سبك زندگي موفقيت در زندگي

9 روش تایید شده توسط متخصصان برای تبدیل شدن به یک فرد سحرخیز

چگونه یک فرد سحرخیز شویم؟ برای پیدا کردن انگیزه اولین چیزی که باید با آن مبارزه می کنیم چیست؟ این نکات تخصصی به شما کمک می کند تا صبح بلند شوید و به سراغ کارتان بروید.

سحرخیز

شرایط شما هر چه باشد طبیعی است که با تغییر در ساختار روزانه احساس کمبود انگیزه می کنید. همچنین تغییر می تواند باعث آرامش صبحگاهی ما شود و ما ممکن است بیشتر از گذشته در خواب باشیم. با این حال، در این لحظات عدم اطمینان، حفظ یک روتین مهم است.

آلیستر گری، مربی مدیریت اجرایی و کارشناس ذهنیت توضیح می دهد که معمولاً در زمانی که عدم اطمینان و سردرگمی ممکن است احساس طاقت فرسایی ایجاد کند، سطح اطمینان و امنیت را به ارمغان می آورد. کارهای روزمره با فعال کردن سیستم پاداش در مغز ما هنگام انجام وظایف به ما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنیم، بهره وری را حفظ کنیم و احساس رضایت داشته باشیم.

آلیستر که همچنین بنیانگذار بنیاد استعداد ذهنی است، اضافه می کند که بیدار شدن زود هنگام به ما فرصت می دهد تا خود را برای روز پیش رو آماده کنیم اما اگر فکر شروع زودهنگام ترس را از طریق رگ های شما منتقل کند، چه می کنید؟ و اگر روتین صبحگاهی تان غیرممکن به نظر می رسد؟ در اینجا کارشناسان نکات آسان خود را برای سحرخیز شدن به اشتراک می گذارند.

برای تمرکز به مغز خود سوخت رسانی کنید

آنچه می خورید می تواند به رعایت یک برنامه معمول کمک کند. متخصص تغذیه جنا هوپ تخم مرغ را توصیه می کند زیرا زرده ها حاوی کولین هستند که برای حمایت از حافظه، خلق و خو و شناخت مهم است و همچنین در کنار تخم مرغ، از ماهی و آجیل های چرب لذت ببرید.

‘امگا 3 در ماهی های چرب با بهبود غلظت و عملکرد شناختی بهتر همراه است! جنا توضیح می دهد که آجیل (به طور خاص گردو) و همچنین دانه ها منبع امگا 3 هستند که به EPA و DHA یعنی فرم های فعال امگا 3 تبدیل می شوند. ویتامین D خورشید و همچنین غذاهایی مانند ماهی سالمون، قارچ و تخم مرغ می توانند قدرت مغز را تقویت کنند.

از خواب خود محافظت کنید

خواب خوب می تواند احساس بهتری به شما بدهد و این تعجب آور نیست اگر شما در نظر بگیرید که خواب خوب چه قدر مزایای سلامتی به همراه دارد.

خواب از پروتئین ها و سلول های سیستم ایمنی بدن شما برای شناسایی و از بین بردن اشکالات و میکروب ها پشتیبانی می کند. خواب همچنین به کاهش استرس، حمایت از بهزیستی ذهنی و بهبود سلامت قلب کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که عوارض جانبی داروهای گیاهی برای خواب به ندرت تجربه می شود، به ویژه در مقایسه با داروهای بدون نسخه. دکتر یوان می گوید: برخی از داروهای طبیعی مورد علاقه من برای حمایت از خواب شامل آشواگاندا، سنبل الطیب و جو دوسر است که به طور طبیعی حاوی تریپتوفان هستند و به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن کمک می کنند.

مدیتیشن را امتحان کنید

کریستی گالاگر، معلم یوگا و مدیتیشن توصیه می کند 5 تا 10 دقیقه بعد از اینکه از خواب بیدار می شوید مدیتیشن کنید تا راهی برای سحرخیز شدن و بهتر شدن برنامه روزانه شما باشد.

به محض برخاستن آرام بنشینید و بر نفس خود تمرکز کنید. نفس عمیق کشیدن اجازه می دهد خود را به آرامش و حضور در لحظه برسانید. وقتی افکار منفی به ذهن شما خطور می کنند، گرفتار آنها نشوید و روی آنها ساکن نشوید، آنها را تصدیق کنید و آنها را رها کنید و ذهن خود را به تنفس خود برگردانید.

آرامش و حضور را احساس کنید. این مکث بزرگترین تغییر را به روز شما و آنچه در پی می آید انجام می دهد.

به سخنان افراد الهام بخش گوش دهید

کریستی توصیه می کند به پادکست ها یا کتاب های صوتی از برخی از الهام بخش ترین افراد جهان گوش دهید.

شنیدن کلمات آنها برای شکل دادن به روز شما می تواند واقعاً مفید باشد، خصوصاً اگر صبح خود را با گوش دادن به مانتراهای مثبت آنها شروع کنید. او می گوید از رابین شارما گرفته تا آنتونی رابینز، اكهارت تول تا دالایی لاما تا لوئیز ال هی یا اپرا وینفری. تعداد زیادی راهنمای شگفت انگیز و در دسترس وجود دارد.

روتین صبحگاهی

ساعت خواب خود را جلو بیاورید

از نظر لوسی گورنال، مربی شخصی در DigMe Fitness، راز بزرگ یک فرد سحرخیز زود خوابیدن است: او می گوید حداقل باید 7 ساعت خواب داشته باشید.

یک برنامه شبانه برای کمک به آرامش بدن و ایجاد احساس آرامش ضروری است. چرا چای ارگانیک و دمنوش های طبیعی که ترکیبی آرامبخش حاوی سنبل الطیب و بابونه و اسطوخودوس هستند را امتحان نمی کنید.

اخبار منفی را کاهش دهید

وقتی ما با اخبار منفی بمباران می شویم رهایی از آنها بسیار دشوار است اما آلیستر می گوید باید روی همه چیزهایی که در زندگی عالی هستند تمرکز کنیم.

ما بیش از 70،000 فکر در روز داریم. گفته می شود که حداکثر 80٪ از این افکار از نظر ماهیت منفی هستند زیرا مغز ما به منظور حفظ امنیت ما دائماً اسکن و جستجو برای تهدید انجام می دهد.

سعی کنید زمان مشخصی را برای خواندن اخبار برای خود اختصاص دهید. وقتی زمان تمام شد، حرکت کنید و روی چیز دیگری تمرکز کنید، در حالت ایده آل چیزی شادتر!

روزانه بنویسید

ژورنالیسم همیشه بزرگ بود و اکنون نیز همینطور است.

آلیستر توضیح می دهد که یک راه عالی برای ایجاد انگیزه این است که دلیل “چرا” در خود را پیدا کنید. “اگر از “چرای” خود مطمئن نیستید، پس وقت خود را صرف این موضوع کنید.

روزانه نوشتن به عنوان بخشی از یک برنامه روزمره صبحگاهی راهی عالی برای تعمیق انگیزه های شما است، با طرح سوالاتی از قبیل: “چه چیزی امروزم را عالی می کند؟” ، “امروز از چه چیزی سپاسگزارم؟” و “چه چیزی بیشتر از همه به من در زندگی الهام می بخشد؟”

قبل از خواب قصد بیدار شدن را تعیین کنید

آلیستر می گوید: “یک لحظه وقت بگذارید و با خود عهد و پیمانی ببندید که فردا زودتر از امروز بیدار شوید و هر روز با کمترین سرعت، به زمان دلخواه خود برسید.”

‘اگر ساعت 8 صبح بیدار هستید و می خواهید ساعت 6 صبح بیدار شوید، پیشنهاد می کنم سعی نکنید یک دفعه به آن درجه از سحرخیز شدن برسید.  هدف را 7.45 صبح قرار دهید و هر روز آن را 10 تا 15 دقیقه کاهش دهید.”

زنگ هشدار خود را دور از دسترس قرار دهید

لوسی می گوید قرار دادن زنگ هشدار خود در آن طرف اتاق به این معنی است که برای خاموش کردن آن باید از نظر فیزیکی بلند شوید و حرکت کنید.

وقتی سحرخیز شدید و بیدار شدید، بیدار بمانید و بقیه روز خود را بترکانید!

منبع:

amormagazine

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی