سبك زندگي موفقيت در زندگي

راهنمای گام به گام برای رسیدن به آرزوها و خواسته ها

تقویم فارسی اندروید

آیا شما هم برای رسیدن به آرزوها و خواسته هایتان جمله معروف ” از شنبه شروع می کنم” را به خود می گویید؟ اگر چنین است، ممکن است زمان تغییر رسیده باشد. این حتی نیاز نیست یک تغییر بزرگ باشد، یک تغییر ساده برای نقش فعلی شما می تواند تمام تفاوت ها را ایجاد کند.

رسیدن به آرزوها

مهمترین چیز این است که شما بتوانید آنچه را که واقعا می خواهید انجام دهید. بدین ترتیب این تنها یک مسئله برای قرار دادن یک طرح در جهت چگونگی رسیدن به آرزو و خواسته هایتان است. چنین امری ممکن است ناامید کننده باشد اما به یاد داشته باشید اولین گام همیشه سخت ترین است.

گام اول: خود ارزیابی

بیشتر در مورد شغل فعلی تان فکر کنید. آیا از آن لذت می برید؟ لیستی از چیزهایی را که در داخل و خارج از کار انجام می دهید و باعث خوشحالی شما می شوند تهیه کنید. آنها می توانند کارهای کوچک روزمره یا مسئولیت های نامنظم بیشتری باشند. در حال حاضر نگاهی به لیست خود بیندازید. آیا هر گونه روند یا الگویی را می بینید؟ این می تواند به این معنی باشد که فعالیت های مورد علاقه شما به یک صنعت یا نقش خاصی که باعث رشد شما می شود اشاره می کند. یا ممکن است یکی از چیزهایی که شما آن را ذکر کرده اید، زمانی که آن را می نویسید، متوجه می شوید که این چیزی است که می خواهید روی آن متمرکز شوید.

گام دوم: امکانات را کاوش کنید

اکنون که شما می دانید که واقعا خواسته ها و آرزوهایتان چه هستند و به چه چیزی علاقه مند هستید، وقت آن است که بدانید چطور می توانید به آن دست یابید. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر به عنوان یک حسابدار در یک شرکت مشغول به کار هستید و شما نوشتید که اشتیاق شما “به دیگران کمک کردن است”، ممکن است بخواهید سعی کنید کار یا مشارکت داوطلبانه ای در یک سازمان غیر انتفاعی انجام دهید که در این مورد یعنی حسابداری تمرکز دارد. این بدان معنا نیست که شما باید یک کارگر اجتماعی یا سازمان دهنده باشید: شما می توانید مهارت های حسابداری خود را به یک سازمان با هدف اجتماعی تبدیل کنید.

گام سوم: ایده های خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید

هنگامی که شما ایده ای از چگونگی رسیدن به آرزوها و خواسته های خود دارید که باعث خوشحالی شما می شود کافیست کمی تحقیقات در رابطه با موارد مورد نیاز انجام دهید و به عزیزانتان بگویید. مهم است که خانواده را در تصمیمات حرفه ای دخالت دهیم، نه تنها به این دلیل که آنها به نحوی تحت تأثیر آنها هستند، بلکه به این دلیل که آنها می توانند مشاوره و پشتیبانی ارائه دهند. آنها ممکن است برخی نکات را که شما در نظر نگرفتند، یادآوری کنند یا حتی ممکن است بتوانند یک پیشنهاد ارزشمند ارائه دهند که به شما کمک کند وارد کار یا صنعت مورد علاقه خود شوید.

گام چهارم: طرح خود را بنویسید

اکنون که همه این دانش و دیدگاه ها را به دست آورده اید، وقت آن است که قلم و کاغذ بردارید و شروع به ایجاد یک برنامه مشخص کنید. همه ملاحظات را از قبیل اینکه چقدر پول برای گذراندن دوره شغلی شما لازم است، ارزیابی کنید. اگر مطالعه لازم است، چه زمانی باید آغاز شود و چه زمانی برنامه های کاربردی به اجرا در می آید؟ همچنین می توانید از اپلیکیشن های برنامه ریز حرفه ای برای هدایت خود استفاده کنید. در مورد آنچه شما باید انجام دهید، در واقع چگونه چگونه انجام دادن و چه زمانی دادنش مهم است.

گام پنجم: محاکمه

شما فکر و استراتژی تان را انجام داده اید؛ اکنون زمان آن است که طرح خود را به معرض آزمون بگذارید. یک روش خوب برای امتحان کار رویایی جدید شما این است که آن را آزمایش کنید. این می تواند به شکل یک کارآموزی، یک نقش داوطلب یا یک کار معمولی باشد. گزینه های زیادی وجود دارد که نیازی به تعهد بلند مدت ندارند و مهم نیست چند مسیر را امتحان کنید، تا زمانی که یکی را انتخاب نمایید. از دوستان و خانواده تان بپرسید، در اینترنت جستجو کنید و رسانه های اجتماعی را برای فرصت ها بررسی کنید.

گام ششم: انجام دهید

زمان آن فرا رسیده است که برای رسیدن به آرزوها و اهدافتان عمل کنید. اکنون شما آماده هستید که به دنبال آرزوها و خواسته های خود بروید. آیا شما هیجان زده هستید؟ باید هم باشید شما به سختی کار کرده اید تا اینجا را پیدا کنید و تغییر مناسب برای شما زمان بر خواهد بود، پس عجله نکنید. شور و شوق شما برای انجام کاری که دوست دارید و حمایت خانواده و دوستانتان، مطمئنا شما را در دوره گذار و فراتر از آن حفظ می کند.

منبع:

seek

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی