آرايش صورت و مو مد و زيبايي

طرز تهیه ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده

تقویم فارسی اندروید

اینجا می خواهیم برای مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده به کمک ترکیب چند ماده ساده و همیشه در دسترس، طرز تهیه ماسک مو را به شما آموزش دهیم تا در تمام طول سال از زیبایی و شادابی موهایتان لذت ببرید. وقتی در فرایندهایی مثل رنگ کردن، موهایتان زبر و خشک می شود کافیست از این ماسک مو استفاده کنید تا نتیجه مثبت آن را ببینید.

طرز تهیه ماسک مو

اگر از مواد طبیعی به طور آگاهانه استفاده کنید موجب می شود در طولانی مدت موهای قوی و سالم تری داشته باشید. همیشه تلاش کنید برای آرایش و تقویت مو از محصولات بدون پارابن استفاده کنید. ماسکی که می خواهیم به شما آموزش دهیم از مواد کاملا طبیعی تهیه می شود، مواد نگهدارنده مضر ندارد و مهم تر اینکه این مواد را می توانید به راحتی در آشپزخانه تان پیدا کنید.

پس بهتر است همین حالا دست به کار شوید:

قدم اول در طرز تهیه ماسک مو

ماسک مو

برای تهیه این ماسک اعجاب انگیز شما به مواد زیر احتیاج دارید:

بسیار مهم است که از روغن نارگیل خام استفاده کنید زیرا کمتر پردازش شده و مواد مغذی و مفید آن حفظ شده است. همچنین سعی کنید از روغن زیتون بکر استفاده کنید. اگر روغن زیتون شما کیفیت پایینی داشته باشد، ماسک مویی که تهیه می کنید در نهایت از مزایای کمتری برخوردار خواهد بود. در مورد عصاره گیاهی هم باید ببینید کدام مناسب موی شماست. ما عصاره درخت چای را پیشنهاد می کنیم که برای رشد مو و جلوگیری از خشکی مو موثر است اما نیازی نیست تمام عصاره های مفید را در این ماسک استفاده کرده و زیاده روی کنید. اگر هم عصاره ای در دسترس نداشتید می توانید آن را حذف کنید اما ما به خاطر فواید بی شمارش آن را اضافه می کنیم.

قدم دوم

ماسک مو

هنگامی که مواد تشکیل دهنده را آماده کردید وقت آن رسیده که روغن نارگیل و زیتون را با هم ترکیب کنید. اگر روغن نارگیل خود را در یخچال نگهداری کنید مانند عکس به شکل جامد در می آید. می توانید پیش از استفاده منتظر بمانید یا آن را به مدت 10 ثانیه در مایکروویو بگذارید تا به حالت مایع بازگردد. هنگامی که روغن نارگیل ذوب شد آن را با روغن زیتون ترکیب کنید. روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو و نرم شدن مو مناسب است درحالیکه روغن نارگیل فولیکول های مو را تقویت می کند. ترکیب این دو می تواند بی اندازه برای مو مفید باشد.

قدم سوم

ماسک مو

در این مرحله تخم مرغ را به مخلوط روغن اضافه می کنیم. از آنجا که زرده تخم مرغ به عنوان یک تقویت کننده شناخته شده و سفیده تخم مرغ برای رفع خشکی مو مناسب است ما از کل تخم مرغ برای تهیه ماسک مو استفاده می کنیم. مخلوط کردن را ادامه دهید تا ترکیبی صاف و یکدست داشته باشید. حدود دو تا سه دقیقه طول می کشد تا به مخلوطی یکنواخت برسید.

قدم چهارم

ماسک مو

این مرحله کاملاً اختیاریست. اگر شما نمی خواهید از عصاره های گیاهی استفاده کنید به مرحله بعدی بروید. اما ما آن را به خاطر فواید فراوانش و همچنین عطر و بوی فوق العاده اش پیشنهاد می کنیم. پیش از آنکه از هر عصاره ای استفاده کنید باید تحقیق کرده و انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید تا نتیجه بهتری ببینید. از عصاره گیاهی بیشتر از دو تا سه قطره استفاده نکنید.

قدم پنجم

برای استفاده از ماسک مو، ابتدا موهایتان را به دو بخش تقسیم کنید و سپس با قلم مو هر بخش را به خوبی به ماسک آغشته نمایید. برای نگه داشتن هر بخش از مو از گیره یا کلیپس استفاده کنید. سعی کنید در روزهای تعطیل از این ماسک مو استفاده کنید تا بتوانید زمان بیشتری برایش اختصاص دهید. پس از سی دقیقه هم متوجه تفاوت بزرگی روی موهایتان خواهید شد اما اگر فرصت دارید بهتر است ماسک را تا دو، سه ساعت روی مو نگه دارید.

نکات نهایی

ممکن است برای از بین بردن چربی کامل از روی موهایتان به چند بار شستشو نیاز داشته باشید اما بدانید که این کار ارزشش را دارد.

وقتی می خواهید ماسک را بشویید آن را با آب سرد یا ولرم بشویید. اگر آب بیش از حد گرم باشد، تخم مرغ روی سرتان حالت پختگی پیدا می کند و اصلاً ظاهر خوبی ندارد.

از آنجایی که این ماسک مو به طور کامل ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده است لازم است پس از تهیه بلافاصله استفاده شود. ذخیره کرن این ماسک موجب به وجود آمدن باکتری می شود.

سایر مطالب مرتبط جهت مطالعه:

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی