سبك زندگي موفقيت در زندگي

چرا نمی توانم تمرکز کنم؟ 8 دلیل عدم تمرکز و راه حل های ممکن

آنچه افراد موفق را از یک فرد متوسط ​​جدا می کند، توانایی آنها در مبارزه با عدم تمرکز است. ایلان ماسک و استیو جابز دریافته اند که یک چیز عامل اصلی موفقیت در جهانی مملو از دانش است: تمرکز. آنچه ما باید در سال 2021 از خود بپرسیم این است “چرا نمی توانم تمرکز کنم؟”

عدم تمرکز

در صنایع مختلف با همه زمینه های مختلف، بسیاری از مردم می دانند که چه کاری باید انجام دهند اما تفاوت زیادی بین دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهند و در واقع انجام می دهند وجود دارد. علاوه بر این، بسیاری از مردم اشتباه می کنند که فکر می کنند وقت خود را به طور موثرتر استفاده می کنند در حالی که واقعاً نیستند.

افراد در اندازه گیری دقیق زمان مشکل دارند. مردم تمایل دارند بیش از اندازه زمان واقعی خود را برای بهره وری تخمین بزنند. نویسنده پرفروش دارن هاردی در کتاب خود اثر مرکب درباره روزی صحبت می کند که در واقع تصمیم گرفته محاسبه کند چه زمانی را صرف فروش در مقابل مشتری های خود کرده است.

تمرکز چیزی نیست که ما بتوانیم ببینیم یا احساس کنیم و باعث می شود در بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم مورد تأیید قرار بگیریم. حتی بهترین های ما با موانعی که مانع تمرکز ما می شوند از خط اصلی خارج می شوند.

بنابراین، سوال مهم این است که چرا نمی توانیم تمرکز کنیم؟

دنیای ساکت ما یکباره با صدای مداوم ایمیل ها، پیام ها، اعلان ها و یادآوری ها جایگزین شده است. از نظر آماری گفته شده است که به طور میانگین ​​هر چهار دقیقه حواسمان پرت می شود. مشکل این است که 23 دقیقه طول می کشد تا دوباره تمرکز کنیم.

اساساً، ما به طور کلی هرگز در کانون تمرکز نیستیم. درعوض، ما بین یک کار و وظیفه دیگر حرکت می کنیم. برای رفع این مشکل ابتدا باید بفهمیم که موانع راه کجاست. وقتی دانستیم که در چه مکانی عقب می مانیم، باید سپرهایی را برای جلوگیری از سر و صدا اجرا کنیم و به خود اجازه دهیم روی وظایف موجود تمرکز کنیم.

یکی از نکات در لیست زیر احتمالاً دلیل عدم تمرکز شماست. اگر مورد توجه شما باشد، ما راه حل های ممکن برای کمک به شما را آورده ایم.

عدم تمرکز

1. تلفن هوشمند شما

بزرگترین ابزار ما همچنین بزرگترین دشمن ما در هنگام بهره وری است. مانند هر ابزاری، از این تلفن هوشمند می توان به صورت خیر و شر استفاده کرد. به ازای هر شخصی که از تلفن هوشمند خود برای گوش دادن به مطالب مربوط به توسعه شخصی خود استفاده می کند، 100 نفر وجود دارد که به آهنگ های مورد علاقه خود گوش می دهند یا بازی های ویدیویی انجام می دهند.

هر فرد موفقی که من ملاقات کرده ام خطرات همراه با تلفن هوشمندشان را درک می کند و متناسب با آن برنامه ای تنظیم می کنند.

راه حل ممکن: فقط با نصب برنامه های کاملاً ضروری، تلفن هوشمند خود را به یک ابزار تجاری هوشمند تبدیل کنید.

2. اعلان ها

این امر با دلیل شماره یک همراه است. ما از طریق تلفن های هوشمند خود از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و پیامک با همه در ارتباط هستیم. این منجر به صدها اعلان در روز می شود. هر لایک، پاسخ به پست شما، ایمیل، پیام چت، اعلان برنامه و به روزرسانی اخبار منجر به سر و صدا می شود.

راه حل ممکن: شما پزشک نیستید. تمام اعلان های غیرضروری را خاموش کنید.

راه های بهبود تمرکز

3. عدم انگیزه

سال 2020 یکی از سال های شوم برای عدم تمرکز بود. COVID-19، ماسک ها و تعطیلی ها به شدت به بسیاری از مشاغل ضربه می زند. این توسط رسانه ها به خوبی مستند شده است اما آنچه در مورد آن صحبت نمی شود، تأثیرات باورنکردنی قرنطینه و تعطیلی بر سلامت روان ما، به ویژه انگیزه ما است.

در نتیجه خودکشی و اضطراب سر به فلک می کشد اما برای مدتی آمار واقعی را نمی دانیم. در زمان های تاریک و کوتاه، از دست دادن انگیزه مشکلی ایجاد نمی کند.

اما در طرح کل هیچ چیز نزدیک به آنفولانزای اسپانیایی یا طاعون سیاه نیست. ما در دوره ای زنده ماندیم که داروها مانند هیچکدام از داروهای امروزی نبود. با معرفی واکسن ها، اوضاع بهتر خواهد شد و ما باید هنگام تزریق آنها برای فرصت ها آماده باشیم.

راه حل ممکن: بهترین راه مبارزه با کمبود انگیزه، بی رحمی است. با خود یک کپی از لیست چگونه انگیزه خود را حفظ کنیم داشته باشید یا پادکست ها و کتاب های صوتی در این زمینه را گوش دهید. همچنین می توانید به استاد اصلی محرک Tony Robbins گوش دهید. آنها را روی تلفن هوشمند خود ذخیره کنید و سپس بارها و بارها به آنها گوش دهید.

4. داشتن چند وظیفه

مردم دوست دارند فکر کنند که می توانند همزمان دو کار انجام دهند اما این دقیقاً دلیل عدم تمرکز است. این وسوسه انگیز است که بخواهیم به سراغ یک کار دیگر برویم وقتی که انجام یک کار دیگر ما را گرفتار می کند.

وقتی اوضاع سخت می شود، ما به دنبال راه حل های آسان هستیم اما رفتن به سراغ یک کار دیگر به طور حتم شما را با دو کار ناتمام روبرو می کند. تمرکز به معنای فکر تنها در مورد کار کردن روی یک مورد است تا زمان اتمام کار یا رسیدن به یک زمان از پیش تعیین شده فرا برسد.

راه حل های ممکن: از وسوسه انجام کار بیشتر پرهیز کنید. در عوض، همه کارها را تک به تک کار کنید. ممکن است به نظر برسد کار کمتری انجام می دهید اما تمرکز یک ذهن، کارها را در کمتر از نیمی از زمان انجام می دهد.

تقویت مغز

5. مسائل بهداشتی

این واقعیت وجود دارد که سلامتی ضعیف بر توانایی تمرکز شما تأثیر می گذارد. مثلا شخصی که سیاتیک دارد، دردش می تواند یک مانع جدی برای تمرکز ایجاد کند. به همین دلیل است که دوست دارم بگویم: “هرچه احساس بهتری داشته باشید، وضعیت بهتری خواهید داشت.”

به عنوان یک مزیت اضافی برای اولویت قرار دادن سلامتی در زندگی، به جای ده ها ساعت صرف شده در رختخواب یا مراجعه به کلینیک ها بر روی خود صرفه جویی خواهید کرد.

راه حل ممکن: تقریباً تمام کارهایی است که می دانیم باید انجام دهیم: بهتر غذا خوردن، ورزش منظم و دوری از الکل و کافئین. بهترین توصیه این است که یکبار یک مرحله با این مسئله کنار بیایید.

ابتدا یک روتین کششی بسیار سبک را در پیش بگیرید. بسیاری از ما نمی توانیم تغییرات را یک شبه تحمل کنیم اما با انجام آن به آرامی می توانیم با گذشت زمان به نتایج باورنکردنی برسیم.

6. خواب ضعیف

خواب اغلب اولین چیزی است که افرادی که می خواهند جلو بیفتند یا از زندگی خود لذت بیشتری ببرند به آن فکر می کنند. منطق این است که آنها می توانند پنج یا شش ساعت خواب شبانه را مدیریت کنند، بنابراین این دو ساعت اضافی را می توانند برای استفاده بهتر از وقت شان به کار ببرند.

خواب زمانی است که بدن و ذهن ما دوباره شارژ می شود. عدم تعادل شیمیایی، استرس، اضطراب و موارد دیگر اغلب می تواند به عادت های بد خواب منجر شود. کمتر از شش ساعت خوابیدن برای بیشتر افراد منجر به عدم تمرکز و کاهش بهره وری خواهد شد. هنگامی که مغز ما خسته است، خطاها افزایش می یابد که می تواند نیاز به اصلاحات طولانی مدت پیدا کند.

راه حل ممکن: خواب را در اولویت قرار دهید. آن را در برنامه روزمره خود قرار دهید. برای آن روزهایی که به دلیل یک پروژه بزرگ یا ارائه سخنرانی مجبورید شب را کوتاه کنید، حتماً سعی کنید در روز بعد چرت بزنید.

لبرون جیمز، یکی از نخبگان ورزشکار در جهان امروز، هر شبی احساس کند که کمی بیشتر به استراحت نیاز دارد، هشت ساعت می خوابد و چرت می زند. اجازه دهید که در خواب غرق شوید.

راه های موفقیت

7. صفحه نمایش

متأسفانه ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم. امروزه بیشتر افراد بین هشت تا ده ساعت در روز را به تماشای یک صفحه یا مانیتور می گذرانند. اگر تلفن هوشمند آنها نباشد، لپ تاپ یا تلویزیون آنهاست. چشم ما به خاطر آن رنج می برد.

راه حل احتمالی: هنگام استفاده از صفحات نمایش کمی استراحت کنید. ما باید دائماً به خود یادآوری کنیم که صفحه های نمایش زندگی واقعی نیستند. همانطور که باید خواب را برنامه ریزی کنیم، باید زمان استراحت خود را نیز تنظیم کنیم. بینایی سنجی می گوید قانون 20-20-20 کلید مقابله با صفحه نمایش است. هر 20 دقیقه، به مدت 20 ثانیه به چیزی در فاصله 20 متری آن نگاه کنید.

همچنین می توانید عینک های بلوکات را امتحان کنید. صفحه های نمایش دارای نور آبی هستند. آنها رنگ را به سطح بعدی می رسانند اما این خبر خوبی برای همه نیست. برخی از افراد به دلیل طولانی نشستن جلوی صفحه نمایش دچار سردرد و خستگی چشم می شوند. اگر شما هم اینطور هستید، سرمایه گذاری برای خرید عینک بلوکات که نور آبی را فیلتر می کند می تواند راه حلی باشد که به دنبال آن می گردید.

8. رسانه های اجتماعی

برخی از افراد از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با دوستان و پیروان خود استفاده نمی کنند، بلکه بیشتر به عنوان یک ابزار تجاری از آن استفاده می کنند. اطلاعات را با مشتریان به اشتراک می گذارند، خدمات ارائه می دهند و ایده های جدیدی برای مقالات یا سخنرانی ها جمع آوری می کنند.

این کاری نیست که اکثر مردم انجام می دهند. آنها ساعت ها و ساعت ها با گشت و گذار بیهود در اینستاگرام و توییتر وقتشان هدر می رود.

راه حل ممکن: محدودیت زمانی را برای گذراندن وقت در اینترنت تعیین کنید. شگفت آور است که اگر برای این کار تلاش کنید در واقع چقدر وقت کافی برای انجام هر کاری که می خواهید پیدا می کنید و منجر به حل عدم تمرکزتان می شود.

نکته آخر

اگر متوجه شدید که می پرسید، “چرا نمی توانم تمرکز کنم؟” وقت آن رسیده است که کمی تأمل کنید و بفهمید چه چیزی ممکن است باعث عدم تمرکز شما شود. حداقل یکی از موارد فوق احتمالاً بر شما اثر گذاشته است، بنابراین ابتدا سعی کنید آن را حل کنید. ممکن است دریابید که یک تغییر همه آن چیزی است که شما برای موفقیت دوباره لازم دارید.

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی