روانشناسی

چگونه عشق سابق خود را فراموش کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

این که آیا شما به تازگی با یک شخص مهم زندگی تان دچار اختلاف شده اید یا یک طلاق تمام عیار را تجربه کرده اید، فرقی نمی کند در هر صورت جدایی از کسی که دوستش دارید هرگز آسان نخواهد بود. در بعضی مواقع، ممکن است احساس کنید که دیگر هرگز خوشحال نخواهید شد، که عشق سابق شما برای احساس دوست داشتن شما تنها فرصت در زندگی تان بوده است. به این افکار نپردازید. حقیقت این است که با مثبت اندیشی، صبر و اراده، همیشه می توانید راه خود را از تاریکی به سمت روشنایی هدایت کنید.

عشق سابق

1. از چیزهایی که شما را به یاد عشق سابق تان می اندازد خلاص شوید

در نهایت بدون این که احساساتی شوید، می توانید در مورد عشق سابق خود فکر کنید. اما این زمان اکنون نیست. در این مرحله، یادآوری اوقات خود در کنار این شخص می تواند منجر به احساسات شدید دلتنگی، غم و اندوه شود. به همین دلیل، ایده خوبی است که از چیزهایی در زندگی خود خلاص شوید که رابطه شما را به شما یادآوری می کنند. اگر مواردی وجود دارد که نمی توانید آنها را دور بیندازید، سعی کنید آنها را درون جعبه هایی بسته بندی کرده و آنها را در جایی دور از دسترس برای آینده ای نزدیک نگه دارید. در اینجا مواردی وجود دارد که شاید لازم باشد به دنبال آن باشید:

  • دارایی های عشق سابق شما که نزد شما جا مانده است
  • هدایایی که عشق سابق تان به شما داده است
  • موسیقی یا ویدیویی که عشق سابق شما برای شما ساخته است
  • عکس، نقاشی یا کارهای هنری که یادآور عشق سابق شما است

2. از تماس با این شخص خودداری کنید

مگر اینکه 100٪ مطمئن باشید که می توانید با عشق سابق خود فقط دوست بمانید (و از او نیز 100٪ مطمئن باشید). از دیدن عشق سابق خود در حد توان حداقل برای یک یا دو ماه خودداری کنید. وقتی مجبور به دیدن این شخص شدید، مکالمات خود را تا حد ممکن کوتاه و مودبانه و رسمی نگه دارید. این ممکن است سخت باشد اما مهم است. تعامل می تواند منجر به مبادلات ناخوشایندی شود که هر دو شریک در مورد روابط قدیمی خود در فکر فرو روند. حتی ممکن است با عشق سابق خود به روش های قدیمی برگردید و شروع به معاشقه کنید. در هر صورت، این تقریباً هرگز راهی مناسب برای غلبه بر احساسات شما نیست.

امروزه، این توصیه در مورد شبکه های مجازی و اپلیکیشن های شما نیز صدق می کند. بنابراین آنفالو کردن و بلاک کردن عشق سابق خود در شبکه های اجتماعی تان (حداقل فعلاً) را مد نظر قرار دهید. همچنین ممکن است بخواهید شماره این شخص را از تلفن خود حذف کنید تا وسوسه پیامک فرستادن را کاهش دهید.

3. با فعالیت بدنی روحیه خود را تقویت کنید

ورزش روشی خارق العاده برای شروع احساس خوب در مورد خود پس از یک تجربه دشوار است. این نه تنها ارزان و سرگرم کننده است بلکه برای تقویت روحیه و مبارزه با افسردگی بالینی نیز اثبات شده است. مهمتر از همه، اگر به آن بچسبید، متوجه خواهید شد که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

4. به دایره ارتباطات خود برگردید

تنها بودن پس از شکست عشقی، ایده بدی است. به راحتی می توانید در الگوهای فکری منفی قرار گیرید و بیش از حد به خود انتقاد کنید. نزدیک بودن به افرادی که با آنها احساس صمیمیت می کنید، باعث می شود چشم انداز همه چیز راحت تر شود. دوستان و خانواده شما به شما توصیه های مفیدی را ارائه می دهند (که باید به آنها گوش دهید) و در هنگامی که احساس خوبی ندارید برای آسایش و اطمینان خاطر شما کنارتان باشند. به یاد داشته باشید هیچ چیز بهتر نمی شود اگر مردم در مورد آن صحبت نکنند.

اگر از دایره ارتباطات خود دور هستید، از راه های دیگر تلاش کنید. تماس تلفنی و تماس تصویری می تواند بسیار مفید باشد. حتی می توانید دوستان جدیدی پیدا کنید اما هنوز به یک رابطه جدید وارد نشوید.

عشق سابق

5. همیشه برای خود ارزش قائل باشید

به یاد داشته باشید که شما مهمترین فرد در زندگی خود هستید. توجه به این امر باعث می شود که به جای اینکه روی شریک گمشده خود متمرکز باشید، تمرکز روی خودتان آسان تر شود. به بسیاری از خصوصیات مثبت خود اطمینان داشته باشید و نقص های خود را بپذیرید زیرا همه آن را دارند. بر داشتن بهترین شخصی که می توانید باشید متمرکز شوید. خوشبختی نه در افراد دیگر بلکه در درون خود شماست.

اگر کمک می کند، حتی می توانید با ترحم به فکر عشق سابق خود باشید. از دست دادن شما چیزی است که او بابتش پشیمان می شود و احساس می کند واقعاً چقدر با ارزش هستید.

6. بپذیرید که شما این شخص را دوست داشتید اما این مربوط به گذشته است

عشق می تواند کاملاً واقعی باشد بدون اینکه برای همیشه ماندگار باشد. شما می توانید برای مدتی شخص دیگری را عمیقا دوست داشته باشید اما آن عشق را تمام کنید. فقط به این دلیل که به پایان رسیده، به معنای اتلاف وقت نیست. عشق شما را لمس کرد و شما را به عنوان یک شخص شکل داد. به قول قدیمی ها، بهتر است عاشق شده باشیم و آن را از دست بدهیم تا اینکه هرگز و به هیچ وجه عاشق نشده باشیم.

بخش عمده ای از این پذیرش بخشش است. خودتان را ببخشید که نتوانستید او را در کنار خود نگه دارید. شریک زندگی خود را ببخشید که مایل به ترك شما شده است (اگر می خواهید بعداً با او دوست باشید این كاملاً حیاتی است). شریک زندگی خود یا خودتان را به خاطر مشکلاتی که منجر به جدایی تان شد، ببخشید. شما هر دو انسان هستید.

7. فعال و سازمان یافته باشید

هنگامی که مدتی را برای بهبودی خود صرف کردید، از استقلال جدید خود به عنوان فرصتی برای تمرکز بر بهبود زندگی تان استفاده کنید. اکنون شانس شما برای کسب موفقیت هایی که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید بیشتر است و شما در موقعیت بهتری نسبت به گذشته قرار گرفته اید. فقط چند نمونه در زیر آمده است:

  • خود را وقف کار خود کنید. مسئویت های جدید بلندپروازانه را بپذیرید. مسئولیت بیشتری به عهده بگیرید. درخواست ارتقاء دهید.
  • سرگرمی جدیدی بگیرید. یاد بگیرید که چگونه یک ساز را بنوازید. یک زبان جدید را مطالعه کنید. شروع به نوشتن داستان یا نوشتن مقاله کنید.
  • جهان را کاوش کنید. مسافرت رفتن را در برنامه خود قرار دهید. با افراد جدید ملاقات کنید و به بیابان (با اقدامات احتیاطی مناسب) بروید.

8. خود را به سمت روابط جدید سوق دهید

بعد از یک شکست دشوار، معمولاً بهتر است برای چند ماه از روابط عاشقانه دوری کنید تا از مشکلات عاطفی در امان بمانید. با این حال، وقتی مدتی را تعطیل کردید، خوب است که به شخص جدیدی نگاه کنید و با او صحبت کنید. انجام این کار ممکن است در ابتدا کمی دردناک باشد یا بی دست و پا به نظر برسید. این طبیعی است اما با گذشت زمان محو می شود.

وقتی شخص جدیدی آمد به این شخص اجازه دهید. از شکست دوباره در آینده نترسید که اکنون نتوانید از زندگی خود لذت ببرید. حتی اگر یک رابطه کوتاه مدت باشد، احساس اینکه چیزی را در قلب خود برای شخص جدیدی احساس می کنید، برایتان خوب است.

عشق سابق

9. در حال حاضر زندگی کنید

مهم نیست که چقدر شما یا شریک زندگی تان در گذشته با هم مشکل داشته اید، زیرا نمی توانید آن را تغییر دهید. آنچه انجام شده است انجام شده است هرچند کنار آمدن با این مسئله می تواند دشوار باشد. شما واقعاً نمی توانید زندگی خود را پیش ببرید تا زمانی که امروز به فکر امروز خود باشید به جای این که به زمانی فکر کنید که در کنار فردی بودید که دوستش داشتید.

این کار زمان می برد، بنابراین صبور باشید. شاید نتوانید خود را از فکر کردن در مورد عشق قدیمی خود مدتی دور نگه دارید. زمانی که به خودتان توجه کنید و اجازه ندهید که در برابر افسردگی و بدبینی تسلیم شوید، در نهایت شروع به رها کردن خواهید کرد. بستگی به مدت رابطه شما دارد. صبور باشید و خود را مجبور نکنید خیلی سریع تغییر کنید.

10. منتظر آینده باشید

در یک مقطع، ممکن است به نظر برسد که دیگر هرگز خوشحال نخواهید شد. با گذشت زمان، این ایده کمتر منطقی به نظر می رسد. واقعیت این است که شما همیشه می توانید در انتظار آینده ای روشن تر باشید. همیشه افراد جدیدی برای دیدار با شما هستند، تجربیات جدید برای جستجوی آنها و روزهای جدید و روشن برای تماشا انتظار شما را می کشند. خوشبختی شما با آنچه در گذشته اتفاق افتاده است تعیین نمی شود. خوشبختی به آنچه که برای آینده در نظر دارید بستگی دارد.

11. بگذارید خاطرات شما از این شخص به تدریج محو شود

زمان همه زخم ها را بهبود می بخشد. درست بعد از جدایی شما، به نظر می رسد که بدون فکر کردن در مورد چگونگی بد بودن عشق سابق تان، یک دقیقه هم نمی توانید طی کنید. به آرامی در طی هفته ها و ماه ها، این افکار کمتر می شوند. سرانجام، شما یک روز کامل را طی خواهید کرد بدون اینکه در مورد عشق سابق خود فکر کنید. وقتی این اتفاق می افتد، آن را به عنوان یک موفقیت بزرگ در نظر بگیرید. تو انجامش دادی! بقیه عمر شما در انتظار شماست.

این بدان معنا نیست که شما باید در کل درباره این شخص فکر نکنید. می توانید خاطرات این شخص عزیز را در دل خود نگه دارید. با این حال، آنها نباید چیزی باشند که در زندگی شما اختلال ایجاد کنند. آنها باید منبعی از احساسات و دلتنگی باشند مانند افکار یک خویشاوند محبوب که مدتهاست درگذشته است.

منبع:

wikihow

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی