سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه در زندگی هدف گذاری کنیم؟ آموزش تعیین هدف شخصی

تقویم فارسی اندروید

چه هدفی وجود دارد که اگر به آن برسید زندگی شما را متحول می کند؟ شاید هدف شما شکل گرفتن و شروع کار یا ازدواج باشد. یا می خواهید خانه ای بخرید، ترفیع کسب کنید یا به دور دنیا سفر کنید. داشتن هدف و هدف گذاری در لیست زندگی مهم است اگر بخواهید زندگی خود را به مسیر درست هدایت کنید.

هدف گذاری

به نوع زندگی خود فکر کنید و تجسم کنید اگر به آرزوهای خود برسید چه می شود. چقدر احساس خوب و قدرت را در شما ایجاد می کند؟

سپس، عواقب عدم هدف گذاری را تصور کنید. آیا با پشیمانی و تجربیاتی که از دست داده اید مشکلی ندارید؟

در غیر این صورت، وقت آن است که از قدرت هدف گذاری در زندگی و 10 مورد از بهترین اهدافی که هر کس می تواند برای خود تعیین کند، مطلع شوید.

قدرت هدف گذاری

هدف زندگی شما دلیل حضور شما در این دنیا را شرح می دهد. اهداف شما نقاط عطف آن معنا هستند. بدون اهداف مشخص، شما راهی ندارید که بفهمید به آنچه می خواستید رسیده اید یا خیر. از این نظر، اهداف وضوح و پاسخگویی لازم را به همراه می آورند.

آنها همچنین به شما الهام می بخشند و عمل می کنند. آنها شما را به مسیر درست هدایت می کنند و به شما یادآوری می کنند که چه زمانی باید مسیر را تغییر دهید. آنها تمرکز زندگی شما را تنظیم می کنند تا شما به بن بستها منحرف نشوید.

بدون هدف گذاری مشخص، زندگی شما ممکن است قربانی تعلل شود.

هر فرد موفق اولویت هایی را برای خود تعیین می کند، حتی اگر رویکردش غیرمعمول باشد. بیل گیتس می خواست تاجری بزرگ شود. شرکت وی، مایکروسافت، برای مدتی مهمترین تجارت جهان و گیتس ثروتمندترین مرد جهان بود. باراک اوباما در مدرسه پاسخ داد که می خواهد رئیس جمهور ایالات متحده شود و شد.

“هدفی که به درستی تعیین شده است یعنی شما به نیمه راه رسیده اید.” -زیگ زیگلار

من از طریق سالها فرصت های از دست رفته و ناامید شدن، قدرت را به سختی یاد گرفتم. حتی قبل از اینکه بتوانم به طور قانونی مشروب بخورم، از کار اخراج شدم ، دستگیر شدم و از مدرسه بیرون شدم. لیست زندگی من از هدف گذاری خالی بود و این معلوم بود.

تنها و شکست خورده، سرانجام فهمیدم که من منبع مشکلاتم شده ام. من به خاطر کوته بینی اهداف اشتباهی را تعیین کرده بودم. خیلی زود ترک کردم و وقتی شروع به تعیین اهداف مناسب کردم نتایجم بیشتر شد. من در کار، ورزش و روابط شخصی موفقیت بیشتری کسب کردم و به چیزهایی دست یافتم که هرگز فکرش را نمی کردم.

ایجاد اهداف شخصی

جایی که بسیاری از افراد گیر می کنند جای انتخاب هدف مناسب است. با برداشتن یک کاغذ شروع کنید و همه کارهایی را که می خواهید انجام دهید، یادداشت کنید. مهم نیست که چقدر دیوانه وار یا عجیب به نظر شما یا دیگران می آید. درباره مقوله هایی مانند سلامت جسمی و روانی، زندگی شخصی، خانواده، زندگی اجتماعی، شغلی، معنویت و غیره فکر کنید.

هنگامی که چند ده هدف را ذکر کردید، شروع به گروه بندی اهداف مشابه کنید و مواردی را که به کار شما نمی آیند کنار بگذارید. بیشتر افراد فقط وقت و انرژی لازم را دارند تا همزمان یک یا دو هدف را دنبال کنند. ترفند اولویت بندی این است که اهداف اساسی را که تأثیر دومینو وار در سایر زمینه های زندگی شما دارند، شناسایی کنید.

به عنوان مثال، چند سال پیش تصمیم گرفتم یک ماراتن را برای امور خیریه اجرا کنم. برای رسیدن به آن، باید سیگار را ترک کنم، روزانه ورزش کنم، غذای سالم تری بخورم، به یک باشگاه دویدن بپیوندم، زودتر بیدار شوم و کمک مالی کنم. برای یک هدف بد نیست!

برنامه ریزی

10 هدف عالی برای افزودن به لیست شما

اگرچه من نمی توانم اهداف كامل را در لیست زندگی برای شما تجویز كنم زیرا هر یک از افراد به دلایل بسیار ذهنی و شخصی اهداف خود را تعیین می كنند اما اگر گیر کرده اید در اینجا برخی از اهداف مورد علاقه من برای شروع وجود دارد:

1. در هر مهارتی که مورد علاقه شما باشد به کلاس بروید

یادگیری مهارت های جدید ذهن و بدن شما را درگیر می کند و می تواند درها را رو به سرگرمی ها یا مشاغل جدید باز کند. همچنین می تواند استرس شما را کاهش داده و به شما در ملاقات با افراد جدید کمک کند.

برای شروع، کارگاه های نزدیک خود را جستجو کنید. با بازگشایی دوباره پس از قرنطینه، فعالیت های عملی مانند یادگیری یک ساز، فیلم سازی، عکاسی، نقاشی، تیراندازی با کمان، رقص سالسا، سفالگری و موارد دیگر در دسترس هستند.

2. در یک مسابقه استقامت شرکت کنید

ورزش هوازی با کاهش خطر قلبی عروقی می تواند سلامت جسمی و تناسب اندام شما را بهبود بخشد. مسابقات استقامتی راهی عالی برای این است که ثبات بیشتری داشته باشید. این نوع آموزش همچنین باعث ایجاد قدرت ذهنی می شود و راهی عالی برای ملاقات با دیگران است.

اگر این را به عنوان یکی از اهداف خود در زندگی تعیین کرده اید، برای هر نوع مسابقه ای ثبت نام کنید – دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا ترکیبی از سه مسابقه یا یک مسابقه با مانع را امتحان کنید.

3. با کمکی داوطلبانه تفاوتی در زندگی دیگران ایجاد کنید

وقتی نسبت به خود احساس بدی داریم، تمایل داریم که مشکلات خود را از آنچه که هست بدتر ببینیم. ما حس می کنیم مبارزاتمان بی نتیجه و مشکلات مان غیر قابل غلبه هستند. وقتی به دیگران کمک می کنیم، قدرت پیدا می کنیم و این از اضطراب و ترس ما می کاهد.

آنچه شما با دستیابی به اهداف خود به دست می آورید بسیار کم معنی خواهد بود اگر بدانید که در این کار به دیگران کمک نکرده اید. کمک داوطلبانه به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید و احساس خوبی داشته باشید.

4. کتاب بنویسید

نوشتن فقط یک کار خوب برای کار یا تحصیل نیست. این یک نسخه مهم خلاقانه است که به ما کمک می کند شخص خود را بیان کنیم و آن را به عنوان بخشی مهم از هر هدف در لیست زندگی قرار می دهد. در حالی که افکار ما اغلب ممکن است آشفته و پریشان باشد، نوشتن وضوح را در مواردی فراهم می کند که ممکن است قبلاً عدم اطمینان را در مورد آن ها تجربه کرده باشیم.

خواهید فهمید که وقتی بتوانید دانش خود را از طریق کتابی به اشتراک بگذارید، احساس خواهید کرد که چیز مهمی به دنیا داده اید، چیزی که بعد از رفتن شما مدتها ادامه خواهد داشت. این نوع رشد شخصی در زندگی ضروری است.

لیست آرزوها

5. خانه خود را آراسته کنید

نوسازی خانه، تمیز کردن، عوض کردن مبلمان یا انجام یک بازسازی کامل، می تواند باعث افتخار و خوشنودی شما شود. از آنجا که احتمالاً این روزها وقت بیشتری را در خانه خود سپری می کنید، ممکن است این کار مفیدتر هم باشد.

برای شروع، فضای زندگی ایده آل خود را تصور کنید. چند پروژه بهسازی منزل را که بیشترین تأثیر را دارند شناسایی کنید و راه هایی برای ساماندهی بهتر فضا، کاهش سر و صدا و تمیز کردن محیط خود پیدا کنید.

6. سخنرانی را بیاموزید

بسیاری از مردم ترجیح می دهند از یک مشکلی همچون سنگ کلیه عبور کنند تا اینکه یک سخنرانی برای غریبه ها داشته باشند. با این حال، هیچ فعالیت دیگری وجود ندارد که مانند سخنرانی در جمع، نفوذ یا اعتماد به نفس شما را گسترش دهد.

اگر واقعاً به دنبال چالشی هستید، باشگاه ها هفتگی دور هم جمع می شوند تا مهارت های سخنرانی عمومی را تمرین کنند. حتی این روزها اپلیکیشن هایی همچون کلاب هاوس می توانند برای شروع سخنرانی بسیار تمرین خوبی باشند.

شما همچنین می توانید دوره ای را در شهر خود یا کلاس های مهارتی یا بازیگری بگذرانید. هر چیزی که شما را به گفتگو وادارد، در لیست زندگی شما به اهداف شما افزوده خواهد شد.

7. یک تکنیک دفاع شخصی یا هنرهای رزمی را بیاموزید

این هدف دیگری است که می تواند به همه جنبه های سلامت جسمی شما، از کنترل وزن گرفته تا قدرت بدن کمک کند. دانستن اینکه می توانید در شرایط اضطراری از خود دفاع کنید، سطح جدیدی از آرامش و اعتماد به نفس را به ارمغان می آورد.

گزینه های زیادی وجود دارد که شامل کاراته، تکواندو یا ورزش های رزمی مختلف می شود. ورزش های رزمی را که شما به آنها علاقه مند هستند بیابید و در ورزشگاه محلی ثبت نام کنید.

8. جهان خود را بررسی کنید، چه نزدیک چه دور

سفر باید در لیست اهداف موجود در هر هدف گذاری باشد. زیرا برای تسکین استرس و افزایش شادی و رضایت کلی از زندگی مفید شناخته شده است. کاوش در فرهنگ های دیگر، ملاقات با افراد جدید و امتحان غذاهای جدید و تجربیات بدیع، یکی از بهترین مواهب زندگی کامل است.

در حالی که سفرهای بین المللی در سال 2020 بسیار محدود شده بود، بسیاری از ما هنوز گزینه های زیادی داریم. اگر سال آینده احساس امنیت می کنید در سفر، یک سفر را در نظر بگیرید. این یک سال عالی برای کاوش در شهرهای مجاور، بناهای تاریخی و پارک های ملی است.

9. یک تجارت یا برند برای خود بسازید

در بهترین حالت، شما یک تجارت سودآور ایجاد می کنید که خدمات ارزنده ای به جامعه می دهد و درآمد پایدار برای شما فراهم می کند. در بدترین حالت، تجارت جدید شما موفقیت آمیز نیست و شما یک عالمه درس های ارزشمند خواهید آموخت. مراقب خطر و قرار گرفتن در معرض ضرر باشید.

اگر ایده خوبی دارید، نوشتن یک طرح تجاری، تمرین مدیریت زمان، جستجوی راه هایی برای تأمین بودجه کسب و کار خود و تشکیل تیمی برای ساختن محصول یا خدمات خود را در نظر بگیرید.

10. بیشتر پول خود را پس انداز و سرمایه گذاری کنید

مردم با پس انداز بیشتر درآمد خود و سرمایه گذاری عاقلانه آن در درازمدت، ثروت می سازند. ثروت بیشتر می تواند برای شما به معنای آزادی مالی باشد، بنابراین این یک قسمت اساسی از اهداف شما در لیست زندگی است. همچنین می تواند امنیت و آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

تلاش برای پس انداز حداقل 20٪ از درآمد یکی از بهترین اهداف زندگی است. این می تواند دشوار باشد اما بودجه خود را به مایحتاج تقلیل دهید و سعی کنید در محل کار (افزایش، پاداش) یا از طریق فشارهای جانبی درآمد بیشتری کسب کنید. اگر دارایی خود را دارید باز هم بخشی از درآمد خود را دارایی هایی مانند صندوق های شاخص و املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.

حرف آخر

تا آنجا که می توانید تجربه های مختلف را از طریق اهداف کامل در لیست زندگی امتحان کنید. در این فرآیند درباره خود بیاموزید و بفهمید چه چیزی باعث احساس رضایت در شما می شود.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی