آشپزي و شيريني پزي تناسب اندام سبك زندگي سلامت

طرز تهيه 7 نوشيدني لاغركننده

در اين مقاله از 7 گنج ، طرز تهيه چند اسموتي لاغر كننده را براي علاقمندان به تناسب اندام گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد...

در اين مقاله از 7 گنج ، طرز تهيه چند اسموتي لاغر كننده را براي علاقمندان به تناسب اندام گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد…

اسموتي هاي لاغركننده
اسموتي هاي لاغركننده

طرز تهيه 7 نوشيدني لاغركننده:

اسموتی کره‌ی بادام زمینی و موز

مناسب برای یک وعده

ارزش غذایی در هر وعده: ۳۶۶ کالری، ۱۸ گرم پروتئین، ۴۰ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۳۲ گرم قند، ۱۶.۵ گرم چربی، ۳.۵ گرم چربی اشباع، ۱۵۱ میلی‌گرم سدیم.

  • نصف فنجان، شیر بدون چربی
  • نصف فنجان، ماست ساده‌ی بدون چربی
  • ۲ قاشق غذاخوری، کره‌ی بادام زمینی طبیعی و بدون نمک
  • یک چهارم موز بسیار رسیده
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۴ تکه یخ

طرز تهیه: تمام مواد تشکیل دهنده را در مخلوط کن بریزید، و تا زمانیکه یکدست شود با هم مخلوط کنید، سپس آن را در یک لیوان بلند بریزید و سرو کنید.

اسموتی زغال اخته و ماست وانیلی

مناسب برای یک وعده

ارزش غذایی در هر وعده: ۴۴۳ کالری، ۱۸ گرم پروتئین، ۶۳ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ۵۷ گرم قند، ۱۴.۵ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع، ۲۲۱ میلی‌گرم سدیم.

  • یک فنجان شیر خامه گرفته، یا شیر سویا
  • ۱۷۰ گرم، ماست وانیلی
  • ۱ فنجان، زغال اخته تازه
  • یک مشت یخ، یا یک فنجان زغال اخته‌ی یخ زده
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن کتان

طرز تهیه: شیر، ماست و زغال اخته‌ی تازه و یخ (یا زغال اخته‌ی یخ زده) را در مخلوط کن بریزید، و حدود ۱ دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را در یک لیوان بریزید و در آن، روغن کتان ریخته و بهم بزنید.

 

اسموتی شکلات – تمشک

مناسب برای یک وعده

ارزش غذایی در هر وعده: ۴۶۲ کالری، ۱۶ گرم پروتئین، ۷۷ گرم کربوهیدرات، ۱۰ گرم فیبر، ۶۴ گرم قند، ۱۳.۵ گرم چربی، ۷.۵ گرم چربی اشباع، ۱۷۴ میلی گرم سدیم.

  • نصف فنجان شیر خامه گرفته، یا شیر سویا
  • ۱۷۰ گرم، ماست وانیلی
  • یک چهارم فنجان چیپس شکلات
  • ۱ فنجان تمشک تازه
  • یک مشت یخ یا یک فنجان تمشک یخ زده

طرز تهیه: تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و حدود ۱ دقیقه با هم مخلوط کنید، سپس آن را در لیوان بریزید و با قاشق بخورید.

 

اسموتی هلو

مناسب برای یک وعده

ارزش غذایی در هر وعده: ۲۱۳ کالری، ۹ گرم پروتئین، ۲۶ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۲۲ گرم قند، ۹ گرم چربی، ۱ گرم چربی اشباع، ۱۰۳ میلی‌گرم سدیم.

  • ۱ فنجان، شیر خامه گرفته
  • ۱ فنجان، هلوی یخ زده بدون شکر
  • ۲ قاشق چایخوری، روغن کتان ارگانیک که با روش کلد پرس استخراج شده

طرز تهیه: شیر و هلوی یخ زده بدون شکر را در مخلوط کن بریزید و یک دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در لیوان بریزید و به آن روغن کتان اضافه کنید و بهم بزنید.

 

اسموتی لیمو – پرتقال

مناسب برای یک وعده

ارزش غذایی در هر وعده: ۴۲۰ کالری، ۱۸ گرم پروتئین، ۵۷ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۵۴ گرم قند، ۱۴ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع و ۲۱۹ میلی‌گرم سدیم.

  • ۱ فنجان شیر خامه گرفته، یا شیر سویا
  • ۱۷۰ گرم ماست لیمویی
  • ۱ پرتقال متوسط پوست کنده و قطعه قطعه شده
  • یک مشت یخ
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن کتان

طرز تهیه: شیر، ماست، پرتقال و یخ را در مخلوط کن بریزید و حدود یک دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در لیوان بریزید و روغن کتان را به آن اضافه کنید و به هم بزنید.

 

اسموتی آناناس

مناسب برای یک وعده

ارزش غذایی در هر وعده: ۲۷۱ کالری، ۹ گرم پروتئین، ۳۰ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۲۹ گرم قند، ۱۴ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع، ۱۰۴ میلی‌گرم سدیم.

  • ۱ فنجان، شیر خامه گرفته
  • ۴ اونس تکه‌های کنسرو آناناس
  • یک مشت یخ
  • یک قاشق غذاخوری روغن کتان که با روش کلد پرس استخراج شده

طرز تهیه: شیر و تکه‌های آناناس را در مخلوط کن بریزید. یخ را اضافه کرده و حدود یک دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس آن را در لیوان بریزید و روغن بذر کتان را به آن اضافه کرده و به هم بزنید.

 

اسموتی توت فرنگی

مناسب برای یک وعده

ارزش غذایی در هر وعده: ۲۱۶ کالری، ۹ گرم پروتئین، ۲۶ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۱۹ گرم قند، ۹.۵ گرم چربی، ۱ گرم چربی اشباع، ۱۰۶ میلی گرم سدیم.

  • ۱ فنجان، شیر خامه گرفته
  • ۱ فنجان، توت فرنگی یخ زده بدون شکر
  • ۲ قاشق چایخوری، روغن بذر کتان ارگانیک که با روش پرس سرد استخراج شده

طرز تهیه: شیر کم چرب و توت فرنگی را در مخلوط کن بریزید و باهم مخلوط کنید سپس آن را در لیوان ریخته، روغن بذر کتان را اضافه کنید و به هم بزنید.

 

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

 

برگرفته از مجله تناسب اندام

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی