دنياي فيلم و سينما روانشناسی فرهنگ و هنر

به چه دلایلی افراد هنگام تماشای فیلم گریه می کنند؟

تقویم فارسی اندروید

اگر شما همیشه در طول تماشای فیلم گریه می کنید و واکنش احساسی نشان می دهید، این یک راز خیره کننده را در مورد خود درونی شما نشان می دهد. این اتفاق برای همه ما افتاده است. ما در حال تماشای یک فیلم هستیم، موسیقی اوج می گیرد و دوربین یک صحنه نفس گیر را نشان می دهد.

گریه

احساسات شخصیت ها واقعی به نظر می رسند و درست از طریق صفحه نمایش به ما منتقل می شوند و سپس احساس می کنید که بینی شما شروع به آبریزش می کند و چشمان شما شروع به خارش می کنند و به زودی شما مثل یک کودک می شوید.

این فقط یک فیلم است. این حقیقتی واقعی نیست اما اگر از آن دسته از کسانی هستید که در فیلم ها گریه می کنند، می دانید چقدر احساس واقعی بودن فیلم ها را فوق العاده می توانید احساس کنید و اینکه احساسات خود را چگونه کنترل می کنید زمانی که آنها را احساس می کنید.

ممکن است احساس خجالت کنید، مخصوصا اگر در مقابل دیگران به گریه بیفتید. همگی ما از دوران کودکی شنیده ایم که گریه کردن به عنوان نشانه ای از ضعف به ویژه برای مردان و پسران است. در حقیقت، یک مطالعه نشان داده است کسانی که در طول تماشای فیلم ها گریه می کنند در واقع، مالک برخی قدرت های عاطفی شدید هستند.

فیلم ها برای 120 سال مردم را به خنده، ترس و اشک وا می دارند و همچنان به درگیر کردن احساسات مردم در تمام سنین ادامه خواهند داد. بخشی از آن احساسات فقط ممکن است به عنوان اشک آشکار شود.

وقتی این اتفاق می افتد، واقعا به این معنا است که ما همدلی و همذات پنداری کرده ایم و موقعیت شخص دیگری را تجربه می کنیم، حتی اگر این شخص واقعی نیست.

بنابراین، دفعه بعد که کسی را می بینید که با تماشای فیلم گریه می کند یا احساساتی می شود، به آنها بفهمانید که گریه کردن برای فیلم در واقع قدرت هایی عمیق و پنهان است.

چرا ما در طول تماشای فیلم ها گریه می کنیم؟

فیلم ها واقعی نیستند حتی مستند ها هم برای بسیاری از ما یک قدم بسیار دور از زندگی ما است. پس چرا هنگام تماشای آنها گریه می کنیم؟

خوب، معلوم است که مغز ما همیشه در بین واقعیت و فانتزی تفاوت چندانی قائل نمی شود.

بنابراین وقتی شخصیت ها را در موقعیت های احساسی روی صفحه نمایش می بینیم، مغز ما اکسی توسین را تولید می کند، نوروپپتید که موجب احساس همدلی می شود، به این معنی که ما احساس می کنیم احساس شخص دیگری است حتی اگر فرد مورد نظر یک شخصیت داستانی و خیالی باشد.

اکسی توسین باعث می شود که ما احساس وابستگی و دلسوزی نسبت به دیگران داشته باشیم و همچنین ما را به انجام کارهای خوب هدایت می کند.

بنابراین اگر شما کسی هستید که در فیلمهای زیادی احساسی می شود چه چیزی درباره شما صدق می کند؟

گریه

دلیل اول: شما حس همدلی قوی دارید

اگر احساسات شما به آسانی تحریک می شود هنگامی که شخص دیگری را در حالتی احساسی مشاهده می کنید، به این معنی است که شما احتمالا یک فرد بسیار مضطرب هستید.

شما خودتان را در موقعیت شخص دیگری قرار می دهید تا درک دیدگاه او برایتان بسیار آسان شود.

شما احتمالا کسی هستید که دوستان و عزیزانتان وقتی به کمک نیاز دارند، به دنبالش می گردند و مردم احتمالا شما را ملزم می کنند که حضور دلگرم کننده ای در کنارشان داشته باشید.

دلیل دوم: شما به اندازه کافی قوی هستید تا احساسات دیگران را تحمل کنید

همسویی همیشگی با دیگران بدین معنی است که شما اغلب مجبور هستید نه تنها تمام احساسات خود را، بلکه همچنین افرادی که به آنها علاقه مند هستید را تحمل کنید.

اگر احساسات دیگران را با قلب تان درک کنید، تقریبا همانطور که خودشان آن را احساس می کنند، بدان معنی است که شما دست کم مسئولیت یک فرد دیگر را روی شانه هایتان تحمل می کنید.

برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید و روز خود را هم ادامه دهید، قدرتی جدی به دست می آورید.

دلیل سوم: شما می توانید به خوبی همه چیز را کنترل کنید

هنگامی که از احساسات شدید به طور مداوم استفاده می کنید، شما تبدیل به یک فرد حرفه ای در بازگشت به تعادل پایدار می شوید.

شما می دانید که چگونه می توانید خود را آرام کنید، آنچه واقعا ارزش دارد این است که از ابتدا ناراحت شوید و چگونگی حرکت رو به جلو داشته باشید.

بنابراین در حالی که احساسات شما بر روی شما تأثیر می گذارد، بهتر است به این آگاهی برسید که به طور کامل شما را سرگرم می کنند و شما توانایی ادامه دادن را دارید.

دلیل چهارم: شما می دانید چگونه احساسات تان را آزاد کنید

بسیاری از مردم مشکلات خود را از طریق احساسات عمیق درونی، که می تواند مشکلات عاطفی و همچنین مشکلات جسمی را ایجاد کند آزد می کنند.

گریه در یک فیلم می تواند یک برون ریزی عالی باشد. شما حتی ممکن است یک فیلم اشک آفرین را تماشا کنید اگر روزی خشن را پشت سر گذاشته اید.

گریه در یک فیلم همچنین یک راه عالی برای کشف برخی از احساسات خود از طریق شخصیت های روی پرده است.

و از آنجایی که این فقط یک فیلم است، شما مجبور نیستید با هیچ اثرات پایدار و ماندگاری مواجه شوید. شما گریه خوبی دارید، شما احساس می کنید و می توانید آن احساسات را آزاد کنید.

دلیل پنجم: شما قادر به درک عمیق هنر و زیبایی هستید

فیلم ها یک نوع اثر هنری هستند. این فقط یک عمل انجام شده نیست، بلکه مجموع صحنه ها، کار دوربین و امتیازی است که برای یک اثر کامل گرد هم می آیند.

و اگر این نوع هنر می تواند شما را به لحاظ احساسی متحول کند، احتمالا خیلی با دیگر انواع هنر نیز در ارتباط است.

شما احتمالا می توانید چیزی را با نگاه به آثار هنری، گوش دادن به موسیقی یا خواندن کتاب احساس کنید. شاید شما حتی خودتان هنرمند باشید.

با این حال، چون شما در نگاه به هنر بسیار عمیق هستید، شما همچنین در واقعیت هم بسیار خوب هستید.

گریه

دلیل ششم: شما در معرض احساسات ناراحت کننده هستید

فیلم ها، حداقل آنهایی که خوب هستند، باعث می شوند تا احساساتی را که ممکن است کمتر دلپذیر یا حتی کاملا ترسناک باشد، به چالش بکشند اما آنها همچنین تمرینی هستند برای زمانی که ما باید با این احساسات در زندگی واقعی روبرو شویم.

اگر در هنگام تماشای فیلم با احساسات خود مواجه شدید، ممکن است متوجه شوید که موقعیت های ناراحت کننده یا احساسات عجیب و غریب در زندگی واقعی احساس خیلی ترسناکی نخواهند داشت.

جایی که دیگران ممکن است خجالت بکشند، بیشتر احتمال دارد که شما رو به جلو پیش بروید و ناشناخته ها را کشف کنید.

دلیل هفتم: شما در ارتباط با دیگران عالی هستید

هنگامی که شما گریه می کنید در حالی که به تماشای کاراکتر مورد علاقه خود را بر روی صفحه نمایش نشسته اید، نشان می دهد که شما ارتباط خوبی با آن شخصیت دارید.

در زندگی واقعی هم شما قادر به انجام همان کار هستید.

شما در خود را در جای دیگران قرار دادن و اصطلاحا کفش های دیگران را به پا کردن و یافتن زمینه مشترک با افراد مختلف متبحر هستید که ممکن است به نظر شما بسیار متفاوت با شما باشند.

ممکن است مکالمه با غریبه ها، و حتی پیدا کردن خود را در داستان های دیگران برای شما بسیار آسان باشد.

دلیل هشتم: شما در درک احساسات قوی هستید

گاهی اوقات ما احساس می کنیم چیزی وجود دارد و ما کاملا نمی دانیم که دلیلش چیست. ندانستن می تواند گیج کننده و همچنین می تواند کاملا ناراحت کننده باشد.

اما اینگونه افراد، احساسات دیگران را به خوبی درک می کنند، همانطور که در بررسی احساسات خود موفق هستند و در رسیدن به حسی خاص احساس خوبی دارند.

دلیل نهم: شما بیشتر احتمال دارد که جهان را تغییر دهید

افرادی با همدردی بالاتر، به احتمال زیاد به انجام کارهای خیر بیشتر اهتمام می ورزند.

آگاهی از تراژدی های واقعی که در جهان اتفاق می افتد ممکن است به شما آسیب برساند اما همچنین همدلی شما باعث انگیزه شما برای انجام کارهای خوب خواهد شد که به صورت خیریه یا داوطلبانه در جامعه انجام می دهید.

یک مطالعه نشان داد که تماشای یک فیلم اشک انگیز واقعا موجب شد که افراد هدایایی به خیریه اهدا کنند.

بنابراین معلوم می شود که چند اشک در طول یک فیلم به این معنی است که شما بیشتر احتمال دارد که جهان را تغییر دهید!

چه فیلمی است که هرگز نمی توانید با دیدنش اشک نریزید؟ به ما اطلاع دهید و این اطلاعات جذاب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

منبع: littlethings

3 دیدگاه

3 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی