تناسب اندام خواص مواد غذايي سلامت

بهترین چای ها برای کاهش وزن

تقویم فارسی اندروید

چای نوشیدن می تواند راهی عالی برای تکمیل محدودیت های رژیم غذایی و رژیم ورزشی شما باشد، اگر در مورد آن جدی باشید. چای در انواع مختلف بر اساس نحوه خشک شدن تهیه می شود اما اکثر چای های واقعی از گیاه Camellia sinensis که بومی آسیا و عمدتا چین و هند است تهیه می شود. چای یک نوشیدنی بسیار قدرتمند است، زیرا می تواند به بسیاری از نگرانی های سلامتی مختلف، از دیابت و سلامت قلب تا سطح انرژی و کاهش وزن کمک کند. اثرات متابولیسم تحریک کننده برخی از چای ها به خصوص برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند موثر است.

کاهش وزن

بهترین چای ها برای کاهش وزن

بهترین چای ها برای کاهش وزن عبارتند از چای سبز، چای سفید، چای زنجبیل، چای پودر، چای اولونگ، چای سیاه، چای زردچوبه، چای هیبیسکوس، چای نعناع و غیره.

کاهش وزن

چای سبز

این نوع چای محبوب دارای سطوح بالایی از فلاونوئیدها، کافئین و دیگر آنتی اکسیدان هایی است که متابولیسم بدن را تحریک می کنند. این می تواند به سرعت بخشیدن به روند چربی سوزی کمک کند که می تواند در کاهش وزن تاثیر داشته باشد. در هنگام استفاده از چای سبز، رژیم سالم و ورزش منظم هم دنبال شود.

کاهش وزن

چای پوئر

برخی از مطالعات انجام شده روی این نوع خاص از چای نشان می دهد که اثرات تحریک کننده آنزیمی در آن قادر به کاهش اندازه سلول های چربی در بدن است و به بدن شما برای متابولیسم و انرژی قابل استفاده و به میزان قابل توجهی در کاهش وزن کمک می کند.

کاهش وزن

چای سیاه

شاید شایع ترین نوع چای در میان مردم، چای سیاه با نام های مختلف تجاری باشد که حاوی کافئین و سایر ترکیبات تحریک کننده متابولیسم است. این چای می تواند به سوزاندن چربی های غیر فعال بدن کمک کند، به این معنی که شما قادر خواهید بود کالری و چربی بیشتری بسوزانید، حتی زمانی که ورزش نمی کنید.

کاهش وزن

چای اولونگ

کاتچین ها و ترکیبات پلی فنولی موجود در چنین مقدار زیادی در این چای می توانند توانایی بدن برای متابولیسم سلول های چربی را بهبود ببخشند، به این معنی که شما می توانید سریعتر چربی بسوزانید. علاوه بر این، چای اولونگ به کاهش فشار خون مرتبط است (یکی از عوامل موثر در اختلال متابولیک) که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

کاهش وزن

چای سفید

این چای قابل توجه برای کاهش وزن به دو روش مختلف کار می کند. چای سفید کمی از چای سیاه و سبز متفاوت است و این باعث می شود بدن از جذب چربی خودداری کند و همچنین توانایی بدن برای سوزاندن چربی را که مصرف می کند، بهبود می بخشد. این مزیت دوگانه چای سفید باعث می شود آن را به یکی از بهترین چای های کاهش وزن تبدیل کند که می توانید امتحان کنید، اگر شما در مورد کاهش وزنتان جدی هستید.

کاهش وزن

چای رویبوس

این چای به طور منحصر به فردی برای کمک به کاهش وزن عمل می کند. اول از همه، رویبوس هورمون هایی در بدن شما که باعث احساس گرسنگی تان می شوند را سرکوب می کند. این می تواند هله هوله خوردن و بیش از حد خوردن را کاهش دهد، که در نتیجه به شما در از دست دادن وزن کمک می کند. همچنین این چای تنظیم فشار خون و کاهش کلسترول را به دنبال دارد که می تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

چای زنجبیلی

این چای گیاهی به خاطر ویژگی های گرمش و همچنین خواص تحریک کننده اش برای سوخت و ساز بدن شناخته شده است. مطالعات ثابت کرده است که مصرف منظم این چای می تواند به کاهش وزن کمک کند، به دلیل توانایی آن برای افزایش گردش خون و افزایش چربی سوزی، و همچنین بهبود مصرف مواد مغذی.

کاهش وزن

چای هیبیسکوس

کسانی هستند که ادعا می کنند چای هیبیسکوس می تواند اشتها را سرکوب کند و شیرینی آن کمک می کند که نخوردن غذا آسان تر شود، بنابراین مصرف کالری شما کاهش می یابد و به کاهش وزن کمک می کند.

چای زردچوبه

یکی از قوی ترین ادویه های دنیا، زردچوبه نیز قادر به تحریک متابولیسم، بهبود هضم و افزایش گردش خون است. ترکیبی از همه اینها با توانایی های خود برای کمک به بدن شما به طور موثر بر تنظیم متابولیسم اثر می گذارند.

کاهش وزن

چای یربا ماته

این چای آمریکای جنوبی از گیاه یربا می آید. برگ و شاخه های آن خشک شده و در آب گرم برای تهیه یک چای گیاهی ریخته می شود. این چای حاوی کافئین، اغلب به نام ماته، ممکن است به کاهش وزن کمک کند. بعضی ها آن را جایگزین ایده آلی برای قهوه می دانند که تلخی هم ندارد اما درمانگاه Mayo توصیه می کند تا از این چای در آرامش لذت ببرید. برخي مطالعات نشان داده اند افرادي كه مقدار زيادي از این چای را در طول دوره هاي طولاني مدت مصرف مي كنند ممكن است در معرض خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان مانند سرطان دهان، ريه ها و مری باشند (مصرف سيگار همراه با نوشيدن ماته باعث افزايش خطر ابتلا به سرطان مي شود).

کاهش وزن

چای ماچا

چای ماچا (نوشیدنی معروف ژاپنی) چای پودری از گیاه Camellia sinensis است. با این چای، شما از برگ های خرد شده استفاده می کنید. علاوه بر این، ماچا شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین چای ها برای کاهش وزن به دست آورده است. Epigallocatechin gallate) EGCG)، یک آنتی اکسیدان قوی است که به حذف سموم کمک می کند و ایمنی بدن را افزایش می دهد.

چای برای کاهش وزن

چای دارچین

دارچین یک ادویه شیرین آروماتیک است که تقویت عطر و طعم بسیاری از غذاها را بر عهده دارد. علاوه بر این، چای دارچین دارای کالری کم است و به کنترل قند خون تان کمک می کند که منجر به جلوگیری از افزایش وزن می شود. مصرف دارچین به طور مرتب می تواند نتایجی عجیب و جدید برای کاهش وزن، به ویژه برای چربی در منطقه شکمی ما داشته باشد.

کاهش وزن

چای انار

چای انار از آب انار، دانه های خرد شده انار یا پوست خشک شده انار تهیه می شود. انار غنی از آنتی اکسیدان هاست و قدرت ضد میکروبی دارد. این چای شیرین و ملس اما معطر هم برای کاهش وزن خوب است. این چای در کنترل کالری موثر است.

کاهش وزن

چای نعنا فلفلی

نوشیدن چای نعنا فلفلی را از یاد نبرید تا به اهداف کاهش وزن خود برسید. یک مطالعه انجام شده توسط مجله پزشکی نشان داد کسانی که به طور مداوم اسانس نعناع استنشاق می کنند، به طور متوسط ​​5 پوند در ماه از دست می دهند. متخصصان معتقدند که عطر و بوی نعنا فلفلی باعث ایجاد واکنش های شیمیایی در مغز می شود که احساس گرسنگی را کاهش می دهد. چای نعناع فلفلی همچنین می تواند نفخ را کاهش دهد، پس بعد از هر وعده غذایی این چای را مصرف کنید.

کاهش وزن

چای بابونه

چای بابونه که از گل بابونه گرفته شده است غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفید است که خواص ضد چاقی لود دارند. چای دارای خاصیت ضد التهابی، ضد افسردگی، بهبود خواب و خواص ضد اضطراب است. از این رو، نوشیدن این چای گیاهی می تواند به ترویج خواب، تسکین اضطراب و افسردگی کمک کند که می توانند بیش از حد باعث اضافه وزن شوند و موجب شوند شما زیاد از حد بخورید.

چای لیمو

چای لیمو به دلیل محتوای غنی اش می تواند به مبارزه با نفخ کمک کند. ترکیب آنتی اکسیدان، که در روغن پوست مرکبات یافت می شود، برای خاصیت دیورتیک آن از زمان های قدیم استفاده شده است اما تا همین اواخر هیچ علمی برای اثبات این ادعاها وجود نداشت. یک مطالعه حیوانی که در مجله اروپایی فارماکولوژی منتشر شده است، اثرات درمانی آن بر اختلالات متابولیکی در موشهای چاق ناشی از چربی در رژیم غذایی را نشان داد.

چای کالاندولا یا گل همیشه بهار

چای کالاندولا از گل همیشه بهار به دست می آید. محققان دریافته اند که این چای دارای خواص ضد التهابی قوی است. این یک طعم گلی و با طراوت دارد که می تواند شما را آرام کند و استرس را کاهش دهد. بنابراین، چای کالاندولا می تواند به جلوگیری از افزایش وزن ناشی از استرس و التهاب کمک کند. آن را با صبحانه و یا میان وعده های غذایی مصرف کنید. بیش از سه تا چهار فنجان چای کالاندولا در روز ننوشید.

کاهش وزن

چای رزماری

رزماری یک گیاه محبوب معطر است که در آشپزی استفاده می شود. این چای از گیاه Rosmarinus officinalis به دست می آید و دارای برگ های سنبله مانند است. تحقیقاتی در مورد برگ و عصاره های رزماری انجام شده است و مشخص شد که آنتی اکسیدان قوی دارد. محققان همچنین دریافتند که چای رزماری دارای اثر ضد افسردگی است. هر دو این خواص برای جلوگیری از افزایش وزن مفید هستند. آن را با صبحانه و بین وعده ناهار و عصرانه بنوشید. هر روز بیش از سه فنجان چای رزماری مصرف نکنید.

حرف آخر

از دست دادن وزن سخت است اگر یک روش ساده و جالب برای ساده تر شدن آن وجود دارد، چرا آن را امتحان نمی کنید؟ چای واقعا می تواند سلاح مخفی شما باشد. این که آیا شما انرژی بیشتری برای انجام تمرینات خود نیاز دارید یا اینکه به شما برای کمک به سوختن چربی ها کمک می کند، فرقی ندارد در هر صورت رژیم چای درمانی را از همین امروز آغاز کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی