آرايش صورت و مو مد و زيبايي مطالب اختصاصي

آموزش آرایش در خانه و آشنایی با باورهای غلط آرایشی

تقویم فارسی اندروید
باورهای غلط آرایشی
آرایش و زیبایی

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن فضای مجازی بسیاری از علاقه مندان آرایش و زیبایی در سراسر دنیا وجود دارند که دوست دارند به صورت آنلاین توصیه های شخصی خود را به دیگران آموزش دهند. درحالیکه بسیاری از آنها هنرمندان با استعدادی هستند اما برخی نیز ممکن است توصیه های غلطی را به ما ارائه دهند یا بعضی از این آموزش ها چندان دقیق نباشد. بنابراین ما از چند کارشناس کمک گرفته ایم که واقعیت های آرایشی را از اشتباهات جدا کنند و باورهای غلط آرایشی را که در ذهن ما شکل گرفته اند پاک نمایند.

آموزش آرایش در خانه :

اینجا 10 تا از باورهای غلط آرایشی را با هم بررسی می کنیم و به شما نحوه صحیح آرایش در خانه را آموزش می دهیم :

همیشه ابتدا باید زیر چشم را کانسیلر بزنید.

آرایش زیر چشم

اگر به خاطر بد خوابی شب قبل زیر چشم مان پف کرده و بد شکل شده است،  کانسیلر می تواند بسیار کمک کننده باشد و ایرادها را بپوشاند. اگر شما به خاطر آلرژی های فصلی و یا هر دلیل دیگری زیر چشم تان اغلب سیاه است معمولاً اولین اولویت تان در آرایش استفاده از کانسیلر است.

میشل کوارانتا که آرایشگر مشاهیر است می گوید: شما اغلب شنیده اید که بسیاری از مردم می گویند ابتدا زیر چشم هایتان را بپوشانید و سپس بقیه صورت تان را آرایش کنید. اما این یک باور غلط آرایشی محسوب می شود. وی توضیح می دهد که من ابتدا زیر چشم را تمیز می کنم، سپس کرم پودر به صورتم می زنم و در پایان برای اتمام کار به زیر چشم کانسیلر می زنم. این کار به شما این امکان را می دهد که هر چیزی که زیر چشم تان ریخته را تمیز کنید و آرایش مرتب تری داشته باشید.

ابروهای تیره برای همه جواب می دهد.

ابروهای تیره

ابروهای تیره روی صورت بعضی ها جواب می دهد اما این نسخه ای نیست که بتوان برای همه پیچید. کوارانتا می گوید: وقتی برای شکل دادن به ابروهایتان آنها را تیره می کنید، شکل طبیعی صورت تان را از دست می دهید. اگر می خواهید ابروهایتان را پر کنید با رنگی طبیعی این کار را انجام دهید که با رنگ مو و پوست تان تناسب داشته باشد.

برس کرم پودر ابزاری آرایشی است که حتماً باید داشته باشید.

برس کرم پودر

حتماً برس های آرایشی را در فروشگاه های لوازم آرایشی به وفور دیده اید. این برس ها وقتی می خواهید از کرم پودر مایع استفاده کنید بسیار مناسبند اما تنها وسیله برای زدن کرم پودر نیستند. کوارانتا می گوید من از بلندر یا همان اسفنج های آرایشی و برس های کرکی برای پوست خودم استفاده می کنم. در مجموع شما باید برای اینکه آرایش تان زیبا و پوست تان بی نقص به نظر بیاید بهترین گزینه و مناسب ترین را برای خودتان پیدا کنید. فقط مطمئن شوید که این ابزارهای آرایشی را به طور مرتب تمیز می کنید. برس ها و اسفنج ها برای پایان دادن به آرایش تان به کار می روند اما اگر آنها را تمیز نکنید می توانند در هر بار استفاده موجب به وجود آمدن باکتری و بسته شدن منافذ پوست شوند.

دکتر شینهاوس متخصص پوست بیمارستان بورلی هیلز می گوید: برای هر بار استفاده از برس های آرایشی، به آن اسپری تمیز کننده بزنید همچنین یک بار در هفته برس هایتان را با آب گرم و شامپوی ملایم بشویید.

هرگز از انگشتانتان در آرایش کردن کمک نگیرید.

آرایش کردن

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به سفر بروید و متوجه شوید فراموش کرده اید برس های آرایشی تان را به همراه ببرید؟ نگران نباشید. انگشتان دستتان به همان اندازه می توانند ابزار خوبی برای آرایش کردن باشند. دکتر شینهاوس می گوید: بسیاری از افراد از اینکه با دستانشان هنگام آرایش صورت شان را لمس کنند وحشت دارند زیرا می ترسند که میکروب های دست به صورت منتقل شود اما انگشتان دست شما می توانند برای پخش کردن کرم پودر مایع و کرم ها عالی باشند. گرمای دستتان کمک می کند پیگمنت های درون کرم به صورت طبیعی تری روی پوست پخش شوند. فقط پیش از شروع به کار از تمیز بودن دست تان مطمئن شوید و دو بار دستتان را در قوطی یا کاسه یک محصول آرایشی فرو نبرید.

داشتن اولویت در استفاده از لوازم آرایش مهم نیست.

لوازم آرایش

از کرم پودر تا مرطوب کننده، پرایمر، کانسیلر و همه لوازم آرایشی ساخته شده اند تا ما چهره زیباتری داشته باشیم. اما ترتیب استفاده از آنها چیست و ما کدام را باید اول به صورت مان بزنیم؟ آیا ترتیب آنها اهمیتی دارد؟ دکتر شینهاوس می گوید: قطعاً مهم است. هنگام استفاده از لوازم آرایشی و زیبایی باید در نظر داشته باشیم محصولی که سبک تر است باید نسبت به محصولات سنگین تر به پوست نزدیک تر باشد. اگر از داروهای ضد آکنه یا سرم های ضد پیری استفاده می کنید، ابتدا آنها را به پوست بزنید. سپس از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید. پرایمر هم می تواند بعد از مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد. سپس کرم ضد آفتاب بزنید و در آخر اگر دوست دارید آرایش کنید.

کانسیلر همیشه باید روشن تر از پوست تان باشد.

کانسیلر آرایشی

وقتی در مورد کانسیلر صحبت می کنیم همیشه رنگ های روشن بهترین انتخاب نیستند. شما باید به تناسب نقایصی که روی پوست تان حس می کنید رنگ کانسیلر را انتخاب نمایید. شارونا کتز مولای متخصص زیبایی می گوید: وقتی می خواهیم رنگ کانسیلر را انتخاب کنیم باید مواردی را بررسی کرده و در نظر بگیریم. او توضیح می دهد که کانسیلر با رنگ سبز برای پوشاندن نقاط قرمز پوست و کانسیلر زرد برای پوشاندن سیاهی دور چشم مناسب است. رنگ یاسی برای پوشاندن لکه های زرد رنگ و صورت های رنگ پریده و همچنین رنگ سفید مرواریدی برای به حداقل رساندن چروک های پوست به کار می آید.

وقتی لوازم آرایش مان اس پی اف دارند نیازی نیست از ضد آفتاب استفاده کنیم.

لوازم آرایش

چه کسی مرطوب کننده خوب رنگی را دوست ندارد؟ کمی اس پی اف به آن اضافه کنید و دیگر نیازی به چیز دیگری ندارید. درست است؟ خیر این از باورهای غلط آرایشی مردم است. کتز مولای می گوید : هر شخص باید از یک مرطوب کننده که مناسب پوستش است استفاده کند. برخی از مرطوب کننده ها یا حتی کرم پودرها دارای اس پی اف هستند اما این برای پوست کفایت نمی کند. شما باید به طور جداگانه اس پی اف پوست تان را با ضد آفتاب تأمین کنید. ریانا لاوینگ متخصص

پوست معتقد است : اینکه لوازم آرایشی شما دارای اس پی اف است به این معنی نیست که پوست تان در برابر اشعه مضر آفتاب حفاظت می شود. همچنین شما باید مدت زمانی که در برابر آفتاب قرار گرفته اید را مد نظر قرار دهید و به یاد داشته باشید حتی قوی ترین محصولات ضد آفتاب را باید دوباره و چندباره روی صورت تان تمدید کنید.

لوازم آرایشی گران قیمت کیفیت بهتری دارند.

لوازم آرایشی
لوازم آرایشی

این مسأله جزء باورهای غلط آرایشی محسوب می شود. اگر قلباً دوست دارید لوازم آرایشی گران قیمت بخرید اما پول کافی ندارید، ما به شما این نوید را می دهیم که همیشه قیمت بالا نشانه بهترین کیفیت نیست. در واقع امروزه بسیاری از لوازم آرایشی، دارای مواد تشکیل دهنده مشابه هستند. کتز مولای می گوید : بسیاری از لوازم آرایشی گران قیمت مواد تشکیل دهنده مطمئن تری نسبت به دیگر محصولات آرایشی ندارند. بسیاری از برندهای لوازم آرایشی از مواد بحث برانگیز استفاده می کنند. بنابراین کتز مولای می گوید : صرف نظر از اینکه از چه مکان و از چه برندی خرید می کنید، مهم است که همیشه برچسب و مواد تشکیل دهنده روی محصولات را بخوانید. قاعدتاً مواد تشکیل دهنده کمتر از مواد تشکیل دهنده بیشتر و لیست طولانی تر خیلی بهتر است. همچنین پیشنهاد می شود از خرید محصولاتی که مواد عطری و بو دار، پارابن، تالک، فرمالدهید و دیگر مواد مضر را دارا هستند خودداری کنید.

آرایش برای پوست بد است.

آرایش دخترانه

این آسان است که بابت هر اتفاق بدی که برای پوست مان می افتد، تقصیر را به گردن آرایش بیندازیم اما این درست نیست و خیلی اوقات یک کرم پودر خوب می تواند جوش های سر سیاه و مزاحم یا هر نقص دیگری را بپوشاند و احساس خوبی به ما دهد. دکتر الیزابت تانزی می گوید: آرایش برای پوست بد نیست. در واقع اکثر آنها موجب حفاظت از پوست در برابر خورشید شده و اجازه نمی دهند روزنه های پوست بسته شوند. فقط هر روز به خوبی صورت تان را بشویید و از تمیز بودن برس ها و فرچه های آرایشی تان اطمینان حاصل کنید.

لوازم آرایشی منقضی نمی شوند.

باورهای غلط آرایشی

این هم از آن باورهای غلط آرایشی بسیار خطرناک است. هیچ چیز همیشگی نیست و این در مورد لوازم آرایشی هم صدق می کند. دکتر تانزی می گوید: محصولات آرایشی برای مدت زمان مشخصی آزمایش می شوند اما بعد از آن مواد تشکیل دهنده می توانند از بین بروند. حتی اگر به شما آسیب نرسانند ممکن است دیگر چندان موثر نباشند. پس چه وقت باید رژ لب های قدیمی را رها کرد؟ دکتر تانزی می گوید: شش ماه پس از تاریخ انقضا زمانی است که باید آنها را دور بریزید.

مطالب مشابه جهت مطالعه بیشتر :

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی