سبك زندگي موفقيت در زندگي

شکست عشقی در زنان و 6 راه برای پشت سر گذاشتن آن

تقویم فارسی اندروید

آیا برایتان پیش آمده با تمام وجود عاشق کسی باشید که هیچ احساسی نسبت به شما ندارد؟ درد دوست داشتن کسی که شما را دوست ندارد بسیار سنگین و غیر قابل تحمل است. مطمئنا در شکست عشقی و جدایی احساس عاشقانه ای در میان نیست و حسی ویرانگر را به دنبال دارد. تحمل این شکست به خصوص در زنان که احساسی تر هستند بسیار سخت تر است. ما اینجا 6 راه ساده را معرفی خواهیم کرد تا مشکلات پیش رو را پشت سر بگذارید.

شکست عشقی

چطور می توان با شکست عشقی کنار آمد؟

1. هیچ راهی برای جلوگیری از جدایی در عشق وجود ندارد. قلب شما شکسته می شود اما این یک حس جسمانی حقیقی نیست. در حقیقت همه انسان ها می دانند که قلب واقعا نمی تواند شکسته شود اما یک درد فیزیکی در قفسه سینه عاشق به وجود می آید. تحقیقات اخیر نشان داده اند که ما یک زخم عاطفی را در خود احساس می کنیم. واژه هایی همچون “دلشکسته”، “روح زخمی” و “احساس درد” ساده نیستند. یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان به تازگی عنوان کرده اند که درد احساسی همان بخش از مغز را فعال می کند که با درد فیزیکی تحریک می شود.

بنابراین برای شروع بپذیرید که شما زخمی هستید و باید از خودتان مراقبت کنید. باید صبور و مهربان باشید و در صورتی که بیماری جسمی دارید، خود را تقویت نمایید. این بدان معنا نیست که باید به رختخواب بروید و وقت تان را هدر دهید. این به شما کمک نمی کند اما اگر در محل کار یا مشغول تحصیل هستید به خودتان سخت نگیرید. اگر زندگی تان را به خاطر یک شکست عشقی متوقف کنید همیشه احساس درد و ناراحتی خواهید داشت. پس به یاد داشته باشید که زندگی ادامه دارد.

2. بدانید که شما تنها نیستید. طبق یک نظرسنجی در حوزه روانشناسی اجتماعی، 98% از ما حداقل یک بار دچار شکست عشقی شده ایم. از عواقب جدایی در عشق این است که شما احساس غم، اندوه، تنهایی و دل شکستگی می کنید. شما احساسی بد با شرمندگی را تجربه خواهید کرد و در نهایت عمیقا شروع به نگرانی می کنید که بسیار اشتباه است.

شما سوالاتی دردناک از خود می پرسید و ممکن است برای رسیدن به آرامش به خوردن غذا، بستنی و شیرینی روی آورید و مدام به خود خواهید گفت بله من یک زن چاق و پر خورم و شاید او به این خاطر است که مرا دوست ندارد. نیازی به غصه خوردن نیست. شاید شما دو نفر فقط برای اینکه شریک زندگی هم باشید مناسب نیستید. همین!

شکست عشقی

3. سعی کنید درک کنید آیا دل بستن به کسی که هیچ علاقه ای به شما ندارد، تبدیل به یک عادت در زندگی شما شده است؟ روانشناسان معتقدند عشق ورزیدن به کسی که شما را رد می کند می تواند یک الگوی تکراری برای برخی از افراد باشد. این ممکن است ریشه در کودکی افراد داشته باشد به خصوص اگر “دلبستگی ناامن” را تجربه کرده باشند. این بدان معنی است که بزرگسالانی که به آنها وابستگی داشتند به طور مرتب در دسترس نبودند بنابراین چنین افرادی مدام طعم جدایی و به گونه ای شکست عشقی را از کودکی چشیده اند.

یکی از راه های فکر کردن در این مورد این است که از خودتان بپرسید آیا قبلا هم پیش آمده کسی را دوست داشته باشید که شما را رد کرده است؟ سعی کنید صادقانه ارزیابی کنید تا ببینید نوعی عادت وجود دارد یا خیر. اگر چنین احساسی دارید سعی کنید به یک روانشناس مراجعه کنید تا مشکل حل شود.

4. از خودتان بپرسید آیا ترجیح می دهید هرگز هیچکسی را دوست نداشته باشید؟ به قول آلفرد لرد تنیسون “از دست دادن عشق بهتر از آن است که هرگز عاشق نشوید.”

شاید در لحظات پس از جدایی که درد شکست عشقی را پشت سر می گذارید فکر کنید نباید هرگز عاشق می شدید اما گاهی در چنین روزهایی، نکات زیبایی وجود دارد. اینها دقیقا لحظات زندگی ما را می سازند.

5. شاید این نکته چندان سودمند نباشد اما شواهدی وجود دارد که اثبات می کند عشق نافرجام هم به عاشق و هم به معشوق آسیب می زند. در یک مطالعه بیش از 200 نفر از طرفین شکست عشقی مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد معشوق هم پس از جدایی از احساس گناه و اضطراب رنج می برد و احساس قربانی شدن دارد.

6. در نهایت تلاش برای جستجوی پایان رابطه را تمام کنید. یکی از سخت ترین قسمت های عشق نافرجام این است که طرف مقابل هرگز آنچه شما می خواهید را به شما نمی دهد. شما شاید به دنبال شواهدی مبنی بر اینکه کار تمام شده باشید اما آنچه شما واقعا می خواهید اثبات این واقعیت است.

این ممکن است کمی سختگیرانه به نظر برسد اما در واقع دو راه حل وجود دارد:

یکی اینکه شما می پذیرید این در طولانی مدت تبدیل به عادت و الگوی زندگی شما شده و می خواهید با آن زندگی کنید. اگر به این نتیجه رسیدید سعی کنید راه هایی را پیدا کنید که با آن راحت باشید. دوم اینکه سعی کنید همه چیز را به راحتی پشت سر بگذارید بدون آنکه به رابطه قبلی فکر کنید.

منبع : psychologytoday

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی