داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت سلامت جنسي و زناشويي

ویتامین ها و گیاهانی که باعث افزایش میل جنسی می شوند

آیا می توانید با ویتامین میل جنسی خود را افزایش دهید؟ در این مقاله کارشناسان ویتامین ها و گیاهانی را پیشنهاد می کنند تا به شما در ایجاد اشتیاق و افزایش میل جنسی کمک کند.

میل جنسی

Taz Bhatia، یک متخصص پزشکی در آتلانتا، می گوید: “از دست دادن میل جنسی می تواند با کمبود ویتامین B همراه باشد که بر روی انرژی به طور کلی تاثیر می گذارد.” مکمل ها می توانند در کنار مواد غذایی حاوی ویتامین های B، شامل مرغ، گوشت گاو، تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز کمک کنند.

برای این مهم است که چگونه بدن خود را بشناسید و بدانید که آیا بدن شما ویتامین ها و مواد معدنی کافی دریافت می کند یا خیر.

آنتی اکسیدان های بیشتری به رژیم غذایی تان اضافه کنید

شانون چاوز، درمانگر جنسی، می گوید: “بهترین مکمل ها، آنتی اکسیدان ها هستند که از تولید طبیعی انرژی و هورمون بدن شما حمایت می کنند.” او توصیه می کند که ویتامین A و E – آنتی اکسیدان هایی که می توانند انرژی، گردش خون و رشد سلولی را افزایش دهند بیشتر مصرف شود. “بسیاری از غذاهای سالم مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و غلات شامل مکمل های ویتامین هستند که شما برای حفظ میل جنسی به آنها نیاز دارید.”

برای درمان صحیح در وعده صبحانه، اسموتی انار و تمشک را که سرشار از آنتی اکسیدان است امتحان کنید.

مصرف روی را افزایش دهید

کمبود این ماده معدنی منجر به کمبود میل جنسی می شود. این ممکن است توضیح دهد که چرا یک غذای خاص اغلب به عنوان افزایش دهنده میل جنسی شناخته می شود: “صدف ها دارای میزان زیادی روی هستند و می توانند به افزایش میل جنسی کمک کنند.”

سلنیوم بیشتری مصرف کنید

دکتر چاوز توصیه می کند سلنیوم، که یک ویتامین است که به طور طبیعی در آجیل، گوشت گاو، ماهی تن و دانه ها یافت می شود را باید بیشتر مصرف کرد. فقط با احتیاط آن را مصرف کنید زیرا در سطوح بالای بیش از 400 میکروگرم، می تواند عوارض جانبی، از جمله مشکلات قلب، کلیه ها و کبد را به دنبال داشته باشد و ممکن است خود را در معرض خطر قرار دهید و همچنین خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را بیشتر می کند.

مصرف آرژنین می تواند موثر باشد

مطالعات اولیه نشان می دهد مکمل های L-arginine می تواند به افزایش میل جنسی زنان کمک کند. نظریه آن این است که این مکمل می تواند جریان خون را به قسمت واژن افزایش دهد.

خوردن اسیدهای چرب امگا 3 بیشتر

دکتر Taz توصیه می کند که مقدار زیادی از این ترکیب در ماهی های “چرب”، از جمله ماهی سالمون یافت می شود. این اسیدهای چرب با بهبود گردش خون و کاهش نشانه های افسردگی همراه است که هر دو جزء کلیدی سلامت جنسی هستند. دکتر تاز می گوید: “ویتامین ها کلید بهبود جریان خون و عملکرد اندام های جنسی هستند.”

مصرف مکمل های خاص باشید

دکتر چاوز می گوید: “مراقب مکمل هایی باشید که ادعاهای فوق العاده ای در مورد افزایش میل جنسی دارنددر واقع هیچ قرص جادویی برای این مورد وجود ندارد.” “بهترین توصیه پزشکی و سلامتی خوردن سالم، ورزش، مدیتیشن، تمرین های کششی، آرامش، خنده، بازی کردن و انجام راه های درمانی است که به شما کمک می کند ذهن خود را پاک کنید و احساسات خود را پردازش کنید.”

ادویه جات مناسب

آیا ممکن است کلید یک زندگی عاشقانه در کابینت ادویه جات شما باشد؟ تحقیقات در سال 2013 نشان می دهد که جوز هندی عملکرد جنسی را بهبود می بخشد، حداقل در موش ها که اینطور بوده است در حالی که دکتر تاز ادعا می کند که بوی دارچین می تواند خلق و خوی شما را تغییر دهد. دکتر تاز می گوید: “مطالعات نشان داده اند کسانی که عطر و بوهایی مانند دارچین، ترنج، چوب سدر و نعناع هندی استفاده می کنند، جذابیت و خواسته های بدنی خود را نشان می دهند و موجب تحریک می شوند.”

گیاه جینسینگ را امتحان کنید

جینسینگ به مدت قرن ها به افزایش میل جنسی در طب سنتی چینی شناخته شده است و برخی مطالعات نشان داده اند که می تواند به درمان اختلال نعوظ همراه با افزایش میل جنسی شما کمک کند.

منبع:

besthealthmag

 

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی