ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج موفقيت در زندگي

علائمی که نشان می دهند رابطه عاشقانه شما می تواند یک عمر دوام داشته باشد.

تقویم فارسی اندروید

تمام کسانی که ازدواج می کنند هیچگاه پیشبینی نمی کنند که رابطه عاشقانه شان ممکن است به طلاق منجر شود. اگر چنین فکر می کردند خانه ای نمی خریدند و جهیزیه نمی چیدند. با این حال آمار طلاق به شکل تاسف باری در حال افزایش است و این در سراسر دنیا وجود دارد اما نگران نباشید و نیمه پر لیوان را ببینید. شاید شما جزء آن دسته از افرادی باشید که رابطه عاشقانه تان تا آخر عمر دوام داشته باشد.

رابطه عاشقانه
راهنمای ازدواج

شما به راحتی می توانید جزء این دسته از افراد باشید زیرا نشانه های مشهودی وجود دارند که اثبات می کنند رابطه عاشقانه شما در چه جایگاهی قرار دارد. اگر به تازگی این رابطه عاشقانه در زندگی تان شکل گرفته است، مطلب زیر را بخوانید تا درباره ادامه آن اطمینان خاطر حاصل کنید. اگر مدتهاست که ازدواج کرده اید نیز خواندن این مقاله می تواند برای شما موثر واقع شود و راهکارهای مفیدی پیش پایتان قرار دهد پس به نشانه ها خوب دقت نمایید.

انجام کارهای کوچک

رابطه عاشقانه
به یاد بیاورید در شروع رابطه عاشقانه تان برای شریک خود چه می کردید؟ آیا نامش را در گوشه و کنار دفترچه یادداشت خود می نوشتید؟ آیا علاقه داشتید مدام برایش هدایای ریز و درشت بخرید؟ ممکن است مدتی از رابطه شما گذشته باشد و اکنون این احساسات کمی فروکش کرده باشند اما اگر هنوز هم گاهی چنین کارهایی انجام می دهید این نشانه خوبیست.
کیمبرلی هرشنسون که یک روان درمانگر و مشاور زوجهاست می گوید: اگر برخی از رفتارهای دوران دوستی تان را هنوز هم انجام می دهید یعنی رابطه درستی دارید. این کارها می تواند ارسال یک پیامک در طول روز و یا بوسیدن یکدیگر هنگام ترک خانه باشد. شما با این کار به یکدیگر می گویید که نمی توانید برای دیدن هم صبر کنید. این نشانه بزرگی برای یک رابطه خوب محسوب می شود.

قرار های عاشقانه

رابطه عاشقانه
زندگی برای برخی از زوج ها می تواند بسیار سخت باشد اگر مدیریت خانه و کارهای روزمره و همچنین نگهداری از بچه ها را بر عهده داشته باشند. علاوه بر اینها کار در خارج از منزل هم می تواند مسئولیت زوج ها را بیشتر کرده و کمتر وقت آزاد برای یکدیگر داشته باشند اما اگر با همه این اوصاف باز هم زمانی را برای خود و همسرتان اختصاص دهید می تواند به تحکیم پیوندتان کمک بسزائی کند. یکی از راه های پیشنهادی این است که میز شام را بچینید و آن را با شمع و گل تزئین کنید. یک شب در هفته را می توانید به شب عاشقانه خود اختصاص دهید. این کار می تواند شما را به هم نزدیک تر کند. حتی می توانید اگر امکانش را دارید یک شب را دو نفره بیرون از خانه بگذرانید. شاید در این صورت رابطه فیزیکی شما تبدیل به رابطه کلامی شود اما مهم این است که زمانی را برای خلوت دو نفره خود صرف نمایید.

رابطه جنسی منظم

رابطه عاشقانه جنسی
ممکن است صحبت درباره این مبحث هنوز تابو باشد اما رابطه جنسی یکی از نشانه هاییست که عمر و شیرینی رابطه را افزایش می دهد. سعی کنید رابطه جنسی منظم داشته باشید حتی اگر برای آن ناچار به برنامه ریزی می شوید. این به کاهش تنش در شما کمک می کند و در طولانی مدت باعث موفقیت در زندگی تان می شود.
هرشنسون می گوید: این یک نشانه عالیست اگر شما رابطه فیزیکی داشته باشید حتی اگر این رابطه تنها به یک بوسه یا لمس غیر جنسی منتهی شود باز هم مفید واقع می شود. وقتی دو شریک به طور فیزیکی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، به لحاظ احساسی نیز به یکدیگر متصل می شوند.

وقت گذراندن با یکدیگر

رابطه عاشقانه
بسیاری از روابط در ابتدا فوق العاده هستند و بسیار گرم و هیجان انگیز و پر شور پیش می روند اما هر زوجی باید پس از عبور از مرحله ماه عسل با مشکلات مقابله کند. بسیاری از شادی ها به طور طبیعی و به مرور زمان کمرنگ می شوند اما یک زوج موفق باید با آن مبارزه کرده و لذت های روزانه ای برای خود دست و پا کنند. اگر شریک زندگی خود را دوست دارید به دنبال راهکارهایی باشید که با یکدیگر وقت بگذرانید. می توانید وعده های غذایی را با هم میل کنید و یا با هم به خرید بروید. تماشای سریال هم راهی مفید برای وقت گذراندن با یکدیگر است.

سازش کردن

رابطه عاشقانه
توانایی سازش و مصالحه برای موفقیت در بسیاری از جنبه های زندگی یک رکن اساسی محسوب می شود. اینکه با همکارانتان همکاری می کنید و با دوستان خود کنار می آیید می تواند به رشد و تحکیم رابطه عاشقانه تان نیز کمک کند. یک رابطه طولانی مدت نیاز به افراد انعطاف پذیر دارد تا برای اطمینان از خوشبختی خود گاهی گذشت کنند. اگر شما و شریک زندگی تان همیشه در مشکلات به دنبال راه حلی مناسب می گردید، این نشان می دهد که شما یک زوج خوشبخت هستید. این مسئله می تواند در انتخاب یک فیلم نمود پیدا کند و یا حتی تصمیم گیری برای مهاجرت به یک شهر یا کشور دیگر باشد. در هر صورت اگر در تصمیم گیری با شریک خود هر دو انعطاف به خرج می دهید و با هم سازش می کنید یعنی رابطه عاشقانه تان در مسیر درستی قرار دارد.

غلبه بر مصیبت

رابطه عاشقانه
لحظات غم انگیز در زندگی هر کسی اجتناب ناپذیر است. از دست دادن یکی از عزیزان، اخراج شدن از محل کار و یا هر آسیب روحی دیگری ممکن است برای افراد پیش آید اما اگر شریک زندگی شما همراهتان باشد می توان تمام سختی ها را پشت سر گذاشت و به او تکیه کرد. غلبه بر مصیبت یک توافق دو طرفه است. کسی باید باشد که به شما کمک کند اگر خودتان قادر نیستید به تنهایی از پس مشکلات برآیید. این کار رابطه شما را محکم تر می کند و توانایی اداره مشکلات زندگی را در شما افزایش می دهد. در نتیجه رابطه شما عمر طولانی تری خواهد داشت.

جنگ نرم

رابطه عاشقانه
تعارض یک رویداد طبیعی است و بین هر انسانی از جمله والدین و فرزندان، خواهر و برادر و پارتنر عشقی به وجود می آید. اگر بتوانید در مدت زمانی طولانی با دیگران به توافق برسید، شانس این را دارید که عمر رابطه تان طولانی شود. اگر می خواهید با دیگران بجنگید سعی کنید مبارزه ای عادلانه داشته باشید. راز پیشگیری از درگیری های شدید و طوفانی، فقط و فقط عدالت است. این نشانه ای از احترام گذاشتن به دیگران است و می تواند به مناظره ای سازنده تبدیل شود. همچنین بین دو نفر صمیمیت عاطفی بیشتری ایجاد می کند. بنابراین اگر شما هنگام بروز اختلاف از کنترل خارج می شوید، مدیریت ضعیفی در حل اختلاف دارید و بهتر است رفتارتان را اصلاح کنید.

تشویق برای رشد یکدیگر

رابطه عاشقانه
همه افراد در طول زمان به نوعی رشد و تغییر می کنند. این بدان معناست که همسر شما تغییر می کند و مهم است که شما در این راه او را تشویق نمایید. نباید همسر خود را محدود کنید تا با نیازهای خودتان منطبق باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که فضای لازم برای رشد و پیشرفت طرف مقابل تان را فراهم می کنید. دوست داشتن کسی برای مدت زمان طولانی به معنای کمک به پیشرفت و خوشحال کردن اوست. این باعث می شود که رابطه تان در عین گذر عمر پویاتر شود و احساس سالخوردگی به طرفین دست ندهد. اگر شریک زندگی تان به جای تهدید کردن شما را تشویق می کند این نشانه خوبی برای ادامه زندگی با اوست.

کنجکاوی درباره یکدیگر

رابطه عاشقانه
آیا شریک زندگی شما وقتی به خانه می رسد شما را سوال پیچ می کند و می خواهد پاسخ دقیقی بشنود؟ آیا آنها را صادقانه از شما می پرسد؟ اگر چنین است این نشانه خوبیست که در مورد شما کنجکاو است. این کنجکاوی، تمایل و میزان اهمیت دادن او به شما را نشان می دهد. برخی از زوج ها از این کنجکاوی تعجب کرده و واکنش منفی نشان می دهند اما همیشه کنجکاوی بد نیست به شرطی که شک و بد دلی در آن سهیم نباشد. کنجکاوی همیشه به معنای دخالت کردن و محدود کردن نیست.

در اولویت قرار دادن رابطه

رابطه عاشقانه و اولویتها
حفظ رابطه بلند مدت انرژی خاصی از هر دو طرف می طلبد. این به این معنی است که زمان کافی برای یکدیگر اختصاص دهید تا اطمینان حاصل شود که رابطه برای هر دو شما کار می کند. اگر شریک شما همواره رابطه تان را در اولویت امور قرار می دهد یعنی شانس تداوم رابطه تان بسیار زیاد است.

انتقاد سازنده

رابطه عاشقانه
آیا تا به حال از شما خواسته اند که عادت های خود را تغییر دهید؟ یا برخی از رفتارهای ناپسندتان را کنار بگذارید؟ در هر صورت افراد در روابط طولانی مدت نمی توانند هر چیزی را نادیده بگیرند. به گفته روان پزشک مارک زولا در رابطه شاد و سالم گهگاهی نقد کردن هم وجود دارد. هر چند این انتقاد باید به دور از ناسزاگویی و ناامید کنندگی باشد. افرادی که قصد تخریب ما را ندارند ممکن است به سادگی از ما بخواهند که خود را تغییر دهیم. این نوع انتقاد می تواند سازنده باشد و به تحکیم رابطه کمک کند. نباید به آن با دید تحقیر و سرزنش نگاه کرد.

احترام به نظرات یکدیگر

رابطه عاشقانه
در یک رابطه بسیار مهم است که شریک زندگی شما به نظرات شما گوش دهد و به آنها احترام بگذارد حتی اگر در نهایت تصمیمی که می گیرد با نظر شما مخالف باشد اما این گوش دادن می تواند نشانه خوبی به شمار برود. رمز موفقیت یک رابطه این است که هر دو طرف به نظرات یکدیگر گوش فرا دهند و برای تصمیمات هم ارزش قائل شوند. بنابراین تا زمانی که شما و شریک زندگی تان در مورد همه امور نظرات تان را بررسی می کنید، رابطه تان طوفانی نخواهد شد.

رعایت ادب در رابطه عاشقانه

رابطه عاشقانه
در رابطه عاشقانه خود هیچگاه قدرت ادب را دست کم نگیرید. با گفتن کلماتی مثل لطفا، شما و سپاسگذارم رابطه دلپذیرتری خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است که این مسئله علیرغم ساده بودنش به طرز محسوسی در دوام یک رابطه عاشقانه تاثیرگذار است. اختلافات نباید با کلمات رکیک آلوده شوند و قدردانی و مهربانی به یکدیگر کلید موفقیت روابط طولانی مدت است.

منبع : thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی