سبك زندگي موفقيت در زندگي

22 راهکار هوشمندانه و عالی برای ایجاد انگیزه در شما

تقویم فارسی اندروید

“می خواهید بدبخت باشید یا انگیزه داشته باشید؟ انتخاب با شماست.” ( وین دایر )

چه روزهایی با شوق از خواب بیدار شدید و برای انجام کارهای روزانه خود را آماده کردید؟ چه روزهایی رفتن به سرکار برای شما سخت و غیرممکن بود؟ انگیزه نیروی محرکه ی شما را برای انجام کار است و من طبق تجربه ی شخصی راهکارهایی را یافته ام که می تواند در ایجاد انگیزه در شما موثر باشد. در این مقاله قصد داریم این 22 راهکار که از عادات و تجربه های شخصی من است را در اختیار شما بگذارم.

ایجاد انگیزه

  1. برای شروع منتظر نمانید تا در شما ایجاد انگیزه اتفاق بیفتد:

فقط شروع کنید و پیش بروید. خود انجام کار می تواند بعد از مدتی در شما انگیزه ایجاد کند. اگر کاری که انجام می دهید مورد علاقع تان باشد یا اوقاتی خوبی را پشت سر بگذارید و یا اگر حس خوبی از انجام آن داشته باشید، خود به خود ایجاد انگیزه در شما اتفاق خواهد افتاد.

  1. اگر یک شروع کامل برای تان دلهره آور است با یک شروع کوچک چطورید؟

درصورتی که نمی توانید کاملا خودتان را برای یک شروع واقعی و درست آماده کنید می توانید کمی کمتر به خودتان سخت بگیرید و تنها با یک پیشروی کوچک یک گام به جلو بردارید تا کم کم برای انجام کامل آن کار آماده شوید.

  1. به دوستان تان بگویید

از طریق رسانه های اجتماعی یا به صورت واقعی به دوستان تان بگویید که چه برنامه ها و اهدافی دارید. به این ترتیب آن ها نیز در جریان قرار گرفته و شما را پیگیری می کنند. این کار در ایجاد انگیزه در شما تاثیر خوبی دارد.

  1. با افراد مثبت معاشرت کنید

سعی کنید با آدم های بی ذوقی که همه چیز برای شان جنبه ی منفی دارد و یا نسبت به همه چیز بی اعتنا هستند کمتر رفت و آمد داشته و در عوض با آدم های مثبت و مشتاق و با انگیزه باشید تا انرژیِ سرشار آن ها شامل حال شما هم بشود.

  1. کتاب بخوانید و وب گردی کنید

مجبور نیستید خودتان برای ایجاد انگیزه تلاش کنید. افراد زیادی هستند که قبل از شما در این زمینه تلاش کرده اند و تجربیات شان را با شما به اشتراک می گذارند. می توانید از کتاب های انگیزشی، وبلاگ ها، داستان های موفقیت و یا مقالات استفاده کنید.

  1. موزیک و دیگر هیچ

پخش موسیقی می تواند یکی از ساده ترین راه هایی باشد که برای هر مشکلی به کارتان می آید. هرگاه خسته شدید یا انگیزه ای نداشتید یا دپرس بودید یک موسیقی مناسب می تواند حال شما را بهتر کند.

  1. شکست می تواند کم دوام باشد

شخصی باشید که شکست شما را می سازد نه آن کس که با شکست دیگر حرکت نخواهد کرد. هر بار که شکستی را تجربه می کنید از خود بپرسید که آیا چیزی یاد گرفته اید یا خیر؟ از خود بپرسید ه شکست شما به چه علت بوده است و چگونه می توانید از تکرار آن جلوگیری کنید.

  1. شما را با تو مقایسه کنید

خود را با دیگران مقایسه نکنید چرا که 2 فرد با شرایط و دنیای مختلف نمی توانند با هم قابل مقایسه باشند. شما باید خودتان را با خودتان قیاس کنید و هر بار ببینید که چقدر پیشترفت کرده اید و چقدر جلو آمده اید. قیاس با دیگران انگیزه ی شما را از بین می برد و شما را ناامید می کند.

  1. هیچ شکستی دوام نخواهد داشت

هر بار که اتفاقی می افتدو در رسیدن به خواسته های تان شکست می خورید سعی کنید هر چه سریع تر خودتان را جمع و جور کرده و به روال سابق بازگردید. اجازه ندهید انرژی و انگیزه ی شما با شکست از بین برود.

  1. رقابت دوستانه در ایجاد انگیزه موثر است

رقابت دوستانه در محل کار یا مدرسه شما را وادار می کند تا کارتان را با شور و شوق بیشتری انجام دهید و کمتر خسته بشوید. رقابت یکی از عناصر ایجاد انگیزه است و در صورتی که دوستانه باشد تنش کمتری داشته و شما را تنها به جلو هل می دهد.

  1. دلایل خود را برای تلاش کردن به خودتان یاداوری کنید

هر گاه خسته شدید و انرژی تان را از دست داید سه دلیل برای خود بیاورید که چرا باید این سختی ها را تحمل کنید. این کار باعث می شود تا هر بار اهداف و خواسته های تان را به یاد آورده و خستگی را کنار بزنید.

  1. اگر تلاش نکنید چه می شود؟

همیشه به خودتان یاداوری کنید که اگر دست از تلاش بردارید چه اتفاقی برای تان می افتد و چه چیزی را از دست می دهید. اگر عواقب تلاش نکردن را در نظر بگیرید انگیزه ی بیشتری برای کار کردن دارید.

  1. سپاسگزار و شاکر باشید

بابت داشته ها و نکات مثبت زندگی تان شاکر و راضی باشید. شکرگزار بودن باعث می شود تا جنبه های مثبت زندگی تان را ببینید و از نقص ها و کاستی های آن دور باشید. هرگاه انگیزه و انرژی تان را از دست دادید تنها یک سوال از خودتان بپرسید. سعی کنید برای خود دلیلی برای سپاسگزاری پیدا کنید. این کار قلب شما را گرم می کند.

  1. چیزهای جدید را تجربه کنید

رقابت با کسی که چندان با او در ارتباط نیستید یا گوش دادن به موسیقی که قبلا از آن استفاده نمی کردید یا انجام یک برنامه ی مثبت در طول روز می تواند در ایجاد انگیزه به شما کمک کند.به نوعی کمی تنوع و تغییر و کارهای مثبت روحیه ی شما را بهتر می کند.

  1. بی نظم نباشید

سعی کنید بی نظیمی و پارازیت های محل کار و فضای کاری خود را کاهش داده و با ایجاد نظم و سازماندهی بیشتر کار کردن را برای خودتان آسان کنید.

  1. استراحت را فراموش نکنید

موفقیت در پی کار بی وقفه و غیرمنطقی به دست نمی آید. استراحت نیز همان قدر در میزان موفقیت شما تاثیر دارد که تلاش و سعی شما موثر می باشد. سعی کنید بعد از هر 45 دقیقه کار پنج دقیقه استراحت کنید. می توانید کمی قدم بزنید یا کنار پنجره رفته و کمی هوا بخورید. همچنین بدن خود را کش و قوس بدهید تا خستگی از شما دور شود. استراحت به شما توانایی می دهد تا بتوانید کار با انرژی بیشتری کار کنید.

  1. اهداف بزرگ را به اهداف کوچک تر بشکنید

اگر هدف بزرگی در زندگی دارید که رسیدن به آن زمان و انرژی زیادی می طلبد می توانید تصمیم بگیرید که آن را به اهداف کوچک تر تقسیم کرده و با رسیدن به هر هدف کوچک در خود ایجاد انگیزه نمایید.

  1. ورزش در ایجاد انگیزه در شما موثر است

ورزش انرژی های منفی را از شما دور می کند و اندام سالم تر و روحیه ای بهتر برای کار کردن برای شما ایجاد می کند. همچنین با ورزش استرس از شما دور شده و می توانید با تمرکز بیشتری به کار ادامه دهید.

  1. 2 دقیقه در روز به موفقیت های تان فکر کنید

چشمان خود را ببندید و بزرگترین موفقیت های خود را به یاد بیاورید. خاطرات مثبت در روحیه ی شما موثر بوده و اجازه می دهد تا با انگیزه و انرژی بیشتری به کار ادامه دهید.

  1. از تجربیات دیگران استفاده کنید

کسانی که قبل از شما به موفقیت رسیده اند را پیدا کرده و سعی کنید از تجربیات و شکست ها و موفقیت های آن ها درس بگیرید و آن ها را برای موفقیت بیشتر و بهتر در زندگی تان استفاده کنید.

  1. 2 دقیقه مدیتیشن کنید

من در چند ماه گذشته این کار را امتحان کرده ام و به این نتیجه رسیده ام که اگر زمانی که ذهن شما خسته و کم انرژی است یا توانایی لازم برای انجام کارهای تان را ندارید و یا حتی زمان هایی از روز که به طور طبیعی و متداول انرژی تان پایین می آید اگر تنها 2 دقیقه چشمان تان را ببندید و روی ذهن تان تمرکز کنید می توانید انرژی خود را آزاد کرده و از تنش های درونی راحت شوید.

  1. به طبیعت بروید

بودن در هوای آزاد و یا در طبیعت به شما انرژی می دهد و خستگی تان را به در می کند. کمی پیاده روی و یا رفتن به پیک نیک روحیه ی بهتری برای ادامه ی تلاش های همیشگی تان به شما می دهد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی