خواص مواد غذايي سلامت

با این 5 دستورالعمل ساده، در طول روز هیدراته بمانید

تقویم فارسی اندروید

نوشیدن آب کافی برای همه ما برای هیدراته ماندن و عملکرد مناسب حیاتی است. به هر حال، 60 درصد از بدن انسان از آب تشکیل شده است. از آنجایی که آب برای دوباره پر کردن سلول‌ های ما ضروری است، مصرف نکردن آب کافی می‌ تواند منجر به مشکلات بی‌ شماری شود که کم‌ آبی بدن شایع‌ ترین آن است. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، اگر کم آب بدن باشد، می تواند شما را از تفکر واضح باز دارد، بدن شما ممکن است بیش از حد گرم شود و می توانید نوسانات خلقی را تجربه کنید. علاوه بر این، کم‌ آبی بدن می‌ تواند باعث بیماری‌ های دیگری مانند سنگ کلیه و یبوست نیز شود.

هیدراته

هنگامی که شما هر روز در مدت طولانی آب می نوشید این هیدراته شدن می تواند برای پوست شما معجزه کند. طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علوم آرایشی، نوشیدن 9 فنجان آب در روز به مدت یک ماه می تواند ظاهر پوست افراد را از نظر تراکم و ضخامت به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

از سوی دیگر، اگر مصرف روزانه آب شما ناکافی باشد، می تواند در درازمدت روی پوست شما تأثیر منفی بگذارد. دکتر استیون دلیدوکا، متخصص پوست مستقر در ایلینوی گفت که “بدون مصرف آب کافی، پوست کدرتر به نظر می رسد و چین و چروک ها و منافذ برجسته تر می شوند.”

در حالی که بهتر است آب را به تنهایی بنوشید، برخی از افراد نیز دوست دارند آن را با گیاهان و میوه ها تهیه کنند تا چیزهای جالبی برای نوشیدن و هیدراته ماندن داشته باشند.

هیدراته

مزایای نوشیدن آب ترکیبی چیست؟

آب ترکیب شده با گیاهان و میوه ها می تواند با افزایش ارزش غذایی آب به طرق مختلف برای شما مفید باشد. یک مطالعه نشان می دهد که وقتی یک بزرگسال هشت لیوان آب در روز (دو لیتر) می نوشد، می تواند 8 تا 16 درصد از ارزش روزانه او برای کلسیم و 6 تا 31 درصد از ارزش روزانه برای منیزیم را تکمیل کند.

با این حال، یک مطالعه نشان می‌ دهد که بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی لیوان‌ های آب توصیه‌ شده را نمی‌ نوشند، زیرا یا تمایل ندارند یا به سادگی آن را فراموش می‌ کنند یا خیلی سرشان شلوغ است. بنابراین، ترکیب کردن آب ساده با گیاهان و میوه‌ ها می‌ تواند آن را کمتر خسته‌ کننده کند و مواد مغذی اضافی مانند ویتامین‌ ها و آنتی‌ اکسیدان‌ ها را در اختیار شما قرار دهد.

ممکن است برخی فکر کنند که نوشیدن آب سرد سیستم گوارشی را مختل می کند اما آب در هر دمایی فواید زیادی برای سلامتی دارد. طبق گفته دانشگاه (PVAMU)، جدا از مغذی بودن، آب ترکیب شده می تواند چندین مزیت دیگر را نیز برای شما به ارمغان آورد. به عنوان مثال، می تواند به کنترل اشتها، تنظیم قند خون، جلوگیری از سوزش سر دل، تقویت سیستم ایمنی بدن و مدیریت وزن کمک کند. علاوه بر این، آب ترکیبی می تواند به شما کمک کند تا از شر سردرد خلاص شوید، سیستم گوارش خود را سالم نگه دارید و می تواند بوی نفس شما را تازه کند. برخی از انواع آب تزکیب شده – به عنوان مثال، آب با لیمو – همچنین می تواند برای بافت و ظاهر پوست شما بسیار مفید باشد.

اگر به دنبال ایده‌ های آب ترکیبی هستید، اما نمی‌ دانید از کجا شروع کنید، در اینجا پنج دستور تهیه وجود دارد که می‌ توانید امتحان کنید و اگر آنها را دوست دارید، می‌ توانند بخشی از برنامه روزانه آبرسانی صبحگاهی و هیدراته ماندن شما در طول روز باشند.

هیدراته

آب خیار و نعناع

به گزارش Five Heart Home، افزودن برش‌ های خیار و برگ‌ های نعنا به آب ساده می‌ تواند نوشیدنی بسیار با طراوتی ایجاد کند و بهترین بخش این است که آسان، سریع و ارزان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک خیار کوچک یا متوسط ​​تهیه کنید، آن را به درستی بشویید و به ورقه های نازک برش دهید. سپس دو شاخه نعناع تازه را بشویید و هر دو ماده را به پارچ حاوی 10 فنجان آب اضافه کنید. در حالی که این یک نوشیدنی صبحگاهی عالی است، این معجون می تواند بیش از یک روز دوام بیاورد.

جدا از هیدراته نگه داشتن شما، می توانید از حداکثر فواید خیار بهره مند شوید که سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های A و K، فسفر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. مشابه آن، نعناع نیز یک گزینه بسیار سالم است زیرا حاوی ویتامین A، آهن، منگنز و فولات است. همچنین گفته می شود که نعناع در بهبود سندرم روده تحریک پذیر، تسکین سوء هاضمه و کمک به کاهش وزن مفید است.

نوشیدن آب

آب گریپ فروت و رزماری

بسیاری از مردم این یکی را امتحان نکرده اند، زیرا محبوبیت کمتری نسبت به دیگر دستور العمل های آب ترکیبی دارد اما افزودن برگ های گریپ فروت و رزماری به آب می تواند یک نوشیدنی با طراوت برای تجدید قوا در ذهن شما ایجاد کند. برای تهیه این معجون کافیست نصف یک عدد گریپ فروت پوست کنده و ورقه شده، سه تا چهار شاخه رزماری و 10 تا 12 لیوان آب در یک پارچ باشد. در صورت تمایل می توانید تکه های یخ را نیز به نوشیدنی اضافه کنید.

گریپ فروت سرشار از چندین ماده مغذی محافظتی مانند ویتامین C، ویتامین A، کلسیم و آهن است. آنها به تقویت سیستم ایمنی فرد کمک می کنند، به کاهش وزن کمک می کنند، به تنظیم سطح قند خون کمک می کنند و می توانند به پیشگیری از سنگ کلیه منجر شوند. از سوی دیگر، رزماری که صدها سال است در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، حاوی منگنز، اسید کارنوزیک، فیتوکمیکال‌ های ریبوفلاوین، نیاسین و تیامین است.

این مواد مغذی به تسکین مشکلات گوارشی کمک می کنند، به کاهش استرس و اضطراب کمک می کنند، می توانند التهاب را کاهش دهند، و همچنین می توانند به عنوان خلط آور برای درمان مشکلات تنفسی عمل کنند.

نوشیدن آب

آب هندوانه و ریحان

یکی دیگر از دستور العمل های آب ترکیبی خوشمزه که می تواند تشنگی شما را برطرف کند و شما را کاملا سرحال کند، هندوانه و ریحان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ⅓ فنجان مکعب های هندوانه بدون هسته و حدود شش برگ ریحان را در یک پارچ بریزید و حدود 10 فنجان آب به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید این مخلوط را در یخچال نگهداری کنید یا هنگام نوشیدن مقداری یخ به آن اضافه کنید.

هندوانه برای سلامتی شما مفید است زیرا سرشار از ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم و منیزیم است. گذشته از این، این میوه دارای محتوای آب بالایی است که باعث طراوت طبیعی آن می شود. مصرف این میوه همراه با آب نه تنها شما را کاملا هیدراته و پرانرژی نگه می دارد، بلکه برای سلامت قلب نیز مفید است، ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کند، برای چشم مفید است و همچنین می تواند به تسکین درد عضلانی کمک کند.

به طور مشابه، از آنجایی که برگ های ریحان حاوی منگنز، ویتامین K، آهن، فولات و اسیدهای چرب امگا 3 و سایر مواد مغذی هستند، می توانند از رشد باکتری های مضر محافظت کنند و می توانند به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل کنند. برگ های ریحان همچنین سرشار از دو فلاونوئید به نام های اورینتین و ویسینین هستند که به “محافظت از ساختارهای سلولی و همچنین کروموزوم ها در برابر تشعشعات و آسیب های مبتنی بر اکسیژن کمک می کنند.”

نوشیدن آب

پرتقال، زنجبیل و شاه توت

یکی دیگر از دستور العمل های انرژی زا که می توانید برای هیدراته ماندن امتحان کنید شامل مخلوط کردن پرتقال، زنجبیل و شاه توت با آب ساده است. برای این دستور به نصف پیمانه شاه توت، یک تکه زنجبیل تازه پوست کنده و نازک برش داده شده و یک پرتقال که به ورقه های نازک بریده شده نیاز دارید. این میوه ها و گیاهان را به یک پارچ حاوی 10 تا 12 لیوان آب اضافه کنید و کارتان تمام است. می توانید این نوشیدنی گوارا را صبح زود، بعد از ظهر یا بعد از باشگاه مصرف کنید.

تا آنجا که از فواید مواد تشکیل دهنده برای سلامتی بر می آید، زنجبیل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین های B3 و B6، پتاسیم، فسفر، روی و آهن و غیره است. مصرف زنجبیل می تواند به شما در مبارزه با حالت تهوع، کمک به تسکین ناراحتی معده، تسکین دردهای قاعدگی و پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند.

به همین ترتیب، پرتقال سرشار از ویتامین C، ویتامین A و پتاسیم است و شاه توت سرشار از ویتامین K، ویتامین C، منگنز و فیبر است.

کلاژن

آب کلاژن برای هیدراته ماندن

همانطور که از نام آن پیداست، این معجون حاوی کلاژن، پروتئینی است که در پوست، استخوان ها و بافت همبند یافت می شود. این پروتئین همچنین مسئول ایجاد خاصیت ارتجاعی به پوست شماست و باعث می‌ شود صاف و سالم به نظر برسد. کلاژن می تواند برای پوست، مو، ناخن ها و استخوان های شما معجزه کند. جدا از این، به “ترمیم بافت، پاسخ ایمنی، ارتباطات سلولی و مهاجرت سلولی” کمک می کند.

در حالی که بدن انسان قادر به ساخت کلاژن است، این فرآیند با افزایش سن کاهش می یابد. دکتر اوهارا آیواز، متخصص زیبایی و پوست پزشکی دارای گواهی هیئت مدیره از لس آنجلس، گفت: «کلاژن چیزی است که از افتادگی پوست ما جلوگیری می‌کند و به ما ظاهری چاق و جوان می‌ دهد. از اواسط دهه 20 زندگی، ما به تدریج شروع به از دست دادن کلاژن می کنیم. زنان، می توانند تا 30 درصد از تولید کلاژن خود را در پنج سال اول یائسگی از دست دهند.

برای این دستور، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لیوان آب بگیرید (ترجیحا آب سرد برای طعمی تازه)، مقداری پودر کلاژن بریزید و هم بزنید.

منبع:

thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی