اسرار خانه داري سبك زندگي

روش ها و ترفندهایی برای مرتب نگه داشتن خانه در خانه تکانی

تقویم فارسی اندروید

مرتب نگه داشتن خانه

چطور خانه ای همیشه مرتب داشته باشیم ؟ شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که نمی توانند آپارتمان های نامرتب و برهم ریخته را تحمل کنند. شاید شما در خانه همواره لکه و کثیفی را رفع و رجوع می کنید اما این دلیل نمی شود که به دنبال یادگیری راه های دیگری برای مرتب نگه داشتن خانه تان نباشید. تکنیک های ساده اما جدیدی وجود دارد که به همیشه مرتب نگه داشتن خانه شما کمک می کند. به خصوص این روزها که به عید نوروز نزدیک می شویم و همگی به نوعی مشغول خانه تکانی هستیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

شروع به تمیز کردن

مرتب نگه داشتن خانه

نقطه آغاز مرتب نگه داشتن خانه با کاهش و دور ریختن وسایل غیر ضروری شکل می گیرد. ما اغلب فراموش می کنیم که چه وسایلی داریم که مورد نیازمان نیست. سعی کنید تنها چیزهایی را که لازم دارید و یا خیلی دوست دارید نگه دارید. بقیه وسایل را با دست و دلبازی تمام دور بریزید. با این کار می توانید زندگی جدیدی آغاز کنید. از اتاقی به اتاق دیگر بروید و موارد مشابه را جمع آوری کنید. به همین ترتیب ادامه دهید تا سراسر خانه را زیر و رو کنید. هر چند دور ریختن وسایل در عمل بسیار سخت تر از آنچه به نظر می رسد است اما پس از آن حسابی احساس سبکی خواهید کرد.

به محض ورود به خانه همه چیز را سر جای خود قرار دهید.

مرتب نگه داشتن خانه

وقتی از سر کار به خانه بازمی گردید سخت ترین چیز این است که با آن همه خستگی تازه بخواهید وسایل خود را مرتب سر جای خود بچینید. اما این یک صرفه جویی در زمان است. کافیست به محض ورود برای مرتب نگه داشتن خانه همه چیز از جمله کلید، لباس ها، لباس های کثیف، کفش و وسایل الکترونیکی را سر جای خود بگذارید. اگر بتوانید محفظه ای برای هر یک از وسایل تان تعبیه کنید و آنها را در دسترس قرار دهید همه چیز در یک چشم بر هم زدن مرتب می شود.

چوب لباسی برای داشتن خانه ای مرتب

مرتب نگه داشتن خانه

حتما شما هم لباس هایی دارید که مدت زیادی است نپوشیده اید. مثل لباس هایی که به خاطر تغییر کردن سایزتان مدتیست اندازه شما نیستند و یا لباس هایی که به خاطر تغییر فصل در حال حاضر قصد پوشیدنشان را ندارید. بهترین کار این است که لباس هایی که کمتر استفاده می کنید را عقب تر قرار داده و لباس های پر استفاده خود را جلو بگذارید. برای تشخیص هر چه بهتر اینکه کدام لباس ها را بیشتر یا کمتر می پوشید کافیست هر بار که لباسی را به تن می کنید آن را در انتهای صف چوب لباسی ها قرار دهید. بدین ترتیب در انتهای ماه می فهمید کدام لباس ها را پوشیده و کدام را نپوشیده اید.

استفاده مجدد از جعبه خالی دستمال کاغذی

مرتب نگه داشتن خانه

اکثر ما عادت داریم کیسه های پلاستیکی را که به هنگام خریدهای روزانه با خود به خانه می آوریم، دور نریزیم. معمولا این کیسه های پلاستیکی را در کابینت آشپزخانه نگه می داریم تا بعدا به عنوان کیسه زباله مجددا از آنها استفاده کنیم. به مرور زمان تعداد این کیسه ها به قدری زیاد می شود که سراسر کابینت را پر می کند و باعث شلوغی می شود. یکی از ترفندهای مرتب نگه داشتن خانه که در این مورد قطعا به کارتان می آید این است که کیسه ها را داخل جعبه خالی دستمال کاغذی قرار دهید. بدین صورت هم شکل مرتب تری پیدا می کنند و هم  هنگام استفاده از کیسه ها می توانید آنها را مانند دستمال کاغذی از جعبه بیرون بکشید.

هر شب آشپزخانه تان را تمیز کنید.

مرتب نگه داشتن خانه

برای مرتب نگه داشتن خانه سعی کنید هیچگاه آشپزخانه را نا منظم نگه ندارید. هیچ ظرف کثیفی در سینک باقی نگذارید و  ظرف ها را خشک کرده و از روی آبگیر جمع کنید. آشپزخانه، اولین قسمت خانه برای نامرتب به نظر رسیدن آن است پس سعی کنید از این اتفاق جلوگیری نمایید. هر شب غذاها را جا به جا کرده و ظرف ها را یا بشویید یا در ماشین ظرفشویی قرار دهید. بدین شکل روز بعد که از خواب بیدار شده و وارد آشپزخانه می شوید احساس اضطراب نخواهید کرد.

کش سر و لوازم مو

مرتب نگه داشتن خانه

ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که غالبا کش موهایتان را از مو جدا کرده و روز بعد سراسر خانه را به دنبال آن می گردید. شما تنها نیستید و این مشکل تعداد زیادی از زن ها در دنیاست. بهترین راه این است که یک جعبه مخصوص برای کش مو و لوازم مربوط به موهایتان تهیه نمایید. این کار باعث می شود در وقت و انرژی تان نیز صرفه جویی کنید.

نقش تهیه آلبوم برای داشتن خانه ای مرتب

مرتب نگه داشتن خانه

حتما شما هم از سال های گذشته تا کنون کارت، نامه یا نقاشی هایی از عزیزان تان دریافت کرده اید. اینها چیزهایی هستند که نمی توان به راحتی دورشان انداخت. معمولا افراد آنها را بالای کمد یا گنجه در کارتنی نگه می دارند اما این کار هم تصویر زیبایی ندارد و هم به مرور به کاغذها آسیب می رساند. شما می توانید برای نگه داشتن این هدایای معنوی که شاید از پدربزرگ، دوست و یا فرزندتان دریافت کرده اید، یک آلبوم زیبا تهیه کنید. وقتی این کارتهای ویژه را در کنار هم می بینید حس و حال خوبی به شما منتقل می شود که از این کار پشیمان تان نخواهد کرد. همچنین می توانید کارت های بعدی زندگی تان را نیز به راحتی به این آلبوم اضافه کنید.

استفاده از ایمیل و راهکارهای الکترونیک

مرتب نگه داشتن خانه

نامه، صورت حساب و قبوض معمولا اسناد و مدارکی هستند که بی اندازه محل زندگی تان را شلوغ می کنند. این روزها سعی کنید از ایمیل و راه های الکترونیک استفاده کنید. بدین شکل هم کاغذ کمتری هدر می رود و به محیط زیست لطف کرده اید و هم در راه مرتب نگه داشتن خانه خود قدم برداشته اید. کافیست با فرستادن یک پیام از دریافت قبوض کاغذی خودداری نمایید. همین حالا شروع کنید و خواهید دید که چطور کار خود را راحت تر کرده اید.

زیرزمین و انباری را فراموش نکنید.

مرتب نگه داشتن خانه

راحت ترین کار ممکن این است که هر آنچه که نیاز نداریم را به راحتی در کارتن چیده و راهی انباری کنیم. انباری هم بخشی از خانه محسوب می شود حتی اگر چندان در دید نباشد. با مرتب کردن انباری می توانید هر چیزی که بعدها ممکن است به کارتان بیاید را به راحتی پیدا کنید و برای یافتنش دردسر نداشته باشید. انباری واقعا مکان مفیدیست اگر بتوانیم به درستی از آن استفاده کنیم. برای استفاده بهینه از این فضا می توانید برای آن قفسه هایی بسازید و وسایل تان را با نظم بیشتری در آن بچینید.

اگر میخواهید خانه تان مرتب باشد همیشه هر چیزی را سر جایش بگذارید.

مرتب نگه داشتن خانه

مرتب نگه داشتن خانه کار چندان پیچیده ای نیست و نیازی نیست که حتما کار بزرگی در راستای آن انجام دهید. می توانید از ایده ها و تکنیک های بیشتری الهام بگیرید و آنها را آزمایش کنید. این کار می تواند به راحتی سبک زندگی تان را تغییر دهد. شما با این روش هم چیزی خلق کرده و هم تنوع ایجاد می کنید. چه چیز می تواند از این بهتر باشد؟ پس برای هر چیزی که می خرید دسته بندی ایجاد کنید و آن را سر جای خود قرار دهید.

منبع : هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی