سلامت سلامت جسمي

8 دلیل که نشان می دهد خوابیدن به پشت می تواند مشکلات خواب را برطرف کند

بسیاری از افراد به پهلو، در وضعیت جنینی می خوابند یا طاق باز می خوابند. برخی از آنها حتی روی شکم می خوابند. اگرچه ممکن است فکر کنید خوابیدن به پشت به خون آشام ها، زامبی ها و فرانکنشتاین اختصاص دارد اما معلوم شده که خوابیدن به پشت می تواند یک راه حل ساده و مقرون به صرفه برای درمان بسیاری از بیماری ها باشد: از مشکلات خواب گرفته تا مشکلات سلامتی.

خوابیدن به پشت

 

این ممکن است به عنوان راهی سخت برای رفتن به بستر به نظر برسد، اما خوابیدن به پشت ارزش تلاش را دارد.

ادامه مطلب را بخوانید تا جزئیات مربوط به این که چرا این حالت خوابیدن ممکن است نسبت به حالت های دیگر برتری داشته باشد را بدانید.

به پشت خوابیدن از نظر علمی

خوابیدن به پشت، مزایای زیادی را برای سلامتی ارائه می دهد که ممکن است شما در نظر نگرفته باشید.

خوابیدن به پشت می تواند به شما کمک کند:

  • ستون فقرات خود را سالم نگه دارید.
  • کاهش سردردهای تنشی
  • کاهش تنگی و فشار بر قفسه سینه
  • تسکین تجمع سینوس ها
  • جلوگیری از چین و چروک صورت شما

در مورد نوزادان، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که نوزادان به پشت بخوابند تا خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) کاهش یابد.

این می تواند به دلیل این باشد که وقتی نوزادان مستعد خواب روی شکم هستند، احتمال موارد زیر افزایش می یابد:

  • بار باکتریایی بینی
  • مشکل تنفسی
  • ترشحات مجاری هوایی فوقانی

یک منبع معتبر در سال 2019 دریافت که خواب به پشت و پهلو با درد ستون فقرات کمتر از خواب روی شکم برای بزرگسالان همراه است.

در حالی که خوابیدن بر پشت ممکن است فوایدی داشته باشد، مطمئناً محبوب ترین موقعیت نیست.

بر اساس یک مطالعه معتبر در سال 2017، اکثر مردم ترجیح می دهند با نزدیک شدن به بزرگسالی به پهلو بخوابند. جالب است که در این مطالعه مشخص شد که کودکان به طور مساوی به پهلو، پشت و جلو می خوابند.

در همان بررسی سال ۲۰۱۹ که در بالا ذکر شد، مشخص شد که بیش از ۶۰ درصد از بزرگسالان اروپایی به خواب به پهلو تمایل دارند.

با این وجود دلایل زیادی برای تغییر وجود دارد، حتی اگر به شکم یا پهلو بخوابید. در اینجا فقط چند مورد ذکر شده است.

طرز صحیح خوابیدن

ممکن است درد کمر و گردن را کاهش دهد

خوابیدن به پشت به کاهش فشار بر ستون فقرات کمک می کند. این موقعیت از ایستادن مستقیم تقلید می کند.

خوابیدن روی شکم با سر به یک طرف شبیه این است که ساعت ها در حالت نشسته یا ایستاده سر خود را به یک جهت بچرخانید و باعث درد شود. همچنین ستون فقرات را فشرده می کند زیرا گردن شما به عقب متمایل است.

خیلی راحت تر می توانید با خوابیدن به پشت، استفاده از بالش برای راحتی و حفظ منحنی طبیعی ستون فقرات، به ستون فقرات خود استراحت دهید.

یک منبع معتبر در سال 2017 اشاره کرد که خوابیدن به پشت با هر دو دست در طرفین یا روی سینه بهترین راه برای جلوگیری از درد است.

ممکن است تنفس را بهبود بخشد

اگر به شکم یا پهلو دراز کشیده اید، ممکن است فضای تنفس خود را جمع کنید.

دیافراگم ماهیچه ای است که وظیفه تنفس را بر عهده دارد و با فشردن آن تنفس شما عمیق تر می شود.

مطالعات متعدد تنفس عمیق دیافراگمی هنگام بیدار شدن را با موارد زیر مرتبط کرده است:

یک منبع معتبر در سال 2018 اشاره کرد که تنفس آرام و عمیق منجر به تولید ملاتونین می شود، هورمونی که باعث آرامش می شود، باعث خواب بهتر می شود و فعالیت سیستم عصبی پاراسمپاتیک را افزایش می دهد.

ممکن است جوش ها را کاهش دهد

شستشوی صورت، دور نگه داشتن دست ها از صورت و کاهش مصرف شکر، راه حل هایی برای شفافیت پوست است. در هنگام خواب چه اتفاقی می افتد؟

روکش های بالش چربی پوست و مو و بقایای محصولات آرایشی را جذب می کنند. اینها به راحتی هنگام خواب به صورت منتقل می شوند.

این می تواند به مشکلات پوستی کمک کند، مانند:

  • جوش های سر سیاه
  • سرسفید
  • قرمزی و سوزش

در حالی که روکش بالش های ساتن و ابریشم ممکن است کمک کنند، چرا از تماس بالش و پوست به طور کامل اجتناب نمی کنید؟

خوابیدن پشت صورت را از روکش بالش و در نتیجه خاک و روغن هایی که می توانند باعث تحریک آن شوند، دور می کند.

ممکن است از ایجاد چین و چروک و خطوط جلوگیری کند

خوابیدن روی صورت می تواند باعث کشیده شدن و تحریک پوست شما شود و در نتیجه چین و چروک ایجاد شود. هنگامی که صورت شما مستقیماً روی بالش است، اصطکاک حاصل می تواند باعث ایجاد چین و چروک و خطوط شود.

همین امر در مورد گردن نیز صدق می کند و می تواند هنگام خوابیدن روی شکم شما چروک بخورد.

خوابیدن به پشت نوعی مراقبت از پوست محسوب می شود.

با این نوع خوابیدن، از تماس صورت با بالش اجتناب می کنید و گردن را صاف نگه می دارید و از ایجاد زودرس یا عمیق شدن چین و چروک و خطوط جلوگیری می کنید.

ممکن است پف را کاهش دهد

هنگام خوابیدن روی هر قسمتی از صورت، مایعات در آن ناحیه جمع می شوند.

تجمع مایعات باعث پف دور چشم و تورم در صورت می شود. با دراز کشیدن به پشت، از این تجمع جلوگیری کرده و پف را کاهش می دهید.

مطمئن شوید که کمی سر خود را بالا بگیرید تا به کنترل جایی که مایعات می روند کمک کند. این می تواند به شما در جلوگیری از پف کمک کند، بنابراین می توانید با ظاهری خوب بیدار شوید و به همان اندازه احساس آرامش کنید.

سلامت جسمی

ممکن است تجمع سینوس ها را تسکین دهد

خوابیدن با سر بالا به رفع احتقان و جلوگیری از گرفتگی مجاری بینی کمک می کند. وقتی سر پایین است، مخاط در سینوس ها جمع می شود.

اگر سر خود را بالا ببرید، جاذبه سهم خود را در تخلیه مخاط و روشن نگه داشتن مجاری تنفسی شما انجام می دهد.

با توجه به منبع مورد بررسی 2016، این موقعیت به ریفلاکس اسید که به بیماری رفلاکس معده (GERD) نیز معروف است، کمک می کند.

ممکن است از سردردهای تنشی جلوگیری کند

خوابیدن به پشت، مانند تأثیر آن بر گردن و ستون فقرات، فشار را از سر شما می گیرد.

سردردهای سرویکوژنیک یا سردردهای ریشه دار در ستون فقرات گردنی از گردن شروع می شود و اغلب با میگرن اشتباه گرفته می شود. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد ضربان دار در یک طرف سر یا صورت شما
  • گرفتگی گردن
  • درد در نزدیکی چشم
  • درد هنگام سرفه یا عطسه
  • حساسیت به نور و صدا
  • تاری دید
  • ناراحتی معده
  • اعصاب خرد شده

با نگه داشتن سر، گردن و ستون فقرات در حالت خنثی، فشار را کاهش داده و از درد جلوگیری می کنید.

نکته حرفه ای: حتی هنگام خوابیدن به پشت، ممکن است عادی باشد که سر خود را بچرخانید. از بالش برای حمایت از گردن و جلوگیری از تسلیم شدن بدن در برابر وسوسه استفاده کنید.

بیدار شدن با نور خورشید

وقتی رو به صورت هستید، به آسانی متوجه تغییرات نور می شوید.

با تابش نور خورشید به اتاق خواب، می توانید سیگنال خورشید را که بیدار شده است دریافت کنید.

ممکن است این روش بیدار شدن از صدای زنگ ساعت خوشایندتر باشد. علاوه بر این، نور به تنظیم ریتم شبانه روزی شما کمک می کند، بنابراین می توانید در زمان های مطلوب بخوابید و بیدار شوید.

ابزارهای مناسب

اگر می خواهید به خواب بروید، مطمئن شوید که چند بالش و یک حوله جمع شده در دست داشته باشید.

سعی کنید یک بالش زیر زانوها یا یک حوله پیچ خورده زیر کمرتان قرار دهید. این امر به بدن شما در نواحی دارای انحنای طبیعی کمک می کند و فشار را از کمر منتقل می کند.

همچنین محصولات زیادی در بازار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا خوابیدن در حالت درست تا حد ممکن روان انجام شود.

بالش ها می توانند به بالا بردن سر کمک کنند و یک بالش تقویت کننده می تواند برای حمایت از قسمت پایین کمر به زیر زانوها برسد.

همچنین می تواند به ایجاد یک روتین قبل از خواب کمک کند تا خوابیدن در موقعیت ناآشنا را شبیه به خوابیدن در تخت های مختلف ساده کند.

موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • یک نوشیدنی گرم
  • نور کم در ساعات قبل از خواب
  • مراقبه
  • رایحه های آرامش بخش مانند اسطوخودوس
  • مدت زمان کمتری قبل از خواب از صفحه نمایش استفاده کنید.

حرف آخر

در حالی که روش های مختلفی برای خوابیدن وجود دارد، خوابیدن به پشت مزایای متعددی دارد که نادیده گرفتن آنها دشوار است، از جمله:

  • بهبود تنفس
  • کاهش درد کمر
  • پوست صاف تر و شفاف تر

اگر تصمیم دارید این تغییر را انجام دهید، وقت بگذارید و خود را با ابزارهایی مجهز کنید تا آن را تا حد ممکن آسان کنید. هنگامی که به دنبال آن هستید، به احتمال زیاد در راه خوابی شیرین و سالم هستید.

منبع:

healthline

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی