سلامت سلامت جنسي و زناشويي

دلیل گریه کردن در حین رابطه جنسی چیست؟

تقویم فارسی اندروید

برای بسیاری از افراد، رابطه جنسی یک عمل بسیار احساسی است. هنگام داشتن رابطه جنسی، ممکن است متوجه شوید که احساسات بسیاری از لذت تا شادی را تجربه می کنید. حتی ممکن است برخی افراد آنقدر تحت تأثیر احساسات قرار گیرند که شروع به گریه کردن در حین رابطه جنسی کنند.

اگر تا به حال خودتان یا پارتنرتان در موقعیت گریه کردن در حین رابطه جنسی قرار گرفته اید، اولین چیزی که باید بدانید این است که در اکثر موارد کاملا طبیعی است. در حالی که ممکن است نسبتاً خجالت آور باشد، معمولاً جای نگرانی نیست. این مقاله کمک می کند تا بفهمید چرا این اتفاق افتاد و اگر می خواهید چه کاری می توانید انجام دهید تا از تکرار آن جلوگیری کنید.

این مقاله به این موضوع می پردازد که گریه کردن در حین رابطه جنسی چرا اتفاق می افتد و بعد از وقوع آن چه باید کرد.

گریه کردن در حین رابطه جنسی

گریه کردن در حین رابطه جنسی چه دلیلی دارد

اگر تا به حال در حین رابطه جنسی گریه کرده اید، سوال فوری که از خود می پرسید این است که “چرا؟” به خصوص اگر به نظر می رسد که اشک ناگهانی و بی هیچ دلیلی سرازیر شده است. در حالی که گریه معمولاً با غم و اندوه همراه است، بسیاری از احساسات می توانند باعث گریه شما شوند، از خوشحالی گرفته تا ناامیدی.

شما درد می کشید

رابطه جنسی هرگز نباید دردناک باشد. اگر در حین رابطه جنسی درد دارید، ممکن است باعث گریه شما شود. برای جلوگیری از این امر، در صورت احساس درد فوراً به همسر خود اطلاع دهید.

درد حین رابطه جنسی که به نام دیسپارونی نیز شناخته می شود، ممکن است در نتیجه عفونت، آسیب یا به دلیل کمبود روان کننده باشد.

زنان مبتلا به بیماری به نام واژینیسموس اغلب در حین رابطه جنسی احساس درد می کنند. واژینیسموس وضعیتی است که رابطه جنسی دخول را برای زنان دشوار می کند. معمولاً باید با ترکیبی از دارو و درمان رفع شود.

شما غمگین یا افسرده هستید

اگر با احساس غم و اندوه یا افسردگی دست و پنجه نرم کرده اید، این احساسات در طول رابطه جنسی از بین نمی روند، حتی اگر رابطه جنسی یک فعالیت لذت بخش باشد. اگر غمگین یا افسرده هستید، ممکن است در لحظات تصادفی روزتان ناگهان گریه کنید و این ممکن است شامل رابطه جنسی نیز باشد.

افسردگی یک وضعیت چالش برانگیز است که باید با دارو، درمان یا ترکیبی از هر دو درمان شود.

شما خوشحال هستید

باور کنید یا نه، ممکن است در حین رابطه جنسی فقط به این دلیل که بسیار خوشحال هستید گریه کنید. این ممکن است به این دلیل باشد که شما در حال داشتن رابطه جنسی با شریکی هستید که عمیقاً دوستش دارید یا واقعاً از رابطه جنسی با شریک زندگی خود لذت می برید. بنابراین، اگر متوجه شدید که دارید گریه می کنید، جلوی خود را نگیرید و اجازه دهید اشک جاری شود، زیرا بسیار سرحال هستید.

این می تواند یک لحظه پیوند صمیمی بین شما و همسرتان باشد. مطمئناً ضروری است که به او بگویید در حال گریه کردن هستید زیرا بسیار خوشحال هستید تا شریک زندگی خود را نگران نکنید.

شما از داشتن رابطه جنسی خجالت می کشید

بسیاری از مردم با راحت بودن در مورد رابطه جنسی مشکل دارند. این عمدتا زمانی اتفاق می افتد که خارج از ازدواج یا یک شراکت متعهد باشد. حتی برخی افراد رابطه جنسی را یک عمل کثیف می دانند.

اگر فردی هستید که به رابطه جنسی به عنوان یک عمل شرم آور فکر می کنید، مهم است که این احساسات را برای داشتن و لذت بردن راحت از رابطه جنسی فراموش کنید.

فرض کنید در مورد داشتن رابطه جنسی با یک فرد خاص یا در یک موقعیت خاص، احتیاط دارید. در این صورت، رابطه جنسی را تا زمانی که این احساسات برطرف نشده و احساس راحتی بیشتری در رابطه جنسی داشته باشید، متوقف کنید.

شما به تازگی ارگاسم داشته اید

برخی از افراد متوجه می شوند که هر بار که به ارگاسم می رسند، کمی گریه می کنند. ارگاسم یک واکنش شدید بدن به لذت هنگام داشتن رابطه جنسی است.

در مطالعه‌ ای در سال ۲۰۱۷، محققان دریافتند که افراد طیف وسیعی از احساسات را تجربه می‌کنند، از گریه گرفته تا عطسه و حملات پانیک پس از ارگاسم. این پدیده به عنوان پدیده “peri-orgasmic” شناخته می شود و نادر است.

شما احساس غرق شدن می کنید

اگر کار، زندگی یا هر مشکل شخصی دیگری بر شما غلبه کند، ممکن است در طول رابطه جنسی روی شما تأثیر بگذارد. هنگام داشتن رابطه جنسی، بدن شما به طور پیوسته ترکیبی از هورمون ها را آزاد می کند. اگر افزایش هورمون ها را با استرس یا اضطراب ترکیب کنید، ممکن است گریه کنید.

برخی از افراد همچنین دارای وضعیتی به نام اضطراب عملکرد جنسی هستند که می تواند باعث گریه آنها در حین رابطه جنسی شود. تحقیقات نشان می دهد که این اختلال 9 تا 25 درصد مردان و 6 تا 16 درصد زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

شما با ترومای حل نشده روبرو هستید

اگر در گذشته مورد آزار جنسی یا عاطفی قرار گرفته اید، این می تواند باعث آسیب شود. زندگی همراه با آسیب های جنسی می تواند داشتن و لذت بردن از رابطه جنسی پس از حادثه را پیچیده کند، به خصوص اگر هنوز از ترومای خود بهبود نیافته اید.

ابتدا ضروری است که با تمرین مراقبت از خود و شرکت در جلسات درمان قبل از ایجاد روابط عاطفی و جنسی، با آسیب خود مقابله کنید.

شما مبتلا به نارسایی پس از مقاربت هستید

دیسفوری پس از مقاربت عارضه‌ ای است که بعد از رابطه جنسی باعث احساس غم و اندوه شدید در زنان می‌ شود.

در مطالعه‌ ای در سال 2015، محققان دریافتند که حدود 46 درصد از شرکت‌ کنندگان حداقل یک بار در زندگی خود اختلال پس از مقاربت را تجربه کرده‌اند. اگر این بیماری را دارید، ممکن است ناگهان بعد از رابطه جنسی یا در حین رابطه جنسی گریه کنید، حتی اگر از آن لذت برده اید. در برخی موارد، حتی ممکن است به خاطر آن با شریک زندگی خود بدون دلیل آشکار در طول رابطه جنسی وارد دعوا شوید.

شما از شریک زندگی خود ناراضی هستید

گریه کردن می تواند نشانه مشکلاتی در رابطه شما باشد. اگر با شریک زندگی خود با مشکلات عاطفی روبرو شده اید یا فکر جدایی را در سر می پرورانید، همه اینها می تواند در طول رابطه جنسی به نتیجه برسد.

اگر اینطور است، مهم است که این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید تا هر دو بتوانید روی ترمیم رابطه یا راه های جداگانه کار کنید.

اگر هنگام رابطه جنسی گریه کردیم، چه کنیم؟

اگر در حین رابطه جنسی گریه کرده اید، ممکن است کمی از آن احساس خجالت کنید. شاید دانستن اینکه شما تنها نیستید کمک کند و اینکه در بیشتر مواقع کاملاً طبیعی است.

کاری که بعدا انجام می دهید معمولاً به دلیل گریه شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر درد دارید، باید بلافاصله رابطه جنسی را متوقف کنید و منبع درد خود را کشف کنید. اگر نمی توانید تشخیص دهید که چه چیزی باعث درد شما شده است، ممکن است لازم باشد در مورد آن به پزشک مراجعه کنید.

اگر به هر دلیل دیگری گریه می کنید، با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید تا بتوانید ریشه آن را با هم پیدا کنید.

چگونه با گریه در حین رابطه جنسی همسر خود کنار بیاییم؟

گریه ناگهانی شریک جنسی در حین یا بعد از رابطه جنسی می تواند تعجب آور باشد. همچنین می تواند باعث شود که شما احساس گناه، نگرانی یا اضطراب در مورد حال شریک زندگی خود داشته باشید.

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد آن گفتگو کنید. طوری از کنارش نگذرید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. گاهی اوقات، گریه شریک زندگی شما در حین رابطه جنسی می تواند به مسائل عاطفی یا احتیاطی اشاره کند که ممکن است در مورد رابطه شما داشته باشد.

روشن کنید که احساسات او را درک می کنید و با او همدردی می کنید و از او بپرسید که چگونه می توانید کمکش کنید. ضروری است تا زمانی که احساس نکنید هر دو به یک نتیجه کامل در مورد موضوع رسیده اید، برای از سرگیری رابطه جنسی یا هر گونه فعالیت جنسی عجله نکنید.

حرف آخر

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است در حین یا بعد از رابطه جنسی گریه کنید. باید بدانید که جای نگرانی نیست و در برخی موارد حتی می‌ تواند نشان‌ دهنده این باشد که شما رابطه‌ ای سالم و محبت آمیز با شریک زندگی خود دارید. با این حال، اگر اغلب در طول رابطه جنسی گریه می کنید و به نظر نمی رسد دلیل آن را بفهمید، ممکن است لازم باشد با یک روان درمانگر یا درمانگر جنسی در مورد آن صحبت کنید. شما می توانید این کار را با شریک زندگی خود یا به تنهایی انجام دهید.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی