ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

درک زمان تنهایی در یک رابطه عاشقانه دور از شریک زندگی

تقویم فارسی اندروید

وقتی از “من” تبدیل به “ما” می شوید، می توانید احساس کنید که “من” به طور کامل ناپدید شده است. به همین دلیل است که داشتن زمان تنهایی بسیار مهم است، حتی اگر در یک رابطه عاشقانه هستید.

زمان تنهایی

مهم نیست که چقدر به شریک زندگی خود اهمیت می دهید، در هر صورت نباید خود را در یک رابطه گم کنید و شریک زندگی شما باید بفهمد که شما زندگی خود را جدا از زندگی او دارید. این مقاله به شما کمک می کند تا زمان مورد نیاز خود را بدون آسیب رساندن به رابطه خود به دست آورید.

از طرف دیگر، اگر این شریک زندگی شما است که به زمان تنهایی نیاز دارد و این شما را عصبانی می کند، سعی کنید آرامش داشته باشید. بله، شنیدن این جمله می‌ تواند اینطور به نظر برسد که آنها می‌ خواهند از شما جدا شوند اما به ندرت اینطور است. در مورد نیاز آنها و اینکه چرا می تواند چیز خوبی باشد بیشتر خواهید آموخت.

“من به زمان تنهایی نیاز دارم” – 8 راه برای کمک به شریک خود در درک این جمله

اگر می خواهید از همسرتان زمان بیشتری برای تنهایی بخواهید، باید با حساسیت با موضوع برخورد کنید. این مسئله مهمی نیست و برای رابطه شما مفید است اما اگر آن را درست بیان نکنید، ممکن است باعث شوید که شریک زندگی تان فکر کند که از گذراندن وقت با او لذت نمی برید یا در مورد رابطه تان مطمئن نیستید.

به همین دلیل مهم است که مراحل خاصی را دنبال کنید و واقعاً به شریک خود کمک کنید تا این نیاز را درک کند، به خصوص اگر او هوس زمان خلوت کردن برای خود نداشته باشد.

بیایید با مهمترین مرحله شروع کنیم.

1. به شریک زندگی خود اطمینان دهید که رابطه شما مشکلی ندارد

از دیدگاه شریک زندگی خود به مسائل نگاه کنید. آنها ممکن است تصور کنند که شما می خواهید زمان کمتری را با آنها بگذرانید زیرا دیگر به آنها اهمیت نمی دهید. از نظر آنها، این می تواند آغاز پایان رابطه شما باشد.

بنابراین، مطمئن شوید که به آنها اطمینان دهید که رابطه شما مشکلی ندارد و هیچ مشکلی وجود ندارد، فقط به زمان بیشتری نیاز دارید تا خودتان را رها کنید و هر کاری را که قصد انجام آن را دارید انجام دهید.

جملاتی مانند “ما باید کمتر همدیگر را ببینیم” یا “من فقط به زمان و مکان تنهایی نیاز دارم” را نگویید، بلکه به آنها کمک کنید بفهمند که این تهدیدی برای رابطه شما نیست.

با آنها در مورد زندگی خود و هر چیز دیگری که در جریان است صحبت کنید. شما احتمالاً شغل، خانواده، دوستان و سرگرمی هایی دارید و همچنین باید برای خود وقت بگذارید.

به آنها اطمینان دهید که زمانی که با آنها می گذرانید اولویت اصلی شماست، اما چیزهای دیگری نیز در زندگی خود دارید و باید برای نیازها و علایق خود جا باز کنید.

2. به او کمک کنید تا بفهمد که صرف زمان جدا از هم در یک رابطه سالم است

برای داشتن یک رابطه موفق، به زمان با کیفیتی با هم نیاز دارید اما شما همچنین به زمان سالمی دور از یکدیگر نیاز دارید.

وقتی افراد عاشق می شوند، اغلب چیزهای دیگر زندگی خود را به حالت تعلیق در می آورند و تمام توجه خود را به شریک جدید خود معطوف می کنند. با این حال، در نهایت، شما باید به زندگی خود بازگردید و شریک زندگی خود را به عنوان بخشی از آن حفظ کنید.

شریک زندگی شما ممکن است از اینکه علاقه خود را نسبت به او از دست می دهید بترسد زیرا نمی خواهید مانند گذشته زمان زیادی را با او بگذرانید. بنابراین، سعی کنید به او بفهمانید که گذراندن زمان جدا از هم فواید زیادی برای رابطه به همراه دارد.

افراد ممکن است در یک رابطه بیش از حد وابسته شوند یا زمانی که تمام وقت و انرژی خود را روی یکدیگر متمرکز می کنند احساس خفگی کنند. شما به زمان نیاز دارید تا دلتنگ یکدیگر شوید و مشتاق باشید دوباره همدیگر را ببینید زیرا اگر تمام وقت آزاد خود را با هم بگذرانید ممکن است به سرعت در رابطه خسته شوید.

فقط وقتی می خواهید نیاز خود را توضیح دهید از کلمات “خسته شدن” یا “بی حوصله” استفاده نکنید. با گذراندن زمان جدا از هم بر اجتناب از یک احساس منفی تمرکز نکنید. در عوض روی ایجاد یک حس مثبت تمرکز کنید.

3. توضیح دهید که چرا به زمان تنهایی نیاز دارید

آیا به دلیل نداشتن زمان کافی برای خود احساس استرس کرده اید؟ شاید شما احساس اضطراب، افسردگی، یا به سادگی بیش از حد در دسترس بودن کرده اید.

به شریک زندگی خود بگویید که چرا باید هر چند وقت یکبار از خانه خارج شوید و کارهای خود را انجام دهید. به عنوان مثال، شاید روحیه بهتری داشته باشید و انرژی بیشتری داشته باشید. این حتی به شما کمک می کند تا زمانی که با هم هستید بیشتر توجه خود را به او معطوف کنید.

آیا برای تماشای فیلم، نقاشی، بازی های ویدیویی، ورزش یا صرفاً استراحت به آن زمان نیاز دارید؟ اگر به او اجازه دهید که برای چه چیزی به آن زمان نیاز دارید، شریک زندگی شما درک بیشتری خواهد داشت.

در حال حاضر، روی روشی تمرکز کنید که تنها بودن به شما چه احساسی می دهد و چگونه می توانید آن احساسات را برای شریک زندگی خود توضیح دهید.

4. تاکید کنید که از گذراندن وقت با او لذت می برید

بسته به نحوه ارائه پیام خود، شریک زندگی شما ممکن است این تصور را داشته باشد که از گذراندن وقت با او لذت نمی برید. با تاکید بر اینکه به او اهمیت می دهید، از وقت خود در کنار هم لذت می برید و آرزو می کنید زمان زیادی را با او بگذرانید، از این امر جلوگیری کنید.

نداشتن وقت تنهایی باعث می شود احساس استرس کنید، اما این تقصیر او نیست. شما فقط باید انرژی خود را بگذارید، به بسیاری از چیزهای مختلف توجه کنید و این برای شما وقت کم یا اصلاً زمانی برای خودتان باقی نمی گذارد.

وقتی زمان تنهایی خود را به دست آورید، ممکن است زمان کمتری را با او بگذرانید اما می توانید از زمانی که با هم می گذرانید لذت بیشتری ببرید زیرا آرام و پرانرژی خواهید بود.

شاید چیزی که به شما آرامش می دهد گذراندن کل روز در رختخواب یا اختصاص بخشی از زمان خود به سرگرمی مورد علاقه تان باشد. سعی کنید به شریک زندگی خود کمک کنید تا بفهمد که برای این کارها و زمان برای انجام آنها ارزش قائل هستید.

همچنین، داشتن یک فعالیت یا سرگرمی که می‌ توانید با هم از آن لذت ببرید، به همسرتان یادآوری می‌ کند که در حالی که کارهایی وجود دارد که خودتان از انجام آن‌ ها لذت می‌ برید، کارهایی هستند که دوست دارید با هم انجام دهید و با او به اشتراک بگذارید.

5. او را تشویق کنید تا برای خودش ارزش قائل شود

شریک زندگی شما از انجام چه کاری به تنهایی لذت می برد؟ آنها احتمالاً زندگی خارج از رابطه نیز دارند، بنابراین او را تشویق کنید تا از زمانی که جدا از هم می گذرانید بهترین استفاده را ببرد.

از سرگرمی ها و علایق او حمایت کنید و به او بگویید که اگر زمان بیشتری را به انجام کارهایی که دوست دارد اختصاص دهد، خوشحال خواهید شد.

شاید شما دو نفر در ابتدای رابطه بیشتر اوقات فراغت خود را با هم می گذرانید، بنابراین هر دوی شما از سایر کارهایی که در آن زمان انجام می دادید غافل شده اید. به چیزهایی که به آنها علاقه دارد علاقه نشان دهید و او را تشویق کنید که به سرگرمی های خود بازگردد یا به دنبال علایق جدید برود.

حتی می توانید برنامه ها را هماهنگ کنید و زمان خود را جدا از هم برنامه ریزی کنید تا هر دوی شما چیزی برای پر کردن آن داشته باشید.

حتی می‌توانید کارهایی را پیشنهاد دهید که می‌تواند انجام دهد، مانند تماشای فیلم‌ هایی که به آن‌ ها علاقه‌ ای ندارید، اما او به آن علاقه‌ مند است، یا به سادگی وان حمام را پر کرده و آرامش بگیرد.

6. زمانی که با همسرتان صحبت می کنید آرام باشید و آن را به دعوا تبدیل نکنید

به این گفتگو با دوز حساسیت برخورد کنید تا شریک زندگی تان احساس خطر یا طرد شدن نکند. با سرزنش کردن او به خاطر نداشتن وقت کافی برای خودتان یا ذکر عادات منفی او، آن را به دعوا تبدیل نکنید.

به جای آن از عبارات «من» استفاده کنید. این بدان معناست که به جای اینکه انگشت خود را به سمت او بگیرید و در مورد کارهایی که انجام می‌ دهد بگویید، چیزی شبیه این می‌ گویید: «وقت کافی برای کارهایی که دوست دارم انجام دهم ندارم، بنابراین احساس استرس می‌ کنم.”

اگر به جای آن چنین چیزی بگویید: «با تو بودن به من وقت کافی برای خودم نمی دهد و باید بفهمی چه احساسی در من ایجاد می کنی»، گفتگو احتمالاً به دعوا تبدیل می شود.

بنابراین، مطمئن شوید که در مورد آنچه می خواهید بگویید قبل از آن فکر کنید، تا پیام خود را به روشی خوب منتقل کنید.

7. به او اجازه دهید بداند دقیقاً چه کاری انجام می دهید

آیا از زمان خود برای ورزش کردن، تماشای تلویزیون یا نوشتن یک رمان استفاده خواهید کرد؟ اگر به او اجازه ندهید بداند در زمان تنهایی خود دقیقاً چه کاری انجام می دهید، ممکن است شریک شما احساس نادیده گرفتن یا حتی مشکوک بودن کند.

احتمالاً قرار نیست هر بار همان کار را انجام دهید، بنابراین شریک زندگی خود را در تاریکی نگه ندارید. با او در مورد کارهایی که در زمانی که به تنهایی می گذرانید انجام می دهید، صحبت کنید. درک و احترام به نیازهای شما برای او بسیار آسان تر خواهد بود اگر او همیشه از کاری که در این مدت انجام می دهید آگاه باشد.

اگر برای یک سرگرمی به آن زمان تنهایی نیاز دارید، در مورد آن با او صحبت کنید و او احتمالاً حمایت خواهد کرد. زمان تنها ماندن نباید مشکل بزرگی باشد و اگر بداند شما چه کار می‌ کنید و چرا انجامش می‌ دهید، مانعی نخواهند شد.

8. به او نشان دهید که داشتن زمان و مکان برای خودتان چه احساسی در شما ایجاد می کند

اگر شما آرام‌ تر، شادتر و آماده‌ تر باشید تا زمانی که با هم هستید کاملاً روی او تمرکز کنید، همسرتان مطمئناً با دادن فضا به شما مشکلی ندارد. مطمئناً، ممکن است به او بگویید که زمان تنهایی برای شما و رابطه تان مفید است اما هیچ چیز به اندازه دیدن نتایج واقعی به او اطمینان نمی دهد.

بنابراین، سعی کنید از زمان تنهایی خود برای خوشحال کردن خود استفاده کنید و زمانی که با هم وقت می گذرانید، شریک زندگی خود را خوشحال کنید. وقتی هر دوی شما علاوه بر زندگی عاشقانه، زندگی کاملی داشته باشید، به هر حال در کنار هم شادتر خواهید بود.

“شریک من مدتی برای زمان تنهایی می خواهد” – 7 راه برای درک این نیاز

اگر شریک زندگی تان از شما زمان بیشتری برای تنهایی خواسته است، راه هایی وجود دارد که می توانید بدون این که فرض کنید رابطه شما به پایان می رسد، با آن کنار بیایید.

به هر حال زندگی شما نباید حول رابطه تان بچرخد. زندگی خود را داشته باشید و زمانی که شریک زندگی شما در حال انجام زندگی خود است، کار خود را انجام دهید. در اینجا نحوه درست کنار آمدن با این قضیه آمده است:

1. اگر به شما در مورد احساساتش نسبت به شما اطمینان می دهد به او اعتماد کنید

اگر شریک زندگی شما به وضوح گفته است که نیاز او به تنهایی تهدیدی برای رابطه شما نیست، تصور نکنید که چنین است. فقط به این دلیل که کسی دیگر نمی‌ خواهد تمام وقت آزاد خود را با شما بگذراند، به این معنا نیست که کمتر به شما اهمیت می‌ دهد.

مگر اینکه نشانه های دیگری وجود داشته باشد که نشان دهنده مشکلی در رابطه شما باشد، بدترین گزینه را فقط به این دلیل که خودشان زمان می خواهند تصور نکنید.

شاید هنوز بخواهید هر ساعت بیداری را با آنها بگذرانید اما باید بدانید که انجام این کار می تواند آسان به رابطه شما آسیب بزند. افراد وقتی زمان زیادی را با هم می گذرانند ممکن است احساس خفگی کنند یا از یکدیگر خسته شوند.

2. اهمیت زمان تنهایی در یک رابطه را درک کنید

افراد باید احساس کنند که در یک رابطه فضایی برای نفس کشیدن دارند و کار خودشان را انجام می دهند. زندگی شما نباید حول محور یکدیگر بچرخد، حتی اگر دیوانه وار عاشق باشید.

بنابراین، بدانید که فاصله زمانی بیشتر احتمالاً به نفع رابطه شما خواهد بود اگر اجازه دهید.

زمانی که با هم می گذرانید از نظر تعامل و لذت با کیفیت بهتری خواهد بود. عیب‌ های یکدیگر و چیزهای کوچکی را که در یکدیگر آزاردهنده می‌دانید بیشتر می‌ پذیرید، زیرا آنها تمام روز به صورت شما خیره نمی‌ شوند و تجربیاتی که جدا از هم دارید به شما چیزی برای صحبت کردن می دهد.

علاوه بر این، رابطه شما با سرعتی ثابت به جلو می رود، با خطر کمتری که قبل از شروع به کار خود از بین برود.

3. در نظر بگیرید که آیا زمان زیادی را با هم سپری کرده اید یا خیر

دلیل اینکه همسرتان از شما زمان بیشتری برای تنهایی می خواهد، احتمالاً این است که شما تا کنون بیشتر اوقات فراغت خود را با هم سپری کرده اید. وقتی افراد عاشق می شوند این طبیعی است، اما واقعا پایدار نیست.

هر دوی شما چیزهایی دارید که باید به آنها برگردید و نباید همه چیز را رها کنید تا هر دقیقه را با هم بگذرانید. شاید از شریک زندگی‌ تان بیشتر از چیزی که او آماده است به شما بدهد، طلب می کنید.

به آن ها فضایی برای نفس کشیدن بدهید و به جای اینکه نیازمند رفتار کنید و تمام وقتشان را طلب کنید، کار خودتان را انجام دهید. در واقعیت، نداشتن زندگی جداگانه بیشتر از اینکه شریک زندگی شما به زمان نیاز داشته باشد، تهدیدی برای رابطه شماست.

4. در نظر بگیرید که آیا به طور کلی با تنها بودن مشکلی دارید یا خیر

شاید نیاز همسرتان به تنهایی شما را آزار می دهد، زیرا خودتان با تنها ماندن مشکل دارید. یاد گرفتن اینکه چگونه با تنها بودن مشکلی نداشته باشید، به روش‌ های متعددی به شما کمک می‌ کند و به رابطه شما یا هر رابطه دیگری که ممکن است در آینده ایجاد کنید هم کمک خواهد کرد.

بیاموزید که مستقل تر باشید و از تنهایی خود لذت ببرید. با تمرین و گذشت، رسیدن به آن سخت نیست و وقتی تنهایی خود را بیشتر دوست دارید، دیگران نیز از بودن با شما لذت بیشتری خواهند برد.

در حالی که شریک زندگی شما باید شما را خوشحال کند، شادی شما نباید به او بستگی داشته باشد. شما باید با تنهایی مشکلی نداشته باشید شما باید بتوانید لحظات شادی برای خود خلق کنید.

5. کارهایی را برای پر کردن وقت خود پیدا کنید

شاید از درخواست شریک زندگی خود برای گذراندن وقت دور از شما خوشتان نیاید زیرا نمی دانید خودتان چه کنید. آیا سرگرمی ای وجود دارد که از آن غافل شده اید یا سرگرمی جدیدی است که بتوانید آن را امتحان کنید؟ در مورد صرف روز در رختخواب، پیاده روی طولانی یا یک دوش آرامش بخش چطور فکر می کنید؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید، بنابراین به کارهایی فکر کنید که از انجام آنها لذت می برید و آنها را انجام دهید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فقط منتظر بمانید تا شریک زندگی تان برگردد، با شما تماس بگیرد یا به شما پیامک بدهد.

اگر زندگی خصوصی رضایت بخشی داشته باشید، در تمام جنبه های دیگر زندگی شما، از جمله زندگی عشقی و زندگی اجتماعی شما، منعکس خواهد شد.

6. به نیاز همسرتان برای تنهایی احترام بگذارید

در نهایت، زمانی که شریک زندگی‌ تان از شما می‌ خواهد خلوتی داشته باشد، باید به او اجازه دهید آنچه را که نیاز دارد داشته باشد. به نیاز او احترام بگذارید و آن را به دعوا تبدیل نکنید.

حتی اگر آن را درک نکنید، اگر می خواهید رابطه خود را به نتیجه برسانید، چاره ای جز احترام به آن ندارید. بنابراین، شریک زندگی خود را مجبور نکنید که زمان بیشتری را با شما سپری کند و به او فضای معقولی بدهید تا تنها باشد.

البته، این چیزی است که شما باید با او صحبت کنید. آرزوی او برای تنها بودن گاهی باید در مقابل تمایل شما برای گذراندن وقت با او متعادل شود. هر دوی شما باید احساس کنید که به اندازه کافی از آنچه نیاز دارید دریافت می کنید.

وقتی می خواهید با او وقت بگذرانید، نباید احساس نیاز کنید. این بیشتر به معنای به دست آوردن دیدگاه درست از نظر تمایل به با هم بودن است، اما احترام گذاشتن به او زمانی که می خواهد برای مدتی از هم دور باشید مهم است.

7. از زمان تنهایی و همچنین گذراندن وقت با شریک زندگی خود لذت ببرید

در پایان، باید یاد بگیرید که از زمانی که برای خود می‌ گذرانید، لذت ببرید، همانطور که از گذراندن وقت با همسرتان لذت می‌ برید. هنگامی که از تنها بودن و انجام کارهای خود لذت می برید، حتی از زمان تان با شریک زندگی خود لذت بیشتری خواهید برد. شما به طور کلی احساس خوشبختی بیشتری خواهید کرد، چه جدا از هم و چه زمانی که با هم هستید.

یاد بگیرید که خود را دوست داشته باشید، از تنهایی خود لذت ببرید و خود را خوشحال کنید. این امر می تواند برای هر رابطه ای که قبلاً داشته اید یا در آینده خواهید داشت، مفید باشد.

حقیقت این است، حتی اگر شریک زندگی شما به دلیل نامطمئن بودن در مورد رابطه، درخواست وقت تنهایی می‌ کند، بهترین راه این است که به او اجازه دهید آن را داشته باشد. تحت فشار قرار دادن کسی برای گذراندن وقت با شما، به ندرت نتیجه خوبی به همراه دارد، در هر شرایطی که باشد.

بنابراین، حتی اگر این را دوست ندارید، به همسرتان وقت بدهید و یاد بگیرید که در تنهایی خودتان هم خوب باشید.

هنوز مطمئن نیستید که چگونه زمان تنهایی را بگذرانید، یا درک نمی کنید که چرا شریک زندگی شما آن را می خواهد؟ وقتی دو نفر نیازهای کاملاً متفاوتی در این زمینه داشته باشند، می تواند باعث ایجاد تنش و درگیری شود. اما این مسئله برای اینکه تبدیل به یک مشکل بزرگ نشود، باید بررسی شود. شما می توانید از یک مشاور بخواهید در فکر کردن درست در این مورد شما را راهنمایی کند.

منبع:

aconsciousrethink

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی