سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مد و زيبايي

كاربردهاي جالب جوش شيرين در زيبايي پوست و مو

جوش شیرین سال‌ها جزو یکی از مواد اولیه‌ی آشپزخانه‌ها بوده است، اما این ماده در قلمرو زیبایی هم نقش مهمی ایفا می‌کند...
تقویم فارسی اندروید
 جوش شیرین سال‌ها جزو یکی از مواد اولیه‌ی آشپزخانه‌ها بوده است، اما این ماده در قلمرو زیبایی هم نقش مهمی ایفا می‌کند.این محصول ارزان که به احتمال زیاد همین حالا در آشپزخانه‌ی شما هم وجود دارد، ماده‌ای شگفت انگیز برای زیبایی پوست و مو به حساب می آید.

جوش شيرين - 7ganj.ir

دئودورانت

 

جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر رقیقی شود، سپس آنرا بعنوان دئودورانت به زیر بغل‌هایتان بمالید!این محلول برای پیشگیری از رنگ پس دادن عرق و همچنین بوی بد آن عالی است.

شامپوی روشن کننده

 

موهای ما برای اینکه از انباشت محصولات آرایشی مختلف خلاص شوند همیشه در حال التماسندمقدار کمی جوش شیرین به شامپوتان اضافه کنید و مانند همیشه از آن استفاده کنیدبا اینکار توده‌های انباشت شده روی موهایتان تمیز شده و دوباره تمام محصولات آرایشی‌تان عین اول روی موهایتان نمو پیدا خواهند کرد.

سفید کننده‌ی دندان

 

۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۵ قطره پراکسید هیدروژن و چند قطره آب مخلوط کنید.

دکتر جسیکا امری دندانپزشک شیکاگویی، می‌گویدبرای سفید کردن دندان‌هایتان، جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را در ظرف کوچکی باهم ترکیب کنید تا خمیر غلیظی بدست بیایدآنگاه فقط اگر نیاز بود به آن آب اضافه کنید.

خمیر بدست آمده را توسط یک مسواک، با رعایت تساوی به دندان‌هایتان بمالید، و اجازه دهید تا ۵ دقیقه بر روی دندان‌هایتان باقی بماندآنگاه با خمیردندان معمولی‌تان دندان‌هایتان را بشویید و سپس آبکشی کنیدبرای نتایج پایدار، می‌توانید یکبار در هفته این فرایند را تکرار کنید.

دکتر امری می‌گویداگر نتایج بدست آمده، برایتان راضی کننده نبود، هر بار مخلوط را ۱۰ دقیقه روی دندان‌هایتان رها کنید، اما نه بیشتر؛ چرا که ممکن است با عدم تساوی مالیدن ترکیب بر دندان‌ها، حساسیت‌هایی رخ دهد.

مراقبت از کاتیکل‌ها

 

آیا تابحال بیش از حد ژل مانیکور کرده‌اید؟ آیا کاتیکل‌های ناخن‌هایتان به شکلی در آمده که انگار از جنگ برگشته‌اید؟توسط جوش شیرین و آب گرم خمیری درست کنید و آنرا به کاتیکل‌های ناخن‌هایتان بمالیداگر خمیر اضافه آمد، کمی هم بر روی دستانتان بمالید تا پوستتان نرم شود.

لایه برداری

 

جوش شیرین یک رویه‌سایی عالی و کاملا طبیعی برایتان انجام خواهد دادتنها کافیست مقداری جوش شیرین را با آب در کف دستتان مخلوط کنید و آنرا به صورتتان بمالیدبلافاصله سلول‌های مرده‌ی پوستتان از بین خواهد رفتکاملا طبیعی و بدون مواد شیمیایی!

جوش‌های سرسیاه

 

مخلوط یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین با یک فنجان آب مقطر، ترکیبی عالی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه استاین ترکیبی است که بسیاری از متخصصین زیبایی با استفاده از ابزارهای مخصوصشان از آن استفاده می‌کنند.

این ترکیب کمک می‌کند تا جوش‌های سرسیاه به راحتی خارج شوندشما هم می‌توانید همین کار را در خانه انجام دهید.

صورتتان را تمیز کنیدترکیب را درست کنید و به صورتتان بمالیدروی سرتان یک حوله بیندازید و سرتان را روی یک ظرف آب داغ نگاه داریدحالا برای فشار دادن جوش‌ها باید دور انگشتانتان دستمالی بپیچید و با فشار ملایمی اینکار را انجام دهید.

حمام سم زدایی

 

جوش شیرین می‌تواند یک حمام سم زدایی عالی برایتان فراهم کندآنرا با مقدار مساوی نمک دریا مخلوط کنید و اسانس مورد علاقه‌تان را هم به آن بیفزایید (عطر سنبل یا یاس بسیار آرامش دهنده خواهد بود).

شامپوی خشک

 

اگر عجله دارید و شامپوی خشک هم در دسترستان نیست، جوش شیرین می‌تواند یک جایگزین عالی باشدبه اندازه‌ی یک سکه یا حتی کمتر (با توجه به اینکه چقدر موهایتان چرب استجوش شیرین به موهایتان بپاشیدسپس موهایتان را شانه کنید و لذت ببرید.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: سرخاب سفيداب

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی