سلامت سلامت جنسي و زناشويي

چگونه شکنندگی مرد می تواند بر رضایت جنسی زن تأثیر بگذارد

تقویم فارسی اندروید

یک مطالعه جدید نشان می دهد که وقتی زنان، مردان را دارای مردانگی شکننده می دانند، بیشتر احتمال دارد که ارگاسم یا رضایت جنسی جعلی داشته باشند و از ارتباط جنسی روراست خودداری کنند.

رضایت جنسی

مردانی که مردانگی خود را در معرض تهدید می دانند، به احتمال زیاد پرخاشگرانه رفتار می کنند.

هنجارهای اجتماعی پیرامون رفتار مردان برای «قوی» و «بی احساس» بودن باید به نفع همه تغییر کند.

احساسات و اعمال ما به طور غیرقابل انکاری نه تنها بر خودمان بلکه بر اطرافیانمان نیز تأثیر می گذارد.

هنگامی که رابطه صمیمی است، این آسیب پذیری اضافی می تواند ماهیت متصل شدن را تقویت کند. اگر یک نفر معتقد باشد که آنطور که باید زندگی نمی کند، دیگری ممکن است احساس کند که برای اطمینان به او نیاز به جبران دارد.

در مورد مردانگی شکننده، این ممکن است به این معنی باشد که یک زن در حال تغییر نحوه رفتار خود در کنار یک مرد در طول رابطه جنسی شان است.

یک گزارش از علوم روانشناسی اجتماعی و شخصیت شناسی به چگونگی تغییر ارتباطات جنسی زنان بر اساس مردانگی شکننده درک شده در شریک زندگی آنها در سه مطالعه پرداخت.

تحقیق

در اولین مطالعه، محققان دریافتند زنانی که درآمد بالاتری نسبت به شریک زندگی خود داشتند، دو برابر بیشتر در معرض ارگاسم جعلی و میزان کمتری از رضایت جنسی بودند.

سپس، آنها تأثیر مردانگی شکننده فرضی بر رضایت جنسی را بررسی کردند. زنانی که معتقد بودند همسرشان دارای سطح بالایی از مردانگی شکننده است، کمتر در مورد نیازهای جنسی خود بحث می‌ کنند و بیشتر احتمال دارد که ارگاسم جعلی داشته باشند. محققان تا حدودی این را به اضطراب ارتباطی نسبت دادند.

در مطالعه سوم، محققان یک شریک خیالی برای زنان فراهم کردند که به عنوان امن یا ناامن توصیف می شود. هنگامی که زنان برچسب ناامن می‌ خوردند، احتمال کمتری داشت که ارتباط جنسی باز داشته باشند.

لنا کوئین، متخصص جنسی جسمانی بالینی و صاحب Journey Wellness and Consulting Group می‌ گوید: «اغلب در اجتماع از زن ها انتظار می رود که «نیمه بهتر کسی باشند»، به عنوان «آرامش کسی باشند» یا «مفید باشند» و اگر نباشند توبیخ می‌ شوند. «از دختری تا زنانگی، انتظار زنان برای جلوگیری از آسیب به جای شریک مردانه خود برای یادگیری در دسترس بودن عاطفی و مسئولیت‌ پذیری همچنان به زنان فشار می‌ آورد تا حل‌ کننده مشکل باشند. در حالی که زنان هنوز در یک جامعه مرد محور به عنوان «جنس ضعیف‌ تر» تلقی می‌ شوند، به گونه‌ ای اجتماعی شده‌ اند که از نظر عاطفی در دسترس و قوی‌ تر در روابط خود باشند و در مقابل انتظار چندانی نداشته باشند.»

تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود مردانگی شکننده چگونه بر ارتباطات جنسی خارج از زوج‌ های دگرجنس‌ گرا تأثیر می‌ گذارد.

مردانگی شکننده چیست؟

مردانگی شکننده اغلب واژه‌ ای است که برای توصیف مردانی که به‌ عنوان ناامن شناخته می‌ شوند، مطرح می‌ شود. در حالی که این بخشی از تصویر را ترسیم می کند، این اصطلاح از دیدگاه عاطفی و اجتماعی بیشتر است. کوئین می‌ گوید: «شکننده بودن به معنای داشتن قدرت نفس پایین یا احساس ضعیف از خود یا خودانگاره است – این هم برای مردانگی و هم برای زنانگی صادق است.

جامعه به مردان می‌ گوید که باید از نظر مالی موفق، از نظر جسمی قوی و میل جنسی بالایی داشته باشند اما مسئولیت‌ های مشترک یا ویژگی‌ های شخصیتی را که برای داشتن یک فرد دلسوز در جهان حیاتی هستند، نادیده بگیرند. در واقع، ابراز احساسات یا همدلی هر دو تا حد زیادی منع می شوند. این “قوانین” نحوه نگرش شخص به خود را تغییر می دهد. کوئین می افزاید: «عملکرد جنسیتی به شدت تحت تأثیر درک مردانگی یا فقدان آن است». “در رابطه با خود، مردانگی شکننده می تواند مانند جبران بیش از حد برای دستیابی به مردانگی به نظر برسد.”

در حالی که زنان هنوز در یک جامعه مرد محور به عنوان “جنس ضعیف تر” تلقی می شوند، همچنین از آنها انتظار می رود تا در روابط خود از نظر عاطفی در دسترس و قوی تر باشند و انتظار چندانی در مقابل ندارند.

در روابط، مردانگی شکننده اغلب می تواند منجر به احساس کمبود شود. دکتر جنیفر لیتنر، متخصص جنسی و موسس مرکز سلامتی مستقر در شیکاگو، می‌ گوید: «چالش زمانی پدیدار می‌ شود که افراد بر اساس آن احساساتی که غیراصیل یا بالقوه مضر در روابط هستند، تصمیم می‌ گیرند. به عنوان مثال، لیتنر توضیح می دهد که اگر مردی معتقد است که برای یافتن رابطه ظرف مقابلش باید قد بلندی داشته باشد، ممکن است در برنامه های دوستیابی درباره قد خود دروغ بگوید.

علاوه بر این، احساس کمبود برخی چیزها در یک فرد که «باید» به یک رابطه بیاورد، می‌ تواند باعث شرمساری و احساس گناه شود که به ضرر شریک زندگی‌ اش بیان می‌ شود. به گفته کوئین، این ممکن است به صورت در دسترس نبودن عاطفی، عصبانیت، فریب، آزار عاطفی، فیزیکی یا جنسی و گاز لایتینگ برای ایجاد احساس تقصیر در شریک زندگی‌ شان به خاطر ناامنی‌ هایش باشد.

به طور خاص، در دوره صمیمیت، فردی با مردانگی شکننده ممکن است سبک دلبستگی مضطرب-اجتنابی داشته باشد و فقط به خود اجازه می دهد تا حدی احساسی شود قبل از اینکه کنار بکشد. در این صورت ممکن است به جای صمیمیت از رابطه جنسی نیز استفاده کنند.

چرا زنان در طول رابطه جنسی مردانگی شکننده را جبران می کنند؟

برگردیم به سوال مورد بحث: چگونه مردانگی شکننده منجر به تجربه‌ های جنسی کمتر لذت‌ بخش برای زنان شده است؟ لیتنر می‌ گوید: همانطور که قبلاً اشاره شد، «زنان و افرادی که در زمینه زنانه اجتماعی شده‌ اند به طور مداوم آموزش داده شده‌ اند که نیازهای مردان را در عرصه‌ های مختلف برآورده کنند». بنابراین، جای تعجب نیست که برخی از زنان ممکن است احساس کنند که باید از شریک زندگی خود به این طریق مراقبت کنند و مشکل را به نوعی جبران کنند.

میل به احساس امنیت با شریک جنسی ممکن است دلیلی باشد که چرا زنان مردانگی شکننده درک شده شریک جنسی را جبران می کنند. یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که مردانی که معتقد بودند «مردانگی» آنها تهدید می‌ شود، به احتمال زیاد به شیوه‌ ای پرخاشگرانه عمل می‌ کنند.

درک این نکته ممکن است کمک کند که هدف برای تناسب با ایده های محدود و ساخته شده اجتماعی از مردانگی لزوماً به رضایت جنسی بیشتر منجر نمی شود.

چه ناخودآگاه یا به طور واضح تصمیم گرفته شده باشد، زنان ممکن است بر این باور باشند که راضی کردن شریک زندگی خود و ایجاد احساس قوی یا توانایی در جلب رضایت او، آنها را در این محیط صمیمی ایمن نگه می دارد. کوئین توضیح می‌ دهد: «اغلب انتظارات بی‌ انتها و در عین حال مضر روابط اجتماعی وجود دارد که انگیزه‌ یک زن را برای مسئولیت‌ پذیری هم در قبال احساسات خود و هم همسرش نشان می‌ دهد.

تغییر دیدگاه جامعه در مورد مردانگی شکننده و اینکه مردان چگونه باید عمل کنند

مانند بسیاری از نگرانی های دیگر که مردم با آن مواجه هستند، مردان تنها زمانی می توانند روی مردانگی شکننده خود کار کنند که انگیزه انجام این کار را داشته باشند. کوئین به مردان توصیه می کند برای غلبه بر این احساسات با یک درمانگر جنسی یا یک زوج درمانگر متخصص در صمیمیت عاطفی و جنسی کار کنند.

به یاد داشته باشید، شفا خطی نیست، لایه لایه است. برای مشاهده تغییرات مهم و تأثیرگذار به زمان، تعهد، مسئولیت پذیری و مالکیت نیاز است. کویین می‌ گوید: برای درمان مردانگی شکننده، افراد باید متعهد به رویارویی با چیزهایی باشد که از آنها اجتناب کرده‌ اند، چیزهایی که در مورد خود دوست ندارند، بدون اینکه شرم، گناه و شکنندگی خود را به دیگران نشان دهند. این ممکن است تجربه ای باشد که کسی هنوز آمادگی آن را ندارد.

همچنین باید تغییری چشمگیر در پذیرش دستورالعمل‌ های مضری ایجاد شود که جامعه از مردان انتظار دارد در مورد اینکه چگونه می‌ توانند عمل کنند، از آنها پیروی کنند.

این ایده ها برای مردان و هر کسی که با آنها در ارتباط هستند، در طول روز یا از نظر جنسی مضر است. لیتنر می‌ گوید: «ممکن است درک این نکته مفید باشد که هدف برای تناسب با ایده‌ های محدود و ساخته‌ شده اجتماعی از مردانگی لزوماً منجر به رضایت جنسی بیشتر نمی‌ شود». درعوض، خودآگاهی، ارتباط قوی و قاطعیت جنسی، کلید روابط جنسی سالم و رضایت بخش است.

این چه معنایی برای شما دارد

مردانگی شکننده از این تصور دیرینه سرچشمه می گیرد که مردان باید ثابت کنند که قوی هستند و قادر به انجام هر کاری هستند چیزی که غیر ممکن است. وقتی این مفاهیم را از گفتگوها و آرمان های خود حذف کنیم، همه سود می برند.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی