خواص مواد غذايي سلامت

دتوکس واتر یا آب سم زدا چیست؟ + بهترین رسپی های دتوکس واتر برای زیبایی و کاهش وزن

تقویم فارسی اندروید

هیچ کس تصور این را سال های قبل نداشت که برای بطری آب پول بپردازیم و  وقت در مورد مزایای استفاده از آب سدیم صرف کنیم. آب آشامیدنی به طور مستقیم از شیر آب به صورت عادی تهیه میشد و برای ما همه چیز بود اما این روزها بازار دتوکس واتر یا آب سم زدا هم بسیار داغ شده و متخصصان زیادی آنها را توصیه می کنند.

دتوکس واتر

اگر تا به حال خواستار کاهش وزن خود شده اید و متوجه شده اید که رفتن به ورزشگاه و تمرین بدن سازی بی فایده بوده، به همان سرعت شما فکر می کنید که نیاز به درک چیزی بسیار مهم تر است. اولین نکته این است که ورزش به تنهایی نمی تواند هر شکل که می خواهید را به شما بدهد. شما باید یک رژیم متعادل داشته باشید تا تمرین بتواند موثر باشد در غیر این صورت خوردن غذا مثل این است که شما کاری انجام نداده اید. غذاهای ضد التهابی زیادی در بازار وجود دارد و همه ی شما نیاز به انجام کمی تحقیقات دارید. دومین و مهمترین چیز این است که شما باید به طور مناسب بدن خود را هیدراته کنید. اگر تابستان یا زمستان است، اگر خودتان را در سالن ورزش 2 ساعت در روز مشغول می کنید، باید سطح آب خود را حفظ کنید. این مهم است چرا که آب به متابولیسم شما کمک می کند تا کارآیی بیشتری داشته باشد. غذا را سریع تر شکسته و سلول های شما می توانند به طور صحیح کار کنند.

بنابراین آب بخش مهمی از کاهش وزن است. با این حال آب سم زدا، یک روش حتی بهتر برای از دست دادن وزن و از بین بردن تمام سموم در بدن شما است. تصور کنید آکنه زیادی دارید و دارای پوست خشک و چروکیده هستید فقط به خاطر اینکه شما نوشیدنی های قند دار و نوشابه مصرف کرده اید و در حال حاضر مقدار دقیقی از آب توصیه شده توسط دانشمندان پزشکی را نمی نوشید.

این روزها در فروشگاه ها هم آب های طعم دار شده در قفسه ها جا پیدا کرده است. اما آیا همه چیز را درباره دتوکس واتر می دانید؟ و واقعا حقیقت در مورد آب سم زدا چیست؟

دتوکس واتر یا آب سم زدا چیست؟

دتوکس واتر، آب طعم دار شده یا آب ضدعفونی کننده و سم زدا با افزودن مواد طبیعی به آب ایجاد می شود که ارزش سلامت آب را افزایش می دهد. در حالی که انواع مختلفی وجود دارد، معمولا با سبزیجات و میوه ها و گیاهان طعم دار می شود.

آب سم زدا دارای کالری کم یا بدون کالری است و اعتقاد بر این است که این آب سم زدا سموم بدن را از بین می برد، سلامتی گوارشی را بهبود می بخشد، حالت روحی و زیبایی را بهبود می بخشد، به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید و انرژی خود را افزایش دهید.

فواید دتوکس واتر

دتوکس واتر

1. سلامت پوست

آب سم زدا می تواند نتایج خوبی برای افرادی که دارای پوست خشک هستند به دنبال داشته باشد. هیدراتاسیون پوست را بهبود می بخشد و بعد از یک یا دو هفته نوشیدن آب سم زدا، می توانید بهبودی در سلامت پوست تان را به طور واضح مشاهده کنید.

2. از دست دادن وزن

آب سم زدا انواع مختلفی دارد اما آب مورد استفاده برای کاهش وزن باید حتما ولرم یا گرم باشد. همچنین بهترین مواد تشکیل دهنده برای کاهش وزن در هر دستورالعمل آب سم زدایی شامل زنجبیل است زیرا زنجبیل به سوزاندن سریع کالری کمک می کند. ابتدا چند قطعه تازه زنجبیل را در آب قرار دهید، مواد دیگر را هم در شیشه خالی قرار دهید، سپس چای زنجبیل را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. 15 دقیقه منتظر بمانید و آن را بنوشید.

3. بهبود سیستم گوارش

مصرف آب کافی به اندازه کافی بدن شما را هیدراته می کند اما نوشیدن آب سم زدا کمک می کند تا سیستم گوارش را پاک کرده و سموم مضر از بدن شما خارج شود.

4. بهبود خلق و خو

مراقبت از سلامت شما از طریق پاک کردن سیستم تان به طور منظم و داشتن رژیم سالم به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند.

5. حذف سموم

اضافه کردن لیمو و نعنا به آب باعث می شود تا سموم از سیستم بدن شما به راحتی خارج شود.

6. آب سم زدا برای پاکسازی و متعادل سازی Ph خون

گوشت و سایر محصولات حیوانی برای سلامت ما بسیار مهم هستند اما اکثر یا تمام محصولات حیوانی اسید را در خون افزایش می دهند. اضافه کردن مواد تازه به آبی که مینوشید و رژیم غذایی شما کمک می کند تا تعادل PH با قلیایی سطح خون حفظ شود.

7. بهبود تنظیم حرکت روده

اضافه کردن مواد سالم و تازه به آب باعث از بین بردن سموم از کبد و کلیه ها شده و منجر به بهبود حرکت روده می شود.

8. تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن هنگامی بهبود می یابد که دستگاه گوارش شما و تمام بدن شما بهبود یابد. سم زدایی موجب بهبودی و کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین می تواند روند بهبود بیماری ها را بسیار سریعتر کند.

9. مواد ضد عفونی کننده به مبارزه با باکتری ها و عفونت کمک می کنند

اضافه کردن مواد ضدعفونی کننده به آب موجب می شود بدن شما از باکتری های مضر و عفونت های التهابی پاکسازی شود، همچنین اضافه کردن ماست، پنیر و دیگر پروبیوتیک ها به رژیم غذایی به سلامت بدن کمک می کند.

10. بهبود سطح انرژی

اجتناب از مصرف محصولات غذایی فرآوری شده، شکر و مواد غذایی ناخواسته از رژیم غذایی و جایگزینی آنها با رژیم غذایی سالم و گیاهان کمک می کند تا انرژی خود را افزایش دهید. نوشیدن آب خالص و نوشیدن آب سم زدا به طور مرتب برای کمک به حذف سموم و بهبود اعصاب و همچنین افزایش سطح انرژی شما کمک خواهد کرد.

بهترین رسپی های دتوکس واتر

دتوکس واتر

1. دتوکس واتر خیار، لیمو و ریحان

اگر چه اندازه گیری های دقیق معمولا برای تهیه آب سم زدا ضروری نیست اما با رعایت آن می توان تعادل خوبی از طعم ها را بدست آورد:

  • 10 قطعه خیار
  • 1 تکه لیمو، نصف شده
  • 3 برگ ریحان

مواد تشکیل دهنده را به یک ظرف شیشه ای در دار (با گنجایش تقریبا 16 اونس / 500 میلی لیتر) اضافه کنید، آن را با آب تصفیه شده پر کنید و اجازه دهید به مدت 24 ساعت در یخچال بماند.

کلید این است که مقدار کمی از لیمو را در ظرف بریزید زیرا می تواند به راحتی بر طعم سایر مواد غلبه کند. اگر لیمویی که در حال استفاده از آن هستید، دارای پوست ضخیم است (قسمت سفید تلخ زیر پوست)، قبل از اضافه کردن به آب می توانید آن را حذف کنید.

2. دتوکس واتر گلابی، زنجبیل و آب لیمو

برای تهیه، همه مواد زیر را برای یک شیشه اضافه کنید:

  • 2 برش گلابی، بریده شده به قطعات کوچکتر
  • 1 تکه لیمو، نصف شده
  • زنجبیل نازک برش خورده 1/4 اینچ

اگر می خواهید طعم و مزه زنجبیل را بیشتر احساس کنید، علاوه بر زنجبیل از آب آن هم استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده را به یک شیشه اضافه کنید و آن را با آب پر کنید. بگذارید برای 12-24 ساعت قبل از نوشیدن در یخچال بماند.

از یک گلابی نارس و سفت استفاده کنید زیرا یک گلابی رسیده، وقتی در آب خیس می خورد خمیر مانند می شود.

3. دتوکس واتر پرتقال و نعنا

برای تهیه، مواد زیر را در یک لیوان یا فنجان قرار دهید:

  • 2 تکه پرتقال پوست کنده شده
  • 2 برگ نعنا

قسمت سفید زیر پوست پرتقال طعم تلخی دارد بنابراین آن را دور بریزید. ظرف را با آب پر کنید و آن را در یخچال قرار دهید تا بین 12-24 ساعت آب طعم بگیرد.

4. دتوکس واتر گریپ فروت و آویشن

برای تهیه این آب سم زدا، همه مواد را به ظرف شیشه ای 8 تا 16 اونسی اضافه کنید.

  • 2 تکه گریپ فروت
  • 1 شاخه کوچکی از آویشن تازه (آن را با ساقه نگه دارید)

اطمینان حاصل کنید که بخش های سفید رنگ زیر پوست گریپ فروت را جدا کرده اید. گریپ فروت را به قطعات یا بخش های کوچک تر برش دهید.

یک قطعه کوچکی از آویشن را اضافه کنید. شیشه را با آب پر کنید.

5. آب سم زدای سیب، رازیانه و آب لیمو

برای تهیه آن، به یک ظرف شیشه ای 8 تا 16 اونسی نیاز دارید.

  • سیب برش خورده
  • تکه های رازیانه تازه

بقیه لیوان را با آب تصفیه شده پر کنید و اجازه دهید در ظرف در بسته بین 12 تا 24 ساعت رد یخچال بماند. در زمان مصرف، آب یک لیموی کوچک را در آن بچکانید و میل کنید.

6. دتوکس واتر پرتقال، رازیانه و رزماری

برای تهیه پرتقال، رازیانه و رزماری به مقدار زیر را به شیشه ای به گنجایش 8 تا 16 اونس اضافه کنید:

  • 1 تکه پرتقال
  • 1 تکه رازیانه
  • یک قطعه کوچکی از رزماری (حدود 9 برگ، متصل به ساقه)

بقیه لیوان را با آب تصفیه شده پر کنید و به مدت 12 تا 24 ساعت در یخچال بگذارید و درب آن را بپوشانید.

دتوکس واتر

7. دتوکس واتر توت فرنگی، رزبری و نعنا

این آب خوشمزه را با قرار دادن این مواد در یک شیشه 8 تا 16 اونس تهیه کنید:

  • 3 عدد توت فرنگی، نصف شده
  • 5 عدد رزبری
  • 3 برگ کوچک نعنا

برای پر کردن بقیه لیوان آب تصفیه شده اضافه کنید. آن را پوشش دهید و اجازه دهید در یخچال برای 12 تا 24 ساعت بماند.

8. دتوکس واتر تمشک و نعنا

گرچه تمشک در شیشه بسیار چشمگیر است اما طعم ظریفی دارد.موادی که نیاز دارید:

  • 8 تا 10 عدد تمشک
  • 3 برگ نعنا

بقیه لیوان را با آب تصفیه شده پر کنید و آن را در یخچال قرار داده و 12 تا 24 ساعت صبر کنید.

9. دتوکس واتر لیمو

آب سم زدای لیمو را با اضافه کردن یک چهارم لیمو، قطعه قطعه شده به شیشه ای 8 تا 16 اونس اضافه کنید و بقیه را با آب تصفیه شده پر کنید. شما می توانید اجازه دهید به مدت 12-24 ساعت ان را در یخچال بگذارید. اگر می خواهید بعدا آن را مصرف کنید، قبل از قرار دادن لیمو در شیشه، قسمت سفید پوست آن را جدا کنید تا از تلخی اش جلوگیری کرده باشید. یک تکه کوچک از زنجبیل هم می تواند کمی طعم تند و تیز به آن اضافه کند.

10. آب چای سبز و لیمو

خوب چای سبز به مزایای زیادش شناخته شده است و به شما کمک می کند وزن خود را از دست بدهید و سرحال بمانید. نوشیدنی ضدباکتریایی چای سبز و لیمو چیزی است که شما باید روز خود را با آن شروع کنید. آنچه شما نیاز دارید:

  • آب
  • 1 عدد چای سبز کیسه ای
  • 1/4 لیمو

یک لیوان آب را به جوش آورده و یک عدد چای سبز کیسه ای را در آن قرار دهید. آب لیمو را اضافه کنید و آن را در حالی که هنوز گرم است بنوشید.

چای سبز باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شود و منبع خوبی از کاتچین ها، نوعی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را از بین می برند، در نتیجه باعث کاهش رشد پیری و جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی می شوند.
لیمو هم به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند.

11. آب سم زدای آووکادو، خیار و دانه کتان

یک تمیز کننده سالم در صبح که باعث می شود احساس انرژی دوباره و هیدراته شدن دوباره را احساس کنید. آووکادو، خیار و دانه های کتان در کنار یکدیگر، انرژی اضافی را تقویت می کنند. از آنجایی که بسیار سیر کننده است، برای مدت طولانی احساس گرسنگی نخواهید کرد. آنچه شما نیاز دارید:

آووکادو را نصف کنید، دانه اش را بیرون بیاورید و بخشی از میوه را بردارید. یک خیار را برش دهید. آوکادو، خیار و دانه کتان را در مخلوط کن بریزید. کمی نمک اضافه کنید تا در نهایت یک بافت نرم و خامه ای دریافت کنید. اجازه دهید تا در یخچال برای مدتی خنک شود. شما همچنین می توانید یخ هم به آن اضافه کنید.

آووکادو منبعی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های سالم و فیبر است و آلفا و بتا کاروتن ها را به بدن می رساند.
خیار به تخریب سموم کمک می کند و سلول های بدن را احیاء می کند. دانه های کتان دارای محتوای آنتی اکسیدانی پلی فنول بالا هستند که به سم زدایی بدن کمک می کنند. همچنین کاهش وزن، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و کاهش مقاومت به انسولین را به دنبال دارد.

دتوکس واتر

12. دتوکس واتر لاغری

این آب سم زدایی شما را کاملا سیر می کند. آنچه شما نیاز دارید:پ

  • 1 عدد خیار
  • 1/2 لیمو
  • تعداد انگشت شماری انگور سبز
  • برگ نعنا
  • فلفل سیاه

برش های خیار و انگور را در غذاساز بریزید. برگ های نعنای تقریبا خرد شده را اضافه کنید.
آب نیمی از لیمو را اضافه کنید و دستگاه را روشن نمایید. قبل از نوشیدن فلفل و یخ را اضافه کنید.

انگور برای مبارزه با کم آبی و کنترل سطح قند خون عالی است. آنها به تنظیم انسولین و افزایش حساسیت به انسولین کمک می کنند و همچنین علائم سن افراد را کاهش می دهند. فلفل هضم را بهبود می بخشد و منبع خوبی از ویتامین E است. لیمو در تنظیم هضم بسیار مفید است و به کاهش سوزش سر دل و یبوست کمک می کند.

13. عسل، لیمو و زنجبیل

آنچه شما نیاز دارید:

  • 1/2 لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • زنجبیل 1/2 اینچ
  • 1 گرم آب گرم

لیوان آب را گرم کنید اما نگذارید به دمای جوش برسد. آب لیمو، زنجبیل خرد شده و عسل را به لیوان آب گرم اضافه کنید. در حالی که هنوز گرم است آن را بنوشید.

عسل شامل هزاران ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، منیزیم، منگنز و روی است. این کمکی برای متابولیسم کلسترول و اسیدهای چرب است. عسل یک شاخص گلیسمی خوب دارد و هضم خوبی را به همراه دارد. زنجبیل در بسیاری از دستور العمل های غذایی استفاده می شود و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. دارای خواص ضد التهابی و آرام بخش دستگاه گوارش است.

14. آب پاک کننده چربی

آنچه شما نیاز دارید:

  • سیب سبز
  • سرکه سیب
  • دارچین
  • عسل
  • آب

سیب سبز را خرد کنید و آن را در یک کاسه بریزید. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ، یک قاشق غذاخوری دارچین، یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیتر آب اضافه کنید. در تمام طول شب آن را در یخچال نگه دارید. نوشیدنی شما آماده است.

سرکه سیب با کاهش کلسترول خون، ایمنی شما را افزایش می دهد. انسولین را تنظیم می کند، دارای خواص ضد التهابی، کنترل نوسانات فشار خون و همچنین کاهش وزن است. عسل غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، منیزیم، منگنز و روی است. کلسترول و اسیدهای چرب را متابولیزه می کند و هضم را تسریع می کند. دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد لخته شدن و ضد میکروبی است. همچنین سطح قند خون را کنترل می کند، عملکرد مغز را بهبود می بخشد، در مقابل بیماری های قلبی محافظت می کند و اثر گرمایی روی بدن دارد.

15. نوشیدنی کافئین

آنچه شما نیاز دارید:

  • 1 قاشق چای خوری پودر قهوه فوری
  • 1/2 قاشق چای خوری پودر کاکائو
  • 1 قاشق چای خوری پودر کتان

پودر قهوه، پودر کاکائو و پودر کتان را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و هر صبح از این نوشیدنی کاهش وزن شکلاتی لذت ببرید. قهوه حاوی کافئین است که به کاهش وزن کمک می کند. کاکائو هم با افزایش حساسیت به انسولین به کاهش وزن کمک می کند همچنین اضطراب را کاهش می دهد و خواص ضد التهابی دارد. دانه کتان هم با بهبود پروفایل های متابولیکی و چربی در کاهش وزن تاثیر دارد.

16. دتوکس واتر هویج و کرفس

آنچه شما نیاز دارید:

  • 1 عدد هویج
  • 1 ساقه کرفس
  • 1 قاچ لیمو
  • 1/2 قاشق چای خوری فلفل تازه
  • کمی نمک

هویج و کرفس را ریز خرد کنید و آنها را در مخلوط کن بریزید. یک لیوان آب اضافه کنید. در آب لیمو بچکانید و یک قاشق نمک و فلفل تازه اضافه کنید. خوب هم بزنید.

آب هویج برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی بسیار مفید است. کرفس یک غذای کالری منفی است و به سوختن کالری کمک می کند. همچنین در کاهش فشار خون موثر است. فلفل سیاه غنی از آنتی اکسیدان ها است و یک عامل ضد میکروبی موثر است. لیمو غنی از ویتامین C است و برای تقویت ایمنی شناخته شده است.

17. دتوکس واتر هلو و خیار

آنچه شما نیاز دارید:

  • 1 هلو
  • 1 فنجان خیار خرد شده
  • 1/2 قاشق چای خوری پودر زیره
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 لیمو قاچ شده
  • کمی نمک
  • تعداد انگشت شماری برگ نعنا

گوشت آبدار هلو را بردارید و آن را در مخلوط کن بریزید. خیار خرد شده را هم در مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید.
یک لیوان آب بریزید و آب لیمو، پودر زیره، نمک، عسل و برگ نعناع را اضافه کنید. خوب هم بزنید و 10 دقیقه قبل از نوشیدن بخورید.

این نوشیدنی معطر و تسکین دهنده مزایای بسیاری دارد. هلو در کاهش وزن، کاهش کلسترول بد و جلوگیری از بیماری های نوروژنیک کمک می کنند. خیار سلول ها را هیدراته می کند و داروی کاهش دهنده چربی است. عسل عامل ضد باکتری طبیعی است. پودر زیره به هضم و کاهش وزن کمک می کند. برگ نعنا هم به هضم و کاهش وزن کمک می کند و به عنوان یک عامل ضد استرس عمل می کند.

18. دتوکس واتر آناناس

آنچه شما نیاز دارید:

  • آناناس
  • لیمو
  • چوب دارچین
  • فلفل سیاه
  • برگ نعنا
  • آب

چند مکعب کوچک از آناناس را بیرون بیاورید و آنها را داخل یک ظرف بریزید. لیمو را ببرید و داخل ظرف بریزید. یک چوب دارچین، چند برگ نعنا و کمی فلفل سیاه تازه را اضافه کنید. آب اضافه کنید و در ظرف را ببندید و چند ساعت در یخچال قرار دهید سپس مصرف نمایید.

آناناس حاوی پروتئین سستئین است که به هضم پروتئین کمک می کند. همچنین حاوی برملائین است که نه تنها به هضم کمک می کند بلکه به عنوان عاملی ضد التهابی نیز عمل می کند. لیمو به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند و دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد لخته شدن و ضد میکروبی است. همچنین سطح قند خون را کنترل می کند، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و در مقابل بیماری های قلبی مقابله می کند.

19. دتوکس واتر آلوئه ورا

آنچه شما نیاز دارید:

  • ژل آلوئه ورا
  • آب لیمو
  • آب

برگ های آلوئه ورا را بردارید، آن را باز کنید و ژل را استخراج کنید. دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را بردارید و آن را در مخلوط کن بگذارید. دو قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کرده و دستگاه را روشن کنید. یک لیوان آب اضافه کنید.پ

آلوئه ورا شامل تعدادی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. همچنین دارای خواص ضد باکتری، بهبود هضم، جلوگیری از بیماری های پوستی و زخم دهان، کاهش وزن و کاهش سطح قند خون می باشد.

20. آب سم زدای گوجه فرنگی، لیمو و خیار

آنچه شما نیاز دارید:

  • گوجه فرنگی خرد شده
  • 1 عدد تره فرنگی
  • خیار خرد شده
  • برگ نعنا

گوجه فرنگی خرد شده، خیار و تره فرنگی را در غذاساز قرار دهید. چند برگ نعناع را اضافه کرده و دستگاه را روشن کنید.

گوجه فرنگی منبع خوبی از لیکوپن، عامل ضد سرطان است. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد بدن شما را از بین می برد. این برای قلب، استخوان و پوست شما مناسب است. تره فرنگی غنی از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. این شامل کومپفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارد و از دیابت نوع II، سرطان، آترواسکلروز، آرتریت روماتوئید و چاقی پیشگیری می کند. خیار به تخریب سموم کمک کرده و سلول های شما را احیاء می کند.

دتوکس واتر

میزان صحیح نوشیدن دتوکس واتر

مقدار آب سم زدایی که باید هر روز مصرف کنید، سوالیست که برای بسیاری از مردم پیش می آید.

با این حال، مصرف آب و مواد غذایی خود را با شیوه زندگی و رژیم های سم زدایی ترکیب کنید تا مزایای استفاده از آب سم زدا را به حداکثر برسانید و اثرات منفی تغذیه روزمره را کاهش دهید.

به طور کلی، ورزشکاران و افرادی که به طور متوسط ​​فعالیت دارند باید آب سم زدای بیشتری را نسبت به بزرگسالانی که فعالیت زیادی ندارند، مصرف کنند.

با این حال، اگر شما دستور العمل های دتوکس واتر با کافئین بالا را دنبال می کنید مصرف روزانه شما باید حداقل باشد.

شما باید چند ساعت قبل از خواب نیز این مصرف را کاهش دهید تا اطمینان حاصل کنید که با مدت زمان یا کیفیت خواب تداخل نداشته باشد.

نکات مهم

چند نکته را در ذهن داشته باشید:

مرکبات (لیمو، پرتقال، گریپ فروت) دارای بخش سفید تلخ رنگ اسفنج مانندی در زیر بخش رنگی بیرونی هستند. این می تواند طعم تلخی را ایجاد کند، پس بهتر است قبل از اضافه کردن هر میوه مرکبات آن را حذف کنید.

اندازه گیری دقیق برش های میوه و سبزیجات واقعا ضروری نیست. برای مثال اگر شما خیار را به لیمو ترجیح می دهید، می توانید این نسبت را با طعم و مزه ای که دوست دارید تغییر دهید.

شما می توانید میوه و سبزیجات را از آب جدا کنید و اگر دوست دارید آن ها را جدا از آب بخورید.

از نوشیدن مایعات با سرعت بیش از حد اجتناب کنید.

همچنین از مصرف بیش از حد یا مصرف منظم لیمو یا سایر نوشیدنی های اسیدی خودداری کنید چون می تواند به مینای دندان آسیب وارد کند.

برخی از مواد تشکیل دهنده نباید بیش از حد برای افرادی با شرایط خاص بهداشتی مصرف شود. به عنوان مثال، مرکبات، زنجبیل و نعنا ممکن است باعث سوزش معده شود و مصرف بیش از حد زنجبیل احتمال خونریزی در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی را بالا ببرد.

برای بعضی از مردم، نوشیدن آب بیش از حد می تواند یک مشکل باشد. قبل از ایجاد تغييراتی در رژيم غذايی خود، به خصوص اگر وضعيت سلامتی (مانند ديابت) دارید يا دارو مصرف می کنيد، با پزشک خود مشورت کنيد.

عوارض جانبی احتمالی دتوکس واتر

دتوکس واتر

1. سردرد

سردرد ناگهانی و طولانی مدت یکی از شایع ترین عوارض سم زدایی است. سردرد در طی سم زدایی بیشتر در بعد از ظهر و عصر اتفاق می افتد زیرا بدن در تمام طول روز فعال بوده است. یکی از دلایلی که این اتفاق می افتد این است که باعث تغییر روال معمول روزمره شما شده است و به احتمال زیاد شما را از برخی از عادت های بد مانند نوشیدن الکل، کافئین، سیگار کشیدن یا مصرف قندها و یا غذاهای فرآوری شده و غیره را رها می کند. این امر موجب ایجاد سردرد می شود زیرا بدن شما دیگر اینها را دریافت نمی کند.

دوم، شما متوجه خواهید شد که شما اغلب نیاز به ادرار کردن دارید و ممکن است مدفوع تان شل باشد که می تواند بدن را آزار دهد. از دست دادن آب بدن باعث سردرد می شود. لازم است مقدار زیادی آب بنوشید که حداقل 8 تا 10 لیوان در روز است.

2. خستگی و برهم خوردن الگوی خواب

تحریک بدن برای تمیز کردن سموم نیاز به حجم کار داخلی بیشتری نسبت به بدن دارد. این کار خستگی ایجاد می کند و گاهی اوقات خواب را مختل می کند. ممکن است احساس خستگی بیشتری داشته باشید و نیاز به استراحت بیشتری در خود احساس کنید.

سعی کنید 10 شب به خواب بروید تا برنامه ای برای خوابیدن 8 ساعت کامل در شب داشته باشید. وقتی خواب هستید، بدن شما می تواند به طور موثر در تعمیر و تمیز کردن خود کار کند. برای استراحت خود برنامه ریزی داشته باشید. اضافه کردن وظایف اضافی می تواند خستگی را بدتر کند. یک عادت روتین ورزشی متوسط ​​را دنبال کنید و به یاد داشته باشید استرس در هر شکل، چه جسمی، احساسی یا ذهنی، منفی است.

3. ادرار مکرر، مدفوع نرم و اختلال گوارشی

ادرار و مدفوع شل برخی از راه هایی هستند که بدن از طریق آنها سموم را خارج می کند. برخی از گیاهان در پاکسازی می توانند کمی دفع ادرار به دنبال داشته باشند که باعث تحریک بدن به ادرار و دفع می شود.

این می تواند یک شوک به سیستم گوارش برای معرفی گیاهان، مواد مغذی، غذاهای کامل تر و تازه داشته باشد، در حالی که حذف غذاهای فرآوری شده و عادات بد را به دنبال دارد. تحریک سم خالص سازی و هورمون های اضافی نیز هضم مکرر را تحریک می کند و بدن را ناچار می کند تا از چیزهای بد خلاص شود. به همین دلیل است که هیدراتاسیون و مصرف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی بسیار اهمیت دارد، در حالی که مولتی ویتامین برای کل مواد غذایی است.

4. میل شدید

هنگام سم زدایی، مهم است که عادت های بد غذایی و سبک زندگی مانند مصرف الکل، کافئین، غذاهای فرآوری شده شیرین و شاید سیگار کشیدن را ترک کنید. دوری از استرس هم بخش مهمی از سم زدایی است. تغيير رژيم غذايی و شیوه زندگی گاهی موجب رعايت موقت می شود. این قطعا موجب گرایش مجدد شما به آن عادات می شود که تغییر داده و یا حذف شده است. به عنوان مثال، اگر هر روز صبح قهوه بخورید، برای بدن شما، که به آن عادت کرده است حس می کنید مدام آن را می خواهید.

5. تهوع

تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی، همراه با مصرف گیاهان و مواد مغذی می تواند سبب تهوع خفیف شود.

بهترین راه برای جلوگیری از تهوع از طریق هیدراتاسیون، انتخاب رژیم غذایی، استراحت بیشتر و مصرف کپسول با غذا و آب کم است. این باید در چند روز اتفاق بیفتد. در مورد استفراغ، ممکن است چیز دیگری دلیل آن باشد. اگر نشانه ها همچنان ادامه داشته باشد، یک متخصص مراقبت های بهداشتی را ببینید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی