انرژی مثبت سبك زندگي موفقيت در زندگي

با پیروی از این 4 روش ساده، یک زندگی مثبت داشته باشید

تقویم فارسی اندروید

همه ما تفاوت بین مثبت و منفی را می دانیم و این مثل سیاه و سفید، خوب و بد و درست و غلط است. بنابراین تمایل به داشتن یک زندگی مثبت برای ما طبیعی است. یک زندگی مثبت با داشتن یک هدف یا خواسته متفاوت است. ممکن است هدف شما داشتن پول، شغل یا یک فرد باشد و این امکان وجود دارد که شما خواسته خود را به دست آورید اما باز هم یک جای کار بلنگد و همه چیز تحت کنترل شما نباشد.

زندگی مثبت

یک زندگی مثبت چیزیست که شما بتوانید هر تغییری که رخ می دهد باز هم خود را کنترل کنید زیرا شما از درون مثبت هستید و دیگر اهمیتی ندارد که کجا هستید و چه اتفاقی برایتان می افتد.

این مقاله در 4 مرحله ساده به شما کمک می کند که اجازه ندهید احساسات منفی شما را احاطه کند و یک زندگی سراسر مثبت که سزاوارش هستید را برایتان به ارمغان می آورد.

مراحل ساده برای داشتن زندگی مثبت

زندگی مثبت

1. ذهنیت تان را کنترل کنید

آیا می دانید اکثر کنش ها و واکنش های ما توسط عادت های ما کنترل می شود؟

بیایید یک مثال بزنیم:

شما ممکن است هر روز صبح با صدای ساعت از خواب بیدار شوید و آن را خاموش کنید که تبدیل به یک واکنش منفی می شود زیرا ایده بیدار شدن از خواب را به عنوان یک مساله بد در ذهن تان ترسیم کرده اید سپس ذهن شما زنگ ساعت را مثل ماشه تفنگ یا یک عذاب الهی تصور می کند پس صدای آن برایتان به یک چیز منفی تبدیل می شود.

این طبیعی است که صبح ها خسته باشید اما لازم نیست که روز خود را با بدبختی شروع کنید. این در واقع چیزی است که شما در ذهن تان از پیش برنامه ریزی کرده اید. تغییر ذهنیت شما کمی زمان می برد زیرا طرز فکر شماست اما باز هم یک گام ساده محسوب می شود. بر خلاف یک گیاه شما قدرت تفکر دارید و البته قدرت تغییر این تفکر را نیز دارا هستید.

شاید شما فکر کنید این واکنش های منفی روزانه بسیار طبیعی هستند و تحت کنترل شما نیستند زیرا از ناخودآگاه شما برمی آیند اما به یاد داشته باشید ذهن ناخودآگاه، ذهن دیگری نیست که قوانین خاص خود را دارا باشد. این چیزیست که شما می توانید کنترل کرده و دوباره از نو برنامه ریزی کنید.

ما ذهن یکپارچه ای داریم که در حالت های آگاهانه و ناخودآگاه عمل می کنند و این بدان معنیست که شما می توانید کنترل ذهنیت خود را در دست بگیرید و می توانید چشم انداز خود را تغییر دهید. ساعت زنگ دار فقط نمونه ای از عادت های روزانه است که می تواند ذهن شما را کنترل کند. مساله ساعت زنگ دار نیست زیرا شما نمی توانید مسئولیت های خود را کنار بگذارید، مشکل حتی واکنش شما نیست، مشکل این است که شما این واکنش را بدون ملاحظه برنامه ریزی کرده اید. شما باید در هر صورت از خواب بیدار شوید ولی این که چگونه این کار را انجام می دهید بسیار مهم است. این کار باید با این تفکر انجام شود که شما می خواهید یک روز خوب را آغاز کنید و تلاش کنید صدای ساعت برایتان یک طنین خوب و یادآور یک روز پر شور باشد.

2. حفظ کردن کلمات مثبت

شاید این راه به نظر خیلی ساده برسد اما با حفظ کردن یک لیست از کلمات مثبت شما می توانید مغز خود را به استفاده از کلمات مثبت بیشتری ترغیب کنید و این کار به شما کمک خواهد کرد که زندگی مثبتی داشته باشید. همانطور که می توانید برنامه ذهنیت تان را مجددا برنامه ریزی کنید، می توانید واژگان خود را هم از نو بازنویسی نمایید. این کلمات به طور طبیعی چشم انداز شما را تغییر خواهند داد.

شما می توانید خودتان بار منفی یا مثبت کلمات را بسنجید و یا از کلماتی که روانشناسان در این زمینه پیشنهاد می دهند استفاده نمایید. هنگامی که شما شروع به استفاده از واژه های مثبت بیشتری می کنید، این امر نه تنها روی تفکر شما بلکه حتی روی اطرافیان شما نیز تاثیر می گذارد.

آیا تا به حال متوجه شده اید که افراد شاد و مثبت اندیش تمایل به گسترش خلق و خوی خود به اطرافیان شان دارند؟ آنها معمولا در ملاقات های مختلف به دیگران لبخند می زنند و لحن خوبی دارند. یک مکالمه مثبت احتمالا در ادامه با همان لبخند و لحن خوب به دست خواهد آمد.

3. تمرکز بر آنچه که مهم است

چیزی که باید بدانید این است که در زندگی هرگز نمی توانید جلوی اتفاقات منفی و مثبت را بگیرید اما می توانید کنترل کنید که چه کسی بر شما تاثیر بگذارد. بله، شما توانایی مراقبت از چیزهای مهم را دارید. این به همان اندازه ساده به نظر می رسد. نگاهی به گذشته، حال و آینده خود بیندازید. چند بار انرژی خود را بر روی چیزهایی که در نهایت مهم نبودند، تلف کردید؟

این بسیار درست است که ما نباید به همه چیز توجه کنیم. ما نباید به چیزهای خاصی نظیر آنچه که همکلاسی های قدیمی ما درباره ما چه می اندیشند یا آنچه که در رسانه های اجتماعی به ما می گویند یا توسط همکارانی که پشت سر ما صحبت می کنند ناراحت شویم. در نهایت شما هرگز نمی توانید در تمام جنبه های زندگی خود پیروز شوید و نمی توانید انرژی خود را بر همه چیز متمرکز کنید.

“شما نمی توانید یک حضور مهم و حیاتی برای بعضی افراد داشته باشید، بدون آنکه دستمایه شوخی و شرمساری برای دیگران باشد.”

آنچه شما می توانید انجام دهید اولویت بندی است. چه چیزی واقعا برای شما اهمیت دارد؟ چه چیزی درباره شما مهم است؟ همه چیز را مسدود کنید و روی چیزی که باید توجه داشته باشید متمرکز شوید.

4. نه گفتن را یاد بگیرد

برای بعضی از مردم، نه گفتن سخت است. اگر به کلمات بله و نه نگاه کنید، بیشتر افراد یک حرف منفی و یک کلمه مثبت را مشاهده می کنند.

چیزهایی که مردم فراموش می کنند این است که شما نمی توانید به همه چیز بله بگوئید. شاید رئیس شما از شما خواسته تا دیروقت کار کنید و یک پروژه را تمام کنید، بنابراین شما می گویید بله، زیرا نمی خواهید او را ناراحت کنید. در عین حال این ممکن است به این معنی باشد که شما فرصت در کنار بچه ها بودن را از دست خواهید داد، حتی اگر به آنها قول دادید که در آنجا حضور داشته باشید.

نکته این است که هر زمان که بگوید بله، شما یک نه هم به دیگری می گویید. هر زمان که بخواهید یک کار را انجام دهید، زمان را از کار دیگری دور می کنید. اگر ما بتوانیم همه کارها را انجام دهیم عالی خواهد بود اما نمی توانیم.

شما باید یاد بگیرید که نه بگویید. این مرحله می تواند بسیار ساده باشد زیرا در واقع فقط یک بخش کوچکی از مراحل بالا است. شما اینگونه یاد می گیرید بین آنچه واقعا می خواهید و آنچه که نمی خواهید انتخاب کنید. به این ترتیب، شما می توانید فورا بگویید “نه”، برای این که کسی یا چیزی را از خود دور کنید زیرا می دانید که قبلا انتخاب کرده اید که بله به چیز دیگری بگویید.

زندگی مثبت از درون شروع می شود و حتی اگر هیچ چیز به طور قابل توجهی به یکباره تغییر نکند، در صورت ادامه و پیوستگی، یک زندگی مثبت و شاد می تواند به راحتی با پیروی از این مراحل ساده به شما لبخند بزند.

منبع : lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی