سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

مراقبت روزانه از پوست برای پیشگیری و مبارزه با جوش در نوجوانی

تقویم فارسی اندروید

اگر نوجوان هستید ممکن است بخواهید برنامه ای برای مراقبت روزانه از پوست تان داشته باشید اما ندانید از کجا باید شروع کنید. هر آنچه که شما برای مراقبت روزانه از پوست می خواهید بدانید در این مقاله گنجانده شده است. باید عادت های نامناسب را کنار بگذارید و انجام کارهای مفید برای پوست را در برنامه خود جای دهید.

مراقبت روزانه از پوست
سلامت و زیبایی

ساده ترین برنامه مراقبت از پوست برای نوجوان ها، تمیز نگه داشتن روزنه های پوست، استفاده از مرطوب کننده و صرف نظر از آب و هوای منطقه، استفاده از کرم ضد آفتاب با اس پی اف 15 است تا لکه های زودرس روی پوست پدیدار نشود. این کار نه وقت شما را می گیرد و نه هزینه زیادی برایتان به دنبال خواهد داشت. از این گذشته مادرتان قطعا علاقه نشان می دهد که ابزار مراقبت روزانه از پوست را برایتان فراهم کند.

مراقبت روزانه از پوست

تمیز کننده صورت برای مراقبت روزانه از پوست

در ابتدا حتما همه شما می خواهید یک تمیز کننده مناسب با پوست صورت تان داشته باشید تا به طور روزانه بتوانید از آن استفاده کنید. ترجیحا از شوینده های صابونی دوری کنید. از آنجایی که پوست اغلب نوجوان ها چرب است بهتر است از یک شوینده ژلی استفاده کنید تا چربی اضافی پوست را بگیرید و از جوش زدن خلاص شوید.

به کمک شوینده به آرامی صورت خود را با حرکات دورانی ماساژ دهید و دقت کنید که لایه برداری از صورت نکنید. لایه برداری برای هر روز مناسب نیست و شستشوی زیاد ممکن است موجب تحریک پوست تان شود. شستشوی صورت، چربی و باکتری را از پوست دور می کند. از شوینده هایی که دارای ویتامین A و سالیسیلیک اسید هستند قبل از خواب و بعد از بیدار شدن استفاده کنید تا موثر باشند. پس از شستشو هم می توانید از لوسیون صورت استفاده کنید. لوسیون روغن درخت چای بسیار برای پوست مفید است و یک رطوبت طبیعی به صورت می بخشد.

اسکراب برای مراقبت روزانه از پوست

اسکراب برای مراقبت روزانه از پوست

هنگامی که پاکسازی پوست انجام شد، وقت آن می رسد که از لایه بردار یا اسکراب صورت استفاده کنید. اسکراب می تواند لایه های مرده را از سطح پوست پاک کند. اسکراب ها شوینده هایی هستند که دانه های ریزی دارند و این دانه ها عمل لایه برداری را انجام می دهند اما به یاد داشته باشید لایه برداری را بیشتر از دو بار در هفته انجام ندهید زیرا لایه بردار، مناسب مراقبت روزانه از پوست نیست. همچنین اگر به دنبال راه های طبیعی برای پاک کردن منافذ پوست تان هستید از ترکیب ماست، جو دو سر و عسل خالص استفاده کنید.

مراقبت روزانه از پوست

مرطوب کننده صورت برای مراقبت روزانه از پوست

در هر سن و سالی که باشیم پیش از انجام آرایش روی صورت باید حتما از مرطوب کننده صورت استفاده کنیم. اگر نوجوان هستید و آرایش نمی کنید باز هم از یک مرطوب کننده ملایم برای پوست صورت استفاده کنید. اصلا فکر نکنید چون پوست چربی دارید می توانید مرطوب کننده را حذف کنید. به عنوان یک نوجوان وقتی شما از شوینده های بهداشتی برای شستشوی صورت استفاده می کنید بهتر است بعد از آن به پوست تان مرطوب کننده بزنید. اگر پوست چربی هم دارید پس از شستشوی صورت و خشک کردن پوست حتما از یک کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

مراقبت روزانه از پوست

قوانین مراقبت روزانه از پوست برای نوجوانان

در مبارزه با جوش و پوست چرب، نبایدهایی نیز وجود دارد که شما باید رعایت کنید. به نکات زیر دقت فرمایید:

جوش ها را هیچگاه نباید با انگشتان خود لمس کنید زیرا خطر آلودگی افزایش می یابد. این کار حتی می تواند به تورم، قرمزی و یا زخم منجر شود.

صورت تان را نیز هیچوقت لمس نکنید زیرا می تواند موجب ایجاد باکتری شود و منافذ پوست را تحریک کند.

پیش از استفاده از هرگونه از محصولات پوستی حتما صورت خود را بشویید.

لوازمی که مدام با صورت تان برخورد دارند مثل گوشی موبایل و عینک را به طور منظم ضد عفونی کنید.

مراقبت روزانه از پوست

اگر روی بدن تان جوش دارید از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. لباس های تنگ اجازه نمی دهند که پوست تان نفس بکشد. در استفاده از کلاه هم بسیار احتیاط کنید زیرا کلاه ممکن است موجب شود پیشانی تان پر از جوش شود.

هیچگاه با آرایش به رختخواب نروید و محصولات ناسازگار با پوست تان را استفاده نکنید. توجه ویژه ای به تاریخ انقضا داشته باشید و از استفاده از لوازم آرایش قدیمی یا عجیب و غریبی که مشکوک به نظر می رسند پرهیز کنید.

خانه را بدون کرم ضد آفتاب ترک نکنید.

اگر مشکلات عدیده ای با جوش صورت دارید سعی کنید حتما از یک پزشک متخصص کمک بگیرید و از او بخواهید که برای مراقبت روزانه از پوست به شما مشاوره دهد.

منبع : tinytouchups

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی