سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مد و زيبايي

نكات مهم براي حفظ سلامت و زيبايي پوست در ايام روزه داري

برای شاداب ماندن و جلوگیری از خشکی پوست در وعده‌های سحری و افطاری به اندازه کافی مایعات بنوشید و از نوشیدن مایعات مانند چای غلیظ که باعث از دست رفتن آب بدن‌تان می‌شود، به شدت پرهیز کنید...
تقویم فارسی اندروید

برای شاداب ماندن و جلوگیری از خشکی پوست در وعده‌های سحری و افطاری به اندازه کافی مایعات بنوشید و از نوشیدن مایعات مانند چای غلیظ که باعث از دست رفتن آب بدن‌تان می‌شود، به شدت پرهیز کنید.

زيبايي پوست - 7ganj.ir
دکتر فاطمه سخنوری، پزشک مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با اشاره به اینکه از آنجایی که روزه‌داری باعث پاکسازی بدن می‌شود، می‌تواند برای شما پوستی سالم و شاداب را به ارمغان بیاورد؛ افزود: اما به خاطر بسپارید که این در صورتی امکان‌پذیر است که نکاتی را در زمان روزه‌داری رعایت کنید و در غیر اینصورت حتی می‌تواند ناراحتی‌هایی را برای پوست و مویتان به دنبال داشته باشد. برای شادابی و جلوگیری از خشکی پوست در وعده‌های سحری و افطاری به اندازه کافی مایعات بنوشید.

وی گفت: برای شاداب ماندن و جلوگیری از خشکی پوست در وعده‌های سحری و افطاری به اندازه کافی مایعات بنوشید و از نوشیدن مایعات مدر مانند چای غلیظ که باعث از دست رفتن آب بدن‌تان می‌شود، به شدت پرهیز کنید. پزشک مرکز بهداشت شماره ۲ به علت اینکه نظم و حجم غذای دریافتی در ماه رمضان تغییر می‌کند؛ تاکید کرد: باید به منظور جلوگیری از کم شدن ویتامینها و موادمعدنی که سبب رشد مناسب مو و ناخن می‌شود، در وعده‌های غذایی سحر و افطار همه گروههای غذایی نظیر غذاهای پرکالری و کربوهیدراتها و پروتئینها و سبزیجات و انواع سالاد و میوه را بگنجانید.

خانم‌ها با نظر پزشک متخصص خوردن مکمل‌های گروه B را فراموش نکنند. وی بیان داشت: چون خانم‌ها بیشتر با مشکل کمبود روی، آهن و … دست به گریبانند، باید با نظر پزشک متخصص خوردن مکمل‌های گروه B با سایر مکمل‌های مورد نیاز را شروع کنند تا پس از ماه رمضان دچار مشکل ریزش مو یا شکنندگی ناخن‌هایشان نشوند. دکتر سخنوری با بیان اینکه اگر مشکلی پوستی یا ریزش مو دارید و در حال مصرف داروهای خوراکی در فواصل زمانی منظم هستید؛ ادامه داد: برای تغییر ساعات خوردن داروهایتان، به پزشک‌تان مراجعه و هرگز خودسرانه میزان و ساعت مصرف دارویتان را جابه‌جا نکنید زیرا تغییر میزان داروی دریافتی ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای پوست و موی شما به همراه داشته باشد.

استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده‌ لب در این ایام لازم است وی خشکی لب و بینی را یکی از مشکلات جدی روزه‌داران بخصوص در گرمای تابستان بخصوص برای کشاورزان و کارگران دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده‌های مخصوص لب و پرهیز از تماس مستقیم با نور خورشید در درمان این اختلال موثر خواهد بود. همچنین مخاط خشک بینی نیز می‌تواند علائمی چون خون دماغ را بهمراه داشته باشد که وازلین یا نرم کننده‌های ویتامینه می‌تواند کاملا این مشکل را مهارنماید. وی بیان داشت: تب خال و آفت‌های دهانی از مشکلات شایع کسانی می‌باشد که در معرض آفتاب گرم بوده و از کاهش مایعات بدن رنج می‌برند و این می‌تواند با ایجاد نوعی استرس درونی موجب فعال شدن ویروس تبخال یا آفت دهان شوند که توصیه به بیماران مصرف مایعات فراوان و پرهیز کامل از نور خورشید و حفظ آب بدن با کاهش تعریق در ادامه کاهش فعالیت‌های بدنی میباشد.

خشکی پوست در روزه‌داران نمی‌تواند از روزه‌داری باشد پزشک مرکز بهداشت شماره ۲ با اشاره به اینکه خشکی پوست در روزه‌داران نمی‌تواند از روزه‌داری باشد زیرا مصرف مایعات کافی در ساعات افطاری و سحری کفایت نیازهای پوست مرطوب را می‌نماید؛ افزود: با اینحال تامین رطوبت پوست در ساعات روزه‌داری از طریق استحمام و یا لباس مرطوب مقدور می‌باشد. وی گفت: آکنه و جوش‌های صورت بدلیل مصرف مواد قندی و شیرینی‌جات فراوان می‌تواند شدیدتر شده بطوریکه علاوه بر صورت نواحی از پشت و بازوها را نیز گرفتار نماید. وی با بیان اینکه چین و چروک صورت و خطوط پوستی در نواحی شکم و چین‌ها نمی‌تواند بعلت روزه‌داری باشد؛ افزود: مگر اینکه بیمار ضمن روزه‌داری تصمیم به کاهش وزن از طریق رژیم غذایی سنگین همراه با فعالیت‌های بدنی شدید داشته باشد.

از انجام رژیم لاغری در ایام روزه‌داری پرهیز نمایید وی ادامه داد: بطوریکه کاهش وزن بیش از ۱۰ درصد کل وزن بدن در مدت کمتر از ۳ ماه می‌تواند منجر به بروز چین و چروک شود بنابراین ضمن توصیه به حفظ جایگاه معنوی روزه‌داری توصیه می‌شود به لحاظ دستورات پزشکی نیز از انجام رژیم لاغری در ایام روزه‌داری پرهیز نمایید.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: در نيوز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی