ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج

وقتی دیگر احساسات عاشقانه ای با شریک زندگی خود ندارید چه کاری باید انجام دهید؟

تقویم فارسی اندروید

روابط ممکن است گاهی دشوار باشد و این غیر معمول نیست که زوج‌ ها احساسات عاشقانه خود را از دست بدهند و تصمیم بگیرند که با هم بمانند یا جدا شوند.

اگر در حال حاضر در این موقعیت هستید و مطمئن نیستید که می خواهید رابطه را ادامه دهید، مهم است که به یاد داشته باشید که روابط می توانند مراحل مختلفی را طی کنند.

فقط به این دلیل که در حال حاضر احساسات عاشقانه خود را از دست داده اید، به این معنی نیست که هرگز نمی توانید آنها را بازگردانید.

احساسات عاشقانه

نشانه هایی که ممکن است رابطه شما دچار مشکل شده باشد

در زیر علائمی وجود دارد که ممکن است نشان دهد که رابطه شما ممکن است نیاز به ارزیابی مجدد داشته باشد:

  • مکالمه را متوقف کرده اید. اگر قبلاً جزئیات روز خود را با شریک زندگی خود به اشتراک می گذاشتید و نظر آنها را در مورد چیزها می پرسیدید، اما اکنون متوقف شده اید، می تواند نشانه ای از یک ارتباط از دست رفته باشد.
  • نگرش شما تغییر کرده است. اگر احساس می کنید با دیگران یکسان رفتار می کنید اما با شریک زندگی خود متفاوت از همیشه رفتار می کنید، ممکن است نشانه ای از تغییر نگرش شما نسبت به او باشد.
  • شما خود را کمتر در دسترس قرار می دهید. احساس می کنید از شریک زندگی خود کناره گیری می کنید یا از نظر فیزیکی به او واکنش نشان نمی دهید.
  • شریک زندگی خود را نادیده می گیرید. اگر قبلاً در طول روزهای کاری در مورد برنامه او می پرسیدید اما احساس می کنید علاقه خود را از دست داده اید، می تواند نشانه ای از تغییر باشد.
  • دیگر با او دعوا نمی کنید. شاید احساس می کنید که ارزش وقت گذاشتن برای بحث کردن را ندارد. یا احساس می‌ کنید تحت تأثیر مسائلی که مطرح می‌ شوند، قرار نگرفته‌ اید.

در حالی که اینها فقط چند پرچم قرمز هستند که باید در درون خود مراقب آنها باشید، اما همیشه به این معنی نیست که رابطه شما به پایان رسیده است. اگر مایلید برای روشن کردن دوباره این جرقه تلاش کنید، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

چگونه یک رابطه را احیا کنیم

اگر علاقه مند به تلاش برای احیای رابطه خود هستید، راه هایی برای این کار وجود دارد. مهمترین عامل این است که شما و شریک زندگیتان یک چیز را بخواهید، چه رابطه درمانی باشد چه طلاق.

اگر یکی از شما علاقه ای به نجات ازدواج نداشته باشد، تا زمانی که دلیل محکمی برای با هم ماندن نداشته باشید، به نتیجه نمی رسید.

برای رفتن به جلو یک قدم به عقب بردارید

کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که فاز اول رابطه شما چگونه بوده است. از خود بپرسید چه چیزی متفاوت بود. آیا با همدیگر همانطور که الان رفتار می کنید رفتار می کردید؟

سعی کنید آن لحظات را دوباره زنده کنید، چه با بیرون رفتن در یک قرار ملاقات، سفارش دادن همان وعده های غذایی که در آن زمان می خوردید یا انجام برخی از کارهای قدیمی که هر دو برای تفریح ​​با یکدیگر انجام می دادید. این چیزها ممکن است جزئی به نظر برسند اما می‌توانند در تحریک ذهن شما برای به یاد آوردن احساسی که زمانی در مورد کسی داشتید و چرایی احساسی که داشتید، ضروری باشند.

چیزهایی را که در مورد همسرتان دوست دارید به خاطر بسپارید

کمی وقت بگذارید و به خصوصیاتی که دوست دارید و در مورد شریک زندگیتان گرامی می دارید فکر کنید. به کارهایی که انجام می دهد و باعث لبخند شما می شود توجه کنید، مانند حس شوخ طبعی یا هر چیز دیگری در مورد او که تحسینش می کنید.

اگر این ویژگی‌ ها بیشترین اهمیت را دارند، با کاوش در فعالیت‌ های جدید به شیوه‌ ای هیجان‌ انگیز، برای سرگرمی بیشتر با هم برنامه‌ ریزی کنید. اگر این ویژگی ها نیست، بلکه دوستی و حرکات محبت آمیز است که او را به شریک خوبی تبدیل می کند، پس سعی کنید هر روز با او در ارتباط باشید به جای اینکه بگذارید مسائل دیگر در اولویت قرار گیرند.

منافع خود و شریکتان را حفظ و حمایت کنید

در مراحل اولیه یک رابطه، هر دوی شما هنوز خود را جدا از هم می‌ بینید، بنابراین جنبه‌ هایی از شخصیت خود را حفظ می‌ کنید که به شما احساس رضایت می‌ دهد. اغلب، همین ویژگی هاست که باعث می شود عاشق شریک زندگی تان شوید. فراموش نکنید که چه حسی برای آنها دارد که مانند شخص شما باشند.

فرهنگ قدردانی و احترام را بسازید

همه ما عیب های خود را داریم. به جای تمرکز بر کاستی های شرکای خود، یاد بگیرید که آنها را بپذیرید و هر زمان که می توانید چیزهایی را که در مورد شریک زندگی خود دوست دارید بیان کنید، حتما این کار را انجام دهید.

به گفته کایل بنسون، کارشناس روابط، “ایده این است که شریک زندگی خود را در حال انجام کاری درست تشویق کنید، “ممنون که این کار را انجام دادید. من متوجه شدم که ماشین ظرفشویی را خالی کردی و از آن قدردانی می کنم.”

هوش عاطفی خود را تقویت کنید

دکتر ارین لئونارد، می‌ گوید: “نزدیک شدن آسان است اما نزدیک ماندن مستلزم داشتن توانایی‌ های عاطفی خاص دو نفر است. اختلاف در هوش هیجانی ممکن است باعث اختلاف در رابطه شود.”

روابط سالم مستلزم آن است که هر دو شریک به سختی تلاش کنند و با یکدیگر همدلی کنند تا بتوانند موفق شوند. اگر یکی از طرفین مایل نباشد، ممکن است مشکلی ایجاد کند که باید به سرعت قبل از خراب شدن رابطه حل شود.

با او صحبت کنید

اگرچه ممکن است واضح به نظر برسد اما بسیاری از زوج ها فراموش می کنند که چگونه با یکدیگر بنشینند و صحبت کنند. نیازی نیست فوراً به او بگویید که چه احساسی دارید، اما مکالمات کوچک می تواند به شما کمک کند تا درهای بعدی را به روی آن بحث های معنادار و بازگشت احساسات عاشقانه باز کنید.

وقتی این اتفاق افتاد، دست پیش بگیرید و به شریک زندگی خود بگویید که چه احساسی دارید. با هم، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه به جلو حرکت کنید. با صداقت و اعتماد، برقراری ارتباط می تواند فشار لازم را برای احیای مجدد رابطه به شما بدهد.

دوباره با شریک خود قرار ملاقات بگذارید

به راحتی می توانید مانند روزهای اولیه آشنایی به شریک زندگی خود توجه نکنید، اما اگر می خواهید احساساتی را که قبلاً به اشتراک می گذاشتید دوباره زنده کنید، می تواند به سادگی توجه بیشتر به رابطه باشد.

اگر متاهل هستید، به یاد داشته باشید که این به این معنی نیست که شما مجبور نیستید با یکدیگر رابطه برقرار کنید. مانند زمانی که سعی می کردید آنها را جذب کنید، با آنها رفتار کنید. به کارهایی که قبلاً برای یکدیگر انجام می‌دادید فکر کنید و آن تجربیات را دوباره خلق کنید، مانند جایی که در اولین قرار ملاقات خود رفتید، کارهایی که قبلاً با هم انجام می‌دادید و اینگونه همان احساسات عاشقانه بازمی گردند.

مشکلات زناشویی

آیا از دست دادن احساسات عاشقانه طبیعی است؟

این کاملا طبیعی است که زمان هایی داشته باشید که در آن احساس می کنید کم و بیش عاشق شریک زندگی خود هستید. در عین حال، داشتن سکون در یک رابطه که باعث می شود احساس از دست دادن یا شک به آینده آن داشته باشید، دردناک است.

ممکن است هنوز هم شریکتان را «دوست داشته باشید» و ممکن است بخواهید که با او ادامه دهید اما بنا به دلایلی غیر قابل دسترس به نظر می رسد.

اگر در رابطه خود دچار مشکل هستید، در مقطعی باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کاری برای آن انجام دهید یا چیز دیگری می خواهید.

مشاوره زوجین

تا زمانی که هر دوی شما آماده مبارزه برای رابطه خود هستید، زوج درمانی می تواند شما را در ایجاد تغییرات و پیشرفت مورد نیاز حمایت کند. یک درمانگر با تجربه می تواند به شما کمک کند تا زمینه هایی را که نیاز به بهبود دارند را بشناسید و به شما کمک کند تا راهبردهای مختلفی را برای بهبود رابطه خود یاد بگیرید، مانند مهارت های گوش دادن فعال یا ارتباط.

با این حال، به خاطر داشته باشید که درمان تنها در صورتی مؤثر خواهد بود که بخواهید زمان و تلاش لازم را برای آن صرف کنید. صرفاً رفتن به سراغ درمان و گوش دادن در طول جلسه کافی نخواهد بود. شما باید مراحل توصیه شده ای را که درمانگرتان پیشنهاد می کند انجام دهید و به دنبال راه هایی برای ایجاد تغییرات گفته شده باشید.

شفاف و صادق بودن همیشه مهم ترین قدم در تقویت احساسات و کیفیت رابطه شما خواهد بود. اگر تمایلی به انجام کاری برای رابطه تان ندارید، به تنهایی با یک مشاور ملاقات کنید. آن‌ ها می‌ توانند به شما در تصمیم‌گیری کمک کنند و به شما کمک کنند تا نحوه حرکت رو به جلو را پردازش کنید.

حرف آخر

در برخی موارد، اگر هنوز احساسات عاشقانه ندارید، برای شما مهم است که این واقعیت را بپذیرید و ادامه دهید. شریک زندگی شما سزاوار یک شریک در رابطه ای است که بتواند عشق را با او به اشتراک بگذارد. هیچ چیز کمتر از آن انجام نخواهد شد، زیرا آنها شایسته یک زندگی پر از شادی و محبت هستند.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی