سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه زندگی به تنهایی برایمان سخت نباشد

تقویم فارسی اندروید

چگونه زندگی به تنهایی برایمان سخت نباشد

تنهایی می تواند زندگی شما را با رخوت و افسردگی و ناراحتی همراه کند در حالی که اگر با شیوه ی درست زندگی تان زمانی که تنها هستید آشنا باشید می توانید آن را بهتر سپری کرده و یا حتی از تنهایی خودتان فرصت بسازید. در ادامه راهکار های به شما پیشنهاد می دهیم که زندگی به تنهایی برای شما لذت بخش تر باشد.

1. قدم بزنید و از زندگی به تنهایی لذت ببرید

قدم زدن یک سرگرمی عالی و همچنین یک ورزش مناسب است. می توانید هرگاه که اراده کنید و در هر جایی که باشید بیرون رفته و قدم بزنید. به این ترتیب با ترشح اندروفین در بدن تان خلق و خوی شما بهبود یافته و استرس و اضطراب از شما دور می شود. حتی اگر افسرده هستید راه رفتن برای شما موثر است. حتی گفته می شود که فعالیت ورزشی منظم و قدم زدن تاثیری برابر داروهای ضد افسردگی داشته و برای درمان ذهن شما موثر است.

2. ورزش کنید

ورزش بخش مهمی از زندگی سالم است. اگر می خواهید از زندگی به تنهایی لذت ببرید سعی کنید ورزش های مختلف را تست کرده و ورزش مورد علاقه تان را ادامه دهید. ممکن است حتی برخی از یوگا لذت ببرند اما از حضور در کلاس حس خوبی نداشته باشند. می توانید به کمک کلیپ های یوتیوب یوگا را یاد گرفته و ادامه دهید. انواع مختلفی از ورزش ها و حرکات ورزشی برای انواع مختلف سیستم های بدنی و سلیقه ها وجود دارد سعی کنید حتما خود را از این موهبت راحت الوصول بهره مند کنید.

3. مراقبه

یکی از جنبه های مثبت زندگی به تنهایی فضای آزاد و خلوت و وقت خالی است که دارید. می توانید از این سکوت و فضا برای انجام مدیتیشن و تمرکز روی حال خوب تان استفاده کنید. سعی کنید با کمک مدیتیشن احساسات خوب و مثبت را به زندگی تان سرازیر کنید.

4. باغبانی

باغبانی و مراقبت از گل و گیاه یک سرگرمی جالب و دوست داشتنی است که زندگی شما را لذت بخش تر می کند. تحقیقات نشان می دهد که بودن در کنار گل و گیاه و کارهایی مانند باغبانی اندروفین خون را افزایش داده و با استرس و اضطراب مبارزه می کند. می توانید برخی مواد غذایی را پرورش دهید و یا با کمک گل های رنگارنگ به زیبایی حیاط خانه خود کمک کنید.

5. مطالعه کنید

تا به حال چیزی از تئوری 10.000 ساعت شنیده اید؟ گفته می شود که هر شخص به 10 هزار ساعت تمرین و تمرکز نیاز دارد تا به خبرگی و تسلط روی یک موضوع دست یابد. سعی کنید مدام مطالعه کنید و در زمینه هایی که به آن علاقه دارید اطلاعات کسب کنید تا در آن ها به مهارت و تسلط بیشتری دست یابید.

6. خانه داری کنید و زندگی به تنهایی را برای خود لذت بخش کنید

درحالی که خانه داری ممکن است کمی سخت و طاقت فرسا به نظر برسد اما مزایای زیادی برای سلامت و تندرستی شما دارد. زمانی که همه چیز در خانه تحت کنترل خودتان باشد و هیچ کسی نباشد که در نظم و برنامه های شما خللی ایجاد کند قطعا از زندگی به تنهایی لذت خواهید برود. می توانید یک زمان مشخص را به تمیز کردن خانه و یک زمان را به پر کردن برگه های مالیاتی و یا پرداخت قبوض اختصاص دهید و هر چیزی را همان جایی که خودتان قبلا گذاشته اید پیدا کنید. این یعنی آرامش.

7. حمام کنید

کمی استراحت کنید و به خود اهمیت بدهید. می توانید یک حمام داغ برای خودتان آماده کرده و با بخور مواد مختلف یا شمع های معطر فضای خوبی را برای خودتان ایجاد کنید. می توانید وان حمام را پر کرده و یک آهنگ ملایم برای خود پلی کنید و چند دقیقه ای ریلکس کنید و یا حتی به خواب بروید. این حمام قطعا حس و انرژی خوبی به شما می دهد و زمانی که تنها زندگی می کنید فرصت بیشتری برای این کار دارید. همچنین توصیه می کنید اگر به فکر بخور افتادید اسطوخودوس را هم به ظرف بخور خود اضافه کنید. این کار در کاهش استرس شما و افزایش آرامش تان موثر است.

8. نقاشی

بهترین راه برای پویا و خلاق نگه داشتن ذهن شما یاد گرفتن مهارت های جدید است. به خصوص زمانی که سن تان بالا می رود می توایند با اختصاص دادن وقت خودتان به یاد گیری مسائل جدید از کاهش توانایی مغزتان پیشگیری کنید. تنهایی وقت آزاد بیشتری برای این قسم کارها برای شما می گذارد.

9. نوشتن

یک دفترچه خاطرات داشته باشید و در آن هر چیزی که می خواهید را بنویسید. می توانید خاطرات روزانه را یادداشت کنید و یا در آن رویاها و آرزوهای تان را به نگارش در آورید. فرقی نمی کند. نوشتن افکار شما را نظم می بخشد و آرامش را برای تان به ارمغان می آورد.

10. پخت و پز

می دانید که غذای سالم می تواند تاثیر زیادی در روحیه و سلامت شما داشته باشد. زمانی که زندگی شما به تنهایی سپری می شود این شانس را دارید که در زمان کمتر و در مقدار کمتر برای خودتان غذا آماده کنید. به این ترتیب می توایند بیشتر روی سلامت خودتان تمرکز کرده و غذاهای سالم و تازه میل کنید. برای این کار بهترین و ساده ترین راه این است که خودتان غذا بپزید.

11. پازل بازی کنید

پازل یکی از بهترین ورزش ها برای مغز است. می توانید روی میز ناهار خوری یا میز اتاق نشیمن خود یک پازل را بچینید و هر روز مقداری از آن را مرتب کنید. این کار کمک می کند تا ذهن پویا تری داشته باشید و از وقت تان هم استفاده بهتری بکنید.

12. آلبوم عکس

نگه داری از خاطرت به ما آرامش و عشق می دهد. سعی کنید عکس های تان را نگه داشته و در آلبوم بگذارید و هر جا که می روید یک عکس جدید بگیرید و خاطره سازی کنید.

13. کارهای دستی

می توانید از وسایل دور رویختی برای خود چیزهای کم خرج و ساده بسازید. می توانید هر بار که حوصله تان سر رفت خودتان را با این قسم کارها سرگرم کرده و وقت تان را بهتر سپری کنید.

14. چرت زدن

خواب احتمالا بهترین حالت استراحت برای شماست چرا که می تواند از همه ی مشغله های فکری و خستگی های جسمی خلاص تان کندو هرگاه احساس نیاز کردید کمی چرت بزنید و خستگی در کنید. یکی از خصلت های خوب زندگی به تنهایی در این است که کسی نیست که مزاحم خواب تان شود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی