بیماری ها سلامت

چگونه می توان از درد دندان شبانه خلاص شد

تقویم فارسی اندروید

دندان درد آزاردهنده دردناک است، به خصوص در شب. دندان درد در شب می تواند خوابیدن یا استراحت را بسیار دشوار کند. با این حال، تعدادی درمان وجود دارد که ممکن است به افراد در یافتن آرامش و به خواب رفتن کمک کند، از جمله مصرف مسکن یا استفاده از کمپرس سرد یا حتی میخک روی دندان. در این مقاله در مورد نه درمان خانگی برای تسکین دندان درد شبانه بیشتر بدانید.

دندان درد شبانه

9 روش برای درمان دندان درد شبانه

درمان دندان درد شبانه ممکن است دشوارتر باشد، زیرا چیز زیادی برای حواس پرتی فرد از درد وجود ندارد.

با این حال، افراد می توانند روش های زیر را برای تسکین درد امتحان کنند:

1. داروهای ضد درد خوراکی

داروهای ضد درد دهان ممکن است به درمان دندان درد شبانه کمک کند.

مصرف داروهای مسکن بدون نسخه (OTC) مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil) یک راه سریع و ساده برای بسیاری از مردم برای کاهش موثر دندان درد خفیف تا متوسط ​​است.

همیشه بر دوز توصیه شده روی بسته بندی پایبند بمانید.

اگر دندان درد شدید است، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کرده و در مورد مسکن های قوی تر با او صحبت کنید.

2. کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد ممکن است به کاهش درد دندان کمک کند.

استفاده از یک کیسه یخ پیچیده شده در یک حوله به طرف آسیب دیده صورت یا فک به منقبض شدن رگ های خونی در ناحیه کمک می کند که می تواند درد را کاهش دهد و به فرد اجازه دهد به خواب برود.

استفاده از کمپرس سرد بر روی ناحیه به مدت 15 تا 20 دقیقه هر چند ساعت یک بار در شب نیز ممکن است به جلوگیری از درد هنگام خواب کمک کند.

3. ارتفاع

جمع شدن خون در سر ممکن است باعث درد و التهاب اضافی شود. برای برخی از افراد، بالا بردن سر با یک یا دو بالش اضافی ممکن است درد را به اندازه کافی برای خواباندن آنها تسکین دهد.

4. پمادهای دارویی

برخی از پمادهای دارویی نیز ممکن است به کاهش درد دندان کمک کنند. ژل ها و پمادهای بی حس کننده OTC که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند ممکن است ناحیه را بی حس کنند.

با این حال، بنزوکائین برای استفاده در کودکان خردسال مناسب نیست.

5. قرقره با آب نمک

یک آبکشی ساده با آب نمک یک درمان خانگی رایج برای دندان درد است.

آب نمک یک عامل ضد باکتری طبیعی است بنابراین ممکن است التهاب را کاهش دهد. این به نوبه خود به محافظت از دندان های آسیب دیده در برابر عفونت کمک می کند.

شستشو با آب نمک همچنین ممکن است به حذف هرگونه ذرات غذا یا بقایای چسبیده در دندان یا لثه کمک کند.

6. شستشو با پراکسید هیدروژن

پریودنتیت یک عفونت جدی لثه است که عموماً در نتیجه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می شود. این می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند درد ، خونریزی لثه و لیجاد حفره دندانی شود.

نویسنده یک مطالعه 2016 معتقد است که شستشو با دهانشویه پراکسید هیدروژن به کاهش پلاک و علائم پریودنتیت کمک می کند.

همیشه باید پراکسید هیدروژن مواد غذایی را با قسمت مساوی آب رقیق کنید. محلول را در دهان بریزید و بچرخانید، اما آن را قورت ندهید.

این دارو برای کودکان مناسب نیست، زیرا ممکن است آنها به طور تصادفی مخلوط را ببلعند.

7. چای نعناع فلفلی

جوشانده چای نعناع فلفلی یا مکیدن کیسه های چای نعناع فلفلی نیز ممکن است به تسکین موقت درد ناشی از دندان درد کمک کند.

محققان تاکید دارند که نعناع حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدان است. منتول، یک ماده فعال در نعناع، نیز ممکن است اثر بی حسی خفیفی روی نواحی حساس داشته باشد.

8. میخک

اوژنول که یکی از ترکیبات اصلی موجود در میخک است، می تواند درد دندان را کاهش دهد. نتایج یک آزمایش بالینی در سال 2015 نشان داد که افرادی که بعد از کشیدن دندان اوژنول را روی لثه ها و حفره خود قرار داده اند، در طول بهبود درد و التهاب کمتری داشته اند.

اوژنول به عنوان یک مسکن عمل می کند، به این معنی که این ناحیه را بی حس می کند. برای استفاده از میخک برای درد دندان، میخک های آسیاب شده را در آب خیس کنید تا خمیر شود. سپس خمیر را روی دندان بمالید یا آن را در یک کیسه چای خالی قرار دهید و آن را در دهان قرار دهید.

از طرف دیگر، جویدن ملایم یا مکیدن یک حبه و سپس اجازه دادن به آن برای ماندن در نزدیکی دندان دردناک ممکن است به تسکین درد کمک کند.

این یک درمان مناسب برای کودکان نیست زیرا آنها می توانند میخک را بیش از حد قورت دهند. در صورت بلعیدن میخک ها می توانند تند و دردناک باشد.

9. سیر

اثر ضد باکتریایی سیر ممکن است به از بین بردن باکتری های دهان کمک کند.

سیر یک ماده رایج خانگی است که برخی افراد برای تسکین درد دندان از آن استفاده می کنند.

آلیسین که ترکیب اصلی سیر است، دارای اثر ضد باکتریایی قوی است که ممکن است به از بین بردن باکتری های دهان که منجر به ایجاد حفره و درد دندان می شود، کمک کند.

جویدن یک حبه سیر و گذاشتن آن روی دندان ممکن است به تسکین درد کمک کند. با این وجود، طعم سیر خام برای برخی از افراد می تواند بسیار قوی باشد، بنابراین ممکن است این راه حل مناسب برای همه نباشد.

علل

پوسیدگی دندان یکی از علل شایع دندان درد است. پوسیدگی دندان ممکن است منجر به ایجاد حفره شود اگر فردی تحت درمان قرار نگیرد.

حفره زمانی رخ می دهد که اسیدها و باکتری ها مینای دندان را شکسته و بافت های ظریف داخل دندان را می خورند. این می تواند عصب را در معرض دید قرار دهد و باعث درد خفیف تا شدید شود.

عفونت های سینوسی همچنین ممکن است باعث درد دندان در برخی از افراد شود. این علامت با تخلیه عفونت از سر ایجاد می شود. علائمی مانند درد و فشار ناشی از عفونت ممکن است در شب بیشتر شوند.

سایر علل احتمالی دندان درد عبارتند از:

  • از دست دادن یک پر کردگی
  • آبسه های دندانی
  • ضربه به فک
  • آمدن دندان عقل یا دندان بزرگسال
  • غذا در دندان یا لثه گیر کرده است
  • دندان قروچه در شب
  • بیماری لثه

چرا بعضی از دندان درد ها بیشتر در شب عود می کند؟

دندان درد می تواند در روز هم دردناک باشد، اما ممکن است به نظر برسد که در شب بدتر می شود.

یکی از دلایلی که ممکن است این اتفاق بیفتد این است که وقتی فردی دراز کشیده است، خون به سمت سر سرازیر می شود. این خون اضافی در ناحیه ممکن است درد و فشاری را که افراد از دندان درد احساس می کنند افزایش دهد.

یکی دیگر از دلایل بدتر شدن بسیاری از دردها در شب این است که حواس پرتی های کمتری وجود دارد. با عدم تمرکز بر چیزهای دیگر، ممکن است فرد به سختی بخوابد.

دندانپزشکی

زمان مراجعه به دندانپزشک

در صورت وجود علائم عفونت در دهان، دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک را توصیه کند.

افرادی که شب ها دچار دندان درد می شوند باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنند. هرگونه درمان خانگی فقط برای تسکین موقت است.

اگر دندان درد با علائم دیگری از عفونت همراه باشد، ممکن است فرد برای از بین بردن عفونت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد.

وقتی دندان ترک خورده یا پوسیده باعث درد می شود، فرد باید به دندانپزشک خود مراجعه کند. آنها قادر خواهند بود راه حل دائمی پیدا کنند.

نادیده گرفتن علائم پوسیدگی دندان، مانند دندان درد، ممکن است منجر به مشکلات جدی تری از جمله آبسه، بیماری لثه و از دست دادن دندان شود.

خلاصه

مقابله با دندان درد یک تجربه دردناک است. اگرچه بسیاری از داروهای خانگی می توانند تسکین موقت ایجاد کرده و به فرد در خوابیدن کمک کنند اما راه حل های دائمی نیستند.

هر کسی که بیش از 1 یا 2 روز بدون علائم عفونت سینوس دچار درد دندان می شود، باید برای تشخیص و درمان کامل به دندانپزشک مراجعه کند.

آنها ممکن است نیاز به پاکسازی حفره داشته باشند یا گزینه های جدی تری مانند کانال ریشه یا کشیدن دندان را در نظر بگیرند.

منبع:

medicalnewstoday

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی