سلامت سلامت پوست، مو و ناخن سلامت جسمي

عوارض شستشوي زياد بدن با صابون

استفاده از صابون به منظور پاک کردن میکروب‌ها از سطح بدن استفاده می‌شود ولی استفاده‌ی بی رویه از آن می‌تواند سیستم ایمنی پوست را مختل کند...
تقویم فارسی اندروید

استفاده از صابون به منظور پاک کردن میکروب‌ها از سطح بدن استفاده می‌شود ولی استفاده‌ی بی رویه از آن می‌تواند سیستم ایمنی پوست را مختل کند.

عوارض استفاده زياد از صابون
عوارض شستشوي زياد بدن با صابون 

 

 دکتر‌ شریعتمداری متخصص پوستدر خصوص مضرات شستشوی زیاد بدن با‌ صابون گفت: صابون های آنتی باکتریال اغلب دارای مواد شیمیایی خشک هستند که آلودگی و کثیفی را از سطح پوست می‌گیرد و می‌تواند مانع شود که بدن باکتری‌های مفید را تشخیص دهد.

وی در ادامه گفت: از بین بردن مکرر باکتری های مفید پوست ممکن است به سیستم ایمنی آسیب وارد کند و حتی ممکن است تعدادی ویروس‌های عادی پیدا کنند و به ویروس‌های مقاوم‌تری تبدیل شوند که از بین بردن این نوع سخت‌تر است.

وی افزود: بهتر است هر فرد از صابون و ‌شامپوی مناسب پوست خودش استفاده کند. بطور مثال به هیچ عنوان از ‌شامپوی بزرگسالان برای بدن کودکان استفاده نشود چراکه قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد و باعث از بین رفتن چربی پوست کودکان می‌شود و پوست کودکان تا زمان رسیدن به سن بلوغ به اندازه کافی چرب نیست در نتیجه منجر به خشکی پوستشان می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: حتی‌الامکان از صابون برای استفاده روزانه‌ی بدن استفاده نکنید و چنانچه پوست خشکی دارید می‌توانید با استفاده از صابون اسیدی یک روز در میان شستشو دهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که پوستتان را با صابون به صورت روزانه و ‌مکرر پاک کنید.

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی