب نیاز به تمیز کردن بیشتری دارید. پاک کننده صورت می تواند بقایای مضر آرایش را از صورت شما پاک کند. همه آرایش پاک کن ها ممکن است مناسب نباشند بنابراین پیش از آنکه هر شب آنها را استفاده کنید بهتر است عناصر تشکیل دهنده روی بطری آن را بخوانید.

سوزان استوارت می گوید : بسیاری از آرایش پاک کن های فوری حاوی مواد تمیز کننده فعال هستند که روی پوست می مانند مگر اینکه شسته شوند. باقی ماندن این مواد شیمیایی روی پوست موجب تحریک شده و پوست را خشک می کند. بعضی از آنها و همچنین عطرها حاوی مواد نگهدارنده مثل فرمالدهید هستند که می توانند برای پوست بسیار آلرژیک باشند.

برای شروع سعی کنید آرایش کمتری داشته باشید تا مجبور نباشید بیش از اندازه از پاک کننده های آرایشی استفاده کنید.

شما ممکن است احساس خجالت بیشتری کنید.

آرایش غلیظ

آرایش می تواند احساس شادمانی و زیبایی به شما ببخشد اما زمانی که ما شروع به تکیه کردن بر آن می کنیم تا حس خوبی داشته باشیم می تواند برای ما خطرناک باشد. اگر شما خودتان را با آرایش کردن پیدا می کنید و با آرایش غلیظ احساس خوبی برای ترک خانه دارید، وقت آن رسیده که جداً رابطه خود با آن را بررسی کنید. بر اساس مطالعات جامعه شناسی و روانشناسی اجتماعی، زنانی که اعتماد به نفس ندارند و همیشه نگران ظاهرشان هستند نسبت به زنانی که اعتماد به نفس بالاتری دارند آرایش بیشتری می کنند. اگر شما برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر، آرایش می کنید سعی کنید کم کم این عادت را ترک کنید و ببینید چه احساسی پیدا می کنید.

ممکن است احساس زیبایی بیشتری کنید.

آرایش غلیظ

این اشتباه نیست که شما با پوشیدن لباس زیبا و آرایش کردن احساس بهتری دارید. آرایش کردن می تواند به طور موقت اعتماد به نفس شما را بالا ببرد. این برای مواقعی که شما کمی اضطراب دارید مثل یک قرار عاشقانه یا یک سخنرانی شغلی می تواند بسیار مفید باشد اما درست این است که این احساس خوب را بدون وابستگی به آرایش نسبت به خود داشته باشید.

در یک مطالعه در مجله روانشناسی اجتماعی تعدادی از دختران دانشجو را با آرایش و بی آرایش مورد بررسی قرار دادند و دریافتند شرکت کنندگان با آرایش احساس بهتری نسبت به خود داشتند و بیشتر آنها بدون آرایش احساس بدی در مورد خود پیدا می کردند.

شما ممکن است احساس بزرگ شدن کنید.

آرایش غلیظ

آرایش کردن خود مثل یک رویداد بزرگ در زندگی زنان است. چه کسی در میان ماست که ازدحام در مقابل آینه دستشویی مدارس دخترانه و خط چشم زدن ها و برق لب های رولی و میوه ای را به یاد نداشته باشد؟ اما چه اتفاقی می افتد وقتی شما به عنوان یک نوجوان بیش از حد آرایش می کنید؟ مطالعات نشان داده که آرایش غلیظ شما را از دوران کودکی خود جدا کرده و به دوران بزرگسالی پرتاب می کند. پس اگر سایه آبی غلیظ و رژلب براق دخترتان شما را خشمگین می کند بدانید که او در حال گذر از یک رویداد مهم است.

احتمال دارد شما در زمان تخمک گذاری باشید.

آرایش غلیظ

اگر شما به زیاد آرایش کردن بیش از حد معمول تمایل پیدا کردید، تقویم را بررسی کنید. یک مطالعه روانشناسی، ارتباط میان چرخه قاعدگی زنان و آرایش آنها را پیدا کرد. به گفته محققان، زنان در دوره تخمک گذاری بیشتر از همیشه آرایش می کنند. شاید این یک راه غریزیست که به شما کمک می کند تا در طول بارورترین زمان بدن خود احساس جذابیت بیشتری داشته باشید.

مردم ممکن است شما را قضاوت کنند.

آرایش غلیظ

وقتی بیش از حد آرایش می کنید ممکن است به یک فرد کاملاً متفاوت تبدیل شوید. این چهره شماست و حق دارید هر طور که دوست دارید خود را آرایش کنید اما به یاد داشته باشید که بهتر است چهره طبیعی خود را بیش از اندازه نپوشانید. هر بار که می خواهید آرایش کنید این جمله را در ذهن تان تکرار کنید : “من وقتی آرایش می کنم باید شبیه به زیباترین حالت خودم شوم.”

ممکن است هیچ اتفاقی نیفتد.

آرایش غلیظ

وقتی آرایش غلیظ می کنید، ممکن است در معرض عوارض خطرناکی قرار بگیرید اما از طرفی هم ممکن است هیچ اتفاقی برایتان نیفتد.

الن پارکس، متخصص پوست می گوید : ممکن است عوارض پایداری از آرایش غلیظ در بدن باقی نماند. اگر زیاد آرایش می کنید یا شب ها آرایش تان را پاک نمی کنید ممکن است ایجاد آکنه کند و منافذ پوست تان بسته شود. همچنین باید برس های آرایشی خود را به خوبی بشویید یا اگر قدیمی هستند آنها را دور بریزید زیرا ممکن است باعث سوزش پوست و آکنه شوند.

نکته آخر : چگونه به پوست تان رسیدگی کنید.

آرایش غلیظ

اگر آرایش غلیظ را دوست دارید، مشکلی نیست فقط یادتان باشد اولین قدم در روند مراقبت از پوست حذف آرایش است. وقتی بهترین پوست را داشته باشید، بهترین آرایش را نیز دریافت می کنید. متخصصین زیبایی تأکید می کنند : شب ها از کرم دور چشم و سرم های ضد پیری استفاده کنید و آرایش نداشته باشید.

اگر هر گونه آرایشی دارید پیش از خواب صورت تان را بشویید و اگر بیش از اندازه خسته اید به جای شستشو از دستمال مرطوب استفاده کنید. وقتی شما به شستشوی هر شب و لایه برداری هفتگی عادت کنید، پوست درخشان تری خواهید داشت. الیزابت متخصص زیبایی می گوید : لایه برداری هفتگی و منظم سلول های مرده را حذف می کند، منافذ صورت را کوچک کرده و بقایای آرایش را پاک می کند. ماسک خاک رس بهترین ماسک برای انواع پوست است زیرا مواد شیمیایی ندارد و منافذ را به خوبی تمیز می کند. غیر از خاک رس از گیاه آلئوورا و سرکه سیب هم می توانید استفاده کنید. از پوست تان به خوبی مراقبت کنید و سپس کم یا زیاد هر چه قدر که دوست دارید آرایش کنید.

منبع : thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی