سبك زندگي موفقيت در زندگي

چرا برنامه ریزی روزانه برای بهره وری ضروری است + چگونگی انجام آن

تقویم فارسی اندروید

آیا تعجب نمی کنید که چگونه برخی افراد می توانند در زمان برنامه ریزی شده خود هر کاری را که می خواهند انجام دهند؟ آیا می خواهید به راز آنها پی ببرید؟ برنامه ریزی روزانه شما به آن سختی که به نظر می رسد نیست.

برنامه ریزی روزانه

اگر می خواهید کسی باشید که واقعاً می تواند به آنچه که در نظر دارد برسد، باید مدتی را برای برنامه ریزی روزانه خود اختصاص دهید. نگران نباشید، امروز همه صفر تا صد آن را در مورد چرایی و چگونگی برنامه ریزی روزانه خود پیدا خواهید کرد.

این نکات برای برنامه ریزی روزانه شما کاملاً برای دانشجویان و همچنین افراد شاغل مناسب خواهد بود. بهتر این است که شما تمام ترفندهای تخصصی را یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید با برنامه ریزی روزانه خود بهره وری خود را نیز بهبود ببخشید.

آیا به نظر راه حل یک مرحله ای برای همه مشکلات کار شما جواب نمی دهد؟ این دقیقاً همان چیزی است که مشکل ایجاد می کند بنابراین به خواندن ادامه دهید تا نکاتی را برای تغییر زندگی تان پیدا کنید!

چرا باید برنامه ریزی روزانه خود را شروع کنید؟

قبل از اینکه به فرمول ضد احمقانه برنامه ریزی روزانه خود برویم، ابتدا بیایید شما را متقاعد کنیم که چرا برنامه ریزی کاری است که باید برای آن وقت و انرژی صرف کنید.

برنامه ریزی

شما آماده هستید

با داشتن طرحی در ذهن، می دانید چه چیزی در راه است. مسئولیت های روزانه تان روشن است، مگر اینکه کاری غیر منتظره یا فوری پیش بیاید.

نکته این است که وقتی آماده جنگ می شوید، احتمال پیروزی بیشتر است. با این حال، اگر بدون نشانه مورد حمله قرار بگیرید، نه تنها باید سخت تر بجنگید، بلکه احتمال موفقیت شما بسیار کم است.

اگر با دانستن کارهایی که باید انجام دهید بیدار شوید، انگیزه بیشتری خواهید داشت. از آنجا که وقت کمتری برای تعویق دارید، نمی توانید کاری کنید جز تمرکز روی کار. ناخودآگاه شما آماده است و بنابراین با انگیزه کامل وظایف را بر عهده می گیرید.

این در واقع معجزه می کند تا شما را مجبور کند کارهای روز خود را به سرعت به پایان برسانید.

به شما امکان می دهد اولویت بندی کنید

شما می توانید در تمام طول روز کار کنید و به نتیجه ای نرسید. این یک اشتباه رایج بین افراد تازه کار است که باید از آن اجتناب کنید.

هنگامی که روز خود را برنامه ریزی می کنید، این فرصت را دارید که کارهای خود را به گونه ای اولویت بندی کنید که اطمینان حاصل شود کارهای مهم انجام می شوند.

بدون برنامه، آنچه را که به ذهنتان خطور می کند شروع می کنید. این یک روش بسیار تصادفی برای انجام کارها است زیرا هیچ چیز بهم پیوسته یا منسجم نیست.

از طرف دیگر وقتی یک برنامه را پیش می برید، می توانید زمان بیشتری را برای آنچه بیشتر به زمان نیاز دارد اختصاص دهید. اگر مثلاً زندگی سختی را پشت سر می گذارید، می توانید مراقبت از خود را در آن روز در اولویت قرار دهید. نکته مهم این است که از آنجا که برنامه ای دارید، هنوز هم می توانید کارهای فوری را فشرده کنید.

بنابراین، این یک وضعیت برنده است که شما بدون تغییر در مسئولیت های خود به خواسته های خود می رسید.

مدیریت زمان را افزایش می دهد

به هر ترتیب بهره وری همیشه به یک چیز برمی گردد: مدیریت زمان.

چه راهی بهتر از برنامه ریزی برای مدیریت هر ثانیه از روز تا ظرفیت بالقوه آن بتواند به ما کمک کند؟

وقتی روز خود را برنامه ریزی می کنید، اساساً هر دقیقه را برای استفاده قرار می دهید. وظیفه 1 برای یک زمان مشخص، وظیفه 2 برای وقتی دیگر، زمان ناهار برای یک ساعت و غیره تعیین شده است.

تمام نیازها و کارها برطرف می شود. با این حال، هیچ چیز با هم تداخل ندارد. تعهد شخصی، مهلت کاری و سایر موارد کاملاً در طول 24 ساعت برنامه ریزی شده است. احساس سنگینی نمی کنید و هیچ وقتی را تلف نمی کنید.

یک زندگی ساختار یافته ایجاد می کند

روزهایی وجود دارد که شما فقط می خواهید همه چیز را برای خود رفع تکلیف کنید و به حال خود باشید. اینکه بخواهید اختیارتان درست خودتان باشد هر چند وقت یک بار عالی است اما کاری نیست که شما هر روز انجام دهید.

هر چقدر که این سبک زندگی سرگرم کننده به نظر برسد، دیری نمی گذرد که سلامت روان شما را تحت تأثیر قرار می دهد. برخورد با شگفتی ها و فوریت ها وقتی شروع به تأثیر در زندگی شخصی و کارایی کار شما نمی کنند چندان جالب نیستند.

برنامه ریزی روزهای شما یک نظم به همراه دارد. این زندگی شما را منظم می کند. این را با یک سبک زندگی کسل کننده اشتباه نگیرید. یک زندگی ساختاریافته به این معنی است که درمورد کاری که می خواهید انجام دهید واضح است این بدان معنا نیست که شما هر روز همان روتین را تکرار خواهید کرد. با این حال، هر روتینی که می خواهید دنبال کنید، از قبل برنامه ریزی شده و کاملاً فکر شده است.

این نه تنها یک روش موثر برای افزایش بهره وری شماست، بلکه یک زندگی ساختار یافته به شما کمک می کند ضمن تقویت عادت های خوب، از شر عادت های بد خلاص شوید.

چگونه می توان به طور کامل برنامه ریزی روزانه خود را شروع کرد

اکنون وقت آن است که سرانجام در مورد روش آسان و در عین حال موثر برنامه ریزی روزانه خود برای بهره وری بیشتر صحبت کنیم.

موفقیت

1. با هدف شروع کنید

اولین قسمت برنامه شما داشتن یک هدف مشخص است.

هرگز برنامه روزانه خود را ادامه ندهید، مگر اینکه هدف روز خود را در ذهن داشته باشید. اهداف روزمره هنگامی که شما را در مسیر نگه می دارند و به شما در رسیدن به چیزی در پایان روز کمک می کنند، مهم هستند.

هدف روز شما باید مطابق با اهداف هفتگی شما باشد تا به جای سرگردانی به جلو پیش بروید.

با در نظر داشتن این هدف، وظایف خود را برنامه ریزی کنید.

به طرز عجیبی اطمینان حاصل کنید که هر کاری منجر به تحقق هدف شما می شود تا در پایان روز، آنچه را که در ذهن دارید برآورده کنید.

2. به هر روز به عنوان بخشی از یک هفته نگاه کنید

اگرچه هر روز خود را جداگانه برنامه ریزی می کنید، به آن جدا نگاه نکنید. یک روز را 7/1 هفته خود در نظر بگیرید. به همین ترتیب، به یک روز متفاوت از کل ماه خود نگاه نکنید.

نکته این است که هر روز باید به برنامه بزرگتر هفته، ماه، سال و زندگی شما کمک کند. همه باید منسجم باشد. در نهایت، هر کاری که در یک روز انجام می دهید باید با آنچه می خواهید در طولانی مدت به دست آورید مرتبط باشد.

فراموش نکنید که هنگام برنامه ریزی روز خود، آینده و تصویر بزرگتری را در ذهن داشته باشید. همچنین روز قبل و روز آینده را در ذهن داشته باشید. به عنوان مثال، اگر کاری از روز گذشته ناتمام مانده است، حتماً آن را در روز بعد انجام دهید. اگر می دانید که در روزهای آینده مهلت دارید، بخشی از آن را در روز فعلی خود تنظیم کنید.

3. دسته بندی کنید

یک روز از بیش از یک کار تشکیل شده است. شما تعهدات شخصی، مهلت کاری، زندگی اجتماعی، کارهای خانه و موارد دیگری دارید. یک برنامه کامل باید شامل همه این دسته ها باشد.

یک مسئله مهم این است که بسیاری از افراد تمرکز بیش از حد بر روی کار و تمرکز بسیار کمی روی خود دارند. برای داشتن یک برنامه روزانه مناسب، فراموش نکنید که در برخی اوقات چیزی شخصی اضافه کنید. کمی وقت کافی برای قدرت ذهنی، خلاقیت، تأمل و سایر موارد مهم لازم است که به شما کمک می کند تا ادامه دهید.

داشتن دسته در برنامه شما این امکان را برای شما فراهم می کند تا همه چیز را متعادل کنید. شما می دانید که باید زمان مشخصی را برای یک دسته اختصاص دهید. به این ترتیب، هیچ بخشی از زندگی شما فراموش نخواهد شد.

4. انعطاف پذیر باشید

طرحی را تنظیم نکنید که خیلی سختگیرانه باشد. هیچ وقت نمی دانید زندگی در روز آینده چه قدر شگفتی آور خواهد بود. بنابراین، همیشه در برنامه خود فضای کافی برای تعدیل داشته باشید.

چیزهایی را که به هیچ وجه قابل جابجایی نیستند علامت گذاری کنید تا بدانید که انجام آنها مهم است. به این ترتیب، دیگر مجبور نیستید زیاد فکر کنید و جا برای موارد اضطراری غیر منتظره بگذارید.

به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید تا بتوانید یک کار فوری، یک اتفاق ناخوشایند، مشکلات سلامتی، مهمان ناخوانده و سایر موارد مشابه را در برنامه خود جای دهید.

5. تعادل را حفظ کنید

یک روز 24 ساعت بیشتر نیست. با اینکه می خواهید به بیشتر از حد ممکن برسید، کار خود را سنگین نکنید.

یک برنامه متعادل شامل بیش از 1 یا 2 کار بزرگ نیست. بقیه روز به 4 تا 5 کار کوچکتر تقسیم می شود. بعضی از این کارها بیشتر از بقیه وقت گیر هستند. به همین ترتیب، بعضی از آنها سخت تر و چالش برانگیزتر هستند، در حالی که بقیه یک تکه از کیک هستند.

همچنین، تعادل بین کارهای سرگرم کننده و خسته کننده را حفظ کنید تا روزی کسل کننده نباشد و روز دیگر پر از هیجان باشد.

چند کار اختیاری اضافه کنید که اگر وقت پیدا کردید بتوانید انجام دهید. با این حال، حتی اگر این کارهای اختیاری انجام نشود، به شما آسیب نمی رساند.

برای سالم نگه داشتن تعادل، مطمئن شوید که به هر دسته ای که قبلاً در مورد آن صحبت شده چیزی اضافه می کنید. یک بار دیگر، فراموش نکنید که مدتی را برای استراحت اختصاص دهید. اگر روزی خود را خسته و فرسوده کنید، برای بقیه روزهای هفته نمی توانید عملکرد خوبی داشته باشید.

نتیجه گیری

تاکنون، به احتمال زیاد متقاعد شده اید که برنامه ریزی روزتان ارزش آن را دارد. اکنون وقت آن رسیده است که شما یک عادت را در نظر بگیرید که روز خود را برنامه ریزی کنید تا صبح با دیدی واضح از آنچه باید انجام دهید بیدار شوید.

یک برنامه ریزی دقیق هر روز نیم ساعت طول نمی کشد اما در طولانی مدت، باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. این بهترین راه برای رسیدن سریع و کارآمد به اهداف خود است.

اگر به دنبال رشد و پیشرفت در زندگی خود هستید، از این پس نباید از برنامه ریزی روزانه خود صرف نظر کنید!

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی