ازدواج

20 کاری که بعد از جدایی هرگز نباید انجام دهید

در یک رابطه چه شما کسی باشید که دلشکسته است و چه کسی که رابطه را خاتمه داده است، در هر صورت جدایی سخت است. بلافاصله بعد از جدایی ممکن است احساس عصبانیت یا تنهایی کنید اما سعی کنید مثبت باشید و موارد زیر را حتماً در نظر بگیرید.

بعد از جدایی
بعد از جدایی

جدا شدن کار سختی است

جدایی باعث آسیب به افراد می شود و ممکن است زمان بیشتری لازم باشد تا همه چیز را بپذیریم و با آن کنار بیاییم. اگرچه صرف وقت لازم برای بهبودی مشکلی ندارد اما به گفته کارشناسان روابط، تعداد بیشماری از کارهایی وجود دارد که نباید در طول آن مسیر بهبودی انجام شان دهید. جولیانا موریس دکترای درمانگر ازدواج و خانواده، خاطرنشان می کند: “به دلیل چرخش احساسات و شدت آنها، بسیار مهم است که به جدایی از راه های هدفمند و سالم واکنش نشان دهیم.” “از مهارت های مقابله ای ناسالم اجتناب کنید زیرا اگرچه ممکن است باعث تسکین موقتی و رهائی شوند اما این دائمی نخواهد بود و اغلب مشکلات جدیدی را به غلتک های احساسی که در آن هستید اضافه می کند.” در اینجا نگاهی به کارهایی انداخته ایم که هرگز نباید انجام دهید تا از هم جدا شوید.

برای فرصتی دیگر التماس نکنید

مطمئناً، دلتان برای همسر یا عشق سابق خود تنگ شده است و ممکن است هنوز در مورد جدایی شوکه باشید اما کنار آمدن با جدایی بسیار مهم است. جاناتان آلپرت، روان درمانگر، وبلاگ نویس هافینگتون پست و نویسنده می گوید: “اگر مجبور به این کار شدید، انگیزه خود را بررسی کنید.” “آیا به طور خاص عشق سابق خود را از دست می دهید یا داشتن یک شریک زندگی را از دست می دهید؟ این دو بسیار متفاوت است.”

جدایی

تماس نگیرید و پیام ندهید

هر گونه تماس با همسر سابق شما وابستگی شما را تقویت می کند و از بهبود شما جلوگیری می کند. یک گام مهم در بهبودی این است که همسر سابق خود را از دنیای فیزیکی و دیجیتال خارج کنید. اگر می خواهید جدایی خود را شروع کنید، حداقل 30 روز بدون تماس با شریک سابق خود داشته باشید. سی روز به 40 روز تبدیل می شود، سپس به 50 روز می رسد و در آن زمان، احتمال اینکه احساس بهتری داشته باشید بیشتر است.

به دنبال انتقام نباشید

طبیعی است که تمایل داشته باشید به طور مستقیم یا غیرمستقیم به همسر سابق خود ضربه بزنید اما انجام چنین کاری هوشمندانه نیست. هنگامی که این احساسات به وجود می آید، نفس عمیق بکشید و از خود برتر خود این سوالات را بپرسید: 1) آیا ارزش غرق شدن در انرژی منفی انتقام را دارد؟ 2) آیا انتقام شما با آن شخصی که می خواهید باشید سازگار است؟ 3) اکنون یا در آینده، این کار چگونه به من کمک خواهد کرد؟ انتقام یک شمشیر دو لبه است که می تواند احساس شرم و پشیمانی را به جا بگذارد.

با نفر بعدی که می بینید قرار نگذارید (یا ازدواج نکنید)

بعد از یک جدایی دردناک، مدتی مجرد بودن بهترین راه برای اطمینان از این است که رابطه بعدی شما پرتنش و محکوم به یک جدایی دیگر نیست. کمی وقت بگذارید تا آنچه اتفاق افتاده و جایی که اوضاع مطابق انتظار شما پیش نرفته است را پردازش کنید و سپس آنچه را که دفعه دیگر می خواهید متفاوت انجام دهید.

بیش از حد در مهمانی ها غرق نشوید

مطمئناً غرق شدن در هر چیزی غیر از غم و اندوه خود برای کنار آمدن با جدایی مانند مهمانی رفتن وسوسه انگیز است اما این یک اشتباه است. برخی از افراد به دنبال تأیید این هستند که هنوز جذاب و جوانند. اما بلافاصله بعد از جدایی، اگر شروع به نوشیدن، معاشقه یا مهمانی رفتن كردید، خوب همه اینها باعث حواس پرتی در روند عزاداری می شود. اگر ما برای غمگینی خود وقت نگذاریم و روی خودمان کار نکنیم، در رابطه بعدی خود محکوم هستیم.

طلاق

آن را فاجعه بار قلمداد نکنید

سرگرم کننده نیست اما جدایی همچنین پایان جهان نیست. وقتی اوقات سختی دارید، کمی عشق به خود بدهید. اجازه ندهید شدت احساسات شما را وادار به تردید در مورد خودتان کند. این بسیار سخت و دلخراش است اما شما از پس آن برمی آیید و حرکت می کنید و به زودی حالتان بهتر می شود.

از درد اجتناب نکنید

برای گذر از جدایی، ممکن است سعی کنید از آسیب و درد خود جلوگیری کنید زیرا می دانید این کار بسیار ویرانگر است اما وقتی از این امر پرهیز می کنید نمی توانید از آن بهبود یابید. احساسات خود را زیر پا نگذارید و از آنها اجتناب نکنید. انتظار نداشته باشید كه احساسات شما به نوعی سازمان یافته و پرشی اتفاق بیفتد – این احساسات در زمان ها و روش های غیر منتظره و شاید ناخوشایند به وجود می آیند. اجازه دهید دامنه غم، صدمه، خشم، ناامیدی، جشن، ترس و حتی نفرت برای شما پیش بیاید. با آنها روبرو شوید، آنها را تجربه کنید و سپس ادامه دهید.

به سراغ رسانه های اجتماعی نروید

بعد از جدایی، پیشنهاد می شود یک یا دو ساعت وقت بگذارید تا به صورت دیجیتالی هم از هم جدا شوید. این شامل تعویض رمزهای عبور در هر سیستم عامل رسانه اجتماعی است که شریک شما ممکن است بداند، بستن هر حساب مشترک و حذف شماره تلفن های ذخیره شده. نگه داشتن رسانه های اجتماعی برای همسر سابق، شما را بیش از زمان لازم در آشفتگی احساسی گیر می اندازد. هرچه زودتر یک پاکسازی انجام دهید و خود را آزاد کنید.

بدگویی نکنید

وقتی صحبت از بدی های همسرتان می شود بهتر است شما سکوت کنید. بدگویی حرکت درستی برای کنار آمدن با جدایی نیست. بدگویی بیش از آن که در مورد همسر سابق شما تأثیر بگذارد، تصویری از شما را منعکس می کند. مودبانه، جذاب یا سازنده نیست. وقتی شما نیاز دارید که از این روش استفاده کنید، شما را به لجن می کشاند. حتی اگر صدمه می بینید، سعی کنید با سکوت در مورد همسر سابق خود بزرگتری کنید. استثنا این قانون چیست؟ البته می توانید به دوستان نزدیک و خانواده خود اعتماد کنید.

به خودتان سخت نگیرید

توصیه می شود که هنگام جدا شدن از زندگی خیلی سخت نگیرید. به یاد داشته باشید که خود و عزت نفس شما در حال حاضر آسیب دیده است پس آن را بدتر نکنید. همانطور كه ​​نسبت به دوستی كه تازه قلبش شکسته است مهربان رفتار می کنید، نسبت به خودتان هم دلسوز باشید. اگر در تلاش برای ادامه کار هستید یا خواستار وضوح دید از طرف شخص سوم هستید که شریک شما را نمی شناسد، صحبت با یک درمانگر را در نظر بگیرید.

در خانه نمانید

بسیار راحت است که بتوانید در حالی که احساس ناراحتی می کنید، تلفن خود را مدام بررسی کنید و هر 30 ثانیه به تلفن خود خیره شوید و امیدوار باشید که شریک سابق شما برای شما پیام کوتاه ارسال کند و التماس کنید که دوباره ارتباط تان را شروع کنید. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که مشغول نگه داشتن خود راهی عالی برای عبور از جدایی است. حداقل دو و حداکثر پنج کار را پیدا کنید که می توانید هر روز برای خود انجام دهید و احساس خوبی به شما بدهد. مشغول بودن حتی اگر کمی کلیشه باشد، به شما کمک می کند و به زودی کارهای جدید زیادی را در پیش خواهید داشت که واقعاً آنها را دوست دارید و به آنها علاقه زیادی دارید، به مرور حتی وقت نخواهید داشت که به فکر همسر سابق خود باشید.

فراموش نکنید که شما به عنوان یک فرد کی هستید

وقت خود را در آغوش بگیرید و به عنوان یک فرد منافع خود را پرورش دهید می توانید به تدریج از رابطه خارج شوید. بعد از اینکه از باخت دوباره خارج شدید، از تنهایی خود لذت ببرید و بیاموزید بدون رابطه به زندگی تان برسید. به یک کلاس بروید تا خود را به عنوان یک شخص تقویت کنید. اکنون زمان فراگیری زبان جدید، عضویت در یک باشگاه شنا یا آشپزی است. شاید در کلاس یوگا، آشپزی یا کیک بوکسینگ با یک دوست جدید یا یک عشق جدید آشنا شوید!

پایان رابطه

از پذیرش هیچ مسئولیتی غافل نشوید

هیچ کس نمی خواهد احساس کند که در از بین رفتن یک رابطه مقصر بوده است اما واقعیت این است که رابطه یک خیابان دو طرفه است. اگرچه ممکن است شخص مقابل عمدتا مقصر باشد اما او به تنهایی مسئولیت پایان رابطه را ندارد. بررسی نقش خود در این جدایی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند بفهمید چه درسهایی را می آموزید به جای اینکه طرف مقابل را سرزنش کرده یا حرکتی سریع و فکر نشده انجام دهید. خودارزیابی کنید و از نقش خود در روابط یاد بگیرید.

نفرت پراکنی نکنید

در پایان همسر سابق شما انسانی است که سعی می کند زندگی خود را رقم بزند. خود را از درد و رنجش رها کنید. شما نیازی نیست که یک شریک عاشقانه جدید برای همسر سابق خود باشید اما به عشقی که برای آن فرد دارید جور دیگری ادامه دهید و از این خوبی برای کمک به خود در رسیدن به خوشبختی استفاده کنید. این انرژی مثبت برای بهبودی شما نیز مفید خواهد بود.

به الکل یا مواد مخدر مراجعه نکنید

هر مکانیسم مقابله ای خارجی، مانند استفاده بیش از حد از غذا، دارو، الکل یا رابطه جنسی، فقط درد عاطفی ناشی از جدایی را موقتاً بی حس می کند. استفاده از این موارد همچنین همراه با خطرات اضافی مانند اتهامات احتمالی کیفری، افزایش وابستگی به مواد، عفونت های مقاربتی و بزه دیدگی و غیره همراه است.

اتمام رابطه را یک شکست نبینید

همه ما به دلایل مختلف به دنبال یک شخص می افتیم اما فقط به این دلیل که نتیجه نگرفت به معنای یک اشتباه عظیم نیست. اگر به این شخص متصل بودید، آنقدر آسیب پذیر بودید كه بتوانید به گونه ای ارتباط برقرار كنید كه احساس دروغین دوست داشته شدن و عشق ورزیدن داشته باشید، این جدایی یك شکست نبود.

رژیم محدود را شروع نکنید

مگر اینکه این یک رژیم غذایی باشد که شما قصد داشتید قبل از جدایی آن را امتحان کنید در غیر این صورت چرا اکنون آن را شروع کنید؟ بعداً زیاده روی خواهید کرد تا کالری هایی را که اکنون از خود محروم می کنید جبران کنید. اکنون زمان محرومیت نیست. درعوض، شما لیاقت چیز شیرینی را دارید.

رابطه زناشویی

از شریک سابق خود بیش از حد بت نسازید

در قطع رابطه حاد آسان است که شخص، شریک سابق خود را بیش از حد ایده آل کند و فقط بر قسمت های مثبت رابطه تمرکز کند. اما این یک اشتباه بزرگ است. همه روابط یک کیسه مخلوط است و حداقل ایرادهای وجود دارد. شما کسی را دوست داشتید که شما را به همان روش دوست نداشته است. به خود یادآوری کنید که عشق و جذابیت پیچیده است و فقط به این دلیل که همسر سابق شما در مورد شما احساس یکسانی ندارد، به این معنی نیست که شما شایسته عشق و احترام نیستید.

زیاد به مسافرت نروید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که بلیط هواپیما بخریم و کمی به گشت و گذار در تفرجگاه ساحلی بپردازیم اما به نظر می رسد کاوش زیاد روش خوبی برای بهبودی نیست. این فقط مدت طولانی حواس شما را پرت می کند تا زمانی که به خانه برگردید. به عبارت دیگر، فقط بهبودی را به طور موقت به تأخیر می اندازد. در خانه بمانید و مستندها را تماشا کنید تا فرصت فکر کردن داشته باشید.

به خود محدودیت زمانی ندهید

مهم است که درک کنیم جدایی به زمان نیاز دارد و ممکن است بهبودی شما نسبت به بهترین دوست شما بعد از جدایی بیشتر طول بکشد. جدایی یک فرآیند بازیاب با مراحل خاص نیاز دارد. تصدیق و احترام گذاشتن به شما کمک می کند راهی سالم و معتبر برای رشد و ترمیم پیدا کنید.

منبع:

rd

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی