سلامت سلامت جنسي و زناشويي

آیا می دانید در صورت عدم داشتن رابطه جنسی کافی، واژن شما می تواند خود را مسدود کند؟

تقویم فارسی اندروید

من “لی کمبپل” قبلاً عاشق رابطه جنسی بودم. مثل اینکه، یک نکته در زندگی من (اوایل تا اواسط دهه بیست) وجود داشت که کاملاً متقاعد شدم رابطه جنسی منظم یکی از دلایل مهم رابطه است. این هرگز یک راز نبوده و انگیزه جنسی من هرگز مسئله ای عجیب نبوده است اما مربوط به آن زمان بود. اشتباه نکنید، من هنوز هم میل جنسی بالایی دارم اما من یک کودک نوپا هم دارم و در خانه کار می کنم. نمی توانم به یاد بیاورم آخرین باری که با مردی که حتی کمی به او علاقه داشتم آشنا شدم کی بوده است، به همین دلیل است که به نوعی از زنی که عاشق رابطه جنسی هستم به فردی تبدیل شده ام که چهار سال گذشته را عمدتاً پرهیز کرده و به عدم داشتن رابطه جنسی وفادار مانده است.

عدم داشتن رابطه جنسی

حدس می زنم زندگی ام مانع دوست یابی شده باشد و بیشتر اوقات، من با این واقعیت کنار می آیم. حضانت دخترم بهترین اتفاقی بود که برای من افتاده است. من ترجیح می دهم شبهای جمعه را با او سپری کنم تا اینکه در یک بار به جستجوی پسری بروم.

اما طول طلسم من سوژه بسیاری از شوخی های دوستانم بوده است. (چون ظاهرا مسخره کردن دختری که دیگر به یاد نمی آورد ظاهر آلت تناسلی مردانه چگونه است، خنده دار است.)

شوخی آنها اینگونه بوده است که واژن من از عدم داشتن رابطه جنسی مهر و موم شده است و شاید چیزی در مورد تار عنکبوت هم گفته باشند زیرا دوستان من عاشق شوخی کردن هستند.

حالا من این جوک ها را کنار می گذارم یا من با آنها درگیر می شوم و تشخیص می دهم که کمبود رابطه جنسی در حال حاضر در زندگی من افسرده کننده است. اگر در این مورد نخندم، ممکن است گریه کنم.

اما این همه شوخی بوده است. بدیهی است که وقتی مردی را ملاقات می کنم که ارزش دارد، تمام تجهیزات من هنوز هم عالی کار خواهند کرد. در واقع واژن بسته نمی شود، درست است؟

این همان چیزی است که من به خودم گفته ام که این فقط یک دوره از زندگی من است که من روی چیزهای دیگر متمرکز شده ام. وقت آن فرا خواهد رسید که من با کسی که واقعاً دوستش دارم ملاقات کنم و بدانم که روزی دوباره رابطه جنسی خواهم داشت. حداقل وقتی کودک نوپای من خواب است.

اما سپس استخدام شدم تا برخی از مقالات مربوط به سلامتی را برای وب سایتی که مربوط به یائسگی است بنویسم. این همه کار غیرمعمول برای من نبود. من به نوعی یک متخصص هستم در مورد سلامت زنان که بیشتر پس از سالها صرف مبارزه با آندومتریوز، خودآموخته هستم. من برای بسیاری از وب سایت های پزشکی در موضوعات مختلف مربوط به واژن نوشته ام اما این تازه اولین اقدام من برای یائسگی بود.

بنابراین، تصور کنید که وقتی برای مقاله ای درباره “آتروفی واژن” تحقیق کردم، تعجب من را تصور کنید. هیچ وقت این اصطلاح را نشنیده اید؟ خوب، من هم هیچ مشکلی ندارم. اما نکته اصلی این است که وقتی یک زن در دوره یائسگی است، کمبود استروژن در بدن او می تواند باعث نازک شدن بافت های واژن و التهاب دیواره های واژن شود.

با گذشت زمان، عضلات در حقیقت دچار آتروفی می شوند و دیگر کار نمی کنند. ادامه فعالیت جنسی می تواند کاهش یابد اما اگر در حال انجام رابطه جنسی نیستید، رابطه جنسی در آینده در بهترین حالت بسیار ناخوشایند و تقریباً غیرممکن می شود.

من کنار کامپیوترم نشسته بودم و داستان می خواندم از زنانی که ممکن است واژن شان دقیقاً بسته نشده باشد اما به دلیل کمبود فعالیت در این دوره های کم استروژن اساساً غیرفعال می شود. درست است این فقط در دوران یائسگی اتفاق نمی افتد – همچنین می تواند هنگام شیردهی یا در هر نقطه دیگری از زندگی شما که سطح استروژن شما پایین است، رخ دهد.

فراموش کردم ذکر کنم که من آندومتریوز دارم، یک بیماری وابسته به استروژن که پزشکان من به طور مداوم سطح هورمون های من را کنترل می کنند و سعی می کنند استروژن من را پایین نگه دارند.

واژن

من چند روز پس از تحقیق خود شب دخترانه ای را با دوستانم گذراندم و موضوع را مطرح کردم و فکر کردم آیا آنها خودشان قبلاً از این وضعیت چیزی شنیده اند؟

یکی از دوستانم گفت: “آره ، آتروفی واژن.” “من یک دوست دارم که بی جنس گرا است و دیگر حتی نمی تواند آزمایش واژینال انجام دهد.”

ظاهرا واژن بخشی از “آن را استفاده کنید یا آن را از دست بدهید” از آناتومی زنان است. که به عنوان یک مادر تنها که اکنون وقت زیادی (یا حتی تمایل) به استفاده از آن را ندارد، کشف بسیار وحشتناکی است.

در تمام این مدت، من به خودم می گفتم که وقتی او بزرگتر شد، من دوباره شروع به دیدار می کنم. یا وقتی کارم را به جایی می رسانم که احساس نمی کنم مجبورم هر روز کار کنم. یا وقتی زندگی فقط کمی کندتر شود.

اما اگر آن روز فرا برسد و واژن من واقعاً بسته شود چه؟

من مطمئن نیستم که چه مدت طول می کشد تا این اتروفی کاملاً اتفاق بیفتد. فکر می کنم فعلاً هنوز خوب هستم اما چرا زنان بیشتری در این مورد صحبت نمی کنند؟ چرا ما بیشتر آگاه نمی شویم که این چیزی است که در واقع می تواند اتفاق بیفتد؟

من مطمئن نیستم که چگونه می شود چنین چیزی را تغییر داد منظور من این است که حتی با دانستن این اطلاعات، من احساس نمی کنم که تمایل به رفتن به سراغ مرد بعدی را دارم که علاقه ای به من نشان نمی دهد.

اما اگر دانش نشانه قدرت است، من را زنی در نظر بگیر که اکنون این حرف را می زند.

در واقع واژن می تواند با عدم داشتن رابطه جنسی بسته شود. این یک چیز واقعی است. بنابراین بدن خود را بشناسید، به علائم آن توجه کنید (خشک شدن آنجا می تواند اولین نشانه شما باشد) و اگر نگرانی دارید به پزشک مراجعه کنید. چون حتی اگر امروز هم نمی خواهید از آن استفاده کنید، ممکن است روزی بخواهید.

و گرچه احتمالاً تار عنکبوت نگران کننده نیست، اما ممکن است آتروفی واژن باشد.

منبع:

thoughtcatalog

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی