سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه اهداف مان را برای موفقیت شغلی تعیین کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

یکی از اهداف زندگی همه افراد داشتن یک حرفه شغلی است. همه کارهایی که ما به عنوان انسان انجام می دهیم تنها به یک هدف انجام می شود – ثبات مالی. خوشبختانه، این مقاله به شما کمک می کند تا در مورد اهداف موفقیت شغلی که شما را به مرحله رشد می رساند، یاد بگیرید.

موفقیت شغلی

اگر یک مسیر منظم را دنبال کنید رسیدن به یک مرحله کاملاً خوب در زندگی چندان سخت نیست. رشد مداوم رمز موفقیت شغلی است. برای رشد مداوم، باید سخت کوشی داشته باشید.

شاید مدیریت آن سخت به نظر برسد اما با اهداف صحیح می توانید پیشرفت حرفه ای خود را به تدریج اما با موفقیت بسازید!

چگونه اهداف موفقیت شغلی را تعیین کنیم

اهداف موفقیت شغلی با اهداف کلی زندگی تفاوتی ندارند اما آنها کاملاً یکسان نیستند. در اینجا یک راهنمای سریع در مورد چگونگی برنامه ریزی اهداف حرفه ای خود برای موفقیت و ثبات آورده شده است!

موفقیت شغلی

1. آنها را هوشمندانه نگه دارید

صرف نظر از دسته اهدافی که در نظر می گیرید، همیشه هوشمند نگه داشتن آنها بسیار مهم است و در اولویت شماره یک قرار دارد.

اگر با اهداف هوشمندانه آشنایی ندارید، بهتر است بدانید خصوصیاتی که اهداف شما باید داشته باشند قابل اندازه گیری بودن، قابل دستیابی، مرتبط و با محدودیت زمانی است.

این دقیقاً همان چیزی را تعریف می کند که شما می خواهید. بنابراین، اگر می خواهید پیشرفت کنید، آنچه که این پیشرفت را تعریف می کند باید مشخص شود. پیشرفت باید به نوعی یک واحد قابل اندازه گیری باشد تا بتوانید موفقیت خود را بسنجید.

علاوه بر این، اهداف باید واقعاً قابل دستیابی باشند در غیر این صورت بی فایده هستند. ارتباط با بقیه اهداف، اخلاق زندگی، ارزش ها و غیره نیز لازم است. سرانجام، اهداف شما باید یک بازه زمانی داشته باشند تا شما معطل نشوید.

2. با یک تصویر بزرگ شروع کنید

بیشتر امور در زندگی مستلزم این است که شما از مرحله یک شروع کنید. با این حال، هنگامی که برای پیشرفت حرفه ای هدف تعیین می کنید، از پایان شروع کنید. در واقع، شما باید مقصد نهایی را در ذهن داشته باشید.

واقعاً در تلاش برای بدست آوردن چه هستید؟ تنها با در نظر داشتن هدف می توانید برنامه مربوطه برای آن را تهیه کنید. این شما را از سرگردانی و بی هدف ماندن دور می کند.

علاوه بر این، یک تصویر بزرگ انگیزه شما را حفظ می کند. شما همیشه به خوبی می دانید که با تلاش سختی که لازم دارید به چه نتیجه ای خواهید رسید. این امر به ویژه در اهداف موفقیت شغلی بسیار مهم است زیرا شما وقتی سعی در پیشرفت شغلی دارید فضای کافی برای آزمایش ندارید. از این رو، با در نظر داشتن هدف نهایی و بزرگتر، می توانید هر چیز دیگری را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

شما تقریباً باید زمانی را که برای تحقق این هدف نهایی نیاز دارید تخمین بزنید. به عنوان مثال، اگر 5 سال به خود فرصت دهید، می دانید که چگونه بقیه اهداف جزئی را زمان بندی کنید تا بتوانید تصویر کلان را به موقع تحقق ببخشید.

3. آن را خرد کنید

اگرچه با در نظر گرفتن تصویر نهایی شروع می کنید اما نباید اشتباه کنید که آن را یک بار هدف قرار دهید. هر چقدر بلند پروازانه به نظر برسد، باز هم یک شکست بزرگ خواهد بود.

هنگامی که در مورد مقصد نهایی تان تصمیم گرفتید، زمان آن است که آن را تجزیه کنید. اهداف كوچكتری را تعیین كنید كه به هدف بزرگتر كمك كنند و بر اساس دوره های کوچکتر آن را خرد کرده تا به راحتی قابل دستیابی باشید.

به عنوان مثال، اگر هدف حرفه ای شما ریاست بخش تا پایان سال آینده است، شما باید به صورت هفتگی و ماهانه کار در مورد آن را شروع کنید. در ابتدا با عملکرد بهتر از مسئولیت های شغلی خود در هفته شروع خواهید کرد. برنامه شما باید این باشد که در 6 ماه آینده دستیار رئیس گروه باشید.

سایر اهداف جزئی مشابه، پله های کوچکی است که برای رسیدن به انتهای دریاچه نیاز دارید. اگر بخواهید با یک پرش به آن طرف بروید، احتمالاً می افتید و آشفته می شوید.

4. از ارزیابی عملکرد خود استفاده کنید

بزرگترین سهولت در اهداف توسعه حرفه ای، در دسترس بودن نظر شخص سوم، به ویژه یک متخصص است. ارزیابی اهداف زندگی به دلیل عدم درک درست از جایگاه شما به طور کلی دشوارتر است.

از طرف دیگر، ارزیابی عملکرد شما در محل کارتان بسیار راحت تر است. شما دقیقاً می دانید که کجا خوب کار می کنید تا بتوانید به همان روش ادامه دهید. اهداف شما پیرامون خصوصیات قوی شما می تواند به حفظ ثبات آنها منجر می شود.

به همین ترتیب، به شما همچنین گفته می شود که در کجا ضعیف هستید. بنابراین، می توانید برای بهبود اهداف متناسب با آنها برنامه ریزی کنید.

یکی دیگر از مزایای ارزیابی عملکرد این است که می توانید پیشرفت خود را بسنجید. ارزیابی شما قبل از تعیین اهداف و بعد از اینکه روی اهداف کار کردید، نتیجه واقعی تلاش های شما را نشان می دهد.

5. همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد

راکد بودن نتیجه بیش از حد ارزیابی کردن خودتان است. این تنها دلیل نیست بلکه یکی از مهمترین عوامل موثر در این امر است. اگر می خواهید به رشد ادامه دهید به طور مداوم، شما باید یک ذهنیت داشته باشید که همیشه به دنبال دانش جدید باشید.

چیزی که باید در ذهن خود ثبت کنید این است که هرگز نمی توانید تمام دانش های دنیا را بدست آورید. این به این دلیل نیست که شما قادر به انجام این کار نیستید. در عوض، به این دلیل است که هر روز چیز جدیدی برای یادگیری به وجود می آید.

حتی اگر در مرحله موفقیت مورد نظر خود هستید، یادگیری را کنار نگذارید. هرگز این طرز تفکر را نداشته باشید که همه چیز را می دانید. روزی که این کار را انجام دهید، سقوط شما آغاز می شود.

نمونه هایی از اهداف موفقیت شغلی که باید داشته باشید

اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، مثال های زیر در مورد اهداف موفقیت شغلی به شما کمک می کند تا شروع کنید. با این اصول شروع کنید. سپس می توانید در طولانی مدت به تدریج به سمت اهداف بزرگتر شخصی و بزرگ حرکت کنید.

اهداف شغلی

1. مدیریت زمان را بهبود ببخشید

مهم نیست که کجا کار می کنید، پست شما چیست یا چه کاری انجام می دهید، مدیریت زمان بسیار کلیدی است زیرا وقت در این دنیا همه چیز است.

برای ایجاد تعادل در زندگی کاری و زندگی شخصی خود برای ایجاد آرامش روانی، به مهارت های مدیریت زمان نیاز دارید. شما برای مدیریت مسئولیت های کاری خود برای ثبات حرفه ای به آن نیاز دارید. اگر می خواهید کارهای بزرگی انجام دهید، در جهت بهبود مهارت های مدیریت زمان خود تلاش کنید.

2. روی مهارت های ارتباطی خود کار کنید

ارتباطات در هر جنبه از زندگی سهم خود را ایفا می کند اما وقتی نوبت به یک محیط حرفه ای می رسد، شما به اندازه مهارت های دیگر خود به مهارت های ارتباطی نیاز دارید. ایده های شما هر چقدر هم خلاق و معتبر باشند، فایده ای ندارد، مگر اینکه بتوانید پیام را منتقل کنید.

از این رو، اگر می خواهید مهارت های حرفه ای خود را ارتقا دهید، حتماً روی ارتباطات خود کار کنید. هنگامی که یاد بگیرید افکار خود را به درستی منتقل کنید، درهای جدید زیادی را برای خود باز خواهید کرد.

3. مهارت های ارائه خود را پرداخت کنید

هدف قابل توجه دیگری که باید داشته باشید این است که روی مهارت های ارائه خود کار کنید. این یک روش رسمی تر برای برقراری ارتباط است. علاوه بر این، ارائه بیشتر از کلماتی است که شما بیان می کنید.

از هر نوع ارائه ای که استفاده می کنید، نحوه لباس پوشیدن، نحوه صحبت و زبان بدن همه بخشی از مهارت های ارائه شما هستند. بیاموزید که چگونه در چه شرایطی چیزی را ارائه دهید تا بتوانید ثابت کنید که یک دارایی با ارزش برای مشتریان و مافوق خود هستید.

4. کار گروهی را بیاموزید

تعداد بسیار کمی از افراد از کار گروهی لذت می برند. با این حال، این بخشی جدانشدنی از اکثر محل های کار و پروژه های کاری است.

اگر کسی هستید که کار با دیگران را دوست ندارد، هدف خود را تغییر دهید. شما باید با افرادی که سبک های کاری مختلف دارند راحت باشید. شما باید بیاموزید که در جمعی از مردم حرفی برای گفتن داشته باشید بدون اینکه بر دیگران چیره شوید یا از آنها دور شوید.

5. منظم شوید

محیط و افکار سازمان یافته تنها راه عبور از خلاقیت است. در هر کجا که کار می کنید مهارت های سازمانی خود را ارتقا دهید. این امر همچنین به شما کمک می کند زمان را بهتر مدیریت کنید. علاوه بر این، افکار سازمان یافته ارتباط و ابتکار شما را نیز تقویت می کند. این ویژگی ها شما را به یک کارمند با ارزش در سازمان تبدیل می کند.

6. توانایی یادگیری خود را تقویت کنید

این هدف چیزی است که ذهن همه را درگیر خود می کند اما معمولاً انجام نمی شود. تصور می شود این یک چیز کاملاً عمومی است که در روند رشد حرفه ای نادیده گرفته می شود.

تجزیه و تحلیل این هدف در دو قسمت ممکن می شود: در مورد خود بیاموزید و سپس چیزهای دیگری یاد بگیرید. بنابراین، با شناسایی سبک یادگیری خود شروع کنید. این به قسمت دوم روند کمک می کند.

پس از آن، گامهایی را برای بهبود مهارت های موجود خود و یادگیری مهارت های جدید بردارید. در دوره ها ثبت نام کنید، از همکاران خود بیاموزید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد خود بازخورد بگیرید و از همه مهمتر از درخواست کمک در یادگیری چیزهای جدید دریغ نکنید.

نکات نهایی

تعیین اهداف توسعه حرفه ای ممکن است یک مرحله اضافی به نظر برسد. این تقویت آن چیزی است که شما در هر صورت می خواهید انجام دهید اما تعریف این اهداف یک تعهد شخصی است. این قدرت اراده شما را برای تبدیل خواسته های شما به واقعیت تقویت می کند.

اهداف موفقیت شغلی به شما کمک می کند تا به مقصدی برسید که فکر می کنید دسترسی به آن برای شما ممکن نیست. هدف تعیین کردن، سفر طولانی را به نقاط عطفی تقسیم می کند که واقع گرایانه هستند و دستیابی به آنها آسان است.

این راهنما همراه با مثال هایی که در بالا ذکر شد شروع کاملی است که شما برای شروع سفر خود برای رشد حرفه ای نیاز دارید. بنابراین، بدون اتلاف وقت بیشتر، با رسیدن به اهداف توسعه حرفه ای موثر برای خود، برنامه خود را برای رسیدن به موفقیت شروع کنید!

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی