سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه مهارت ها را به موثرترین روش یاد بگیریم و تمرین کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

وقتی نوبت به یادگیری چیزی می رسد، چندین مهارت دیگر نیز در این امر دخیل است که ما همیشه آنها را متوجه نمی شویم. مواردی مانند تحصیل مهارت در نحوه جمع آوری و حفظ دانش به عنوان مثال مهم است. راه اصلی برای رشد مهارت های شما تمرین این مهارت ها است.

روش های زیادی وجود دارد که می توانید آموخته های خود را تمرین و به کار بگیرید اما روش هایی وجود دارد که استفاده از آنها بسیار بهتر از روش های دیگر است.

در زیر، من در مورد برخی از ارزشمندترین روش های تمرین مهارت ها صحبت می کنم. هر زمان که چیزی را یاد گرفتم و می خواهم آن را فوراً به کار ببرم، این روش های عملی من است.

مهارت ها

1. آگاهانه تمرین کنید

به قول معروف:

“دقیقاً 10 هزار ساعت تمرین طول می کشد تا یک متخصص در موردی محسوب شوید.”

در طول سال ها، بسیاری از مردم این جمله را تکرار کرده اند و به عنوان سنجشی برای میزان کارکردن شخص بر روی چیزی بیان می کنند و گرچه زوایای زیادی وجود دارد که می توانید این نقل قول را تحلیل کنید، این یک مفهوم کلیدی و اغلب نادیده گرفته شده را نشان می دهد: تمرین آگاهانه.

آندرس اریکسون اولین کسی بود که این پدیده را کشف کرد و در کتاب خود با عنوان Peak: Secrets of the New Science of Expert توضیح داده است که چگونه می توان از روی عمد از آن استفاده کرد و چه تعداد نویسنده ای که در گذشته این موضوع را توضیح داده اند در مورد تفسیر خود گمراه هستند.

اریکسون توضیح می دهد، تمرین عمدی یا آگاهانه روشی است برای غلبه بر فلات یادگیری با انفجارهای سریع و پیشرفت مداوم.

راه دیگر برای بررسی آن، پیشرفت از تمرین خام به تمرین هدفمند و در نهایت تمرین عمدی است. به طور کلی، سه عنصر اصلی برای تمرین عمدی مورد نیاز است:

  • برای انجام کارها نظم و انضباط لازم وجود دارد، اما همچنین با هدف گذاری در اطراف آن و سرمایه گذاری شخصی در آن، معنی پیدا می کند.
  • رشته ای که در آن تمرین می کنید باید در یک زمینه کاملاً مشخص باشد. به عنوان مثال، شما در مواردی مانند باغبانی، مشاوره یا بیشتر سرگرمی ها تمرین عمدی نخواهید دید. شما آن را در محیط های رقابتی، هنرهای موسیقی، ورزش و شطرنج مشاهده خواهید کرد که به چند مورد اشاره می کنید.
  • شما همچنین به یک معلم یا مربی یا چیزی معادل آن نیاز خواهید داشت. معادل این امر یافتن شخصی است که قبلاً در آنچه می خواهید بیاموزید، تکنیک های او را بخوانید و آنها را در زندگی خود به کار ببندید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرفت، به شما امکان می دهد یک حلقه بازخورد ایجاد کنید زیرا یک نقطه تماس یا اطلاعات دارید.

برخی از روش های دیگر برای کمک به تمرین عمدی مواردی از قبیل:

  • شکستن یک مهارت در قسمت های مختلف
  • داشتن برنامه ای که انگیزه شما را حفظ کند.
  • داشتن مربی (حتی اگر می توانید بدون مربی یاد بگیرید، داشتن یک مربی بهتر است.)
  • به دنبال بازخورد آنلاین بودن

2. تکرار فاصله ای

یکی از اشکالات بزرگ در عمل عمدی این واقعیت است که در نحوه استفاده از آن بسیار خوب است. به عنوان مثال، من نمی توانم از تمرین عمدی برای بهبود کشش یا رژیم تمرین خود استفاده کنم زیرا تمایلی به رقابت ندارم. تمام آنچه که من از آن خواسته ام این بوده که دردها و گرفتگی ها را از نشستن پشت میز و کار از بین ببرم. این اگر بخواهم با نگرشی رقابتی در ماراتن ها شرکت کنم، داستان کاملاً دیگری خواهد بود.

در عوض، آنچه بیشتر برای من و بسیاری از افراد دیگر کاربرد دارد، تکرار در فاصله است. این یک تکنیک است که توسط مدارس نادیده گرفته می شود – در میان بسیاری دیگر از تکنیک های یادگیری – اما بسیار مربوط به نحوه یادگیری ما است. در حقیقت، این روش ایده آل برای حفظ اطلاعات، مهارت های تمرین و رشد معنادار با بزرگتر شدن است.

همانطور که از نامش پیداست، تکرار فاصله ای به معنای مواجهه منظم با اطلاعات خاصی است. هرچه بیشتر نمایش داده شود، کمتر دلیلی خواهید داشت که حافظه خود را در آن تجدید کنید.

اما یکی دیگر از عوامل موثر در این امر، افزایش تدریجی این موارد است. کتاب “اصول: زندگی و کار” نوشته ری دالیو یکی از کتاب های مورد علاقه من است اما صرفاً خواندن یکبار در ماه آن ممکن است برای حفظ برخی قسمت ها کافی نباشد. اگر می خواستم کل کتاب را از پشت سر هم حفظ کنم، باید دائماً کتاب را بخوانم و روزانه قسمت هایی را در ذهنم تکرار کنم.

وقتی نوبت به تمرین چیز ارزشمندتری نسبت به حفظ کلمات از یک کتاب می رسد، دو نکته اساسی را باید به خاطر بسپارید:

  • مقدار اطلاعاتی که در خود نگهداری می کنید؛
  • و میزان تلاشی که برای حفظ آن سطح اطلاعات لازم است.

با در نظر گرفتن این فاکتورها، چگونگی استفاده از تکرار با فاصله در زندگی خود به همان سادگی انجام این چهار مرحله است:

یادداشت های خود را مرور کنید در طی 20 تا 24 ساعت پس از دریافت اولیه اطلاعات، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات نوشته و بررسی می شوند. در طی مراحل بررسی، باید:

  • آنها را نگاه کنید و سپس دوباره نگاه کنید تا ببینید آیا می توانید نکات اصلی را به یاد بیاورید.
  • بدون استفاده از یادداشت های خود، اطلاعات روز را به یاد بیاورید. این کار را در دوره هایی انجام دهید که چیزهای زیادی اتفاق نمی افتد، مانند زمانی که نشسته اید، پیاده روی می کنید یا به طور کلی آرامش دارید. همچنین می توانید از طریق فلش کارت یا استفاده از مفاهیم، کارایی را افزایش دهید.
  • از آن زمان به بعد، هر 24 تا 36 ساعت، اطلاعات چند روز آینده را به یاد بیاورید. نیازی به یادآوری طولانی نیست. فقط جلسه و آنچه در مورد آن بحث شد را به خاطر بسپارید. در این مرحله، یادداشت های خود را بررسی کنید اما سعی کنید همیشه به آنها اعتماد نکنید.
  • سرانجام، پس از گذشت چند روز دیگر، همه چیز را دوباره مطالعه کنید. اگر برای امتحان می خوانید، مطمئن شوید که این یک هفته قبل از آن انجام شده باشد. یک هفته به مغز شما زمان کافی برای پردازش مجدد مفاهیم را می دهد.

3. حلقه بازخورد

روش محبوب دیگری که برای یادگیری مهارت استفاده می کنم حلقه بازخورد است. این روش خاص از آنجا که شما به دنبال بازخورد از طریق برخی از نقاط مرجع هستید، شبیه عمل عمدی است.

با این حال، حلقه بازخورد اندکی تفاوت دارد به این صورت که شما کسی هستید که به خود بازخورد می دهید.

روش دیگر برای توضیح آن این است که این فرایندی است که فرد از اطلاعات عملکرد خود قدردانی کرده و از آنها برای بهینه سازی کیفیت روش های یادگیری یا سبک خود استفاده می کند.

اگر این فرآیند 6 مرحله ای را دنبال کنید، ایجاد یک حلقه بازخورد برای فعالیت های یادگیری خود ساده است:

  1. ابتدا اهداف و نتایج مشخصی را تعیین کنید – از اهداف گرفته تا سطح مهارت مورد نظر و زمانی که می خواهید شایستگی هایی را در آن زمینه کسب کنید.
  2. دوم، قبل از اینکه وارد چالش های بزرگتر شوید، با اصول اولیه شروع کنید. اطلاعات ساده بنیاد را ایجاد می کند و به عنصری اساسی برای پذیرش چالش های بزرگتر تبدیل می شود.
  3. سوم، خودتان را محک بزنید. برای دیدن اینکه آیا یاد می گیرید – یا وقت خود را تلف می کنید – باید راهی پیدا کنید تا خود را بسنجید. این می تواند از طریق بحث های عمیق در مورد موضوع یا شرکت در نوعی آزمون آنلاین باشد. اگر مهارتی است که می توانید به کار ببرید، می توانید آن را براساس تعداد نظرات مثبت در مورد شغل مورد نیاز آن مهارت یا کارایی در انجام کار در مقایسه با قبل از شروع کار خود قرار دهید.
  4. چهارم، به افراد دیگر بیاموزید. اگر همه چیز به خوبی پیش می رود، پس مهارت خود را با آموزش آن به دیگران افزایش دهید. حتی اگر هرچه زمان می گذرد پیشرفت می کنید و پیشرفت می کنید، اکنون باز هم آموزش به دیگران روش دیگری برای تقویت مفاهیم و دریافت دیدگاه های جدید است.
  5. پنجم، تأمل کنید. بازتاب خود راه اصلی دریافت بازخورد است زیرا می توانید به پیشرفت خود نگاه کنید و ارزیابی خود را انجام دهید. آیا به اندازه کافی پیشرفت می کنید؟ آیا از نتایج راضی هستید؟ اگر پاسخ منفی است، بپرسید چگونه می توانید به یک هدف یا مهارت بالاتر بروید.
  6. در آخر، به دنبال یک مربی باشید. حتی اگر حلقه بازخورد توسط خود شما انجام شود، داشتن یک راهنما می تواند به شما در یادگیری بهتر کمک کند. این یک دیدگاه جدید است و به شما امکان درک سریعتر مفاهیم را می دهد.

4. آموزش آنچه یاد می گیرید

گرچه این روش های فوق در یادگیری و تمرین مهارت های شما فوق العاده هستند، من نیز از طرفداران بزرگ یادگیری با آموزش هستم. چندین مطالعه حول این روش به عنوان راهی برای حفظ اطلاعات، درک مفاهیم و در نهایت مهارت در موضوع می چرخد.

محققان دریافتند که تدریس یادگیری معلم را بهبود می بخشد زیرا معلم را مجبور به بازیابی اطلاعات از موضوعات قبلاً مطالعه شده می کند.

این خیلی منطقی است زیرا من اغلب برای این مقالات تحقیق می کنم. اگرچه من در مبحثی که می نویسم کاملاً مسلط هستم اما باز هم می خواهم درباره این موضوعات تحقیق کنم. اطلاعات جدید مدام آپدیت می شوند و از این طریق می توانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

هنگامی که نوبت به تمرین مهارت با استفاده موثر از این می رسد، شما به سادگی باید یک فضای آموزشی ایجاد کنید. برخی از مواردی که به ذهن خطور می کنند مواردی از قبیل:

  • نوشتن مقالاتی در این باره و اشاره به نمایش تحقیقات برای اثبات نکات یا گفته ها
  • تدریس خصوصی اشخاص حقیقی
  • اگر به مدرسه می روید، همیشه می توانید برای آموزه های بعدی خود به معلم خود پیشنهاد دهید تا آنها را توسط دانش آموزان سازماندهی كرده و به همسالان خود بیاموزید.

5. جستجوی راهنما

آخرین راه برای بهبود کارایی شما در تمرین مهارت جستجوی کمک است. انجام این کار ممکن است بسیار دشوار باشد، زیرا فکر می کنیم وقتی به کمک نیاز داریم، این بدان معناست که مشکلی پیش آمده است یا چیزی خراب است.

در این حالت، ما فکر می کنیم کمک گرفتن برای بهبود و تمرین مهارت های ما به معنای شکست خوردن یا اشتباه است. اکثر مردم هرگز نمی خواهند این را بپذیرند و این را نکته ای منفی می دانند و اینکه جستجوی کمک نشانه ضعف است.

در واقع، این برعکس است.

اینکه من چگونه به این مرحله در زندگی خود رسیده ام این بود که با دیگران ارتباط برقرار کردم و کارهایی را انجام می دادم که به طور معمول انجام نمی دادم. دوباره شروع به خواندن کردم و شروع به خواندن برخی از کتابهای خودیاری کردم که به من درس های ارزشمندی می داد که می توانم از آنها در زندگی خودم استفاده کنم.

با در نظر داشتن این مسئله، دریافت کمک به عنوان نشانه ای از قدرت را در این می دانم که شما نقاط ضعف خود را می پذیرید و در مورد آنها کاری انجام می دهید. این تغییرات مقداری طول می کشد اما با جستجوی کمک، سرعت انجام این تغییرات و بهبودها را تسریع می کنید.

مشابه حلقه بازخورد، شما می توانید دیدگاه ها و بینش های جدیدی به دست آورید که در غیر این صورت فکرش را نمی کردید. بنابراین، نترسید که از طرق مختلف به دنبال کمک باشید.

حرف آخر

تا زمانی که مایل به مهارت آموزی هستید، سیستم های متعددی دارید که می توانید با استفاده از آنها، کارآیی یادگیری و رشد در هر زمینه ای را که دوست دارید افزایش دهید. در ابتدا استفاده از این موارد چالش برانگیز خواهد بود اما اگر به اندازه کافی اشتیاق دارید که خود را در زمینه های خاص بهبود ببخشید، این موارد پیشرفت خوبی است که باید در نظر بگیرید.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی