ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج

زوج هم روح چیست و چگونه می توانید آن را بیابید

تقویم فارسی اندروید

شاید تا به حال اصطلاح هم روح را نشنیده باشید. اکثر مردم به هم‌ روح به‌ عنوان یک اتحاد هماهنگ کامل از سعادت فکر می‌ کنند، هم‌ روح واقعی شما کسی است که قصد دارد به شما کمک کند «خودتان را کامل کنید». شاید به نوعی نیمه گمشده شما با اشتراکات فراوان باشد.

اما این ایده از “هم روح” از کجا می آید؟ و چرا 73 درصد از آمریکایی ها به “هم روح” اعتقاد دارند؟

هم روح

هم روح چیست؟

مشخص کردن چگونگی پیدایش مفهوم هم‌روح دشوار است اما یک افسانه از سمپوزیوم افلاطون است که به طور مکرر به آن اشاره می‌ شود. به طور خلاصه، این اسطوره می گوید که انسان ها موجوداتی قدرتمند با دو صورت، چهار دست و چهار پا بودند. قدرت آنها باعث ترس زئوس، پادشاه خدایان شد و او هر موجودی را به دو قسمت تقسیم کرد.

گفته می‌ شود که زخم ایجاد شده از این قطع، جایی است که اشتیاق به عشق عاشقانه سرچشمه می‌ گیرد و زمانی که مردم در جستجوی همسر خود هستند، در واقع به دنبال «نیمه دیگر» خود هستند.

برای برخی، یک هم‌ روح ممکن است «نیمه بهتر» ما در نظر گرفته شود: کسی که با او در سطح معنوی مرتبط هستیم، جایی که این رابطه برای همیشه وجود دارد. مثل این است که بهترین دوست ما، عشق واقعی ما و شریک زندگی ما سه نفر متفاوت نیستند، بلکه یک نفر هستند که هر روز زندگی با او سعادت است. هر صبح یک نعمت است و هر شب با او به شکرانه می گذرد.

علیرغم اینکه ممکن است شما از همسر هم روح خود تعریف کنید یا حتی آیا به همزاد اعتقاد دارید یا نه، شکی نیست که اکثر ما به دنبال زندگی عاشقانه هستیم. در طول همه‌ گیری، 50 درصد از افراد در OkCupid مایل بودند به دنبال عشق در آن سوی مرزها بگردند و ترجیحات مکانی آنها «هرجا» را نشان می داد. 92 درصد از پاسخ دهندگان OkCupid گفتند که از یافتن عشق در قرنطینه دست برنمی دارند.

آیا هم روح ها واقعی هستند؟

به گفته محققی به نام ریموند ناک، مردم به دلیل اعتقادات سرنوشت و رشدشان به هم روحی اعتقاد دارند. یک باور سرنوشت این است که باور کنید سرنوشت شما با یک نفر است و داشتن آن یک نفر برای شما مقدر شده است. یک باور رشد، داشتن یک رابطه دارای پیشرفت و با رشد آهسته است، بنابراین یک زوج از طریق تلاش با یکدیگر هماهنگ می شوند.

یافتن همنوع خود

برای بسیاری از ما، ملاقات با همسرمان ممکن است چیزی شبیه به افسانه های سیندرلا باشد. یک داستان عاشقانه کامل؛ لبخندی از روی خجالت؛ عاشق شدن؛ شروع به دوست داشتن همه چیز در زندگی؛ ازدواج کردن؛ با خوشبختی زندگی کردن.

اما واقعیت بسیار متفاوت است. عملاً، هیچ چیز به طور خودکار تبدیل به یک تصویر کامل نمی شود. ما باید زمان و انرژی خود را صرف کنیم تا یک رابطه کامل شود.

اولین کاری که باید انجام دهید: روی خودتان تمرکز کنید. خودت را دوست داشته باشید. همه چیز را در مورد خود دوست داشته باشید زیرا اگر نتوانید عاشق خود شوید، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که شخص دیگری شما را دوست داشته باشد؟

1. برای خود وقت بگذارید

یک روز صبح زود در جنگل قدم بزنید یا فقط مردم را در یک پارک تماشا کنند. اشتیاق ایجاد کنید، مهارت های خود را تقویت کنید و از تنهایی لذت ببرید. یک دفتر خاطرات بنویسید، یک آهنگ الکترونیک بسازید یا فقط دفتر رنگ آمیزی را رنگ کنید. نکته این است که از وقت خودتان با خود لذت ببرید.

خودتان را آنقدر جالب کنید که هرگز از خودتان خسته نشوید. دیگران دوست دارند در کنار چنین افرادی باشند، بنابراین نگرش شوخ طبعی شما احتمال ملاقات زودتر با جفت هم روح تان را افزایش می دهد.

2. روی اعتماد به نفس خود کار کنید

خیلی خوب است که اجازه دهید شریکتان هرزگاهی شما را تقویت کند اما بیشتر اوقات باید اعتماد به نفس داشته باشید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که عزت نفس پایدار ممکن است با کاهش تعداد تعارض در روابط مرتبط باشد.

3. مسئولیت پذیر باشید

این واقعیت را بپذیرید که دانسته یا ندانسته شما آینده خود را شکل می دهید. اشتباهات خود را بپذیرید و شکست های خود را بپذیرید. مسئولیت زندگی، شغل، انتخاب ها و تصمیمات خود را بر عهده بگیرید.

به اشتراک گذاشتن زندگی خود با کسی یک عمل بالغانه است. شما باید به اندازه کافی ماهر باشید تا یک شخص را ببینید و اعمال او را تجزیه و تحلیل کنید.

4. از نظر مالی ثبات داشته باشید

مطمئناً با پول نمی توان شادی را خرید اما بسیاری از چیزها با پول خریداری می شوند. مشکلات مالی عامل اصلی تلخی در بسیاری از ازدواج ها است. از این رو، ثبات مالی ضروری است.

5. از نظر عاطفی پایدار باشید

ثبات عاطفی به شما حساسیتی می دهد که ما در دیگران به دنبال آن هستیم. بخشی از بیشتر شدن ثبات یعنی غلبه بر کینه ها و توشه های روابط گذشته و وارد نکردن آنها به رابطه جدید.

ایجاد هوش هیجانی شامل آگاهی از تفاوت بین شیفتگی و عشق، از احساسات مضری است که اگر در مورد آن صحبت نشود می تواند به دیگران آسیب برساند و اینکه مهم است چه چیزی در یک رابطه موثر است یا نه.

نیمه گمشده

نشانه هایی که نشان می دهد زوج هم روح خود را پیدا کرده اید

غالباً همزادان با ظاهری مبدل ظاهر می شوند. حتی ممکن است هنگام اولین ملاقات از نظر جسمی جذب همزاد خود نشوید اما قبل از اینکه متوجه شوید به خود می آیید که این شخص برای شما مناسب است.

شما ممکن است یک چک لیست شخصی از همه چیزهایی که در شریک زندگی خود می خواهید داشته باشید.

اگر به اندازه کافی شجاع باشید که فراتر از چک لیست خود نگاه کنید، ممکن است یکی از افراد خوش شانسی باشید که همتای واقعی روحی خود را پیدا می کنند. چشم و قلب خود را به روی احتمالات غیرمنتظره باز کنید.

نشانه‌ ها ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد اما در اینجا چند نشانه وجود دارد که به شما نشان می‌ دهد زوج هم روح خود را پیدا کرده‌ اید:

1. شما درد یکدیگر را احساس می کنید

شما در کفش یکدیگر ایستاده اید. شما به خوبی یکدیگر را می شناسید و احساسات یکدیگر را احساس می کنید: غم، نگرانی و استرس و همچنین شادی. شما در شادی یکدیگر مشترک هستید.

2. شما معایب و محاسن یکدیگر را می شناسید

هر خصیصه ای جنبه مثبت و منفی دارد. وظیفه هر فرد این است که همیشه به دنبال چیزهای خوب باشد، حتی زمانی که همه چیز چندان خوب به نظر نمی رسد. معمولاً هر نقصی یک فایده دارد به طور مثال افراد سرسخت تصمیم گیرندگان خوبی هستند، افراد بیش از حد سازمان یافته در پرداخت به موقع صورت حساب ها عالی هستند و این لیست ادامه دارد.

3. شما از گفتگو نمی ترسید

مکالمات می تواند چالش برانگیز باشد. ابراز نگرانی یا تلاش برای تصمیم گیری ناراحت کننده است اما همزادان می دانند که اگر به یکدیگر بپیوندند، می توانند آن را حل کنند. داشتن این گفتگوها برای یک رابطه سالم مهم است.

4. اهداف زندگی یکسانی دارید

شما هر دو با ارزش ها، اخلاقیات و اهداف تان در یک راستا هستید. ممکن است راه های متفاوتی برای رسیدن به آن اهداف داشته باشید، اما هر دوی شما یک نتیجه نهایی را می خواهید.

5. شما یک احساس شهودی دارید

وقتی برای اولین بار با کسی ملاقات می کنید، می توانید هر چه می خواهید با او چت و صحبت کنید اما واقعاً او را نمی شناسید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که به شهود خود اعتماد کنید، حال و هوایی را که ممکن است با آن شخص داشته باشید احساس کنید و از آنجا ادامه دهید.

اگر صدای درونی شما به شما می گوید که چیزی در او وجود دارد، به آن گوش دهید. یک قدم به عقب برگردید و به هر اتفاقی که افتاده فکر کنید. اغلب، شهود شما چیزی را در مورد او تشخیص می دهد که از دست داده اید و اگر زمان کافی را صرف بررسی آن مورد کنید، باید بتوانید تشخیص دهید که چه چیزی در او عجیب است.

6. شما به تفاوت ها و نظرات یکدیگر احترام می گذارید

می دانید که نظرات متفاوتی دارید. اغلب همزادها متضاد قطبی هستند و گاهی اوقات، این چالش‌ برانگیز است. این مواقعی است که مجبور می شوید به طرف مقابل اجازه دهید شما را کامل کند. شما هنوز نظر خود را دارید اما به جای موافقت یا مخالفت، احترام عمیقی برای یکدیگر قائل هستید. شما به تفاوت ها گوش می دهید و احترام می گذارید.

7. می دانید چگونه عذرخواهی کنید

گفتن “متاسفم” یا اعتراف به اینکه کاری را انجام داده اید که به کسی که دوستش دارید آزار رسانده آسان نیست. هم روح ها متوجه هستند که اعمال یا گفتار آنها باعث آسیب می شود. حتی اگر از دیدگاه خود احساس توجیه کنند، اگر شریک زندگیشان از این موضوع صدمه دیده باشد، می توانند به راحتی از آسیبی که به بار آورده اند عذرخواهی کنند.

نتیجه

قرار گرفتن در یک رابطه صمیمانه، عاشقانه و متعهدانه می تواند به شما کمک کند تا نسخه بهتری از خودتان شوید. داشتن همسرتان در کنارتان می‌ تواند شما را فراتر از محدوده راحتی‌ تان سوق دهد یعنی فراتر از محدودیت‌ های تحمیلی برای یافتن خود بهتر.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی