تناسب اندام سلامت

با كمك يخ به راحتي لاغر شويد !

لاغر شدن شاید به نظر افراد چاق و دارای اضافه وزن یکی از سخت ترین کارها در دنیا باشد ولی این بار با یک کیسه یخ می توانید وزن تان را کم کرده و لاغر شوید...
تقویم فارسی اندروید

لاغر شدن شاید به نظر افراد چاق و دارای اضافه وزن یکی از سخت ترین کارها در دنیا باشد ولی این بار با یک کیسه یخ می توانید وزن تان را کم کرده و لاغر شوید.

لاغري با يخ
لاغري با يخ

کیسه آب یخ می تواند شما را لاغر کند

همه ی افراد از چاقی بیزارند. افراد چاق به دنبال راهی برای لاغر شدن و لاغرها به دنبال راهی برای تثبیت وزن بدن خود هستند، زیرا می دانند برای رسیدن به وزن مطلوب باید تلاش های طاقت فرسایی داشته باشند.

تنگ شدن لباس ها و بدفرم به نظر رسیدن بدن است که افراد را به تلاش برای کاهش وزن وادار می کند. اما از همه این ها گذشته، چاقی می تواند باعث ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع دو شود.

انسان دو نوع چربی در بدن خود دارد که شناخت تفاوت این دو نوع چربی می تواند به کاهش وزن کمک کند:
چربی های سفید
چربی های قهوه ای

شما می توانید با گذاشتن کیسه یخ در مناطقی از بدن مانند ران، شکم و پهلوها به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت و سه تا چهار بار در هفته، چربی های اضافی بدن تان را از بین ببرید. چربی های سفید به صورت یک لایه ی نازک روی شکم، پشت بازوها و ران قرار دارند. این چربی به عنوان یک عایق حرارتی عمل می کند و دمای بدن را پایدار نگه می دارد.

چربی های قهوه ای باعث گرم شدن بدن می شوند. چربی قهوه ای در واقع با سوزاندن کالری، بدن را گرم می کند.

جالب است بدانید که چربی های سفید می توانند با تبدیل شدن به “چربی بژ”، مانند چربی قهوه ای عمل کرده و کالری بسوزانند و باعث کاهش وزن شوند. طبق بررسی ها ، افرادی که چربی قهوه ای بیشتری دارند، بهتر و بیشتر از دیگران می توانند وزن خود را کاهش دهند.

چربی های قهوه ای در کجا قرار دارند؟

به دلیل اینکه این نوع چربی در محل های غیر قابل پیش بینی در بدن ذخیره می شود، نمی توان به راحتی در بزرگسالان محل تجمع آن را پیدا کرد. در واقع محل تجمع این نوع چربی در بدن هر فرد می تواند متفاوت باشد. برای مثال در یک تصویر که از بدن یک فرد جوان تهیه شد، تجمع بافت چربی قهوه ای در ناحیه ی قفسه ی سینه و گردن مشاهده گردید.

به باور برخی محققان، تنها 50 گرم از چربی قهوه ای در ناحیه ی گردن وجود دارد که آن هم می تواند در طول روز به دلیل ورزش کردن و یا خوردن غذاهای خاص، تغییر کند.

قرار گرفتن در معرض سرما می تواند به کاهش میزان چربی های قهوه ای در بدن و کاهش وزن کمک شایانی نماید. تحقیقات نشان می دهد در فصل سرما، حجم چربی های قهوه ای بدن بیشتر از فصل گرم می شود و این نشان می دهد چربی های سفید بیشتری به چربی بژ و قهوه ای تبدیل شده اند.

دمای خانه ها در فصول سرد حدود 21 درجه سانتیگراد می باشد، اما پیشنهاد می شود حداقل برای ساعاتی در روز دمای خانه را به 15 تا 17 درجه برسانید تا میزان چربی قهوه ای بدنتان بیش از چربی سفید شود و وزن تان راحت تر کاهش بیابد.

شما می توانید با مصرف غذاهای سالم و سرد کردن قسمت های چاق بدن، وزن خود را به طور معجزه آسایی کاهش دهید. همیشه از کمپرس سرد برای درمان آسیب دیدگی ناشی از فعالیت بدنی و ورزش استفاده می شود. اما می توانید با گذاشتن کیسه یخ در مناطقی از بدن مانند ران، شکم و پهلوها به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت و سه تا چهار بار در هفته، چربی های اضافی بدن تان را از بین ببرید.

نكات مهم استفاده از كمپرس يخ :

مراقب باشید با کیسه یخ نسوزید

استفاده از کیسه یخ می تواند سبب سوختگی و آسیب پوست بدن شود. پس بهتر است بین پوست و کیسه ی یخ، یک پارچه یا حوله ی نازک قرار دهید.

چه کسانی بیشتر دچار سوختگی ناشی از سرما می شوند؟

– افراد مبتلا به بیماری عروق خونی که خونرسانی به بافت های آسیب دیده در بدنشان به کندی صورت می گیرد.
– افراد مبتلا به نوروپاتی که توانایی احساس آسیب دیدگی پوست را ندارند.
– افراد سیگاری
– بیماران دیابتی

علائم سوختگی ناشی از سرما

– سوزن سوزن شدن بدن
– قرمزی و درد پوست
– تاول زدن و یا چرمی شکل شدن پوست
درمان سوختگی ناشی از سرما

در صورت سوختگی ناشی از سرما باید گرم شدن پوست به تدریج صورت بگیرد. باید حتما گرم شدن آهسته انجام شود، در غیر صورت آسیب بیشتری به پوست می رسد. این فرایند باید 20 دقیقه و با آب گرم مایل به ولرم صورت بگیرد. استفاده از حرارت خشک مانند حرارت آتش، حرکت دادن قسمت آسیب دیده و ماساژ پوست می تواند مشکل را بدتر کند.

ساير مقالات كاهش وزن را اينجا بخوانيد

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی