آرايش صورت و مو مد و زيبايي

راهنمای ساده آرایش صورت در خانه

تقویم فارسی اندروید

آرایش صورت می تواند اعتماد به نفس بیشتری را برای بانوان به ارمغان بیاورد. این یک هنر ساده و زیباست و چه خوب است که آن را به زیبایی هر چه تمام تر فرا بگیریم.

ما در این پست درباره نحوه آرایش صورت در خانه صحبت خواهیم کرد و این مطلب راهنمایی مفید برای مبتدیان و علاقه مندان به آرایش خواهد بود.

آرایش صورت

نوع پوست خود را بشناسید:

این اولین قدم برای آرایش صورت است و بهتر است بدانید که پوست تان نرمال، چرب، خشک یا مختلط است. این برای وقتی که قصد خرید لوازم آرایشی را دارید بسیار مهم است. سعی کنید لوازم آرایشی نامناسب برای پوست تان را خریداری نکنید.

پاک کننده صورت:

برای شروع خود آرایی به پوستی تمیز نیاز دارید. روزها وقتی از خواب بیدار می شوید از یک شستشو دهنده ملایم استفاده کنید. زیرا پوست تان پس از بیداری حساس است اما کثیف نیست. در عوض شبها برای شستشوی صورت و پاک کردن آرایش از یک شستشو دهنده قوی مناسب نوع پوست تان استفاده نمایید.

مرطوب کننده:

حالا که نوع پوست خود را می شناسید یک مرطوب کننده خوب و مناسب انتخاب کنید که زیادی چرب و روغنی نباشد. آرایش روی پوست خشن و زبر نتیجه خوبی در بر ندارد.

با یک پرایمر شروع کنید:

پرایمر کمک می کند که آرایش صورت هر چه بهتر روی صورت بنشیند. خود آرایی یک هنر است. آیا وقتی می خواهید نقاشی کنید به یک زمینه صاف و صیقلی نیاز ندارید؟ پرایمر کمک می کند تا خطوط، حفره و چین و چروک ها را محو کنید و پوستی صاف برای ادامه آرایش داشته باشید.

یک کرم پودر با کیفیت بخرید:

آرایش صورت

کرم پودر برای آرایش صورت واقعاً مهم است اگر می خواهید چهره ای بی عیب و نقص داشته باشید. می توانید دو نوع کرم پودر داشته باشید. یکی کرم پودر روزانه و سبک که پوشش متوسطی دارد و کرم پودر دیگری با پوشش بیشتر هم برای مهمانی داشته باشید. یک کرم پودر خوب و با کیفیت از یک برند تجاری معروف بخرید اما مدام از آن استفاده نکنید که به پوست تان آسیب نرسد.

کانسیلر:

اگر پوست تان نقص خاصی ندارد به کانسیلر احتیاجی ندارید. اما اگر جوش دارید یا زیر چشم تان سیاه است می توانید با کانسیلر مناسب آنها را بپوشانید.

مداد چشم و خط چشم:

اگر در خودآرایی تازه کار هستید از خط چشم مایع استفاده نکنید زیرا اگر نتوانید درست خط چشم بکشید ظاهری شلخته و نامرتب پیدا خواهید کرد. برای شروع بهتر است از مداد برای خط چشم کشیدن استفاده کنید.

لب ها:

لبهای شما در صورتی زیبا به نظر می آیند که نرم و مرطوب باشند. برای این منظور بهتر است از نرم کننده لب استفاده نمایید.

رژگونه:

رژگونه را تنها بر روی سیب گونه استفاده کنید. برای اینکه بتوانید در خانه، یک آرایش صورت تروتمیز داشته باشید بهتر است آناتومی صورت تان را خوب بشناسید و این با تمرین و تکرار و مشاهده به دست می آید تا حسابی حرفه ای شوید. برای اینکه طبیعی به نظر برسید از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید.

از برس های آرایشی خوب برای آرایش صورت استفاده کنید:

آرایش صورت

قبلا گفتیم که یک کرم پودر خوب خریداری کنید. دومین وسیله مهم آرایشی که باید کیفیت بالایی داشته باشد برس های آرایشی هستند. برس ها مدت زمان طولانی برای شما کار خواهند کرد و فرآیند آرایش صورت تان را راحت تر می کنند.

همه چیز را پوشش ندهید:

اگر شما عیب یا زخم خاصی روی صورت دارید چرا از داشتنش خجالت می کشید؟ این زخم ها چهره ای طبیعی به شما می دهند و همین طبیعی بودن شما را زیباتر می کند. نیازی نیست آنها را محو کنید و پوشش دهید و با اعتماد به نفس بیشتری با آنها کنار بیایید.

روی یک چیز تمرکز کنید:

سعی نکنید از همین ابتدا روی تمام صورت کار کنید زیرا نتیجه خوبی نخواهد داشت. مثلا اگر در سایه چشم زدن ضعیف هستید تمرکزتان را روی آرایش لب بگذارید. نگران نباشید در نهایت با تمرین می توانید در همه چیز حرفه ای شوید اما فعلا روی یک قسمت از آرایش صورت تان تمرکز کنید.

شما به همه چیز نیاز ندارید:

برندهای آرایشی مدام در حال معرفی محصولات جدیدشان به بازار هستند اما نیازی نیست شما همه این محصولات را تهیه نمایید. تنها برخی از لوازم آرایشی هستند که خوب است همیشه آنها را در دسترس داشته باشید.

از لایه های کم در آرایش استفاده کنید:

سعی کنید وقتی می خواهید از کرم پودر استفاده کنید یک لایه نازک روی پوست بزنید و سپس اگر احساس کردید به مقدار بیشتری نیاز دارید، میزانش را بیشتر کنید. اگر از همان ابتدا مقدار زیادی از مواد آرایشی را روی پوست بزنید، کم کردن آن کمی برایتان دشوار شده و چهره ای مصنوعی پیدا می کنید.

کیفیت بیشتر از کمیت:

شما همیشه باید محصولات با کیفیت خریداری کنید. تعداد لوازمی که می خرید را کم کنید و سعی کنید کیفیتی عالی داشته باشند. بسیاری از افراد تنها از چهار یا پنج قلم از انبوه لوازم آرایشی داخل کیفشان استفاده می کنند.

یک ویژگی برجسته در آرایش صورت داشته باشید:

آرایش صورت

همه ما یک ویژگی زیبا داریم. ویژگی زیبای شما ممکن است لب ها یا چشمانتان و یا حتی هر دو باشد. با برجسته کردن آن با آرایش زیبایی تان را دو چندان کنید.

از لمس کردن صورت تان خودداری کنید:

قبل و بعد از آرایش صورت از لمس کردن پوست تان بپرهیزید زیرا ممکن است جوش بزنید. اگر می خواهید کرم پودرتان را با دست بزنید از تمیز بودن دست تان مطمئن شوید.

لوازم آرایش تان را به اشتراک نگذارید:

در این مورد از نه گفتن به دیگران خجالت نکشید و اجازه ندهید کسی از لوازم آرایشی تان استفاده کند. این اصلا بهداشتی نیست.

استفاده از ماسک های صورت و مو :

گاهی مدت ها مراقبت و تلاش لازم است تا بتوانید موها و صورت خود را سالم و زیبا نگه دارید. شما میتوانید با استفاده از برخی مواد خوراکی مو هایتان را تقویت کرده و به رشد و دوام شان کمک کنید و یا پوست خود را شاداب کنید. این روز ها استفاده از ماسک های صورت و مو بسیار زیاد است و محصولات زیادی هم در این زمینه روانه بازار گردیده است. برای استفاده از ماسک های طبیعی شما میتوانید مطالب زیر را مطالعه نمایید:

ماسک صورت خانگی موز برای انواع پوست ها

طرز تهیه ۱۰ ماسک مو

ماسک های مفید و ساده برای مراقبت از پوست و مو ها

ماسک زردچوبه برای خوش رنگ شدن پوست

منبع : justbeingfab

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی