سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

یک ترکیب عالی برای از بین بردن گودی و سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم و گودی چشم بدون شک ظاهر صورت را کمی زشت و خسته می‌کند...
تقویم فارسی اندروید

سیاهی دور چشم و گودی چشم بدون شک ظاهر صورت را کمی زشت و خسته می‌کند.

گودی و سیاهی دور چشم
گودی و سیاهی دور چشم

علت اصلی پدیدار شدن این حلقه‌ها کم خوابی است، اما برای از بین بردن این حلقه‌های تیره رنگ، حتی به طور موقتی، چه می‌توان کرد؟ رایج‌ترین روش برای به دست آوردن مجدد انرژی هنگام خستگی و خواب آلودگی، مصرف قهوه و شیرینی است. البته این دو مورد می‌تواند وارد چرخه‌ای بی‌پایان شده و موجب بروز اختلالات در خواب شوند.

در نتیجه بی‌خوابی، سیاهی دور چشم و پف کردن آن در برخی موارد مشاهده می‌شود. بنابراین ما قصد داریم راه‌حلی را برای از بین بردن این حلقه‌های تیره، حتی به طور موقتی، به شما پیشنهاد کنیم. اگر این شیوه برای شما جواب داد، می‌توانید مرتب آن را تکرار کنید تا جای آن کاملا از بین رود.

با این همه، شاید برایتان عجیب باشد که بگوییم راه‌حل در واقع در همان قهوه است، البته نه به فرم نوشیدنی آن! قهوه حاوی ترکیب‌هایی است که از آن در مواد لایه‌بردار پوست استفاده می‌شود. در این روش، قهوه بر روی حلقه‌های تیره رنگِ دور چشم پخش شده و پنج الی 10 دقیقه بر روی آن می‌ماند.

کافی است مقدار کمی قهوه، فلفل سیاه و روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را به آرامی روی حلقه‌های تیره‌ی دور چشم پخش کنید. فراموش کنید که زیاد آن را نکشید، چرا که ممکن است به پوست آسیب برساند. اجازه دهید که ترکیب بین پنج تا 10 دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

مخلوط قهوه و فلفل سیاه سرعت گردش خون در آن ناحیه را بیشتر کرده و ترکیب این دو با روغن نارگیل باعث می‌شود تا راحت‌تر جذب پوست شود.

6 قدم اصلی برای کم‌رنگ کردن سیاهی‌ها

یکی از علت‌های اصلی کبودی‌های زیر چشم گشاد شدن رگ‌های خونی این قسمت است؛ به همین دلیل باید به طریقی این رگ‌ها را جمع کرد. مراحل زیر برای کمرنگ کردن نقش این رگ‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

قدم اول برای کم رنگ کردن سیاهی دور چشم

اول از همه باید یک کمپرس سرد روی چشم‌ها بگذارید تا به طور موقت سیاهی‌ها کم‌رنگ شود. می‌توانید یک تکه پارچه نخی را با آب سرد خیس کنید و حدود 5 تا 10 دقیقه روی چشم‌ها بگذارید. دمای پایین به‌طور موقت تمام دلایلی را که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود از بین می‌برد.

قدم دوم برای کم رنگ کردن سیاهی دور چشم

در سوراخ‌های بینی مقدار كمی آب نمک خیلی رقیق یا همان سرم اسپری كنید. این اسپری فشار سینوس‌‌ها در بینی را پایین می‌آورد زیرا بالا بودن فشار سینوس‌ها می‌تواند باعث متورم شدن رگ‌های خونی زیر چشم شود. در هر کدام از دو سوراخ بینی اسپری بزنید و بعد با بینی هوا را به سمت بیرون بدهید.

قدم سوم برای کم رنگ کردن سیاهی دور چشم

زیر بالش خود، یک بالش دیگر بگذارید؛ به‌طوری که شب‌ها در حالت خواب سرتان بالاتر از بدن‌تان باشد تا خون در زیر چشم‌تان انباشته نشود. علاوه بر اینها برای پیشگیری از پف چشم، از بالش مناسب برای خواب استفاده كنید. موقع خواب مایعات در بدن پخش می‌شوند كه ممكن است مقداری از این مایعات در اطراف چشم جمع شده و موجب پف كردن چشم‌ها شوند. با قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن، مایعات از اطراف چشم دور می‌شوند و مشكل پف چشم حل می‌شود.

قدم چهارم برای کم رنگ کردن سیاهی دور چشم

بیشتر بخوابید. ممکن است که سیاهی زیرچشم به دلیل کمبود خواب نباشد، اما کم‌‌خوابی می‌تواند این سیاهی‌ها را تشدید کند.

قدم پنجم برای کم رنگ کردن سیاهی دور چشم

در بازار کرم‌هایی وجود دارد که می‌تواند تا حدی سیاهی زیر چشم را کم‌رنگ کند. چنین کرم‌هایی باید حاوی ویتامین kو E وC و رتینول باشند. البته نباید انتظار زیادی از چنین محصولاتی داشت چرا که تنها کمی تغییر ایجاد می‌کنند.

قدم ششم برای کم رنگ کردن سیاهی دور چشم

در نهایت اگر به‌راستی این حلقه‌های سیاه آزارتان می‌دهد، می‌توانید سراغ لیزردرمانی بروید تا آن را از زیر پوست‌تان پاک کند. یک متخصص پوست یا جراح زیبایی می‌تواند لیزر درمانی را زیر چشم‌ها انجام دهد و با این کار ملانین این قسمت پوست را کاهش داده و در نتیجه سیاهی‌ها را کم کند.

سایر مقالات سلامت و زیبایی پوست را اینجا بخوانید

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: سیمرغ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی