تناسب اندام سلامت مطالب اختصاصي

12 راهكار ساده براي افزايش چربي سوزي

اگر مي خواهيد سريع تر چربي بسوزانيد و لاغر شويد با ما در هفت گنج همراه شويد و به این نکات عمل کنید...

اگر مي خواهيد سريع تر چربي بسوزانيد و لاغر شويد با ما در هفت گنج همراه شويد و به این نکات عمل کنید…

چربي سوزي
چربي سوزي

۱. صبح خود را با قهوه شروع کنید

یک خبر خوب! هنگامیکه می‌خواهید سوخت و سازتان را افزایش دهید، مجبور نیستید فنجان قهوه‌ی صبحانه‌تان را حذف کنید. در واقع کافئین موجود در قهوه و چای سبز بطور طبیعی سیستم عصبی مرکزی شما را تحریک می‌کند. قهوه‌ی روزانه‌ی شما می‌تواند سوخت و ساز بدنتان را ۵ تا ۸ درصد افزایش دهد.

۲. یک صبحانه‌ی غلات کامل بخورید

وقتی صحبت از افزایش متابولیسم می‌شود، به هیچ وجه نباید صبحانه را حذف کنید. سوخت رسانی به بدن در عرض یک ساعت بعد از بیدار شدن، متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند که بطور موثرتری در تمام طول روز کالری بسوزانید. برای یک انتخاب راضی کننده که به اهدافتان نیز کمک می‌کند، یک صبحانه‌ی غلات کامل انتخاب کنید. زیرا سرشار از فیبر رژیمی ‌و کربوهیدرات‌های پیچیده می‌باشد. حتی باب هارپر مربی اعتقاد زیادی به خوردن کربوهیدرات‌ها در صبح برای کاهش وزن دارد.

۳. آب بیشتری بنوشید

شاید فکر کنید که نشستن پشت میز فقط می‌تواند بر سوخت و ساز شما اثر منفی بگذارد، اما تا زمانیکه آب می‌نوشید، به قدرت چربی سوزی بدنتان کمک می‌کنید. مطالعه‌ای از دانشگاه یوتا نشان داد افرادی که در روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب می‌نوشند، نسبت به کسانی که فقط ۴ لیوان آب می‌نوشند، چربی بیشتری سوزاندند. اگر اهل نوشیدن آب نیستید، می‌توانید به آبتان میوه‌های مختلف اضافه کنید تا طعم بیشتری به آن دهد و قدرت سم زدایی نوشیدنی‌تان را افزایش دهد.

۴. تمرینات اینتروال با شدت بالا انجام دهید

در حالیکه تقریبا تمام اشکال تمرینات به شما کمک خواهند کرد تا متابولیسم‌تان را افزایش دهید، اما اگر می‌خواهید حداکثر بهره را از تمرینتان ببرید، باید از یک برنامه‌ی تمرینی اینتروال با شدت بالا مانند «تاباتا» استفاده کنید، زیرا می‌تواند در یک دقیقه ۱۳.۵ کالری بسوزاند، و سرعت متابولیسم شخص را تا ۳۰ دقیقه بعد از ورزش، دو برابر کند. با ترکیبی از حرکات تمرین قدرتی و کاردیوی شدید، تمام کارهای لازم برای رسیدن به هدفتان را انجام خواهید داد.

۵. یک ناهار با پروتئین بالا انتخاب کنید

جای تعجب نیست که یک رژیم غذایی پاک به بدن شما کمک می‌کند تا با حداکثر پتانسیلش کار کند، اما پروتئین می‌تواند شما را یک قدم به هدفتان نزدیک‌تر کند. به گفته‌ی استر بلوم متخصص تغذیه، افزایش مقدار پروتئین مصرفی شما ضروری است، زیرا مواد غذایی سرشار از پروتئین، برای هضم، متابولیزه و مصرف شدن، به انرژی بیشتری نیاز دارند. این یعنی شما کالری بیشتری برای فراوری آنها می‌سوزانید. در موقع ناهار، متابولیسم‌تان را با یک دستور غذای سرشار از پروتئین مانند سالاد مرغ و کلم افزایش دهید. این سالاد در هر وعده ۳۰ گرم پروتئین دارد.

6. برای خوردن غذا وقت بیشتری صرف کنید

پیش از شروع غذا ساعتتان را تنظیم کنید و به خودتان قول دهید صرف غذایتان حداقل ۲۰ دقیقه طول بکشد. این کار یکی از بهترین عاداتی است که منجر به کاهش وزن می‌شود، بدون اینکه مجبور باشید زحمت رژیم‌های غذایی سخت را به خودتان بدهید. هر لقمه‌ای را که می‌خورید خوب مزه مزه کنید و از طعم آن لذت ببرید. آهسته خوردن غذا به هورمون‌های سیری اجازه ترشح می‌دهند. بدن افرادی که غذای خود را سریع می‌خورند، نمی‌تواند به موقع سیر شدن را حس کند.

7. سوپ را فراموش نکنید

سوپ را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مصرف سوپ حداقل یک بار در روز باعث کاهش کالری دریافتی شما می‌شود. اگر دوست ندارید از سوپ به عنوان یک وعده اصلی استفاده کنید، می‌توانید آن را پیش از غذا صرف کنید. با این کار میل شما به غذای اصلی، که معمولا حجیم و پرکالری است، کاهش می‌یابد. سعی کنید سوپ‌هایی کم نمک و سرشار از سبزیجات مصرف کنید. اضافه کردن خامه و سایر مواد چرب به سوپ باید محدود شود.

8. بیشتر بخوابید

مطالعات محققان دانشگاه میشیگان ثابت کرده که یک ساعت خواب اضافی در طول روز می‌تواند در یک سال ۶ کیلوگرم از وزن افراد را کاهش دهد. این نکته در مورد افرادی که رژیم غذایی آنها مبتنی بر ۲۵۰۰ کالری است، صادق است. این تحقیقات نشان می‌دهند که خواب خوب می‌تواند مصرف کالری را تا ۶ درصد کاهش دهد. علاوه بر این، کم خوابی یکی از علل افزایش اشتها است. پس برای کنترل اشتها، باید به خواب توجه ویژه ای داشت.

9.سبزیجات بیشتری مصرف کنید

از امشب به همراه وعده اصلی غذا، حداقل سه نوع سبزیجات مصرف کنید. سعی کنید تنوع سبزیجات مصرفی خود را افزایش دهید تا در کل، ویتامین‌ها و فیبرهای بیشتری دریافت کنید. فیبر و آب موجود در سبزیجات به کاهش مصرف کالری و در نتیجه کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند. می‌توانید برای بهبود طعم سبزیجات، آنها را بپزید و به همراه لیموی تازه یا گیاهان معطر مصرف کنید. از مصرف سس‌های چرب و پر کالری بپرهیزید.

10. چای سبز بنوشید

چای سبز، علاوه بر خواص متعددی که برای آن ذکر شده، به کاهش وزن نیز کمک بسیاری می‌کند. این چای سیستم سوخت و ساز بدن را فعال‌تر کرده و همچنین با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. اما حتی اگر این خواص را هم نادیده بگیریم، حداقل خاصیت این چای، بهره‌مند کردن شما از یک نوشیدنی خوش طعم و بدون کالری است.

11. سیب بخورید

با خوردن یک سیب در روز میتوانید از بیماری ها پرهیز کنید,همچنین در صبح به افزایش سرعت متابولیسم نیز کمک میکند.سیب ها سرشار از پکتین میباشند که یک افزایش دهنده ی متابولیسم عالی است.پیشنهاد میکنيم قبل از تمرینات ورزشي سیب بخورید.انرژی بیشتری خواهید داشت و احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت.

12.  بشقابتان را کوچک کنید

از قطر بشقاب خود حداقل ۴ سانتیمتر بکاهید. با اینکار ناخودآگاه غذای کمتری میل خواهید کرد. تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که بشقابشان بزرگ است، حجم غذایی که می‌خورند نیز بیشتر است. با کوچک کردن بشقاب، می‌توانید در طول روز ۲۰۰ – ۱۰۰ کیلو کالری از برنامه روزانه خود بکاهید. این به معنای کاهش وزن ۵ – ۴ کیلو در یک سال است.

گردآوري و تنظيم: گروه هفت گنج/ اختصاصي

www.7ganj.ir

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی