روانشناسی سبك زندگي

چگونه هنگام رابطه جنسی با بدن برهنه مان احساس راحتی کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

رابطه جنسی با کسی شما را به روشی کاملاً صمیمی و آسیب پذیر در معرض دید او قرار می دهد. این نزدیکترین راهی است که می توانید از نظر جسمی به شخص دیگری برسید و البته رشته های احساسی نیز بین تان وجود دارد. تلاش برای فهمیدن اینکه چگونه در رختخواب با بدن برهنه احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید اصلاً کار ساده ای نیست.

بدن برهنه

من به عنوان کسی که اساساً در کل زندگی خود با تصویر بدنم مبارزه کرده است، از نزدیک می دانم که برای اولین بار در مقابل شخص دیگری برهنه شدن، مجموعه ای از کابوس ها است. من در موقعیت هایی بوده ام که به دلیل عدم امنیت بدن خودم اجازه رابطه جنسی نمی دهم، وقتی که می خواهم اتفاقاتی بیفتد بسیار دشوار است، اما خودم را از لذت بردن از این تجربه باز می دارم. وقتی داشتم با اولین شریک زندگی خود صمیمی می شدم، از اینکه ماه ها بالاتنه ام را برهنه نکردم بسیار وحشت داشتم – از واکنش او به بدن برهنه ام عصبی بودم و این اجازه می داد مانع لذت بردنم شود.

برای اینکه بفهمم چگونه زنان می توانند در هنگام رابطه جنسی آرام بگیرند و از ناامنی ها رها شوند و با بدن برهنه خود احساس راحتی کنند، من با کریستین ماری بنیون، درمانگر بهداشت روان و مشاور جنسی، صحبت کردم. او مشاوره تخصصی خود را ارائه داد که من می دانم برای هر کسی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کند نیز مفید خواهد بود.

تمرین کنید که ذهن خود را رها کنید

بنیون می گوید: “توانایی آرامش در هنگام رابطه جنسی مهارتی است که بسیاری از مردم برای رسیدن به آن تلاش می کنند.” وی افزود: “آنها نه تنها نمی دانند كه این یك مهارت است، بلكه برای احساس اینكه بدانند چگونه می توانند سر و صدای ذهن خود را آرام كنند تا بتوانند در آنجا بمانند و از لحظه لذت ببرند، باید این كار را انجام دهند.”

سعی کنید مدیتیشن کنید یا هر روز از خود در آینه تعریف کنید. قبل از اینکه بدانید، شاید فکر می کردید آرامش زیاد کار چندان راحتی نخواهد بود.

محیط اطراف خود را برای خود راحت کنید

بنیون خاطرنشان می کند که راحت بودن در محیط اطراف می تواند شما را آرام کند و بنابراین در مورد برهنه شدن در کنار یک شخص دیگر احساس آرامش بیشتری می کنید. وی به هرکسی که احساس ناراحتی می کند توصیه می کند محیط اطراف خود را جوری آماده کند که در آن احساس امنیت کند.

بنیون توصیه می کند: “به عنوان مثال، از نور شمع (با رایحه دلخواه خود استفاده کنید) و موسیقی مورد علاقه خود را روشن کنید.”

رابطه جنسی

یک روتین انجام دهید تا ذهن خود را از قبل آماده کنید

بنیون می گوید: اگر می دانید که بعداً قصد رابطه جنسی دارید و می خواهید اعصاب و اضطراب خود را در آماده سازی آرام کنید، یک روتین قبل از رابطه جنسی ایجاد کنید که می تواند به شما کمک کند تا با بدن برهنه خود راحت تر باشید.

“اگر یک مسئله مکرر ناراحتی یا اضطراب در مورد برهنه شدن با شخص دیگری وجود داشته باشد، بسیاری از مردم از کارهایی مانند دوش گرفتن یا استحمام قبل از تماس جنسی را انجام می دهند به عنوان راهی نه تنها برای احساس شادابی، بلکه همچنین به عنوان وسیله ای برای راحتی و انتقال است. او می گوید: این انتقال از ذهنیت روزانه به ذهنیتی که بیشتر در لحظه حضور دارد و تمرکز روی لذت است انجام می پذیرد.

اگر می خواهید چیزی را تغییر دهید بلند صحبت کنید

اگر موقعیت جنسی که هستید یا لباسی که پوشیده اید (یا نپوشیده اید) باعث می شود در لحظه با بدن برهنه خود احساس ناراحتی کنید، بلند صحبت کنید.

بنیون می گوید: “ارتباط راحت بودن با راحت بیان کردن، از قضا یکی از بهترین راه ها برای افزایش راحتی کلی و لذت جنسی است.”

به یاد داشته باشید که شما سختگیرترین منتقد خود هستید

بنیون می گوید: “تصویر بدن برهنه می تواند تأثیر بسزایی در نحوه تعامل ما با دیگران داشته باشد، خصوصاً اگر آنها یک شریک جنسی باشند.” “همه ما می خواهیم احساس مطلوب بودن و کامل بودن داشته باشیم و اگر احساس كنیم كه بدن ما كمتر از حد لزوم مطلوب است، ممكن است احساس كنش کمتری در تعاملات خود داشته باشیم و كمتر تمایل به عمل داشته باشیم. گفته شده است، ما اغلب بسیار برایمان مهم تر است که بدن ما در نظر دیگران چگونه است، بنابراین توجه به آنچه همسرتان می گوید یا انجام می دهد مهم است؛ خصوصاً اگر اقدامات آنها نشان دهد از نزدیک بودن به شما لذت می برند و افکار منفی خودتان است که دلیلی برای احساس بدتان می باشد.

اصولاً انتقاد شما در مورد خودتان بیشتر است. بعید به نظر می رسد که شریک زندگی شما به بدن شما به عنوان یک مورد منفی نگاه کند و اگر آنها می خواهند با شما رابطه جنسی برقرار کنند قطعاً شما را جذاب می دانند. بنابراین روی کار راحت بودن و افتخار به بدن خود تمرکز کنید که به شما اجازه می دهد در وهله اول خود را به صورت جنسی ابراز کنید و بدانید که قطعاً تنها نیستید.

مراقب بدن خود باشید

وقتی در جامعه امروز بزرگ می شوید، به سختی می توانید بپذیرید که برای جذاب بودن نیازی به داشتن تیپ بدنی بیانسه ندارید. شما می توانید رابطه سالم تری با بدن خود برقرار کنید.

سعی کنید راه هایی برای مراقبت از بدن خود بیابید و به آن پیام دهید که لیاقت عشق و دوست داشتن را دارد. شاید این به ماساژ، مانیکور یا پاکسازی صورت منجر شود. بنیون همچنین توصیه می کند: بدن خود را به شیوه هایی که واقعاً لذت می برید حرکت دهید. هدف همیشه این نیست که لاغر شوید، بلکه به شما کمک می کند تا با پوست خود احساس راحتی بیشتری کنید. این ممکن است به کمک رقص، یوگا، دویدن، وزنه زدن یا شنا باشد.

صحنه را آماده کنید

اگر می توانید، شریک زندگی خود را به محل خود دعوت کنید. قرار گرفتن در فضای راحت خود می تواند تا حدی از اضطراب شما بکاهد.

همچنین می توانید برای کمک به خلق و خوی خود چیزهایی را آماده کنید. یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که می توانید انجام دهید آباژورهای کم نور و لامپ های لایت است که بسیار بهتر از نور شدید بالای سر شما هستند. یا می توانید یک چراغ خواب کوچک یا شمع بخرید. موسیقی را فراموش نکنید که به شما احساس اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری می دهد.

سرمایه گذاری روی لباس زیر زنانه خوب را در نظر بگیرید

لباس زیر زنانه تقویت کننده عزت نفس است. شما می خواهید همسرتان از آنچه که در زیر لباس دارید، هیجان زده شود!

نکته مهم یافتن لباس زیر است که بهترین دارایی شما را به نمایش بگذارد و سبک شما را به تصویر بکشد. بیشتر خانم ها وقتی به لباس زیر فکر می کنند فقط به Victoria’s Secret فکر می کنند، این شرم آور است زیرا این برند قطعاً مناسب همه نیست. این روزها گزینه های جالب دیگری هم وجود دارد.

حتی می توانید از فروشنده ها کمک بخواهید که چگونه بدن خود را زیباتر  درخشان تر نشان دهید.

خود را تحقیر نکنید

بسیاری از زنان چنان از بدن خود انتقاد کرده و یا بهانه می آورند که قبل از اینکه لباس خود را دربیاورند پشیمان می شوند. لطفاً این کار را نکنید! خود را در مقابل شرکای خود نکوبید. به نقص خود اشاره نکنید. در مورد بدن خود “شوخی” نکنید. این غیرضروری و بی رحمانه است و توجهات را به مواردی جلب می کند که احتمالاً شریک زندگی شما به خودی خود متوجه آنها نشده است!

آنچه مهم است را به خود یادآوری کنید

اگر در لحظه خود را به سوی افکار انتقادی سوق می دهید، به خود یادآوری کنید که واقعاً صمیمی بودن با آن شخص دیگر چه قدر برای شما مهم است. به خودتان می توانید جمله ای از این دست را بگویید: “من می خواهم تمرکز خود را بر حضور در کنار شریک زندگی خود بگذارم نه اینکه در ذهن خودم گیر کنم” یا “به جای اینکه از خودم انتقاد کنم، ترجیح می دهم به این احساس خوب توجه کنم.”

منبع:

elitedaily

bustle

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی