سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

طرز تهیه 22 مدل ماسک چای سبز برای زیبایی پوست و مو

تقویم فارسی اندروید

در ابتدا محبوبیت چای سبز فقط محدود به چین بود اما قرن هاست که از این داروی طبیعی برای درمان انواع بیماری ها از سردرد گرفته تا افسردگی استفاده می شود و ماسک چای سبز هم مصرف زیبایی دارد.

ماسک چای سبز

امروزه فواید سلامتی ارائه شده توسط این ماده در سراسر جهان شناخته شده است. چای سبز به بخشی جدایی ناپذیر از “سبک زندگی سالم” تبدیل شده است و به طور مرتب توسط هزاران نفر استفاده می شود.

ارزش غذایی چای سبز

چای سبز کاملاً سرشار از آنتی اکسیدان است. همچنین حاوی اسیدهای آمینه، آنزیم ها و فیتوشیمیایی ها مانند پلی فنول ها است. علاوه بر این، از ویتامین های گروه B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین تشکیل شده است.

علاوه بر فواید سلامتی، چای سبز لیستی چشمگیر از مزایای مراقبت از پوست و مو را ارائه می دهد.

چندین روش وجود دارد که می توانید این ماده را در روتین زیبایی خود بگنجانید. به عنوان مثال، می توانید از چای سبز در ماسک های زیبایی خود استفاده کنید تا اثربخشی آن ها بیشتر شود. همچنین خوب است روزانه چند فنجان از این نوشیدنی محبوب را بنوشید.

خواص چای سبز برای پوست و مو

در اینجا خواص زیبایی چای سبز برای پوست و مو و همچنین طرز تهیه ماسک چای سبز آورده شده است.

ماسک چای سبز

1. پوست را جوان می کند

چای سبز می تواند به جوانسازی و درخشان تر شدن پوست و سالم سازی آن کمک کند. همچنین به دفع سموم از پوست، کاهش التهاب و التیام لکه ها و زخم ها کمک می کند. حتی خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

طبق مطالعه ای که در سال 2003 توسط کالج پزشکی جورجیا انجام شد، چای سبز به جوان سازی پوست کمک می کند. این می تواند برای درمان بیماری های پوستی و زخم ها استفاده شود.

  1. 2 چای سبز کیسه ای استفاده شده را باز کرده و محتویات آن را خارج کنید.
  2. 1 تا 2 قاشق چایخوری عسل طبیعی اضافه کنید.
  3. با کمی آب لیمو مخلوط کنید.
  4. آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند.
  5. آن را با آب ولرم بشویید.
  6. هفته ای یک یا دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید.

2. پف چشم و تیرگی دور چشم را کاهش می دهد

چای سبز همچنین می تواند به شما در خلاص شدن از شر چشمان پفی و تیرگی دور چشم کمک کند.

در یک تحقیق، مشخص شد که یک پد کافئین با ویتامین K و روغن شترمرغ دارای خاصیت نرم کنندگی و کاهش تیرگی دور چشم است و باعث بهبود ظاهر ناحیه اطراف چشم می شود.

  1. 2 عدد چای سبز کیسه ای استفاده شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  2. کیسه چای سرد را روی پلک های (بسته) خود قرار دهید.
  3. به مدت 15 دقیقه بنشینید و استراحت کنید.
  4. از این روش درمانی دو بار در روز استفاده کنید تا زمانی که از نتایج راضی شوید.

ماسک زیبایی

3. با علائم پیری مبارزه می کند

چای سبز فواید ضد پیری و آنتی اکسیدانی را ارائه می دهد که می تواند به تأخیر در علائم پیری پوست از جمله افتادگی پوست، آسیب نور آفتاب، لکه های ناشی از بالا رفتن سن، خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.

پلی فنول های موجود در چای سبز به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر کمک می کند که می تواند آسیب قابل توجهی به پوست وارد کرده و روند پیری را تسریع کند. علاوه بر این، حتی می تواند در جلوگیری از سرطان پوست کمک کند.

ماسک صورت چای سبز و ماست برای تأخیر در روند پیری پوست

  • 3 قاشق غذاخوری ماست (ساده)، 1 قاشق غذاخوری برگ چای سبز و مقداری پودر زردچوبه را مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب ولرم بشویید. هفته ای یک یا دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید.
  • از طرف دیگر می توانید برای تهیه خمیر به راحتی 1 قاشق چایخوری چای سبز ماچا و چند قطره آب را مخلوط کنید. برای پوست خشک، 1 قاشق چایخوری چای سبز ماچا، ½ قاشق چایخوری روغن نارگیل فوق العاده بکر و ½ قاشق چای خوری آب گرم را مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا کاملاً خشک شود. سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

ماسک صورت

4. آکنه و جوش را درمان می کند

کاتچین موجود در چای سبز از عوامل ضد باکتری است. آنها در مبارزه با باکتری های ایجاد کننده آکنه کمک می کنند. کاتچین ها حتی به تنظیم عدم تعادل هورمونی در بدن کمک می کنند که برخی از مهمترین دلایل آکنه هستند.

تولید بیش از حد سبوم همچنین ممکن است به تولید آکنه منجر شود. اعتقاد بر این است که چای سبز در کنترل تولید بیش از حد سبوم موثر است. همچنین دارای خاصیت ضد التهابی است که می تواند به کاهش قرمزی و التهاب کمک کند.

  1. ¼ فنجان چای سبز تازه دم کرده و ¼ فنجان آب را مخلوط کنید.
  2. برای استفاده از این محلول روی ناحیه آسیب دیده از یک پد پنبه ای استفاده کنید.
  3. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و بعد آن را با آب خنک بشویید.
  4. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا از شر آکنه خلاص شوید.

5. به عنوان یک تونر پوست کار می کند

چای سبز همچنین به عنوان یک تونر طبیعی پوست عمل می کند. این ماده در از بین بردن آلودگی ها، كاهش منافذ بزرگ و درخشش سالم به پوست شما كمك می كند.

این ماده در مرطوب نگه داشتن پوست که برای پوست سالم ضروری است هم کمک می کند.

  1. 2 فنجان چای سبز دم کرده و بگذارید خنک شود.
  2. چند قطره از هر روغن ضروری که دوست دارید را به آن اضافه کنید.
  3. محلول را به یک بطری اسپری تمیز منتقل کنید.
  4. محلول را روی صورت خود اسپری کنید یا روزانه دو بار آن را با یک پد پنبه ای بر صورت بمالید.

این محلول همچنین توسط افرادی که از مشکلات پوستی رنج می برند از جمله پسوریازیس و روزاسه قابل استفاده است.

ماسک چای سبز

6. رشد مو را تحریک می کند

چای سبز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که رشد مو را تقویت می کند. کاتچین موجود در آن، خاصیت مهار کننده آلفا ردوکتاز دارد که به انسداد DHT (دی هیدروتستوسترون) کمک می کند و یکی از دلایل اصلی ریزش مو است.

حتی می تواند در تقویت رشد موهای جدید کمک کند. چای سبز همچنین در دوری از مشکلات رایج مربوط به مو و پوست سر، مانند پوسته شدن پوست سر و شوره سر مفید است.

مطالعه ای که در سال 2005 در مجله انجمن ملی پزشکی منتشر شد، نشان داد که پلی فنول های موجود در چای سبز به جلوگیری از ریزش مو در بین جوندگان کمک می کند.

  • از چای سبز خنک و تازه استفاده کنید تا موهای خود را بعد از شستشو بشویید. آن را به مدت 10 دقیقه روی سر بگذارید و سپس آن را با آب خنک بشویید. این کار را 2 یا 3 بار در هفته برای چند ماه انجام دهید.
  • همچنین، روزانه چای سبز بنوشید تا به موهای قوی و زیبایی برسید.

7. در برابر آفتاب از پوست محافظت می کند

چای سبز می تواند به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش (UV) خورشید کمک کند. تئوبرومین، پلی فنول ها و اسید تانیک موجود در این ماده با خنثی کردن آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، در تسکین و بهبود پوست آفتاب سوخته موثر هستند.

مطالعه ای در سال 2011 که در مجله ارتباطات تحقیقات بیوشیمیایی و بیوفیزیکی منتشر شد، نشان داد که EGCG موجود در چای سبز با مهار ژن هایی که التهاب را فعال می کنند از ملانوما (نوعی سرطان پوست) جلوگیری می کند.

  • 2 تا 3 فنجان چای سبز دم کرده را مدتی در یخچال بگذارید.
  • یک پارچه نرم را درون چای خیس کنید و به آرامی آن را بر قسمت های آفتاب زده بمالید.
  • روزانه 2 یا 3 بار تکرار کنید تا درد و قرمزی کاهش یابد.

زیبایی پوست

8. مو را براق می کند

چای سبز به غیر از ایجاد موهای قوی و سالم، همچنین می تواند به شما در خلاص شدن از شر چربی پوست کمک کند. به این ترتیب موهای براق و زیبایی به شما می دهد. بعلاوه، به دلیل مشکلات ناشی از آلودگی و استفاده از محصولات سخت شیمیایی شدید مو، می تواند موهای شما را از آسیب بیشتر محافظت کند.

مقادیر بالای پانتنول و ویتامین E و C موجود در چای سبز باعث ترمیم موهای شما می شود.

  1. 2 یا 3 چای سبز کیسه ای را در 4 فنجان آب گرم به مدت یک ساعت قرار دهید.
  2. چای های کیسه ای را برداشته و بگذارید محلول خنک شود.
  3. موهای خود را مرطوب کنید و سپس با این محلول آن را بشویید.
  4. 10 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپو بشویید.
  5. موهای خود را با آب خنک بشویید تا درخشش آن بیشتر شود.
  6. در هفته 2 یا 3 بار از این روش درمانی استفاده کنید.

9. منافذ باز را کوچک می کند

منافذ پوست بزرگ اگر تمیز نشوند در نهایت به باکتری آلوده می شوند. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و قابض، چای سبز در کوچک کردن این منافذ بزرگ مفید است. بنابراین، به صاف و سفت شدن پوست شما کمک می کند.

  • یک فنجان چای سبز تهیه کنید و بگذارید خنک شود. چند قاشق غذاخوری از این چای را به حدود 2 قاشق غذا خوری با خاک رس اضافه کنید تا خمیری شکل شود. این ماسک سفت کننده منافذ را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید کاملا خشک شود. سپس آن را به آرامی پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.
  • همچنین، روزانه چند فنجان چای سبز بنوشید تا سموم بدن را خارج کند.

10. پوست را لایه برداری می کند

بافت تا حدودی خشن برگ های خشک چای سبز به منظور رهایی از گرد و غبار و آلودگی، سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی ها به لایه برداری پوست کمک می کند.

  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز خشک، 1 فنجان شکر، ½ فنجان روغن زیتون فوق العاده بکر و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. آن را روی صورت و یا بدن خود بمالید و به آرامی آن را با حرکات دایره ای پخش کنید. در آخر آن را با آب گرم بشویید. هفته ای یک یا دو بار از این اسکراب استفاده کنید.
  • گزینه دیگر دم کردن 1 کیسه چای سبز در 1/3 فنجان آب است. بگذارید خنک شود. 1 قاشق غذاخوری از این چای سبز را درون یک کاسه بریزید و 2 قاشق غذاخوری شکر را به آن اضافه کنید. اگر به نظر می رسد مخلوط کمی آبکی است شکر بیشتری اضافه کنید. هفته ای یک یا دو بار از این مخلوط به عنوان یک اسکراب لایه بردار پوست استفاده کنید.

انواع ماسک چای سبز برای انواع مختلف پوست

برای پوست نرمال و مختلط

درمان جوش صورت

1. ماسک چای سبز و زردچوبه

زردچوبه اثرات درمانی زیادی روی پوست دارد. این ماده به درمان مشکلات پوستی (مانند آکنه) کمک می کند. آرد نخودچی یک ماده رایج در ماسک های طبیعی درمانی است و پایه ای عالی برای هر نوع ماسک صورت محسوب می شود. به دلیل بافت و خاصیتی که دارد می تواند به از بین بردن کثیفی و سبوم اضافی پوست شما کمک کند.

مواد مورد نیاز:

  • 1 قاشق چایخوری آرد نخودچی
  • ¼ قاشق چایخوری زردچوبه
  • 2 قاشق چای خوری چای سبز تازه دم کرده
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. مخلوط را حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید.
  4. آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

2. پوست پرتقال و چای سبز

پوست پرتقال ممکن است اثرات ضد پیری داشته و باعث تقویت کلاژن و الاستین شود. یک مطالعه عصاره پرتقال را ارزیابی کرده و نشان داد که آنتی اکسیدان ها و فعالیت ضد آنزیمی آن می توانند آن را به یک عامل ضد چروک قوی تبدیل کنند. عسل هم می تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز
  • 1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال
  • ½ قاشق چایخوری عسل
  1. مواد را تا زمانی که مخلوطی غلیط و یکدست به دست آورید ترکیب کنید.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و روی صورت خود با حرکات دایره ای به آرامی پخش کنید.
  3. حدود 15 دقیقه آن را به همان حال بگذارید.
  4. صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

3. ماسک چای سبز و نعناع

روغن نعناع فلفلی (از برگهای آن استخراج می شود) می تواند به کنترل خارش (خارش ناشی از هر مشکل پزشکی) کمک کند. برگ های نعناع نیز ممکن است همین اثر را داشته و به آرامش پوست شما کمک کند. عسل هم می تواند پوست را مرطوب نگه دارد.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری چای سبز
  • 2 قاشق غذا خوری برگ نعناع فلفلی
  • 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  1. مواد را مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. حدود 15 تا 20 دقیقه آن را به همان حال بگذارید.
  4. با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

برای پوست چرب

ماسک پوست چرب

4. آرد برنج و چای سبز

لیمو سرشار از ویتامین C است. ویتامین C موضعی برای کاهش پیری، التهاب و لک های پوستی موثر است. آرد برنج دارای یک بافت درشت است و ممکن است به لایه برداری کمک کند.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری آرد برنج
  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. حدود 15 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی پوست بگذارید.
  4. آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

5. چای سبز و لیمو

این دقیقا یک ماسک صورت نیست بلکه بیشتر شبیه یک تونر است و برای پوست های چرب بسیار مفید عمل می کند. ویتامین C موجود در لیمو به کنترل علائم UV و لک های ناشی از پیری کمک می کند و باعث درخشندگی پوست می شود. چای سبز هم پوست را آرام می کند.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز تازه دم کرده
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  1. مواد را مخلوط کرده و این مخلوط (به عنوان یک تونر) را به صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  2. حدود 10 دقیقه آن را را روی پوست بگذارید.
  3. این مخلوط را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  4. روزی یک بار این کار را تکرار کنید.

6. خاک رس قهوه ای و چای سبز

خاک رس قهوه ای (مولتی میتانی) به از بین بردن سلول های مرده پوست و روغن اضافی، تسکین سوزش و حفظ پوست درخشان کمک می کند.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری مولتی میتانی
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری چای سبز
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و حدود 15 تا 20 دقیقه آن را روی پوست بگذارید. حتما از نزدیک شدن به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. این مخلوط را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  4. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

برای پوست خشک

ماسک خانگی

7. عسل و چای سبز

این دقیقاً یک ماسک نیست. با این حال یک درمان عالی برای پوست های خشک محسوب می شود. عسل نرم کننده است و به مرطوب نگه داشتن و تغذیه پوست کمک می کند. چای سبز باعث کاهش التهاب شده و پوست شما را سالم نگه می دارد.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز
  1. مواد را با هم ترکیب کرده و مخلوط را روی صورت خود بمالید.
  2. حدود 15 تا 20 دقیقه آن را روی صورت بگذارید.
  3. آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  4. یک بار در هفته تکرار کنید

8. خامه و چای سبز

خامه شیر حاوی اسید لاکتیک است. این اسید می تواند به کنترل خطوط و چین و چروک ها و بهبود استحکام پوست کمک کند. بافت شکر هم ممکن است به لخته شدن سلول های مرده پوست کمک کند.

مواد لازم:

  • 2 قاشق چای خوری چای سبز
    1 قاشق چای خوری شیر
    1 قاشق چایخوری شکر خوب
  1. مواد را تا زمانی که مخلوطی یکدست به دست آورید ترکیب کنید.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و روی صورت خود با حرکات دایره ای به آرامی پخش کنید.
  3. حدود 15 دقیقه آن را روی پوست بگذارید.
  4. صورت خود را با آب گرم بشویید و پوست را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

9. چای سبز و آووکادو

آووکادو اغلب در ماسک های صورت درمانی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به عنوان پایه ای عالی برای مخلوط کردن سایر مواد تشکیل دهنده آن است. علاوه بر این، شواهد حکایت از آن دارند که پوست را بسیار صاف و بدون چروک نگه می دارد.

مواد لازم:

  • 1 آووکادو رسیده -پوره شده
  • 2 قاشق چای خوری چای سبز
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. مخلوط را حدود 15 تا 20 دقیقه روی صورت بگذارید.
  4. این مخلوط را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

سایر ماسک های صورت چای سبز

ماسک چای سبز

10. ماسک جوان سازی چای سبز و موز

موز یکی از ترکیبات رایج در ماسک های صورت خانگی است و از خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی عالی برخوردار است. این ماسک پوست را صاف، بدون چروک و نرم نگه می دارد.

مواد لازم:

  • 1 موز رسیده – پوره شده
  • 2 قاشق چای خوری چای سبز
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید.
  3. حدود 15 تا 20 دقیقه آن را روی پوست بگذارید.
  4. آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

11. ماسک چای سبز برای سفید کردن پوست

بافت درشت آرد نخودچی به لایه برداری پوست کمک می کند و تمام سلول های مرده پوست و گرد و خاک را از بین می برد. ویتامین C موجود در لیمو به کاهش تیرگی و لکه های پوست کمک می کند. این ماسک صورت می تواند باعث براق شدن پوست و ترمیم پوست شما شود.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز
  • 1 قاشق چای خوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.
  2. این ماسک را روی صورت بزنید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. حدود 15 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی پوست بگذارید.
  4. مواد را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

12. ماست و چای سبز

ماست حاوی اسید لاکتیک است که ممکن است در لایه برداری ملایم و درخشندگی پوست شما موثر باشد. آب لیمو می تواند به کاهش لک های پوستی کمک کند.

مواد لازم:

  • 1 قاشق چای خوری ماست
  • 1 قاشق چای خوری آب لیمو
  • 1 قاشق چای خوری چای سبز
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. حدود 15 تا 20 دقیقه آن را روی صورت بگذارید.
  4. این مخلوط را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک چای سبز

اگرچه داروهای خانگی به عنوان داروهایی بی خطر و بدون عوارض جانبی مورد حمایت قرار می گیرند اما عاری از عارضه هم نیستند. اگر از موادی استفاده کنید که متناسب با پوست شما نباشد، ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنید.

اثرات جانبی ماسک های صورت چای سبز: نکاتی که باید دنبال کنید

ممکن است در صورت حساسیت به هر نوع ماده استفاده شده در ماسک صورت، عوارض جانبی را تجربه کنید. از این رو چند نکته را در خاطر داشته باشید:

  • موادی مانند لیمو و عسل ممکن است در صورت حساسیت به آنها باعث تحریک پوست شوند. در صورت حساسیت به گرده گل، از مصرف عسل طبیعی خودداری کنید. آب لیمو باعث حساس شدن پوست می شود. از این رو، هنگامی که بعد از استفاده از آب لیمو بیرون می روید، حتما ضد آفتاب استفاده کنید. در غیر این صورت، پرتوهای UV ممکن است به پوست آسیب برساند.
  • از مواد مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید یا ممکن است دچار جوش شوید. به عنوان مثال، اگر از خامه شیر روی پوست چرب استفاده می کنید، ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کند.
  • همیشه قبل از استفاده از مواد روی پوست، آزمایشی روی قسمت کوچکی از پوست انجام دهید. مواد را مخلوط نکنید مگر اینکه آنها را به طور جداگانه آزمایش کنید.
  • همچنین بیش از 1 تا 2 بار در هفته از ماسک خانگی استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از ماسک ها ممکن است به سد طبیعی پوست آسیب برساند.

در صورت بروز هرگونه مشکل پوستی که بیش از یک هفته شما را آزار دهد، از مشورت با پزشک دریغ نکنید. در هر صورت نمی توانید از آسیب پوستی فرار کنید. با این حال، هنگامی که به روش صحیح از پوست مراقبت می کنید، مطمئنا می توانید علائم آسیب را کاهش داده و پوست خود را سالم نگه دارید. این ماسک های صورت چای سبز را بعد از انجام آزمایش حتما امتحان کنید تا نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده نمایید.

منبع:

top10homeremedies

stylecraze

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی