آرايش صورت و مو مد و زيبايي

10 اشتباه آرایشی که صورت را پیر نشان می دهند

تقویم فارسی اندروید

آرایش برای هرچه زیباتر شدن است اما هرگونه اشتباه آرایشی می تواند شما را نازیبا جلوه دهد. ما اینجا 10 اشتباه آرایشی رایج را بررسی کرده ایم که می تواند صورت شما را چند سال پیر نشان دهد و شما می توانید با خواندن این مطلب نه تنها از انجام این کارها خودداری کنید بلکه روش هایی برای جوان تر شدن و شادابی صورت تان در پیش بگیرید.

اشتباه آرایشی

انتخاب رژ لب تیره

لب ها به مرور زمان و در طول عمر برجستگی طبیعی خود را از دست می دهند و رژ لب های تیره نیز باعث می شوند که لب ها کوچکتر از اندازه حقیقی خود جلوه کنند. از سوی دیگر رنگ های ارغوانی روشن و صورتی به خاطر هایلایتی که ایجاد می کنند موجب خطای دید شده و لب ها را برجسته تر نشان می دهند. با یک رژ لب براق حتی می توانید لب را پر تر هم نشان دهید.

رژ لب تیره

با همه این اوصاف اگر باز هم دوست دارید یک رنگ تیره تر داشته باشید، رژ لبی با بافت نرم و ابریشمی انتخاب کنید تا زیادی سنگین نباشد و در انتها با انگشت تان روی رژ بکشید تا یک لایه سبک تر شود. خط لبی انتخاب کنید که با رنگ لب تان هماهنگ باشد و از کشیدن خط لب تیره خودداری کنید تا لب های شما جمع شده و چروکیده جلوه نکند.

کرم پودر با رنگ نامناسب

کرم پودر

کرم پودر بیش از حد روشن و یا زیادی تیره، چهره را کدر و غیر طبیعی نشان می دهد و این یک اشتباه آرایشی فاحش است. برای اینکه از انتخاب رنگ مناسب اطمینان حاصل کنید هنگامی که می خواهید در فروشگاه کرم پودر مورد نظرتان را تست کنید، به جای دست تان کمی از آن را روی صورت بزنید. می بینید که چه قدر متفاوت است.

رنگ باید پیش از آنکه آن را روی صورت پخش کنید با رنگ پوست تان هماهنگ باشد. همچنین میتوانید اینجا کلیک کنید و در مورد اینکه چگونه بدون کرم پودر اعتماد به نفس داشته باشید ، بیشتر مطالعه کنید.

کم پشتی ابروها

کم پشتی ابروها

با گذشت زمان ابروها کم پشت تر می شوند به خصوص اگر شما زیادی عادت به اصلاح ابرو  داشته باشید. شما می توانید ابروها را با محصولی مناسب که رنگی روشن تر از موهای طبیعی تان دارد پر کنید.

یک ایده خوب دیگر استفاده از حجم دهنده بی رنگ لب است که می تواند ابروها را به شکلی وحشی و جذاب بیاراید.

زدن رژگونه در نقاط اشتباه

رژگونه

رژگونه زدن رایج ترین اشتباه آرایشی میان مردم است. زدن رژگونه تنها باید روی سیب گونه زده شود تا بی نظیر و زیبا به نظر برسد. اگر رژگونه پایین تر زده شود صورت شما را افتاده و مصنوعی نشان می دهد.

برای داشتن چهره ای شاداب و جوان، فرچه رژگونه را به آرامی روی استخوان گونه، زیر مرکز چشم قرار بدهید و به سمت بالا حرکت دهید.

کشیدن خط چشم در پایین چشم

خط چشم

کشیدن خط چشم بر پلک پایین، چشم شما را کوچک تر نشان می دهد در حالیکه خط چشم روی پلک بالا، چشم ها را باز تر نشان می دهد. در هر صورت مراقب باشید که خطوط خشن و رنگ های تیره، پلک را سنگین نشان می دهند.

یک لایه نرم از خط چشم یا سایه قهوه ای یا خاکستری، روی گوشه خارجی چشم بکشید و آن را محو کنید تا آرایشی زیبا داشته باشید. در آخر هم یک ریمل تنها بر مژه های بالایی چشمانتان بزنید.

داشتن پوشش سنگین روی صورت

اشتباه آرایشی

هنگامی که شما با لایه ای ضخیم از کرم پودر و کانسیلر، چروک های صورت تان را می پوشانید باعث می شوید که توجه دیگران بیشتر به چروک ها جلب شود.

کرم پودرهای سبک، مرطوب کننده های رنگی و کرم های بی بی راحت تر روی صورت پخش می شوند و روی پوست یک دست تر از پودرها هستند. در انتها یک اسفنج خیس را به صورت ضربه ای روی قسمت هایی که بیشتر چروک دارند بزنید تا آرایش اضافی آن گرفته شود.

رژگونه با رنگ نامناسب

رژگونه

برخلاف رژگونه های قهوه ای تیره، رژگونه های روشن تر می توانند چهره ای شاداب تر و جوان تر به شما بدهند. رژگونه های کرمی هم از آنجا که رطوبت بیشتری به گونه های می دهند از رژگونه های پودری یکنواخت تر روی پوست می نشینند.

کانسیلر با رنگ نامناسب یک اشتباه آرایشی رایج

کانسیلر

برای پوشاندن سیاهی دور چشم با کانسیلر بیش از حد روشن و یا کانسیلرهای زیادی تیره شما فقط سیاهی دور چشم را بیشتر تشدید می کنید. از کانسیلرهای سبز رنگ برای زیر چشم استفاده نکنید زیرا سیاهی زیر چشم را بیشتر نشان می دهند و در عوض از کانسیلرهایی با تن هلویی و زرد استفاده کنید که تیرگی های بنفش رنگ زیر چشم را خنثی می کنند.

تکمیل آرایش با پودر فیکسر

پودر فیکسر

هنگامی که درخشش و چربی پوست تان را با پودر فیکسر پوشش می دهید در حقیقت دارید درخشندگی پوست که نشانه شادابی است را از پوست تان دریغ می کنید.

به جای پودر از دستمال برای اینکار استفاده کنید که چروک های صورت را برجسته نمی کند.اگر نمی توانید تحت هیچ شرایطی عادت پودر زدن تان را کنار بگذارید، آن را تنها روی بینی و چانه بزنید.

سایه چشم اکلیلی

سایه چشم

اکلیل های براق اغلب در داخل چین و چروک ها جای می گیرند و چروک پلک ها را تشدید می کنند. در عوض از یک سایه مات پشت پلکتان استفاده کنید و کمی سایه براق بر گوشه داخلی چشم تان بزنید تا نگاهی خیره کننده داشته باشید.

سایر مطالب مرتبط جهت مطالعه :

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی