سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

زیبایی و جوان سازی پلک ها و چشم

تقویم فارسی اندروید

زیبایی و جوان سازی پلک ها و چشم

جوان سازی پلک ها

عمل جراحی پلاستیک پلک ( بلفاروپلاستی )

از مراجعات وز مره و شایع به جراحان زیبایی بیمارانی هستند که از افتادگی پوست پشت پلک فوقانی و ایجاد چین های پوستی در پلکهای فوقانی شکایت دارند . علت این نارضایتی بیمار ممکن است صرفا جنبه زیبایی باشد یا که بیمار به علت احساس خستگی یا افتادگی پوست روی مژه ها (به خصوص در انتهای روز)و در نتیجه مختل شدن میدان دید ش مراجه کند .
2 نکته مهم در بیماری که جهت عمل پلک فوقانی مراجعه کرده حائز اهمیت است :
1)آیا بیمار دچار افت ابروهاست یاخیر
2)آیا بیمار دچار تحلیل عمده ای درچربی اطراف چشم هاست یا خیر ؟

 

علل چین پلک بالا

باید توجه داشت که شایع ترین علت پیدایش پوست به ظاهر اضافه در پشت پلک فوقانی افتادگی ابروهاست که در اکثر افراد بالای 30 سال وجود دارد و همین افتادگی باعث ایجاد پوست به ظاهر اضافه در پشت پلک بیمار است . در این افراد فاصله ابروتا مژه کاهش یافته و اگر بیمار کمی ابرو را با دست بالا بکشد قسمت عمده افتادگی پلک ازبین میرود پس درمان در این افراد بالا کشیدن ابروست نه عمل پلک و اگر جراح به اشتباه پوست به ظاهر اضافه پشت پلک فوقانی بیمار را بردارد ،ابرو را بیشتر به سمت مژه ها پایین میکشد و فاصله ابرو و چشم کم می شود و نتیجه آن است که اگر چه به ظاهر چین پوستی پشت پلک بیمار کاهش یافته ،اما قیافه بیمار خسته و خواب آلود به نظر می رسد .

 

درمان گروه اول

برای درمان این نوع افتادگی پوست پشت پلک فوقانی باید به نحوی ابرو های بیمار را بالا داد اما متاسفانه اکثر اعمال جراحی بالا بردن ابرو (لیفت ابرو ) اعم از روش های باز یا به کمک دستگاه (آندوسکوپیک) نتایج موقتی دارند و به خصوص در افراد جوانتر طول مدت ماندگاری آنها غیر قابل پیش بینی است لذا باتوجه به آنکه بوتاکس در بسیاری از این بیماران می تواند تا حدی گوشه ابرو هارا بالا برده و باعث بهبود وضعیت شود و از آنجا که بوتاکس فواید جنبی متعددی دارد به بیماران توصیه می شود ابتدا از طریق بوتاکس استفاده کرده و در صورتی که پس از بالا رفتن ابرو ها باز هم مقداری پوست اضافه پشت پلک داشت اقدام به عمل جراحی پلک فوقانی کند که این جراحی بسیار ساده تر، تحت بی حسی موضعی و با نتیجه ای طبیعی تر انجام می شود . پس از عمل هم تزریق هم بوتاکس را مرتبا جهت حفظ موقعیت ابرو انجام دهد .

 

تحلیل چربی دور چشم ها

دسته دیگر از بیمارانی که با شکایت پوست اضافه پشت پلک مراجعه می کنند افرادی هستند که در واقع دچار تحلیل شدید چربی اطراف چشم ها شده اند در این بیماران پوست اضافه پشت پلک ناشی از تحلیل چربی زیر ابروها و اطراف چشم است که سبب پایین افتادن ابرو ها و گود رفتن اطراف چشم شده است . دراین افراد درمان شامل تزیرق چربی و بوتاکس به اطراف چشم برای تصحیح محل ابرو و جایگزین کردن چربی از دست رفته است . سپس در صورتی که بیمار باز هم مقداری پوست اضافی داشت با یک جراحی ساده و کوتاه مدت تحت بی حسی موضعی می توان نمای کاملا طبیعی و منظره اولیه و جوانسازی شده را به چشم ها بر گرداند .

 

نحوه عمل

باید توج داشت که در روش های قدیمی تر عمل جراحی پلک فوقانی به طور کلاسیک پوست و چربی پشت پلک برداشته می شد که از شکایات شایع بیماران گود رفتن اطراف چشم، ایجاد نمای خسته و خواب آلود بود که توجه به نکاتی که در بالا ذکر شدف روند جراحی مدرن پلک ها درست معکوس شده است یعنی به جای برداشتن تهاجمی پوست و چربی در نواحی مورد نیاز با کم کردن چربی در بعضی نقاط خاص ، بالا بردن ابرو ها و برداشتن حداقل پوست وجود دارد .

 

بلفارو پلاستی مدرن

عمل جراحی بلفاروپلاستی تحت بی حسی موضعی ، بدون درد و در زمان کوتاه (حدودا45-30 دقیقه )انجام میشود . و می توان از لیزر برای برداشتن پوست پلک ضمن جراحی استفاده کرد . بیمار فاقد پانسمان چشمی است و علاوه بر بخیه های معمولی می توان از چسب مایع جهت چسباندن لبه های زخم استفاده کرد . کبودی و قرمزی اطراف چشم ها پس از 7تا 10 روز از بین می رود و بیمار می تواند پس از چند روز فعالیت عادی روز مره را شروع کند .

 

منبع : سیب سبز

گردآوری : هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی