سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

كمبود اين ويتامين باعث تيرگي پوست مي شود

تیرگی پوست غالبا به دلیل تابش نور آفتاب و تیپ پوستی اتفاق می‌افتد البته یک نوع تغییر رنگ در اطراف چشم وجود دارد و معمولا در افرادی که پوست تیره دارند، شایع تر است...
تقویم فارسی اندروید

تیرگی پوست غالبا به دلیل تابش نور آفتاب و تیپ پوستی اتفاق می‌افتد البته یک نوع تغییر رنگ در اطراف چشم وجود دارد و معمولا در افرادی که پوست تیره دارند، شایع تر است…

تيرگي پوست
تيرگي پوست

گیتی صادقیان، متخصص پوست و مو با بیان این مطلب افزود: در اکثر ضربه‌هایی که به پوست وارد می‌شود، مویرگ‌های زیر پوستی پاره شده و حالت خون مردگی در زیر پوست ایجاد می‌شود که به آن کبودی پوست می‌گویند و به آهستگی در طی 1 یا 2 هفته تغییر رنگ پیدا می‌کند و رنگ آن روشن شده به زردی می‌گراید و در نهایت کاملا از بین می‌رود.

وی گفت: این عارضه بیشتر در افرادی که مسن هستند و کسانی که از داروهایی مانند کورتون استفاده می‌کنند، به علت اینکه دیواره‌ عروق آنها نازک تر است، اتفاق می‌افتد. اشخاصی که آسپرین می‌‌خورند، چون خون آنها به دلیل مصرف این دارو رقیق تر می‌شود نیز مستعد کبودی پوست هستند. درمان کبودی پوست بر اساس علت آن صورت می‌گیرد و بیشتر از دارو برای درمان این عارضه استفاده می‌شود.

صادقیان اظهار داشت: تیرگی پوست غالبا به دلیل تابش نور آفتاب و تیپ پوستی اتفاق می‌افتد البته یک نوع تغییر رنگ در اطراف چشم وجود دارد و معمولا در افرادی که پوست تیره دارند، شایع تر است. اما هنوز علت دقیق آن مشخص نیست و این ویژگی می‌تواند در اثر نشت خون از مویرگ‌های زیر پوست باشد و در مواردی که کمبود ویتامین K وجود داشته باشد، شدت می‌یابد.

جهت مشاهده ساير مقالات مرتبط با تيرگي پوست و روشهاي برطرف كردن آن اينجا كليك كنيد

گردآوری و تنظیم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

منبع: فراز نيوز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی