روانشناسی سبك زندگي

آیا جاسوسی کردن شریک زندگی اشکالی ندارد؟

تقویم فارسی اندروید

هرگز زمان آسان تری برای جاسوسی کردن و یافتن اطلاعات در مورد شخص دیگری نسبت به الان وجود نداشته است. در عصر کنونی ما از رسانه‌ های اجتماعی، جستجوهای گوگل و نمایه‌ های لینکدین – خیلی راحت با چند کلیک هوشمندانه می توان سر درآورد.

تنها با استفاده از تلفن همراه، می‌ توانید به مکالمات ایمیل، پیام‌ رسانی رسانه‌ های اجتماعی، پیام های دایرکت، پیام‌ های متنی و غیره دسترسی داشته باشید. این بسته به شرایط می تواند مفید یا مشکل ساز باشد.

جاسوسی کردن

به طور خاص، شرکا یک جریان آسان از اطلاعات برای استفاده از آن دارند. این ممکن است مفید باشد اگر آنها در مورد آنچه افراد مهم آنها ممکن است داشته باشند سردرگم باشند. وقتی شک و تردیدهایی در مورد جلسات مخفیانه، رفاه مالی یا معاشقه های احتمالی یک شریک به وجود می آید – فقط دستیابی به تلفن می تواند به هر گونه کنجکاوی برای همیشه پایان دهد.

اگر تا به حال به جاسوسی از تلفن همراه، لپ‌ تاپ، آی‌ پد یا دستگاه دیگری فکر کرده‌ اید، مطمئنا تنها نیستید. یک نظرسنجی در سال 2019 توسط مرکز تحقیقات پیو نشان داد که 34٪ از آمریکایی ها بدون اطلاع آنها به تلفن همراه شریک فعلی خود نگاه کرده اند.

زمانی که با حسادت یا اعتماد در رابطه خود دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است فکر نگاهی سریع به زندگی دیجیتالی شریک زندگی تان به ذهنتان خطور کرده باشد. سوال این است که این چه تاثیری می تواند بر رابطه شما داشته باشد؟

این راهنما دلایل مختلفی را که شرکا در رابطه خود جاسوسی می کنند را بررسی می کند. اهمیت این اقدام، به علاوه توصیه هایی در مورد جاسوسی در یک رابطه را می سنجد.

چرا شرکا در روابط خود به جاسوسی کردن پارتنرشان می پردازند؟

برای پاسخ به این سوال، لازم است که روند جاسوسی از شریک زندگی خود را تجزیه کنید. اول، یک شریک در مورد فعالیت های احتمالی بی اعتماد یا غیرقانونی شک می کند.

اگر تمایل دارید حریم خصوصی شریک زندگی خود را زیر پا بگذارید، برخی از موارد زیر ممکن است در مورد رابطه شما صادق باشد.

عدم اعتماد وجود دارد

اعتماد یک عنصر غیرقابل مذاکره برای رشد روابط است. یک مطالعه روی زوج‌ های جوان نشان داد که اعتماد در روابط نه تنها وفاداری و آسیب‌ پذیری را تشویق می‌ کند، بلکه صمیمیت عاطفی را نیز افزایش می‌ دهد.

وقتی اعتماد در یک یا هر دو جبهه وجود نداشته باشد، شک ممکن است اظهارات یا اظهارات بی‌ گناهی که توسط یک شریک داده شده را پنهان کند. تغییر رفتار در جبهه آنها می تواند علائم هشدار دهنده ای ایجاد کند که باعث ایجاد شک می شود.

در این سناریوها، دستیابی به تلفن یا سایر وسایل آنها برای ریشه یابی این تردیدها ضروری می شود.

شبهاتی در رابطه با خیانت وجود دارد

اگر مشاهده کردید که همسرتان از شما فاصله می‌ گیرد یا بیشتر از حد معمول در دستگاه‌ های خود غرق شده است، این می‌ تواند برای شما نگران‌ کننده باشد.

از یک طرف، این احتمال وجود دارد که در مورد تغییر احتمالی رفتار بیش از حد فکر کنید. از آنجایی که اتهامات خیانت می تواند مضحک باشد، نگه داشتن چنین افکاری می تواند بهترین انتخاب به نظر برسد. از سوی دیگر، یک راه ساده و بدون تقابل برای از بین بردن ترس این است که خودتان بدون اینکه شریکتان بداند، به مسائل نگاه کنید.

در حالی که این موارد معتبر هستند، ناامنی، شک و حسادت شعله هایی را می افزاید که جاسوسی را در روابط تشویق می کند. اینها ویژگی های یک رابطه سالم نیست.

شرکا از گفتگوهای سخت دوری می کنند

هنگامی که شرکا با ارتباطات باز و آسیب پذیری دست و پنجه نرم می کنند، این فضا برای دور زدن این دو مانع به هر وسیله لازم باقی می ماند.

اگر همسرتان مایل نیست در مورد ناامیدی که در طول هفته متحمل شده است صحبت کند، احتمالاً به دنبال تلفن او برای پاسخ خواهید بود. وقتی به دنبال درک فاصله فزاینده از عزیزتان هستید نیز همینطور است.

وقتی شرکای زندگی نمی توانند صادقانه درباره احساسات فعلی خود صحبت کنند، فرصت کافی برای تأثیرات منفی وجود دارد.

آیا جاسوسی کردن از شریک زندگی خود خوب است؟

هنگامی که از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی این سوال پرسیده شد، 42٪ پاسخ دادند که انجام این کار هرگز خوب نیست. با این حال، بیست و هشت درصد از پاسخ دهندگان مرد و زن معتقد بودند که برخی از موقعیت‌ های نادر باعث می‌ شود که به جاسوسی کردن از شریک زندگی خود بپردازند.

جاسوسی در امور خصوصی شریک زندگی شما نقض مستقیم حریم خصوصی آنهاست. مگر اینکه شما و شریک زندگی‌ تان توافق‌ های قبلی برای رصد آزادانه از دستگاه‌ های طرف مقابل داشته باشید – نگاه کردن به عکس‌ ها، پیام‌ ها، ایمیل و سایر وسایل ارتباطی آنها می‌ تواند به عنوان نقض اعتماد به حساب بیاید.

همچنین کمکی نمی کند که جاسوسی ممکن است یکی از سه نتیجه را ایجاد کند. اولاً، چیزی پیدا نشد و شما را درگیر گناه تجاوز به حریم خصوصی شریک زندگی خود می کند. ثانیاً، چیزی از راه های نامناسب کشف می شود. این باعث ایجاد سؤالاتی در مورد چگونگی دریافتن آن اطلاعات می شود. سوم، شریک زندگی شما متوجه می شود که شما جاسوسی کرده اید و احساس می کند که حریم خصوصی او نقض شده است.

جاسوسی از شریک زندگی شما احتمالاً بیشتر ضرر دارد تا فایده، زیرا باعث تشویق رازداری و بی اعتمادی بین شرکا می شود.

اگر در نظر دارید جاسوسی کنید چه کاری باید انجام دهید

وقتی احساس می کنید که به طور مداوم به ارتباطات خصوصی شریک زندگی خود نگاه کنید، این می تواند بیش از آنچه که فکر می کنید در مورد شما و رابطه شما صحبت کند.

این مهم است که بپرسید آیا اقدامات دیگر مهم شما این نقض اعتماد را تضمین می کند یا خیر. در صورتی که پاسخ مثبت است، نکته بعدی این است که نگرانی های خود را در مورد رفتار همسرتان به گوش او برسانید.

با صحبت کردن با مهربانی در مورد هرگونه شک، نگرانی یا شکایت، این امکان وجود دارد که بتوانید قبل از اینکه تمایل به جاسوسی داشته باشید، با هم از پس هر یک از این چالش ها برآیید.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان از طریق تلفن طرف مقابل نگاه کرده اید، هنوز دیر نیست که در مورد آنچه شما یا همسرتان را وادار به انجام این کار کرده است صحبت کنید. در یک محیط بدون قضاوت، به محیطی که شک و بی اعتمادی را تشویق می کند، نگاهی بیندازید.

برای جلوگیری از تکرار، در صورت بروز مجدد رفتارهای ناسالم، با اقدامات مناسب موافقت کنید. شرکا همچنین ممکن است برای کمک به هر مشکلی در رابطه به یک درمانگر روابط مراجعه کنند.

حرف آخر

اعتماد در یک رابطه یک چیز ارزشمند و در عین حال شکستن آسان است. وقتی شرکا شروع به حرکت پشت سر دیگری می کنند، این می تواند برای رابطه مشکل ایجاد کند. شرکا باید به مرزها و حریم خصوصی احترام بگذارند. اگر ناامنی‌ ها یا چالش‌ هایی پیش بیایند، این می‌ تواند فضایی را برای در نظر گرفتن جاسوسی باز کند. شرکا باید درباره این احساسات گفتگو کنند تا یک رابطه سالم شکوفا شود. افراد باید صادقانه در مورد احساسات و تردیدهای خود صحبت کنند. این نه تنها رابطه را تقویت می کند، بلکه می تواند ارتباط صادقانه بین شرکا را بهبود بخشد.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی