اطلاعات جالب و مفيد سرگرمي و اطلاعات عمومي

بدترین کارهایی که هنگام سفارش غذا در دوران شیوع COVID-19 می توانید انجام دهید

تقویم فارسی اندروید

برخورد با مشتریان بی ملاحظه و بی اعتنا برای صنعت رستوران همیشگی است اما با توجه به افزایش خطر انتقال COVID-19 در رستوران ها، رفتار نامناسب می تواند مشکل سازتر هم باشد.

COVID-19

همزمان با اوج گرفتن ویروس کرونا در سراسر دنیا، رستوران ها برای موج جدیدی از محدودیت ها تلاش می کنند. اما در این میان، بسیاری از آنها باز هستند، با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ایمنی جدید فعالیت می کنند. هنوز هم مشتری های زیادی انتظار خدمات پیش از همه گیری COVID-19 را دارند.

راشل النا بسمن، نویسنده و رستوران دار می گوید: “لیست [رفتارهای بد] بی پایان است.” “عدم همدلی حیرت انگیز است و اکثر مشتریان به وضوح نگران امنیت پرسنل یا سایر مشتریان نیستند.”

بسمن گفت: بزرگترین متخلفان مشتریانی هستند كه از ماسك زدن خودداری می كنند. حتی اگر ماسک استفاده شود و اقداماتی مانند فاصله اجتماعی در رستوران ها انجام شود، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری هشدار داده اند که گردش هوای ضعیف ممکن است بر انتقال ویروس تأثیر بگذارد.

افرادی مانند رستوران دارها برای به وجود آوردن شرایط عادی زندگی مردم، سلامتی خود را به خطر می اندازند و مشتریان هنوز هم از مسائل ناچیز پیروی نمی کنند و طبق قانون عمل نمی کنند.

بسمن می گوید: “به نظر نمی رسد مردم درک کنند که ما به معنای واقعی کلمه بهترین تلاش خود را می کنیم. ما خیلی سخت تلاش می کنیم. ما هیچ یارانه ای دریافت نمی کنیم، هیچ کس به ما کمک نمی کند تا این کار را برای شما انجام دهیم.”

انواع دیگر رفتارهای بد مشتریان را می دانید؟ در زیر، بسمن و دیگران آزار دهنده ترین کارهایی را که مشتریان هنگام صرف غذا در رستوران در دوران بیماری همه گیر COVID-19 انجام داده اند، به اشتراک می گذارند. برای حفظ حریم خصوصی از بردن نام مصاحبه شوندگان خودداری کرده ایم.

1. ماسک زدن، سخت نیست

ما در هر نوبت 30 بار بیا بیشتر دست خود را می شوییم، با دقت تمام میزها را تمیز می کنیم، مرتباً درجه تب خود را بررسی می کنیم، با کوچکترین نشانه ای از علائم آزمایش می دهیم و ماسک های خود را از چهار تا 11 ساعت به طور مستقیم می بر صورت می گذاریم. حداقل کاری که می توانید انجام دهید گذاشتن ماسک خود برای مدت دو دقیقه ای است که کنار میز شما هستیم.

ما بارها خیلی خشمگین بر سر بزرگسالانی که ماسک نمی زنند فریاد کشیده ایم. البته کسانی هم هستند که ماسک می زنند اما موقع صحبت کردن و سفارش دادن آن را پایین می کشند. چرا؟؟؟

2. ورود به رستوران برای بردن غذا بدون استفاده از ماسک

“همه فکر می کنند اگر “فقط یک دقیقه” در رستوران باشند، نادیده گرفتن ماسک کار درستی است. آنها عینک مه گرفته و ماسک ما را می بینند بنابراین این بی احترامی است وقتی که مردم بدون ماسک وارد رستوران می شوند. آنها فکر می کنند اگر پیراهن خود را به بالای دهان بکشند یا بازوی خود را جلوی صورت بگیرند، وظیفه شان را انجام داده اند.”

3. خودشان پشت میز نشسته اند

“مردم وارد می شوند و فقط سعی می كنند خودشان را پشت یک میز جای دهند كه ممکن است هنوز آن میز به درستی تمیز نشده باشد یا ممكن است از نظر اجتماعی با میزهای دیگر فاصله نداشته باشد و وقتی ما از آنها می خواهیم كه منتقل شوند یا منتظر بمانند ناراحت می شوند. کاش مردم در این اوقات در همه چیز، نه فقط در رستوران ها، صبر و شفقت بیشتری داشته باشند. همه در حال گذراندن روزهای سختی هستند.

4. فریاد زدن در رستوران و پخش میکروب و ویروس

“یکی از آزار دهنده ترین چیزها این است که وقتی مشتری ها با صدای بلند برخورد می کنند در واقع میکروب ها را در شعاع بزرگتری از آنچه در غیر این صورت است پخش می کنند. وقتی افراد با شما با صدای بلند صحبت می کنند یا کارت یا پول نقد خود را به شما تحویل می دهند، به همان اندازه آزار دهنده است. وقتی که خطر ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد، باعث می شود همه چیز واقعاً ناامن باشد.

5. عدم سفارش بیرون بر

رستوران من فقط حدود سه ماه است که برای صرف ناهار باز است و ما هنوز هم بیش از 75٪ از فروش خود را در سفارشات بیرون بر انجام می دهیم. مشتریان به معنای واقعی کلمه به رستوران می آیند و سفارش می دهند تا خودشان غذایشان را تحویل بگیرند. این کار به همان میزان شلوغی و خطر را به همراه دارد و فرقی نمی کند شما پشت میز منتظر بنشینید و ایستاده باشید و مدام در رستوران راه بروید تا سفارشتان حاضر شود.

6. انعام دادن کم

“امید به یک انعام مناسب و معقول حتی در شرایط عادی نیز ضروری است. اما حالا؟ اینجا در مریلند، ما نیمی از ظرفیت خود را می توانیم بپذیریم (و در آستانه کاهش به یک چهارم هستیم)، یعنی من در حال حاضر نیمی از پول را که معمولاً بدست می آورم بدست آورده ام. کاملاً غیرقابل قبول است که بتوانیم باز بمانیم، از محدودیت های دولت شکایت کنیم گویا خود ما هستیم که این مشکلات را ایجاد کرده ایم و حداقل 20٪ از مشتریان را نمی پذیریم. خوب است که شما حداقل 30٪ بتوانید انعام دهید و اگر توانایی مالی دارید خوب است تا 50٪ کمک کنید.

7. شکایت در مورد در دسترس نبودن موارد منو

شما ممکن است نتوانید میز مورد نظر خود را تهیه کنید یا ممکن است منو آنقدر محدود باشد که آشپزخانه نتواند درخواست های فردی شما را برآورده کند. این به دلیل سوء تدبیر از طرف رستوران نیست، این نتیجه قوانین ایالتی و محلی همراه با درآمد محدود به دلیل همه گیری COVID-19 است.

این یکی واقعاً خنده دار است. من در یک رستوران سوشی کار می کنم. آیا مردم متوجه می شوند که چقدر صدای آنها مضحک است وقتی با ناباوری سوال می کنند که چگونه ممکن است از ماهی که از ژاپن وارد می کنیم نداشته باشیم؟ چرا شما می خواهید که ما در حمل و نقل محصولات خام حیوانی ریسک کنیم؟ آیا این همیشه منطقی خواهد بود؟ آنها فشار می آورند چشمانشان را می چرخانند و طوری رفتار می کنند که گویی انتخاب ما بوده است. خوب بله ما تصمیم گرفتیم تا محصولات تازه و با کیفیت را به شما ارائه دهیم تا محصولات قدیمی که موجود بود و احتمالا تاریخ مصرفشان گذشته است.

ویروس کرونا

8. از پرسنل بخواهید که به هر دلیلی ماسک خود را بردارند

“این در واقع کاملاً رایج است و من متوجه شده ام که این اتفاق خیلی بیشتر برای همکاران زن من می افتد. شما نه تنها از گارسن یا صندوق دار خود می خواهید که سلامتی آنها را به خطر بیندازد، بلکه این فقط نوعی آزار و اذیت عمومی کارمندان و مشتری با ریسک ابتلا به COVID-19 است و بسیار نامناسب است.

9. پس از اتمام وعده غذایی، از رستوران بیرون نمی روید

ما بسیار خوشحالیم که آنها تصمیم گرفتند از رستوران محلی خود پشتیبانی کنند اما با ظرفیت نشستن کمتر از 100٪، فضای رستوران و کافه حتی از گذشته ارزشمندتر است. وقتی مشتری غذای خود را تمام کرد، خوب است درک کند که پرسنل و رستوران ها با دادن میزها به دیگران درآمد کسب می کنند. 30 دقیقه بیشتر نشستن در آن فضا پس از پرداخت صورت حساب به معنای هزینه آن برای همه افراد در رستوران است. بخورید، تشکر کنید و سپس اجازه دهید شخص دیگری پشت میز بنشیند.

10. شکایت از نبود چاشنی های روی میز

مردم وارد می شوند و شکایت می کنند که ما مانند گذشته نمک، فلفل، سس گوجه فرنگی یا سایر ادویه های روی میز را نداریم. در ابتدای بازگشایی ما از محصولات یکبار مصرف مانند نمک، فلفل و بسته های سس گوجه فرنگی استفاده می کردیم  اما اکنون که دوباره به ظروف معمولی برگشتیم، آنها را به دنبال همه گیری COVID-19 جمع می کنیم تا آنها را برای کسانی که استفاده می کنند، تمیز کنیم وگرنه به آنها نیاز نداریم.

11. طوری رفتار کنید که گویی سلامت کارکنان رستوران اهمیتی ندارد

برخی از مشتریان با پرسنل طوری رفتار می کنند که گویی آنها انسان نیستند. فکر می کنند ما مجبور نیستیم ماسک بزنیم. هیچ کس دیگری در رستوران وجود ندارد. این یک چیز عادی است که وقتی تعداد کارمندان از مشتریان بیشتر است، معمولاً از آنها می شنویم.

12. شکایت در مورد قوانین مداوم COVID-19

رستوران ها هیچ ارتباطی با هیچ یک از محدودیت ها ندارند با این حال رستوران هایی هستند که خشم مشتری عصبانی را تحمل می کنند. ما نمی خواهیم بیش از آنچه مشتری می خواهد بررسی دما انجام دهیم، اما آنچه را که به ما گفته شده است انجام می دهیم تا شغل خود را حفظ کنیم. لطفاً سر ما داد نزنید.

کارشناسان هنوز در مورد COVID-19 اطلاعاتی کسب می کنند. اطلاعات این مقاله همان چیزی است که از زمان انتشار شناخته شده یا در دسترس بوده است، اما با کشف اطلاعات بیشتر دانشمندان درباره ویروس، راهنمایی ها می توانند تغییر کنند. لطفاً مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری را برای به روزترین توصیه ها بررسی کنید.

منبع:

huffpost

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی